.

Jumaat, 9 September 2016

TEATER LAOS





TEATER LAOS

DISAMBUNG




NAJIB: ello mister presiden nice to see
you again...

OBAMA: who the fuck are you..opsss sorry
who the fuck is this fat ugly bitch...

NAJIB: my wife opsss... my husband...

OBAMA: by the away when are u leaving?

ROSMAH: eloooo... mi mi mi....

NAJIB: leaaving ? where to?

OBAMA: was told by  andrew mccabe 
you applied asylum to saudi arabia...
or some sort...

ROSMAH: elo mister presiden... mi mi..
 negro ni... dia ingat dia terrer...

NAJIB: mister presiden i need your help
anwar and madey has united...i die..

OBAMA:  good luck..fuck face

ROSMAH: eeee...obama ini nak fak i ke? 

NAJIB: mister president... look
RTM cameraman smile....

ROSMAH: mister presiden... mi mi mi...
where is michelle... i have a present..
a bag of dedak for her face..

OBAMA: sorry ugly bitch she is not here

ROSMAH: ooooo.. president amerika
kata i beach.. muka i cantik puteh 
melepak macam pantai

NAJIB: i help you with TPPA mister president

OBAMA: forget about that...all over.. hillary
is against it... ha ha... i took you for a ride

ROSMAH: obama kata semua all right ke?

NAJIB: cilaka punya negro... gunakan aku

ROSMAH: dulu kat UM i ada negro juga...

OBAMA: najib .. why dont you do something
about your  fat ugly husband..  liposuction her
and dont bring her to dinner...  
her ugly fuck fave  destroy people appetite... 
i got to go...after seeing her face i lost
my desire for dinner...

ROSMAH: mister president... if u want to
go to umrah we can sponsor you...

BERSAMBUNG...






-----

SABAH DAN DUTERTE



FAKWA MUFTI PERAK
ketika perasmian mesyuarat umno disabah, najib isteri rosmah berkata, dia takkan bagi sabah kpd duterte, najib tak takut kpd duterte dan akan pertahankan sabah dari filipina..dua tiga hari lepas,duterte telah mengANAK haramkan obama. obama terus membatalkan pertemuannya dgn duterte..

najib yg dilihat berani berdepan dgn duterte tapi najib takut dan mahu mendedak obama..di davos tempat kelahiran duterte, sifar jenayah, dinegara malaysia, najib sendiri adalah penjenayah..apakah akta 355 yg sesuai utk dikenakan keatas najib..mufti dan hadi, sila beri pandangan..

oh ya, kalo mufti perak nak robohkan tugu helang langkawi tu biarkan je la dia buat..fuckwa mufti perak itu keluar sehari sebelum najib umumkan projek juta2 rm taman tugu negara.sang mufti perak ini hebat kerana sudah mencium bau fulus celah pussykom.com.my..sepatutnya setiap pembinaan tugu itu wajib mendapat taufik dan hidayah dari mufti, agar mufti dpt mengira berapa kos untung atas angin dan untung bawah angin serta untung depan on TEATER LAOS
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/8/16






----------------

LAGI KERENAH NAJIB






KEPUTUSAN BENARKAN PEMAJU MEMBERI PINJAMAN PERUMAHAN: MEMBUNUH EKONOMI, MEMBUNUH RAKYAT, RISIKO MENJADI SUMBER DANA PRU14 TERLALU TINGGI

Belum pun kejutan dari pengumuman membelanjakan RM650 juta untuk menaiftaraf Taman Tasik Perdana luntur, pentadbiran Najib membuat satu lagi kejutan baru yang lebih tidak masuk akal. Kali ini kejutan dibuat oleh  Noh Omar, Menteri Perumahan dan Kesejahteraan Bandar yang mengumumkan keputusan Kerajaan Persekutuan untuk meluluskan lesen memberi pinjaman perumahan kepada pemaju-pemaju besar seperti Kumpulan Sunway, EcoWorld, Mah Sing dan Glomac.

Pengumuman ini dibuat tanpa ada sebarang perbincangan awam dengan “pihak yang berhak” (stakeholders) terutamanya golongan pembeli, para ekonomi, sektor kewangan apatah lagi Ahli Parlimen. Saya tidak pernah mendengar sekali pun dalam masa setahun yang lepas pimpinan Bank Negara Malaysia membuat kenyataan mengenai perkara ini sedangkan ia membawa perubahan paling besar kepada sektor kredit perumahan yang dikawalselia oleh Bank Negara Malaysia.

Mengambil kira pengumuman sebelum ini seperti menaiktaraf Taman Tasik Perdana berjumlah RM650 juta, saya semakin cenderong mengesyaki bahawa keputusan-keputusan yang membawa risiko kewangan besar kepada rakyat dan negara ini bukanlah keputusan berhubung pertimbangan dasar (not driven by policy framework) tetapi satu skim untuk mendapatkan dana Pilihanraya Umum 14 (PRU14) Barisan Nasional.

Saya telah nyatakan secara terbuka analisa saya bahawa satu-satunya faktor yang mengekang Najib memanggil PRU14 lebih awal ialah kekurangan dana memandangkan apa-apa dana yang diselewengkan dari 1MDB kini dibekukan di negara-negara lain. Dengan belanja PRU yang mencecah beberapa billion ringgit, Najib dan kepimpinan Umno mesti mencari sumber baru.

Membenarkan pemaju besar menawarkan khidmat memberi pinjaman kepada pembeli samalah seperti memberikan lesen institusi kewangan kepada pemaju-pemaju besar ini. Kalau pada awalnya sebuah anak syarikat ditubuhkan hanya untuk memberikan pinjaman perumahan kepada pembeli rumah dari kumpulan pemaju itu, lama-kelamaan hartawan besar yang memiliki kumpulan pemaju ini boleh sahaja melobi supaya lesen mereka diperluaskan untuk berfungsi sebagai sebuah bank.

Lesen membuka institusi kewangan atau bank di negara ini adalah cukup berharga kerana selepas krisis kewangan 1997/98, dasar penggabungan institusi kewangan menghadkan bank kepada beberapa kumpulan besar sahaja demi mengelakkan risiko bank kecil yang bermasalah mencetuskan wabak kewangan yang berjangkit. Sejak proses penggabungan itu selesai lebih 15 tahun lalu, tidak ada satu kumpulan perbankan baru pun yang dibenarkan.

Saya khuatir keputusan Kerajaan Pusat ini adalah jalan belakang ke arah itu dan sebagai balasan, kumpulan pemaju besar yang diberikan lesen perlu “menderma” sejumlah yang besar kepada Barisan Nasional. Jika satu lesen menarik derma sebanyak RM100 juta (iaitu jumlah yang kecil bagi satu lesen institusi kewangan), 5 lesen mampu menarik “derma” politik sehingga RM500 juta.

Saya lebih rela dibuktikan salah dan disaman di mahkamah jika pertanyaan saya ini dianggap fitnah daripada membenarkan perkara ini diteruskan kerana kesannya (selain dari rasuah politik) adalah terlalu besar kepada rakyat.

Saya senaraikan 3 risiko terbesar yang akan membunuh rakyat dan membunuh ekonomi jika perkara ini diteruskan:

1.    Risiko kewangan “sub-prime” – membenarkan pemaju untuk memberikan pinjaman perumahan kepada peminjam yang tidak layak (mengikut peraturan kredit Bank Negara Malaysia) kerana pendapatan mereka tidak padan dengan ansuran bulanan adalah satu tindakan membina portfolio peminjam tidak boleh bayar.

Apatah lagi kadar faedah yang dikenakan iaitu 12% hingga 18% adalah lebih tinggi dari kadar kad kredit dan menjadikan kebarangkalian peminjam tidak boleh membayar balik adalah terlalu tinggi. Fenomena membenarkan peminjam yang tidak layak mendapat pembiayaan perumahan pada kadar faedah yang tinggi inilah yang dirujuk sebagai “sub-prime” yang pernah berlaku di Amerika Syarikat hinggalah skim itu runtuh dalam tahun 2008.

Akibat krisis “sub-prime” di Amerika Syarikat, seluruh ekonomi dunia merudum dan kesannya belum dipulihkan sepenuhnya di beberapa negeri/bandar di Amerika Syarikat terutamanya di Detroit.

2.    Melesenkan “Along” dan meluaskan riba’ – kadar 12% hingga 18% yang diumumkan oleh Noh Omar adalah kadar pinjaman yang ditawarkan oleh Along. Kadar itu juga adalah satu bentuk penghambaan kewangan kerana keuntungan yang diambil oleh pemberi pinjaman adalah berlipat kali ganda hingga membunuh kelangsungan ekonomi peminjam.

Mana-mana peminjam yang mengambil pembiayaan rumah pada kadar ini samalah seperti menjadi hamba kepada pemberi pinjaman sehingga ke akhir hayat kerana jumlah bayar balik adalah di antara 4 – 6 kali ganda dari jumlah yang dipinjam.

3.    Lebih ramai rakyat yang tidak mampu memiliki rumah – Memberi lesen kepada pemaju memberi pembiayaan pada kadar along bermakna Kerajaan Persekutuan langsung tidak mengambil hirau bahawa harga rumah yang dipacu oleh pemaju-pemaju terbesar ini adalah diluar kemampuan rakyat terutamanya di bandar-bandar besar yang dimonopoli mereka.

Dengan lesen memberi pinjaman ini, lebih banyak projek perumahan diluar kemampuan rakyat yang akan dibangunkan dan pilihan rumah mampu milik semakin berkurangan dengan alasan pembeli kini boleh meminjam 100%. Akibatnya pemaju kecil akan gulung tikar kerana hanya pemaju besar yang ada lesen yang mampu bersaing dan pada masa yang sama harga rumah akan terus naik mencanak.

Sebelum ini saya jarang memberi komentar mengenai perumahan kerana ia lebih wajar dibela oleh ahli parlimen lain memandangkan saya sudah banyak mengendalikan isu-isu ekonomi lain.

Walau bagaimana pun, keputusan Kerajaan Persekutuan kali ini adalah keputusan paling gila saya mengenai perumahan dan kewangan negara yang pernah saksikan sejak saya menjadi ahli parlimen.

Oleh itu, saya akan mengikuti dengan dekat isu ini dan akan mula menghuraikan dengan terperinci mengenai masalah perumahan rakyat bermula minggu depan.

Saya juga akan berusaha agar risiko-risiko akibat dari keputusan memberi lesen pembiayaan kepada pemaju besar ini difahami rakyat secepat mungkin dan diterjemahkan menjadi bantahan segera agar keputusan tersebut dibatalkan serta merta.

Saya akan mula menyiarkan satu video ringkas menerangkan perkara ini kepada orang ramai petang ini dan sasaran saya agar ia ditonton 500,000 orang dalam masa seminggu. Video itu akan disiarkan di laman Facebook Page https://www.facebook.com/rafiziramli.keadilan/ 

RAFIZI RAMLI
NAIB PRESIDEN/SETIAUSAHA AGUNG
AHLI PARLIMEN PANDAN





---------

SATUKAN TENAGA MALAYSIA BARU







TEORI INDUK

tukar tiub mengajukan
dua teori induk:
1 - united front
2 - ke jalan raya sebelum
     ke pilihan raya

dua dua teori ini 
sedang berjalan
sedang disusun
sedang diatur

mahathir & anwar & wan azizah
kit siang & mat sabu
sedang menggalang united front 
dengan pesefahaman yang luas
dengan:
satu tujuan
satu harapn
satu tenaga
menjatuhkan najib

manakaka BERSIH5 akan
sampai bulan november


SATUKAN 

TENAGA

MALAYSIA BARU




---------------

PENGUMUMAN TUKAR TIUB






DIBERI TAHU

sidang pengarang
dan
tim teknikal TT
banyak mendapar surat
semua komplain tidak
dapat masuk ke blog TT
kami sedang meneliti
apa yang sedang terjadi




---------------

FRUS MONENGGENG





BERITA LAOS

najib frus menonggeng
di laos
kerana tidak dapat
mengadakan perjumpaamn
khas emat mata
dengan presiden obama
bukan berita saheh
harap maklum








-----------------

BERITA BARU MASUK







BERITA LONDON

seorang pelajar
universiti london
ternampak nik abduh
di soho london
apakah dia sedang
mencari peguam
atau 
mencari opis
sarawak report


Image result for pas akan saman

PAS akan saman Sarawak Report di UK bulan depan - Malaysiakini ...

https://www.malaysiakini.com/news/352152
Translate this page
Malaysiakini
Aug 13, 2016 - PAS akan memfailkan saman terhadap Sarawak Report dalam masa sebulan ini. Menurut Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, PAS ...
You visited this page on 9/9/16.

Dituduh terima RM90 juta, PAS akan saman Sarawak Report | Free ...

www.freemalaysiatoday.com/.../dituduh-terim...
Translate this page
Free Malaysia Today
Aug 8, 2016 - PETALING JAYA: PAS hari ini membidas Sarawak Report selepas laman pemberi maklumat itu mendakwa parti Islam itu menerima RM90 juta 

--------------

BETUL KE BERITA INI





PAS AKAN

DIINGATI

SEBAGAI PARTI

MAKAN DEDAK

KALAU TAK JADI

SAMAN S.REPORT


Pas perlu bersedia dikenang sebagai parti pengkhianat rakyat, tegas Mejar Zaidi

"Pas perlu bersedia dikenang sebagai parti pengkhianat rakyat  kerana  bersekongkol dengan kezaliman dan jenayah rompakan terbesar dalam sejarah negara oleh Najib. dan konco-konconya."
Itu kritikan bekas juruterbang Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM), Mejar Zaidi Ahmad terhadap Pas sekiranya parti diterajui Tuan Haji  Hadi Awang itu masih terus memakan ‘umpan’ yang ditaburkan Umno-BN.
Kecaman pegawai penerangan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng itu berlaku selepas bekas menteri di Jabatan Perdana Menteri, Zaid Ibrahim memanggil Pas sebagai parti politik Melayu yang tidak berguna.

PAS AKAN

DIINGATI

SEBAGAI PARTI

MEMPERKENAL

SUP BONTOT

OPPSS... MAAF

SUP  TANGAN

KAH KAH KAH






------------

PARTI KETUAN MELAYU TANPA MELAYU





TEPAT BETUL

ORANG MELAYU

DAH MERASA

GEROMBOLAN

TIDAK PERLU

WUJUD LAGI



Perang persepsi pernah beri kesan kepada Umno


SHAH ALAM – Pemimpin Umno diingatkan agar tidak memandang rendah perang persepsi yang semakin menular kerana Umno-BN pernah menanggung akibatnya pada dua pilihan raya umum yang lalu.

Ketua Umno Bahagian Cheras, Syed Ali Alhabshee berkata, meskipun persepsi negatif itu dimainkan pembangkang namun penularannya boleh menghakis pendirian dan sikap pengundi.

“Persepsi negatif terhadap Umno kononnya kita sudah tidak lagi relevan kepada orang Melayu menjelang PRU14 (Pilihan Raya Umum ke-14) perlu diperbetulkan.

“Pemimpin Umno perlu lebih agresif memikul tanggungjawab memperbetulkan persepsi tersebut bagi memastikan tahap sokongan orang Melayu terhadap parti terus kekal,”katanya dalam catatan di blog Umno Cheras.

Malah katanya, ada dakwaan yang beredar mengatakan parti politik baru ditubuhkan untuk menggantikan Umno.

“Ini semua mainan persepsi yang boleh mengelirukan rakyat terutama orang Melayu yang selama ini setia kepada Umno.

“Hari ini, maklumat berada di hujung jari, apa sahaja berita termasuk fitnah dan serangan persepsi memburukkan dan mencerca Umno begitu mudah dilakukan. Malah begitu mudah pula dipercayai oleh masyarakat umum,” katanya.


WOIT

KAH KAH KAH

GEROMBOLAN

MASIH PERLU

UNTUK JADI

MUSUH LAWAN

KAH KAH KAH

JIKA TAK ADA 

GEROMBOLAN

TUKAR TIUB

TUTUP KEDAI

KAH KAH KAH

----------

PERTANDINGAN MENULIS DIALOK



DIUMUMKAN

teater laos 
mengadakan 
pertandingan menulis
dialok untuk
senario gambar
dibawah
semua akan dilayani
hadiah
tertaklok kepada 
keputusan para hakim
bermula hari ini
dan 
ditutup 
pada hari selasa depan





-------

BILA HARI SELASA SAMPAI







NAJIB SAMAN

WSJ HARI

SELASA

HADI SAMAN

S'RWAK REPORT

HARI SELASA



TAK SEMPAT KERANA RAYA
raya haji hari isnin, hari selasa nak saman sarawak report..mana sempat..raya haji disambut selama 3 hari..kalo hadi dan harun din g london, sapa nak tolong urus jual lembu, sapa nak tolong sembelih, sapa nak baca doa selamat rahmatan utk org2 haji..ini projek haji..ini projek setahun sekali bukan mcm sembelih ayam tiap2 hari mcm din ayam..barangkali lagu hudud akan diputarkan utk mengantikan lagu london bridge in falling down.. on HARI SELASA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/8/16
























-------------

LAGI 5 HARI SATU BULAN









SELASA DEPAN

CUKUP SATU

BULAN ADAKAH

HADI AKAN 

BOHONG?

SAJE TANYA

JANGAN MARAH



PAS akan saman Sarawak Report di UK bulan depan


PAS akan memfailkan saman terhadap Sarawak Report dalam masa sebulan ini.
Menurut Presidennya, Tuan Haji Abdul Hadi Awang, PAS akan memfailkan saman itu di England.
"Kita telah membuat keputusan akan membawa kes itu ke mahkamah di England kerana kita difahamkan media tersebut berpusat di sana.
"Kita kenal queen counsel (peguam kanan) yang pernah ada hubungan dengan kita dalam kes sebelum ini.
"Dalam masa terdekat, dalam masa sebulan ini," kata Abdul Hadi dalam sidang medianya di ibu pejabat parti itu di Kuala Lumpur hari ini.
Isnin lepas PAS membidas Sarawak Report selepas laman pemberi maklumat itu mendakwa parti Islam itu menerima RM90 juta daripada Presiden UmnoNajib Razak.
HARI SELASA

CUKUP SATU

BULAN


-----------

SATU LAGI TAKTIK TIPU SPR






UNDI DIKLONKAN
kotak undi boleh diklonkan dalam perjalanan ke pusat sapa eskot sapa jaga undi rahsia jaga jaga operasi cuci mata silap mata depan mata depan mata buat tipu orang ingat dalam tidak sedar kalau sebetulnya 90% rakyat dah benci puak gerombolan dan pemimpin nanti keputusan hanya 10 % benci kah kah kah ini lah silap mata selagi ada kuasa ghaib belakang kotak undi selagi itu gerombolan berkuasa kah kah kah dunia ketiga kah kah mah on DALAM PILIHAN RAYA PRU14
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/9/16




--------------