.

Isnin, 28 Ogos 2017

BETUL KE ?







BETUL KE

USTAZAH INI
APAKAH KITA

AKAN TERUS

LAKUKAN 

KEBAIKKAN

WALAU PUN

TAK ADA JANJI

SYURGA





--------------

KESAH HAJI MALBORO





KESAH TOK AJI

Mukaddimah

Blog Tukar Tiub amat lantang pasal fenomena Jual Agama maka izinkan ambor jadi nasi tambah dalam hal ini.Sempena musim haji mari kita imbas kembali istilah Haji Singapura mau pun Haji Pulau Pinang yang sering di ungkap pada tahun 1950an atau 1960an.

Sebelum tahun 1960 Kapal2 Haji akan berlepas dari Pelabohan Singapura menuju ke Jeddah.Kapal akan singgah mengambil jemaah2 haji di Pelabohan Pulau Pinang..Hanya pada tahun 1960an Kapal Haji akan singgah ambil  Jemaah Haji di Dermaga No. 9 Port Swettenham(sekarang Port Klang).

Sebelum tahun 1970an tidakada Penerbangan Haji...hanya melalui kapal laut.

Haji Tipu

Bakal2 Jemaah Haji pada tahun 1950an mengambil masa bertahun tahun mengumpolkan wang untok menunaikan Fardhu Haji..selalunya disebut Rukon Islam Ke Lima walaupun ada kata Ke Empat. Malah ada yang bergadai golok kerana terlalu ingin naik Haji.

Dalam apa apa ibadah sudah tentulah ada anasir2 penipu...golongan yang tiada niat naik haji tapi semata mata kerana ingin mengutip derma seringgit dua dari sahabat handai dan orang kampung.Boleh jadi mereka mahu gelaran Tuan Haji kerana ianya bukan chalang chalang gelaran.Gelaran Tuan Haji dahulu kala membawa banyak perks atau faedah.Mungkin sama dengan gelaran Tengku atau Dato"'!!!

Bakal2 Haji Singapura ini chontohnya jika mereka di Kelantan.. akan memaklumkan kepada orang kampong bahawa mereka akan berangkat sekian2 haribulan selalunya dua tiga bulan sebelum Hari Wukuf.Berbondong bondong lah orang... datang...kawan dan lawan bermaaf maafan..disurohnya berdoa  di Multazam...dipesan supaya lambai Kaabah..dsb permintaan .Yang penting hadiah ongkos tidak ketinggalan.Mungkin ada bakal Jemaah ni  kutip beratus  ringgit....jumlah yang besar zaman itu.

Maka berangkatlah bakal Jemaah Haji Singapura itu dari Stesen Keretapi Wakaf Baru menuju ke Singapura..Tukar Keretapi di Gemas.Besar kemunkinan hanya seorang diri atau ditemani seorang lagi  yang juga bakal Haji Singapura.Maka berisak isak tangis saudara mara sahabat handai di platform stesen keretapi...

Sesampainya di Singapura  Jemaah Haji Singapura ini bermastautinlah selama musim haji hingga Jemaah2 Haji tulen pulang ke Singapura.Mungkin penipu2 ini enjoy lah selama empat lima bulan di Singapura .Poket pun penoh.

Sebelum  kembali ke kampong halaman....kena lah beli tamar.buah tin  zaitun dan jabek(anggor ).tasbih...ayer zam zam ..untok  di agihkan.Lengkaplah pakaiannya.baju kot.serban dan buah tasbih sentiasa di tangan.Walau pun sudah beristeri mungkin ada lagi jodoh kerana bergelar  Tuan Haji.Ada yang nak tumpang berkat Tuan Haji.

Begitulah juga  dengan Haji Pulau Pinang..namun dengan kuasa Allah azza wajalla kadang2 kantoi.Mungkin ada orang nampak mereka di Singapura atau Pulau Pinang semasa Hari Wukuf.Mungkin seorang pun tak jumpa mereka di Mekah.Ada kala mereka kata penumpang Kapal Haji nombor lima tapi jemaah haji yang naiki kapal  sama tak jumpa.Lama kelamaan sesuatu yang busok itu tetap akan keluar.Pechah Tembelang.

Bila rahsia penipuan terbongkar maka dinobatkan Haji Singapura atau Haji Pulau Pinang.Hidup lah dalam hina dina.Penipuan dalam agama berterusan hingga ke hari ini dan waspadalah.

Tidak siapa pun tahu samada Haji masing masing Mabrur atau sebaleknya.Sesiapa yang mendakwa haji mereka Mabrur sama lah dengan orang yang mendakwa  solat mereka khushok.

Tapi bagi Haji Singapura atau Haji Pulau Pinang  sudah tentu dapat Haji Marlboro.





-------------------

NEGARA TAK CAYA TUHAN







MAIN 

BONTOT

KAHWIN 

SAJENIS

TAKCAYA 

TUHAN

MINUM ARAK

MAKAN BABI

TAPI AHLI

MASYRAKAT

TERATUR ADIL

TAK ADA 

RASUAH

TAK ADA BELI

INTAN BERLIAN

TAKDA JO LOW



Asri: Majlis negara Islam dihiasi agama, negara bukan Islam lebih amanah

 | August 26, 2017
Mufti Perlis berkata majlis kerajaan di negara seperti Sweden dan Jepun tidak dihiasi unsur keagamaan tetapi lebih cemerlang dari segi amanah harta rakyat, urus tadbir awam dan penjagaan alam sekitar.







PETALING JAYA: Mufti Perlis Tuan Haji Asri Zainul Abidin hari ini berpandangan negara bukan Islam seperti Sweden, Jepun dan Australia menunaikan arahan Tuhan lebih baik berbanding negara Islam, walaupun majlis kerajaan mereka tidak dihiasi unsur keagamaan.

Asri memuji nilai yang dianjurkan Islam dilaksanakan dengan cemerlang di Sweden, Norway, Denmark, Jepun, New Zealand dan Australia dari segi amanah harta rakyat, urus tadbir awam dan penjagaan alam sekitar, serta sensitif terhadap salahguna kuasa dan salah tadbir urus.

Sementara di kebanyakan negara Islam pula, katanya, majlis kerajaan dan politik sering diiringi pelbagai unsur keagamaan seperti doa, nasyid, qasidah, istighfar dan selawat yang “mahal berbayar” tetap “tahap amanah dan urus tadbir kita jauh ke belakang”.

“Indeks rasuah juga menyenaraikan negara-negara umat Islam berada dalam tahap yang mengecewakan. Alam sekitar sekitar juga dicemari.

“Persoalannya, agama ini sekadar kosmetik para penguasa ataupun agama itu pembimbing dan panduan dalam politik dan pentadbiran?” kata Asri di Facebook hari ini.

Beliau turut mempertikaikan peranan golongan agama dalam keadaan negara seperti tu, bertanyakan apakah mereka penasihat yang amanah kepada penguasa ataupun sekadar “pemegang logo halal” ketika rakyat sedang marah.

“Kita sering mengutuk penjajah,” tulis Asri. “Ya, penjajah penuh dengan kesalahan dalam sejarah penjajahan mereka. Namun hari ini, negara penjajah itu dalam banyak keadaan lebh amanah dan baik tadbir urus mereka dibandingkan negara-negara umat Islam yang bebas dari penjajahan itu.”

YANG INI

TUNGGANG

TUNGGIT

BERBUIH 

MULUT

BACA DOA

TAPI SEMUA

HAMPEH

INILAH BEZA

NEGARA 

KAPIR

DENGAN 

NEGARA

ISLAM




----------------------

SIAPA MAT DURIAN ITU?




SIAPA 

MAT DURIAN
Siapa atok durian ini? Lawyer kah, mejistrate kah? Doctor kah? Nota- Lu ingat pakcik Google bole jampi dgn gambar kah? Dia ada nombor ahli syurga tak? 
on INI MUKA MAT BALAK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/28/17

------------------

PAS PARTI ALLAH



KALAU

PARTI PAS

PARTI ALLAH

BILA ADA

MUKTAMAR

ALLAH BOLEH

MENGUNDI

ATAU TIDAK

SAJE TANYA

MANA TAHU

KALAU BOLEH

AJAK ALLAH

DATANG SAMA

MESYUARAT

TERGEMPAR 

PKR TENTANG

NAK KAUTIM

DG PARTI PAS

FACE BOOK
Takkan ada kepercayaan bahawa Tuhan boleh bagi Tauliah kepada individu tertentu untuk jadi wakil Tuhan di dunia?




Comments
Muhammad Umar Mungkin dia dapat ilham imani ?See Translation

Reply1 hr
Manage
Ridzuwan Suliman SATU komen je...
Try lg

Reply24 mins
Manage
Wanji Wanhussin Wanji Komen tak penting.
Yang penting, semua tau ajaran Khawarij ni

Reply
2
20 mins
Manage
Shahrun Ishak Maaf cakap. Sebenarnya dia dah jadi liabiliti kepada PAS sejak dulu lagi. Namun orang yang diselubungi ketaksuban takkan nampak, bahkan kalau nampak sekalipun akan di ulang ayat-ayat spt - dia ulamak, takkan ulamak buat silap. - siapalah kita nak banding dgn ilmu dia. - berapa banyak tahajjud kita nak bandingkan dengan dia.

Reply
2
12 mins
Manage
Abdullah Furqan Adnan Khalaifah fil ardh bermaksid wakil PenggantiNya di bumi

Reply8 mins
Manage
Aman Shah II Hadi ni dh sesat teruk.. patut dh diharamkan parti pas... hadi elok dibuang daerah.htr kt pulau yg xda manusia..tgk dia blh hidup ke tidak


KAH KAH KAH

TERGOLEK DOG





----------------

ANGAN ANGAN BERAHI








MELANCAP

SAMBIL

KHAYALKAN

PARIS HILTON

ATAU ZIANA

BUKAN SATU

JENAYAH

ANGAN2

DIJEMPUT

RAJA SWEDEN

UNTUK TERIMA

HADIAH NOBEL

JUGA BUKAN

SATU JENAYAH

BODOH DAN 

BANGANG

JUGA BUKAN

JENAYAH

PAS sudah sedia kalahkan BN, Pakatan pada PRU14

PAS sudah bersedia berdepan Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) bersama pakatan barunya, Gagasan Sejahtera Rakyat untuk mengalahkan Barisan Nasional (BN) dan Pakatan Harapan (PH).

Menurut Ahli Jawatankuasa PAS Tuan Haji Khairuddin Aman Razali, mereka sudah bersedia dari segenap aspek termasuk psikologi dan tidak memerlukan pihak lain selain sekutunya di dalam Gagasan Sejahtera.

PANCUT KAT

DINDING

BILIK MANDI

PUN OKAY

INI ANGAN

ANGAN 

BERAHI

KAH KAH KAH



-----------------------