.

Isnin, 25 September 2017

PESTA BER ARAK






TUKAR TIUB

MENGALU

ALUKAN

PESTA ARAK

MARI KOTA

BERARAK

BERAMAI RAMAI

JATUHKAN

KERAJAAN

ZALIM







----------------

BAHAYA TER









TER TER

BAHAYA 

TER TER

LANJUR

Orang Melayu kerap mengungkapkan label "Isteri Tersayang" kepada bini dia.Entah ikhlas atau tidak  Wallah uq Alam.
Akan tetapi jika dihayati, apakah maksud "ter" dalam perkataan  " Tersayang" ?

Adakah  "ter" yang membawa maksud tidak sengaja...mungkin berkaseh dengan Minah tapi kahwin dengan Jenab kerana tangkap basah..Sayang pada Jenab  isteri tersayang yang tidak disengajakan.

Lebeh  besar kebarangkalian..."ter" dalam Tersayang yang membawa maksud yang PALING sayang.Semua setuju tersayang membawa maksud paling sayang.KANTOI!

Paling sayang membawa erti ramai isteri....dari empat isteri aku Jenab lah yang aku paling sayang.Tersayang.

Mungkin lebeh tepat kita guna Istilah Isteri Kesayangan.

Akhir kalam soal isteri siapa yang kamu sayang kita olahkan pada lain hari,


TERGOLEK

DOG


--------------

GUINESS STOUT BAIK UNTUK ANDA




DBKL ALIM
Alim betul DBKL ni ye tak kasik lulus October Fest. Cilaka .. nak tgk orang togok beer, tok sah tunggu October Fest. Lu pergi je Jln Silang, Kota Raya. Lu tengok sendiri berapa ramai Nepal, myanmar, bangla nogok air setan tu depan orang ramai, DBKL tak ambik pot pon. Ini gwa belom crita lagi signboard Myanmar,Bangla,Nepal ..gwa ingat babi lagi alim. on MINUM ARAK TEPI MASJID
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
at 3:12 PM




-------------

MINUM ARAK TEPI MASJID





FACE BOOK

KALAU NAK TENGOK PESTA ARAK PERGI BANGSAR LA. ORG MINUM ARAK TERBUKA. TEPI MASJID LAGI. MANA PEMUDA PAS?
Comments
Mukhlis Eddie Berani ke pemuda2 Pas ni bro
Reply
1
12 hrs
Manage
Nasri Jamaludin Lebih baik dari pemuda pan yang diam membisu
Reply
2
12 hrs
Manage
Mohd Hadi Yaacob Dah tu boleh minum.Ingatkan tak boleh minum..kahkahkah
Reply
1
10 hrs
Manage
AAnuar Asere Adli bunyi macam dah kena larang minum dah.... ha ha ha
Reply2 hrs
Manage
Sohaimi Ali Depa lepak regular kat sana kot??






--------------------

NYAH NAJIB SELAMATKAN KWSP






NYAH NAJIB

SELAMATKAN

KWSP







------------

TAK SAMESTINYA BENAR






PEKARA ITU

TIDAK  

SEMESTINYA

BENAR

HANYA 

KERANA

ADA YANG

MATI 

BERJUANG

KERANANYA 








-------------------

PEMBELAJANRAN PERCUMA DI PILIPINA




Di Filipina yang tidak ada AMENO....
Presiden Filipina, Rodrigo Duterte menandatangani satu rang undang-undang bagi memberikan pendidikan percuma kepada semua pelajar di peringkat pengajian tinggi di negara itu.
Sementara itu di Malaysia yang ada AMENO....
Perdana Menteri M'sia, Najib Razak di bawah pemerintahannya suruh pelajar buat hutang PTPTN sampai berpuluh-puluh ribu ringgit..
Inilah Malaysia ku..
MANA PERGINYA DAH KUTIP CUKAI #GST LEBIH RM40,000,000,000 (RM40 BILION) SETIAP TAHUN ITU ??!



126 Comments
Comments
Aminurrahhidin Ami Kat msia pendidikkan adalah satu peluang perniagaan bagi umno..perniagaan yg mnguntungkan seorg kanak2 jenis kebangsaan thn 6 yuran saja dh rm260 seorg kalau dh setengah juta murid berapa umno dpt???.itu baru skolah kebangsaan...tngok muka najib pon dh meluat tahap xleh tahan dah ni...
LikeShow more reactions
Reply
29
13 hrs
Manage
Nor Azhar Abdul Kadir Saya x paham, kerajaan sediakan ptptn utk menampung kos sara hidup pelajar, kos pengurusan cuma 1% setahun.. tanpa pinjaman mak bapak terpaksa bergolok gadai rumah n tanah... dh tamat belajar liat pulak nk bayar pinjaman... abestu kalau ptptn dibekukan...See More
LikeShow more reactions
Reply
10
13 hrs
Manage
Zizou Eusof benda simple jer.. ameno xmampu bg pendidikan percuma, Pakatan Harapan mampu merealisasikan pendidikan percuma, siap dah bg model utk bagaimana melaksanakan pendidikan percuma.. yg korang bijak pandai pg undi ameno lagi apsal.. dah bukak minda.. kita kena pilih mana pemimpin yg terbaik..
LikeShow more reactions
Reply
4
10 hrs
Manage
Ismail Long Soh smpai tua terikat nga kerajaan...dpt keje kerajaan gaji kecik kene berkhidmat smpai tua br seatle hutang,klu lambat nk seatle hutang bahang duit kopi latte starbuck wt tampung byr hutang..jd pegawai2 yg kenal duit..!!yg ada kuasa plak keje nok paow org ramai..!!
LikeShow more reactions
Reply
1
12 hrs
Manage
Riniastuti M. Mahrup Kerajaan kne r kawal universiti y tumbuh mcm cendawan..kweajaan mmg untung bila banyak universiti swasta dibuka tp hakikat nya kerajaan dapat untung tp xkawal akhirnya lepasan universiti y ada semua ke laut...ptptn nk kne bayar tp kerja xdpt s




--------------------------