.

Khamis, 15 Oktober 2015

IKON BAJU MERAH








                 iKON
 
SATU PROJEK

BESAR LAGI

LUMAYAN



Jamal: Himpunan antikerajaan S'gor diteruskan

Orang kuat disebalik himpunan baju merah pada 16 September lalu, Jamal Mohd Yunus akan meneruskan himpunan antikerajaan Selangor pada 18 Oktober ini.
Malah, ketua Umno bahagian Sungai Besar itu memaklumkan pihaknya kini sedang merancang untuk melakukan siri jelajah di Selangor selama enam bulan, bermula dengan perhimpunan di Ampang, Ahad ini.
Jamal berkata beliau juga telah menghantar notis kepada pihak polis dan meminta pihak berkuasa melakukan kerja mereka- memandangkan beliau hanya mewakili suara rakyat negeri Selangor.

KAH KAH KAH
woit
kah kah kah
enam bulan demo
ini sejarah
mesir hanya satu bulan
hong kong satu bulan
kah kah kah
ini bukan nak buat
guiness book of record
ini guiness stout berbotol2
kah kah kah
macam babgun pekan baru
ada sasaran
ada buruh
ada propaganda
ada massa 
ada rakyat
ada pak sibuk
ada media
dan paling mustahak
bujet mesti ada
kah kah kah
takda bujet semua lungkup

BUJET BERAPA





------------

HANGAT HANGAT TAHI AYAM







SAMPAi

K
iAMAT

TAK AKAN

SAMAN


Peguam tunggu lampu hijau dari Najib untuk saman Liong Sik

Peguam  Najib Razak akan menunggu arahan daripada anak guamnya sebelum memutuskan sama ada untuk memfailkan saman terhadap Tun Dr Ling Liong Sik atas dakwaan mengeluarkan kenyataan fitnah terhadap perdana menteri, susulan tamatnya tarikh akhir untuk bekas presiden MCA itu memohon maaf. 

- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/peguam-tunggu-lampu-hijau-dari-najib-untuk-saman-liong-sik#sthash.iHZAFF0S.dpuf

HOT HOT

CHiCKEN

SHiT

KAH KAH KAH


----------

FORUM MALAM INI








MALAM iNI


FORUM


ANTi-SOSMA




RADIO

radio bangsar 
akan membuat
siaran langsung 




---------------

ANAK MUDA DAH LAMA TAHU





FACE BOOK




Geng-geng kita dah tahu lama dah aok memang putih didalam sekawan bebudak hitam. Kih kih kih.

: Selamat datang pembangkang dalam kerajaan. Semoga kerusi Temerloh dapat kat aok balik. Kerana sesungguhnya aok jauh lebih baik dari ulama yang memandu Toyota Vellfire itu!

p/s - Kuliah Bangsar Utama.



-----------

SELAMAT SAMPAI









SELAMAT

SAMPAI

Gagal tangani isu 1MDB, RM2.6 bilion dorong saya keluar Umno, kata Saifuddin

Bekas timbalan menteri  Saifuddin Abdullah menyifatkan kegagalan Umno menangani isu berhubung syarikat bermasalah 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan wang derma RM2.6 bilion sebagai punca beliau meninggalkan parti tersebut.
Bercakap kepada media selepas penyertaannya secara rasmi ke dalam PKR hari ini, Saifuddin berkata beliau kecewa dengan beberapa keputusan Umno berhubung2 isu tersebut menyebabkan beliau tekad keluar daripada parti utama kaum Melayu itu.
"Cara Umno tangani isu 1MDB dan RM2.6 bilion menyebabkan saya terdetik keluar Umno," katanya di ibu pejabat PKR, Petaling Jaya hari ini.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/gagal-tangani-isu-1mdb-rm2.6-bilion-dorong-saya-keluar-umno-kata-saifuddin#sthash.T9AFpxEb.dpuf


KAH KAH KAH
woit
gwa lama sudah cakap
lu salah parti
sekarang lu sedar
gwa sudah bilang
lu orang baik
lu bukan lanun bugis
kah kah kah 
tapi awas lanun
berada  dimana mana
kah kah kah
nanti jangan cakap
gwa tak cakap
kah kah kah

SELAMAT
-------------

KITA TUNGGU DUA BULAN





HARI INI

KHAMiS

15 OKTOBER



Isu 1MDB akan selesai 2 bulan lagi, kata Wahid Omar


Isu berkaitan 1Malaysia Development Bhd (1MDB) akan diselesaikan sebelum akhir tahun, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri  Abdul Wahid Omar.


 - See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/isu-1mdb-akan-selesai-2-bulan-lagi-kata-wahid-omar#sthash.JMkQa26D.dpuf

SATU NEGARA

TUNGGU DUA

BULAN











KES 1MDB

SELESAI PADA

SELASA 

15 DISEMBER







-----------------

SUARA DEMOKRAT







SUARA 

SEORANG

DEM
OKRAT

KOMENTAR
sosok ini seorang demokrat
jujur dan berkata benar
sayang sekali sosok ini
dirampas tugasnya
dari mengepali siasatan
parlimen keatas 1MDB
jika sosok ini meneruskan
siasatan pasti keadaan
negara tidak kacau
saperti hari ini

NOTA
sosok ini dalam
parti yang salah

Mahathir dan lima tokoh lain tidak bersalah

 | October 13, 2015
Enam tokoh itu menggunakan hak mereka untuk berkumpul dan menyuarakan pandangan dan terpulang kepada rakyat untuk membuat penilaian.
KUALA LUMPUR: Tindakan enam tokoh yang diketuai Mahathir Mohamad berkumpul dan mendesak Najib Razak supaya berundur tidak salah.
Timbalan Menteri Dalam Negeri,  Nur Jazlan Mohamed berkata, enam tokoh itu berhak untuk berkumpul dan menyuarakan pandangan masing-masing.
Katanya, terpulang kepada rakyat untuk membuat penilaian terhadap kenyataan yang dibuat oleh enam tokoh politik UMNO dan MCA itu.
“Itu hak merekalah untuk berkumpul..itu hak dia.. Tetapi terpulang kepada rakyat untuk menilai tindakan mereka itu,” katanya.

KAH KAH KAH
woit
bayangkan kalau
sosok ini dalam pakatan
bersama rakyat
sebaris satu saf
bayangkan!

SALAH PARTi



-------------

ADA BERAPA EKOR






ADA BERAPA

EKOR SOTONG


pas-prkasaPas- Perkasa jalin kerjasama





Kerjasama itu bagaimanapun hanya melibatkan isu-isu nasional dan tidak menyentuh kerjasama politik. More


Iskandar-Samad_pas_perkasa_600Pas rugi enggan kerjasama dengan Perkasa







Pas bakal hilang sokongan pengundi Melayu pada PRU14 termasuk undi ahli Perkasa. More ››



SHAH ALAM - Pertemuan antara Pas dan Perkasa sekadar bersependapat dalam isu nasional tanpa niat menjalinkan kerjasama dalam soal politik, kata Setiausaha Agung Pas, Takiyuddin Hassan.


WOIT

dalam parti PAS
ini ada berapa
ekor sotong
saje tanya
jangan marah

KAH KAH KAH




--------------

BILA KATAK JUMPA SOTONG



BiLA KATAK

BERJUMPA


SOTONG


SEMUA KENA

MAKAN



15 Oktober 2015
SHAH ALAM - Pertemuan antara Pas dan Perkasa sekadar bersependapat dalam isu nasional tanpa niat menjalinkan kerjasama dalam soal politik, kata Setiausaha Agung Pas, Takiyuddin Hassan.





KAH KAH KAH
woit
gwa tak cakap
apa apa

NO KOMEN










































-------------

MUHYIDDIN BANGUN MELAWAN









MALiKUL

TAK SEMBAB

DAH MULA

BANGUN 

MELAWAN
 | October 14, 2015
muhyiddin
Beliau tidak mahu ahli UMNO berdiam diri dan bersekongkol dengan petualang negara. More ››
PETALING JAYA : Timbalan Presiden UMNO,  Muhyiddin Yassin menyeru ahli parti itu supaya tidak membiarkan jiwa perjuangan yang mengalir dalam darah dibeli dengan harga murah.
Beliau berkata, setiap pejuang UMNO bertanggungjawab untuk bangkit menentang penyelewengan dan perompakan harta negara oleh pihak-pihak tertentu.


KAH KAH KAH
woit
semua penyokong tunggu
semua penyokong nanti
bila nak melawan perompak
bila nak lawan lanun 
negara dah hancur
takkan terus moyok
takkan terus senyap
cakap nak jadi PIEM
jangan jadi calon tetap
piem malaysia
jangan jadi gua musang
tunggu tahtha jatuh keriba
tak mencecah duli
kah kah kah

LAWAN BRO


-----------

DEMO JADI BUDAYA








JADiKAN

DEMO UNTUK

MENGUBAH

KEADAAN


Demo 'sambut' kenaikan tol 

Menjelang kadar baru , bantahan kenaikan kadar tol hari ini berlangsung di beberapa tempat di Lembah Klang.
Di lebuh raya Guthrie, dekat Stadium Shah Alam, sekumpulan anggota PAS berkumpul bagi menyatakan bantahan mereka terhadap kenaikan tol di 18 lebuh raya sehingga 200 peratus.
Ketua Dewan Pemuda PAS Shah Alam Mohd Huzaifah Mokhtar berkata walaupun mungkin bantahan itu tidak mengubah keputusan kerajaan, mereka berharap dapat memberi kesedaran kepada rakyat berhubung isu itu.
"Mungkin apa yang kami lakukan hari ini tidak cukup namun kami akan adakan pertemuan bagi tindakan lanjut agar kita dapat mengubah keadaan ini.
"Kita sudah pun menghadapi isu-isu yang memeritkan rakyat seperti GST (cukai barangan dan perkhidmatan), 1MDB, TPPA (Perjanjian Perkongsian Trans-Pasifik) yang masih berteka-teki.
“Jadi, hari ini kita menyatakan bantahan terbaru terhadap kenaikan tol," katanya kepada pemberita.
PAS Selangor turut merancang beberapa siri bantahan di tempat lain seperti DUKE, lebuh raya Kajang Silk.

KAH KAH KAH
woit
kalau pilihanraya
boleh mengubah apa apa
telah lama pilihan raya
diharamkan di malaysia

CAYA LU


------------

PENYOKONG DR MAZA







SEMEN
AMIN Moga2 Harga Semen dan TONG DRUM akan jatuh tiada jualan di pasaran hadapan.... on DARI DR MAZA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/12/15



MENGINGATKAN ORANG
Isham den cumo nak mengingatkan somo orang apo yang ko tulih dalam buku TPTJ tu memang boto berlaku.Den quote satu ayat dalam buku tu 'Dalam negara yang penuh kejahilan dan kebatilan bercakap benar itu adalah syahid.Dalam negra yang penuh penipuan,lebong dan kelentong bercakap benar itu satu tindakan revolusioner' on DARI DR MAZA
amrul hakm
on 10/12/15


AGAMA RASMI
Islam adalah agama rasmi negara. Ramai masih tertanya2 mengapa Islam dipilih dan logik jawapan pun berbagai2. Lihat latarbelakang penjawabnya saja. Memang terbukti sesuai Islam adalah agama penyelamat. Terutama kepada para pembesar2 melayu, raja2 dan ahli politik melayu yg mewakili parti pemerintah aka UMNO dan BN amnya.

 Maka agen2 Islam dibina dan dikudakan sepenuhnya demi mencapai matlamat mengkayakan anak bini dan penerusan kuasa selama mana yg boleh. Umat Melayu bukannya sayangkan raja dan pembesar pun. Apa gunanya sayangkan mereka jika 10 sen pun x berbenih dalam poket? Apatah lagi sayangkan pemimpin politik UMNO. 

Dubuk2 UMNO dan para pembesar sedar akan hal ini. Maka terciptalah konsep ketua agama untuk mengikat orang2 melayu daripada melawan. Dilantiknya raja yg berperut boyot menjadi ketua agama. Apakah ini dengan sengaja mereka membuat lawak? Tidak tuan2... ini dirancang untuk yerus menjadikan melayu bodoh secara total, tuntas dan selama2nya.. Umumnya ramai sudah tahu yg on DARI DR MAZA
Anonymous
on 10/12/15
TOLO AYAM
Mano dulu .. tolo ayam ko, anak ayam .. ayam tu kono entot dululah .. phuii apo punyo bangang punyo soalan .. kahkahkah. Mano dulu nak solamat kan nogaro ko atau dapek pahalo .. sapo dulu dapek entot Razak Bagindo ko Najib Razak. Kahkahkah Komidiri pagi senayan .. esok dah thalatha balik ?#@$?** on DARI DR MAZA
panglimo potaseh
on 10/12/15
AMIN
AMIN........... muga mat mongol dan mah badak cepat lingkop........... on DARI DR MAZA
Anonymous
on 10/12/15

----------------

BERITA KHAS








BERiTA INi

DiTUJUKAN

KHAS PADA

KETUA POLiS

NEGARA

DAN 

ZAHiD HAMiDI


KOMENTAR
ketua polis kata FBI
tak beri tahu pdrm
tentang siasatan

zahid hamidi kata
john kerry tak ada
sebut tentang kes najib
dan kes 1MDB


Goldman Sachs under FBI, DOJ scrutiny over 1MDB probe: WSJ


The Federal Bureau of Investigation and the U.S. Department of Justice are examining Goldman Sachs Group Inc's role in allegations of corruption and money laundering at Malaysian state investor 1Malaysia Development Bhd (1MDB), the Wall Street Journal reported on Wednesday.
The U.S. inquiries are at the information-gathering stage, and there is no suggestion of wrongdoing by Goldman Sachs, the paper reported, citing people familiar with the matter. (on.wsj.com/1VR95KP)
Investigators "have yet to determine if the matter will become a focus of any investigations into the 1MDB scandal," the Journal quoted a spokeswoman for the FBI as saying.
Goldman Sachs Singapore office did not immediately respond to a request seeking comment. The FBI and DOJ were not available for comment outside U.S. business hours.
In July, Malaysian anti-corruption officials investigating the allegations visited the local office of Goldman Sachs seeking documents relating to 1MDB, Reuters reported earlier, citing sources.

Investigators in Malaysia have been probing 1MDB's management, including allegations that nearly $700 million was channeled from the fund to Prime Minister Najib Razak's bank accounts.
Malaysia's attorney general said on Tuesday he was right to close an investigation by the country's central bank as there was no evidence the fund's officials had knowingly flouted the law.

(Reporting by Ismail Shakil in Bengaluru; Editing by Gopakumar Warrier)


ini terjemahan jika

tak faham

 bahasa inggeris 

Penasihat 1MDB, Goldman Sachs dalam pemerhatian FBI


Akhbar The Wall Street Journal melaporkan Biro Penyiasatan Persekutuan (FBI) dan Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat sedang meneliti peranan Goldman Sachs yang bertindak sebagai penasihat kepada syarikat pelaburan negara 1MDB berhubung beberapa siri transaksi.
Memetik sumber, WSJ berkata siasatan ke atas Goldman Sach adalah pada peringkat pengumpulan maklumat dan setakat ini tiada petunjuk berhubung salah-laku.
"(Penyiasat) masih belum dapat memastikan sama ada perkara itu akan menjadi tumpuan mana-mana siasatan terhadap skandal 1MDB,” kata seorang jurucakap FBI.
Goldman Sachs adalah penasihat 1MDB yang kini sarat hutang berhubung tiga pengambil-alihan dan menguruskan penjualan bon bernilai AS$6.5 bilion dengan yuran perkhidmatan sebanyak AS$600 juta.
Menurut laporan itu, eksekutif bank yang bertanggungjawab mendapatkan dana untuk 1MDB juga terbabit dalam urus niaga kontroversi dengan Lembaga Pelaburan Libya, yang kini menjadi subjek tuntutan mahkamah.



----------