Selasa, 31 Januari 2012

FLOM - SUDAH JADI FAT LADY OF SHOPPING







FESTIVAL FESYEN ISLAM : ROSMAH TAK BELANJAN SAKAN
- mkini

Pengerusi Festival Fesyen Islam (IIF) Raja Rezza Shah yang turut bersama dalam rombongan lawatan isteri Najib Abdul Razak ketika membeli-belah di butik pereka Australia berkata kata Rosmah Mansor tidak berbelanja sakan seperti yang didakwa.

Menjawap soalan yang dikemukakan oleh Malaysiakini, Raja Rezza berkata 61 helai pakaian yang dibeli di pusat membeli-belah Carl Kapp di Paddington, Sydney, Australia, baru-baru ini sebenarnya adalah stok atau bekalan untuk sebuah kedainya di London.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


NOTA:
dunia sudah berubah
dalam buku sejarah perak
ada di kesahkan bagaimana
dalam satu jamuan bersama tuan residen
sultan perak telah terkentut

dengan serta merta
bedahara di sebelahnya mengaku yang di terkentut

dunia berubah
kali ini mak janda 7 anak yang bershopping sakan
ada raja yang mengaku
dia yang shopping bukan mak janda
kah kah kah


FLOM : FAT LADY OF SHOPPING







AMBIL JANGAN TAK AMBIL





SAMPUL PUTEH DARI BRAHENG






GERAKAN TUNTUT IBRAHIM ALI MOHON MAAF - mkini

Gerakan hari ini menyelar tindakan PERKASA menggunakan 'angpow' sampul merah - yang dianggap menghina masyarakat Cina - dalam sambutan tahun baru kaum itu, walaupun hasrat penganjuran majlis itu dianggap baik.

Timbalan presidennya Mah Siew Keong (kanan) berkata, pemberian angpow dalam sampul putih pada tahun baru - sebagai festival kegembiraan - menujunjukkan Presiden PERKASA Ibrahim Ali tidak sensitif.

"Setelah menjadi anggota parlimen dan berada dalam politik sudah beberapa tahun, Ibrahim Ali masih tidak tahu adam resam kaum lain, yang menjelaskan kenapa dia terus melakukan banyak kenyataan tanpa berfikir," katanya.

Dalam majlis Tahun Baru Cina NGO itu di Kelab Sultan Sulaiman yang pertama kali diadakan semalam, PERKASA mengedarkan kira-kira RM10,000 angpow menggunakan sampul putih - tindakan yang menimbulkan rasa tidak puas hati, terutama di laman maya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...KESIAN.... SEDIH...kah kah kah..

kah kah kah... PERCUBAAN NAK BODEK CHINA.... kah kah kah..

kah kah kah..NAK UCAP PANJANG UMUR MURAH REZEKI...kah kah kah..

ksh ksh kls...APAKAN DAYA DAH KANTOI.... kah kah kah

NOTA:
ada beberapa pekara timbul disini
kita tak tahu sama ada ibrahim ali
sengaja atau tak sengaja
di rancang atau tidak dirancang
beri angpau dalam sampul putih
sampul surat puteh tanda mati

mungkin tak sedar
mungkin bebal tak tahu budaya

persoalannya ialah orang china
pasti nampak sampul puteh
kenapa berebut datang ambil
kenapa tak bantah?


apa maknanya?

maknanya duit dolar riyal
adalah penjana budaya
duit riyal dan dolar
tidak ada agama
tidak ada budaya
tidak ada bangsa






TERNOW - PADAN MUKA




NOTA:


kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah

padan muka
beritahu jangan minum coke
ini milik zionis tak caya
sekarang baru sedar
ada 8% alcohol
padan muka

beri tahu jangan makan mek dogal
tak dengar
sekarang baru sedar
ada campur babi zionis
kah kah kah






KESIAN MELAYU - SEMUA TAK BOLEH




ARAB - DALAM MASJID BUAT SHOW





JAKIM PANTAU KELAB TAAT SUAMI , PERCAYA MASIH MEMILIKI BUKU PANDUAN SEKS
– minsider

KUALA LUMPUR, 31 Jan - Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) dengan dibantu agensi agama negeri kini memantau pergerakan Kelab Taat Suami, menegaskan kelab yang majoriti besar dianggotai bekas pengikut Al-Arqam masih memiliki buku panduan seks terbitan kelab itu.

Buku panduan seks bertajuk “Seks Islam, Perangi Yahudi Untuk Kembalikan Seks Islam Kepada Dunia” telah diharamkan Kementerian Dalam Negeri pada November lalu.
Pihak kementerian berkata sesiapa yang memiliki buku yang mengulas mengenai seks suami isteri secara terperinci itu boleh didenda sehingga RM5,000.

Mereka yang didapati menerbitkan semula buku itu, bagi tujuan jualan boleh dipenjara sehingga tiga tahun atau didenda tidak melebihi RM20,000 atau kedua-duanya sekali.

"Mereka (Kelab Taat Suami) masih menyimpan buku panduan seks itu, dan kita juga telah lihatnya sendiri dalam rakaman video dalam program anjuran mereka baru-baru ini.

"Kementerian Dalam Negeri telah haramkan buku ini, tapi mereka masih lagi menyimpannya dan kita akan siasat perkara ini," kata sumber Jakim kepda The Malaysian Insider.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

NOTA:
orang india ada kamasutra
orang arab ada perfume garden
orang persia ada kuoluk wal muluk
orang china ada the bed room art
mat saleh ada diggie doggie

bagi chan laaa orang melayu

ini orang melayu semua tak boleh
pegang tangan tak boleh
pakai skirt tak boleh
duduk berdua duan tak boleh
pakai make up tak boleh
tetek besar tak boleh
tetek kecik tak boleh
seluar ketat tak boleh









NOTA:
nak mengentot pun kerajaan nak kena kontrol
nak pancut pun kena minta dari jais ke ?
nak pa chu ching minta dari jakim ke ?
kah kah kah



KEPALA BANA KUASA KETIGA - LOOOOSERS





MENONGGENG NAK KERUSI





KUASA KETIGA BOLEH JADI PENENTU KEPUTUSAN PRU : ADNAN
- berita hairan

KUANTAN: 'Kuasa ketiga' boleh menjadi penentu kepada keputusan pilihan raya umum (PRU) akan datang namun ia tidak akan menjejaskan keyakinan dan sokongan rakyat kepada Barisan Nasional (BN).

Menteri Besar Pahang, Adnan Yaakob mengakui apa yang dinyatakan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengenai ancaman `kuasa ketiga' itu adalah benar dan ia perlu diberi perhatian.

"Tapi apa yang penting ialah pengundi, kerana mereka yang akan menentukan pilihan apabila tiba masanya (PRU) nanti," katanya kepada pemberita selepas menyampaikan pakaian dan beg sekolah kepada 1,565 pelajar sekolah rendah dan menengah sekitar Kuantan sumbangan Yayasan Pahang di sini hari ini.
Adnan berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Muhyiddin bahawa BN sedia berdepan dengan siapa sahaja termasuk 'kuasa ketiga' yang didakwa akan menjadi ancaman dan penentu pada PRU ke-13 nanti.

Muhyiddin mengakui sukar meramalkan 'kuasa ketiga' tetapi bersedia menghadapinya dan akan ditentang seperti pembangkang lain.

Adnan berkata kewujudkan 'kuasa ketiga' tidak dapat dielakkan kerana masyarakat semakin terdedah kepada pelbagai maklumat.

Katanya sekiranya 'kuasa ketiga' itu merujuk kepada pertubuhan bukan kerajaan (NGO), beliau percaya tidak semua NGO adalah anti kerajaan kerana sesetengahnya turut menyokong agenda kerajaan. - TIEWNAMA

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... KEPALA BANA APA KUASA KETIGA INI?.... kah kah kah..

kah kah kah....RAJA PETRA KUASA KETIGA.... kah kah kah..

kah kah kah...HASAN ALI KUASA KETIGA... kah kah kah..

kah kah kah..HARIS IBRAHIM KUASA KETIGA.... kah kah kah...

kah kah kah...MALIK IMTIAZ KUASA KETIGA.... kah kah kah...

kah kah kah.... ZUL BISUL KUASA TIGA... kah kah kah...

kah kah kah... WEE CHEE KEONG KUASA KETIGA.... kah kah kah..

kah kah kah...UTAYA KUMAR KUASA KETIGA... kah kah kah..

kah kah kah... ZAID IBRAHIM KITA KUASA KETIGA.... kah kah kah..

kah kah kah....SALEHUDDIN HASHIM KUASA KETIGA... kah kah kah..

woit... INI DAH LEBIH DARI TIGA... BIAR BETUL...kah kah kah

kah kah kah...INI PUN BELUM MASUK LAGI KATAK PURU.... kah kah kah

NOTA:
semua orang ini sudah nyanyooo
kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah
tak caya tanya zaid ibrahim
apa itu nyanyooo
kah kah kah


JANGAN LUPA AHAD INI


MAMAT NIGERA BUAT KERENAH LAGI - KEMPEN ANTI ORANG JAHAT DI TERUSKAN



NOTA :

ini saheh mamat hitam ini
duduk di kuala lumpur
saheh mamat iotyam ini
sednag bersubahat dengan
warga tempatan

tiga minggu dahulu
4 orang pelajar kolej
dari shah alam telah di tahan polis
mereka menjadi mangsa meminjamkan
buku akoun bank mereka

gagak itam ini akan menggunkan
nama dan akoun tempatan
kerana lebih diyakini

masalah gagak hitam dan orang afrika
ini muncul kerana madey mahu
jadi raja afrika
warga negara afrika di benarkan masuk
dengan mendapat visa lawan di lapangan terbang

macam zaman kerajaan melayu melaka:
keling mendeliar yang bawa masalah
sekarang yang mula bawa masalah ialah madey


NOTA:
jumpa mat nigeria
jumpa zul nordin
ketuk zul nordin dulu



KERENAH WARGA NIGERIA
















SITI KHATIJAH BT CHE YUNUS siti._yunus304@msn.com
1:27 PM (21 hours ago)

to undisclosed recipients
Salam,

Saya SITI KHATIJAH BT CHE YUNUS, saya bekerja sebagai Marketing Officer di sebuah syarikat pemprosesan batu mulia di UK.di sini Saya ingin memperkenalkan kepada encik peluang perniagaan yang besar kenuntungannya,saya memerlukan bantuan encik dan kerjasama encik untuk memajukan perniagaan ini.saya menghubungi encik kerana saya tidak ingin kehilangan rakan kongsi saya di dalam perniagaan ini.saya tahu bahawa saya dan encik akan mendapatkan feadah yang baik daripada perniagaan ini di masa akan datang. Sekarang saya hanya ingin encik menjadi pembekal (agent) kepada syarikat saya bekerja dan encik boleh mendapat keuntungan daripada peluang perniagaan ini .

Syarikat saya memerlukan sebuah produk yang disebut (Creity Wash Crus). Para Creity Wash Crus adalah cecair kimia saintifik bar substansi, sejenis pelincir, terutama digunakan di makmal untuk gemological pemurnian merawat atau menerangkan,memasuki ke dalam berlian dan mengewap keluar kotoran di dalam berlian dan batu-batu berharga sepertinya.

Pembekal asal produk ini adalah di (Malaysia) sehingga lah pembekal produk langsung syarikat KAMI INI mengalami kemalangan di sini {uk} ,dia adalah pengurus pemasaran dan sejak dia kemalangan monopoli ini telah tergendala.saya hanya ingin encik menjadi agen di antara penjual dan pembeli .Ini adalah perniagaan besar untuk saya dan encik dan akan mendapat keuntungan besar.saya hanya memerlukan kerjasama untuk menjadikan perniagaan ini berjaya.Saya akan memberi anda maklumat lebih lanjut tentang hal ini jika anda bersedia untuk menjadi sebagai agen untuk membekalkan produk ke syarikat kami.

Pertama, saya akan perkenalkan anda pembekal (agent)kepada syarikat saya nanti. Mengikut peratusan, awalnya harga beli yang sebenarnya produk tersebut oleh syarikat per Carton adalah 4,000.00 USD, sedangkan di (Malaysia) harga jual tempatan adalah 2,100.00 USD dan syarikat saya memerlukan tidak kurang daripada 200 Cartons.

Saya ingin encik menjadi agen link kami yang menghubungkan penjual tempatan di Malaysia secaralangsung kepada syarikat membeli maka margin keuntungan akan digunakan bersama berdua 50% untuk encik, sementara 50% kepada saya.sekiranya encik dapat membantu saya mengurus perniagaan jual beli produk ini saya amat berterima kasih.kemudian saya akan membincangkan pekara ini bersama pengurus syarikat saya. saya yakin dan percaya encik boleh menyediakan produk ini kepada syarikat.di sini juga saya memfailkan butiran dari segi harga dan cara bayaran maka kita boleh mengambil daripada permulaan perniagaan ini. encik saya mengharap agar encik dapat membalas email saya ini secepat mungkin, agar saya dapat mengemailkan number telephone penjual di malaysia gar encik dapat menghubungi penjual untuk bertanya sama ada penjual tersebut masih mempunyai stock untuk di bekalkan kepada encik.sebelum syarikat kami akan menghantar pengurus pembelian pergi ke Malaysia untuk membeli produk dari encik secara tunai.Terima kasih atas kerjasama encik,saya mengharap dan menunggu balasan email daripada encik.

Wassalam...



EROTIKA ARABIKA - JUMPA MELAYU KOTEKA




MEMERLUKAN IMIJINASI KUAT






PELACUR DARI TIMUR TENGAH SASAR MALAYSIA DESTINASI BARU? – mStar

KUALA LUMPUR: Operasi dan pemantauan polis menunjukkan wujud trend baru kedatangan pelacur dari Timur Tengah ke Malaysia sebagai destinasi baru mereka.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Mohd Bakri Zinin berkata pelacur dari negara seperti Yemen, Iran dan Iraq menjadikan lelaki di negara ini sebagai sasaran pelanggan mereka.

"Mereka datang ke Malaysia menggunakan taktik samaran kononnya untuk belajar bahasa Inggeris menggunakan pas pelajar dengan mendaftarkan diri di institusi pendidikan tinggi swasta.

"Ada juga pelacur ini menggunakan pas lawatan sosial yang membenarkan mereka berada di negara ini selama tiga bulan," katanya pada sidang media di sini, Isnin.
Beliau berkata, pendedahan itu dibuat berikutan penangkapan 15 pelacur dari negara terbabit dalam satu operasi di ibu negara dan Selangor awal bulan ini.

Mohd Bakri menambah, polis kini memantau aktiviti itu dan mereka yang ditangkap akan diambil tindakan sejajar dengan langkah kerajaan ingin membanteras pemerdagangan manusia.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit.... ANNA SUDAH JELAK MAKAN TOM YAM...kah kah kah...

kah kah kah...ANNA SUDAH JELAK MAKAN HOKIEN MEE... kah kah kah..

kah kah kah...ANNA SUDAH JELAK MAKAN CANTONESE MEE...kah kah kah

kah kah kah...DAH JELAK MAKAN BURGER GERMAN...kah kah kah..

kah kah kah...ANNA SUDAH JELAK MAKAN FISH N CHIP...kah kah kah..

woit... SEKARANG ANNA MAHU RASA RASA SHEESH KEBAB... kah kah kah.....

kah kah kah...SHEEESH KEBAB YANG GEMOK DAN BUNTAL... kah kah kah..

NOTA:
ada baiknya
pelacur arab ini datang
biar orang melayu sedar
bahawa orang arab ini
tak ada bezanya dari bangla
dari orang afrika
dari awang hitam

dulu orang melayu kena
kelentong oleh arab
biala ada pelacur arab
maka jelas mitos arab
ini pecah berderai


ANTA ADA BANYAK PILIHAN







SEKALI LAGI LAMPU PADAM





LETERIK PUN PADAI POLITIK




MAKLUMAT DARI PEMBACA

Bro Isham, Ini kisah luar topik tp wajar diberitahu... Kelmarin ketika Majlis Perasmian Koperasi Melayu Petaling di Dewan MBPJ, Tmn Medan Baru yg dirasmikan oleh Noh Omar... Sedang asyik dia mengutuk megeji kerajaan Selangor & PKR, tiba2 elektrik dewan padam...mmg luarbiasa...

Noh Omar terus keluar dr dewan muka frust tak dapat buat kerja keji hina PR... yg paling best, berlambak2 makanan tak habis...apa maknanya? org tak ramai... last2 bapak mertua aku bawak 4-5 bakul makanan balik rumah....hancus program gerombolan!!!
By Anonymous on WASPADA - PRU 13 - KITA AKAN DITIPU on 1/30/12



Isnin, 30 Januari 2012

PENCERAHAN DARI PEMBACA TUKAR TIUB












PANDANGAN PEMBACA

slm...tuan nk tanya skit, dlm buku jingga mmg ada AUKU utk dihapuskan....tp dlm kes KUIN ni....ada ke kuasa mb nk hapuskan AUKU tu? lagi satu, pengerusi ada kuasa mutlak ke nak mcm tu, nk mcm ni?
By Anonymous on KENAPA AUKU DAN PANDANGAN AZIZAN PERLU DI MANSUH... at 4:46 PM

ahli akademik msuk politik untuk mengesahkan lg kekurang bijaksanaan hang tuan hamba 8.35pm woi. hang ingat semua yg dok dlm pas lani semua cerdik? semua maksum? hidup aziz bari!!!
By Apom balik on KENAPA AUKU DAN PANDANGAN AZIZAN PERLU DI MANSUH... at 4:38 PM


kahakahkah.. azizan bukan setahun dua main politik brader.. dr zaman 60 an lg.. sekarang nie kita hentikan sebarang perbicaraan isu KUIN dan AUKU....musuh sedang mara di hadapan, tp puak2 kita masih dok bertekak lagi.. misi kita TAWAN PUTRAJAYA!!! jangan biar musuh nampak kita tengah gawat!!!
By Anonymous on KLIP INI UNTUK AZIZAN MB KEDAH at 4:24 PM

AKu rasa... azizan kena turun secara sukarela dan perlahan-lahan jangan turun seara mendadak, nanti malu pulak kalu orang lain tengok saya cadangkan azizan cuba belek-belek utusan meloya. Mana tau ada kerja kosong kat united mangkok national orgisme. Klu ada kosong, bole cuba2 isi borang penyertaan.
By MAHASITUA ABU on KENAPA AUKU DAN PANDANGAN AZIZAN PERLU DI MANSUH... at 4:15 PM

karpal singh ialah peguam bg kerajaan negeri kedah... peguam bg 5 mahasiswa kuin itu ialah Hanipa maidin dari PAS
By Insan Biasa on KENAPA AUKU DAN PANDANGAN AZIZAN PERLU DI MANSUH... on 1/30/12



...bodo tt akal tk de...bangang bertimbun timbun ..akal tk panjang......zahid pun dulu lu puji melambung,,,sekrng apa jadi..lu mengelupur la beb jenis tk sabar nk pancut....azizan mb bijak ...lu yg bangap tt...
By Anonymous on KENAPA AUKU DAN PANDANGAN AZIZAN PERLU DI MANSUH... on 1/30/12

Kah Kah Kah aziz bari bari..Baru masuk politik dah nak buat pukimak dia...haha tak gitu tukar tiub gay..kalau tak gay tukar tiub dah kawen..haha..ops..Kah Kah Kah..
By Anonymous on KENAPA AUKU DAN PANDANGAN AZIZAN PERLU DI MANSUH... on 1/30/12

Org lama akal depa panjang.. Macam nyoq.. Makin tua makin banyak santannya..
By Anonymous on KENAPA AUKU DAN PANDANGAN AZIZAN PERLU DI MANSUH... on 1/30/12

si zizan tak ada masa untuk video ni.... dia sibuk dgn pembangunan.... sbb duit boleh masuk berjuta2... kah..kah...kah... lihat gaya dia sekarang... ikut gaya siapa? ikut rentak siapa? jual tanah TUDM sg besi... jual tanah pudu jail...
By Anonymous on KLIP INI UNTUK AZIZAN MB KEDAH on 1/30/12

Terbaiklah TT, Peguam yg akan membela pelajar2 adalah Hanipa Maidin... Siapa Hanipa Maidin?.... Penasihat Undang PAS... Jgn jadi lancau macam anakkedah007@anakharam... jangan jadi cibai macan sheikhakfarisi@sheikalpukimak... lagi tak faham hisap peliaq sendiri.... memang munafik la si zizan yg mulutnya menipu hati lebih teruk dari itu... tanya mahfuz perangai sibiawak ni..... berjanji tapi mungkir... inikah ulama yg jadikan role model kepada Orang Cina dan India? kanenabo... kah...kah....kah...
By Anonymous on KENAPA AUKU DAN PANDANGAN AZIZAN PERLU DI MANSUH... on 1/30/12

Azizan turut menyifatkan Aziz “buta undang-undang” dan tidak bersikap seperti tokoh akademik. “Macam mana beliau (Aziz) suruh saya campur tangan dalam hal pentadbiran universiti? Yang kedua perkara ini sudah dibawa ke mahkamah...jadi buat apa nak bising, tunggu sahaja kes bermula. “Sekarang nak suruh saya buat macam Umno pula, semua perkara di bawah urusan KUIN...saya tidak campur tangan, biar pihak pengurusan dan pentadbiran yang buat,” katanya.

Beliau menambah: “Kalau beliau pakar perlembagaan patut tahu bila dah bawa ke mahkamah buat apa nak bising. Beliau dangkal, belajar perlembagaan tapi tidak tahu prosedur.” kah kah kah... konon nak universiti bebas campur tangan politik... bila politik tak campur tangan marah pulak... kah kah kah... manusia-manusia... kah kah kah...
By Anonymous on KENAPA AUKU DAN PANDANGAN AZIZAN PERLU DI MANSUH... on 1/30/12

peguam bagi KUIN adalah karpal singh.. adakah karpal turut menyokong AUKU & Azizan...??? Sebenornya perbezaan pendapat ini adalah baik. Jangan kita hanya mengikut pak turut spt dalam UMNO... kalo PUSAT kata A, negeri pun ikut bontot PUSAT kata A. bagi teman, MB Kedah dah buat terbaik, nak menunjukkan bahawa di era PAKATAN RAKYAT memerintah nanti, negeri pun ada kuasa memerintah.

tidak seperti sekarang dimana KERAJAAN NEGERI BN jadi pak turut kerajaan pusat BN... jadi terimalah perbezaan pendapat ini dengan baik... Jika dengan BN, pun kita mampu berunding demi mansuh AUKU, kenapa tidak mahu berunding dengan MB Kedah yg pro-pakatan rakyat. DI ERA PAKATAN RAKYAT MEMERINTAH, rakyat mahukan percanggahan pendapat yg akhirnya memberi kesan positif pada rakyat. bukan pak turut yg akhirnya membawa kesan negatif pada kita.
By Tukar tayar on KENAPA AUKU DAN PANDANGAN AZIZAN PERLU DI MANSUH... on 1/30/12

stg kita tngok orang2 yg melantun. hahahha.... ustad azizan ni sampai penggal ni ja...payah dah qasa...
By underBear on KENAPA AUKU DAN PANDANGAN AZIZAN PERLU DI MANSUH... on 1/30/12

Ust. Azizan Abd Razak ini sebenarnya pemimpin yang agak baik, tapi kadangkala kepala angin, ego dan tak boleh ditegur. Selain dari individu PAS yang menyanjung Tun Mahathir dan status bersongkok tinggi (geng UMNO), beliau juga ingin dilihat kelainan dalam gaya kepimpinan beliau yang mahu dibezakan dengan Kelantan. Pernahkan anda lihat pemimpin PAS lain yang mengeluarkan kata-kata kasar dan menengking kepada wartawan (selalu sangat)?

Beliau adalah orangnya.... PAS sebenarnya amat terguris dengan para pemimpin mereka yang berkelakuan sebegini, cuma mereka hanya tunggu musim PRU sahaja untuk memperbetulkan keadaan dan membersihkan parti....Ingat! Presiden PAS sendiri pernah meninggalkan parti itu suatu masa dahulu dan ramai yang telah belot apabila melihat kilauan harta dan emas di hadapan mata.

Oleh itu "berkatalah benar walaupun ianya pahit", kerana Rasullulah SAW pun sentiasa berkata benar. Manusia tidak selalunya sempurna, walaupun niat asal mereka memang baik tetapi apabila diberi kuasa maka dikhianati juga akhirnya.....(Penyokong UMNO taksub kerana wang dan Utusan Sex, penyokong PAS taksub kerana cerita teramat baik Azizan oleh Harakah)
By 1Crony on KLIP INI UNTUK AZIZAN MB KEDAH on 1/30/12

salam... kah kah kah... peduli apa aku siapa itu peguam... yang aku nak tau... mb kedah kena saman ke tidak? kah kah kah... kalau kena saman kita tunggu ajelah keputusan mahkamah... kalau tak kena saman maknanya pak tt pak chu cheng tak pancut-pancut... kah kah kah...
By Anonymous on KENAPA AUKU DAN PANDANGAN AZIZAN PERLU DI MANSUH... on 1/30/12

Marah sungguh penyokong MB Kedah bila melihat youtube yang dipaparkan oleh tt... heheheh..hehehe.. geli hatiku membaca komen diatas tu. Ramai yang mengatakan bahawa MB Kedah tidak patut disalahkan atau dimarah kerana beliau menyokong AUKU dikenakan keatas mahasiswa. Atas alasan kerana kita tidak tahu masaalah yang dihadapinya.

Begitu ? Telah diberitahu oleh pakar undang-undang bahawa MB Kedah boleh menarik balik hukuman yang dikenakan keatas mahasiswa itu tapi MB Kedah berkeras tidak mahu camportangan malah dia membiarkan mahkamah menyelesaikan segala masaalah bagi pihaknya, mengapa jadi begitu ? Kenapa MB Kedah mengeluarkan kenyataan Buku jingga bukan alquran, tidak perlu diikut pada pada bila-bila masa....? Memang buku jingga bukan alquran, tapi perlu diingat bahawa buku jingga adalah buku panduan membina perikatan diantara PAS, DAP dan PKR membantu rakyat melawan kezaliman pemerintahan UMNO BN.

Sokong AUKU ikut kitab mana ? Untuk menumbangkan UMNO dan Barisan Nasional yang maha hebat ketika ini adalah memerlukan kesepaktan dari semua parti PAS, DAP dan PKR berserta dengan penyokong yang tidak berparti. Tapi dalam kita berpakat untuk bersatu padu, tetiba muncul pula jembalang seperti MB Kedah mengeluarkan fatwa KUIN tetap menggunakan AUKU bagi menghukum mahasiswa yang degil ? Tidak kah itu menunjukkan bahawa MB Kedah sengaja menongkah arus sedangkan rakan-rakan yang lain sama-sama mengikut arus ?

Apakah MB Kedah sudah berpenyakit sehingga tidak boleh membezakan antara undang-undang baik dengan undang-undang jahat ? Pihak mana yang seronok mendengar kenyataan seperti itu ? Nak sokong MB Kedah bukan menjadi kesalahan, tapi sokonglah dengan akal yang waras. Jangan ikut perangai wanita UMNO Baru, laki shahrizat seleweng duit ternak lembu beli kondo pun mereka sokong sambil melompat seperti berok kena belacan.
By Anonymous on KLIP INI UNTUK AZIZAN MB KEDAH on 1/30/12

Peguam yang mewakili Azizan/KUIN adalah PENGERUSI DAP KARPAL SINGH. Peguam yang mewakili 5 mahasiswa KUIN adalah Penasihat Undang-Undang PAS, Mohamad Hanipa Maidin. Maknanya bukan setakat Azizan kita wajib tibai, Karpal Singh juga wajib ditibai!
By Anonymous on KENAPA AUKU DAN PANDANGAN AZIZAN PERLU DI MANSUH... on 1/30/12


hmm... karpal singh mewakili kerajaan negeri, hanipa maidin mewakili pelajar. Kasi setel kan senang. buat perabih duit je.
By TheSniper on KENAPA AUKU DAN PANDANGAN AZIZAN PERLU DI MANSUH... on 1/30/12

PEGUAM nya sama level cam azizan la...suka pompang undang2, perjuangan pun xikut.. KARPAL SINGH!!
By ShahirRaus on KENAPA AUKU DAN PANDANGAN AZIZAN PERLU DI MANSUH... on 1/30/12

zizan kata x perlu patuh pd buku jingga sebab ia bukan al quran,soalan utk zizan adalah,auku tu ada dalam quran ke,
By Anonymous on KENAPA AUKU DAN PANDANGAN AZIZAN PERLU DI MANSUH... on 1/30/12

Sempoi...Hanipa Maidin (PAS) mewakili mahasiswa KUIN vs Karpal Singh (Mewakili kerajaan negeri Kedah) !
By Fahmi Ismail on KENAPA AUKU DAN PANDANGAN AZIZAN PERLU DI MANSUH... on 1/30/12


TT ni PKR ka?PAS ka?DAP ka?hahahha....yg dok melenting apa...suma pon nak jd cam umno gk.suma pon nak jd cam makcik felda jgk.bangkang skit,woi!hg nk PKR ha.dah tu bla dok blah PKR,bangkang skit,woi!hg ni p UMNO plak ka. jgn jd gila babi....sedaq la sama ht konon dok sokong ustad azizan... -kalau ikot aziz bari,btoi pa dia ckp isu ni termktub dlm buku jingga. p/s:aku taktau la sapa naik lpas ni mmg takleh wat silap langsung la.tatau la....
By underBear on KLIP INI UNTUK AZIZAN MB KEDAH on 1/30/12


ok - yang tak suka isham kutuk azizan boleh berambus - kalau sekarang masa perintah negeri dah guna auku - mesti lepas ni dah perintah negara guna isa jugak untuk diamkan seteru - macam celaka!
By komunis on KLIP INI UNTUK AZIZAN MB KEDAH on 1/30/12

kahkahkah..lu silap tebar jala ka bro...aku tau la hang ni jenis liberal soialis + anarkis yg suka hentam politikus...tapi aku perhatikan lu sudah ter'over' sampai lu punya pemikiran sudah dianggap kena badi Utusan Meloya..Isu dgn si Azizan aku rasa rama pembaca TT tak nak ambil pot dan yg lebih penting, ramai yg hantam lu balik..
By James Iha on KLIP INI UNTUK AZIZAN MB KEDAH on 1/30/12

Bravo TT, Cool dude.... Tanyalah Mahfuz perangai azizan si munafik tu.....
By Anonymous on KLIP INI UNTUK AZIZAN MB KEDAH on 1/30/12



APA ITU PUNK ROCK




PUNK ROCKER RULE OKAY!







SILA BACA:

http://my.news.yahoo.com/blogs/yahoo-malaysia-newsroom/punk-rock-di-mentakab-044557494.html







MELAYU & COUNTER CULTURE




PROGRAM AMAL - PROGRAM MELAWAN







JANGAN LUPA SABTU INI







ISLAMIC AID MALAYSIA (IAM)

Islamic Aid Malaysia (IAM) dengan kerjasama IKIMfm & Jabatan Muzium Malaysia akan menganjurkan program jualan amal istimewa iaitu Bonanza Amal 'Hope To Walk’ pada 4 Februari 2012, bertempat di Muzium Negara.

Program ini bertujuan untuk mengumpul dana bagi mengisi tabung dana perubatan adik An-Nur yang menghidapi penyakit Cerebral Palsy.

Adik An-Nur menghidapi Celebral Palsy sejak dalam kandungan ibunya, sehingga beliau kini berusia lapan tahun. Program amal ini diadakan bertujuan bagi mengumpul dana bagi membiayai kos perubatan adik An-Nur ke Beijing, China. Kos keseluruhan rawatannya pula menjangkau sehingga RM500,000.

Melalui program yang istimewa ini, pelbagai barangan terpakai seperti pakaian, barang perhiasan, buku-buku, dan lain-lain peralatan rumah akan dijual pada harga serendah RM2. Kesemua barangan yang dijual ini telah disaring terlebih dahulu oleh para sukarelawan Islamic Aid Malaysia (IAM).

Selain itu, persembahan artis tempatan, penampilan istimewa penyampai IKIMfm, demonstrasi masakan, dan jualan pelbagai produk akan turut diadakan semasa program sehari ini.

Selain daripada mengumpul dana bagi membantu adik An-Nur mendapatkan rawatan, program santai ini juga bertujuan bagi mengeratkan lagi hubungan antara sukarelawan Islamic Aid Malaysia dan masyarakat. Dalam masa yang sama, ia juga bertujuan bagi memupuk rasa prihatin dan saling bantu-membantu sesama insan dalam kalangan pengunjung Bonanza Amal 'Hope To Walk'.

Bagi mendapat keterangan lanjut, atau jika tuan dan puan ingin menyumbang pakaian dan barangan terpakai bagi program ini, mohon kerjasama tuan dan puan bagi menghubungi En. Farouq Zauji di talian 019-3973558 / 03-89485939.




UBAHAN TEMPAT - INI BETUL



















DAPATKAN BAJU T INI



ORANG MELAYU WAJIB JUJUR




NOTA:

lihat dan amati gambar ini
jangan tipu diri sendiri
tanya diri sendiri dengan jujur
adalah malaon ini melayu?


MARI BERLAKU JUJUR




NOTA:
ini mamak bangang
macam mana mengaku melayu
kita pun hairan
di rumah cakap tamil
di rumah makan baling ke mulut

ciiit...pooorah

kerja mamak ini menipu orang melayu
dari zaman kerajaan melayu melaka lagi
ada keling kitul
ada keling memdeliar
buat fitanah sana sini

yang mula mula mengatakan negara akan muflis
bukan pembangkang
kenyatan ini datangnya dari idris jala
tak kan mamak tongkang ini tak sedar

NOTA
niat mamak ini memang busuk
kalau jumpa ular
kalau jumpa mamak
ketuk kepala madey dulu
kah kah kah



DAKWAAN NEGARA AKAN MUFLIS MENJELANG 2020 MAINAN POLITIK - meloya

BUTTERWORTH 29 Jan. – Dakwaan pembangkang bahawa negara akan muflis menjelang tahun 2019 hanya mainan politik dan cubaan untuk menakut-nakutkan rakyat, kata Nor Mohamed Yakcop.

Bagaimanapun, beliau berkata, perkara itu tidak sedikit pun memberi kesan kepada rakyat memandangkan kadar perbelanjaan domestik negara menunjukkan peningkatan setiap tahun.

"Kalau rakyat khuatir dengan kerajaan mereka tidak akan berbelanja. Tetapi sebaliknya berlaku.

“Setiap tahun perbelanjaan domestik meningkat. Rakyat tidak takut untuk berbelanja kerana mereka tahu negara sentiasa maju,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika mengulas dakwaan pelbagai pihak terutama pembangkang bahawa Malaysia akan muflis menjelang tahun 2019 dan menggesa rakyat supaya menukar kerajaan Barisan Nasional (BN) kepada pembangkang.

Dakwaan itu dibuat berdasarkan pendedahan Institut Penyelidikan Ekonomi Malaysia (MIER) bahawa nisbah hutang kerajaan kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) meningkat setiap tahun sehingga 2012.

Nor Mohamed yang juga Ahli Parlimen Tasek Gelugor berkata, tidak timbul isu negara akan muflis kerana sejak Malaysia merdeka taraf hidup rakyat semakin meningkat. – TIEWANAMA


baca ini:

MALAYSIA AKAN MUFLIS PADA 2019 JIKA KERAJAAN TERUS BERI SUBSIDI :IDRIS - mStar

KUALA LUMPUR: Malaysia akan berhadapan dengan risiko untuk muflis menjelang tahun 2019 sekiranya kerajaan tidak mengurangkan pemberian subsidi dan mengawal pinjaman sedia ada.

Menurut Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Idris Jala subsidi yang ditampung oleh Kerajaan Persekutuan ketika ini adalah 54 peratus daripada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK), jumlah tersebut dijangka akan terus meningkat 100 peratus sekiranya kerajaan tidak mengurangkan jumlah pemberian subsidi kepada rakyat di negara ini.

“Kita tidak mahu satu lagi negara muflis seperti Greece yang kini terpaksa bergantung kepada ahli Kesatuan Eropah kerana hutangnya terlalu banyak sehingga menyebabkan negara itu berhadapan dengan ketidak-tentuan pasaran di peringkat antarabangsa,” katanya pada Hari Terbuka Makmal Rasionalisasi Subsidi di Pusat Konvesnyen Kuala Lumpur di sini hari ini.

Oleh itu, Idris yang juga Ketua Pegawai Eksekutif Unit Penyampaian dan Pengurusan Prestasi (Pemandu) berkata kerajaan pusat perlu mengambil langkah yang tidak popular seperti menaikkan harga beberapa barangan keperluan seperti, petrol, gula, minyak masak, tepung, terpaksa diambil bagi mengatasi masalah bajet defisit yang ditanggung oleh kerajaan pada ketika ini. .Antara langkah pengurangan subsidi yang dicadangkan ialah:

- Mengurangkan subsidi gas: Walaupun langkah ini akan menyebabkan tarif elektrik meningkat. Namun pengguna tidak akan terjejas kerana ia hanya melibatkan penggunaan tenaga elektrik lebih daripada 200 kilowatt (kWh).

- Meningkatkan kadar tol di semua lebuh raya pada setiap perjanjian konsesi kecuali bagi lebuh raya yang tidak mempunyai jalan alternatif.

- Caj yang dikenakan bagi pesakit luar di hospital kerajaan akan dinaikkan daripada RM 1 kepada RM 3. Sementara bagi pesakit yang ditempatkan di wad sama kelas pertama, kedua atau ketiga akan dinaikkan daripada RM 3 hingga RM80 kepada RM 6 hingga RM160.

- Skim pinjaman buku teks dan tusyen subsidi akan dimansuhkan. Manakala, pelajar sekolah dikehendaki membayar yuran peperiksaan awam seperti Ujian Penilaian Sekolah Rendah, Penilaian Menengah Rendah, Sijil Pelajaran Malaysia dan Sijil Tinggi Pelajaran Malaysia.

- Semua pelajar asing yang menuntut di universiti tempatan perlu membayar yuran penuh pengajian mereka tanpa mendapat subsidi daripada pihak kerajaan.

- Penuntut di peringkat prasiswazah dan pasca-siswazah perlu membayar yuran pengajian yang lebih daripada RM 300 hingga RM800.

Bagaimanapun, Idris menegaskan bahawa semua cadangan pengurangan subsidi yang berkenaan masih belum dimuktamad dan belum diluluskan oleh Kabinet.

“Rakyat perlu tahu Malaysia merupakan antara negara paling banyak memberi subsidi kepada rakyatnya. Jumlah subsidi yang kerajaan berikan ini jauh lebih besar daripada subsidi yang dinikmati oleh rakyat di Filipina, India, China dan malahan Somalia,” katanya.

Sehubungan itu, Idris berkata kerajaan, dalam kerangka kerja merasionalisasikan subsidi terhadap barangan utama seperti petrol dan gas, barangan keperluan harian, pendidikan, perubsatan dan lain-lain bagi mencapai penjimatan yang lebih besar dalam KDNK negara.

Pemandu ditubuhkan bagi mendapatkan maklum balas mengenai bagaimana langkah-langkah yang boleh diambil mengurangkan bebanan subsidi yang ditanggung oleh negara disamping memberikan subsidi tersebut kepada kumpulan sasar secara terus.

Pada masa yang sama pasukan khas ini bertindak sebagai agen yang menerangkan kepada rakyat mengenai sebab kerajan perlu mengurangkan pemberian subsidi bagi mengurangkan hutang yang ditanggung oleh kerajaan pusat.

Hari Terbuka Makmal Rasionalisasi Subsidi itu berlangsung pada pukul 9 pagi hingga 2 petang tadi.

Program tersebut diadakan bagi mendapatkan cadangan dan maklum balas daripada orang ramai mengenai rancangan kerajaan untuk mengurangkan subsidi.



KENAPA AUKU DAN PANDANGAN AZIZAN PERLU DI MANSUH





LAWAN DAN LAWAN





USAH SEMBUNYI DI BELAKANG UNDANG-UNDANG , KATA AZIZ KEPADA MB KEDAH - minsider

KUALA LUMPUR, 29 Jan – Pakar Perlembagaan, Abdul Aziz Bari menasihatkan Azizan Abdul Razak agar tidak berselindung di sebalik isu teknikal undang-undang apabila berdepan dengan aktivis mahasiswa tentang kebebasan akademik di Kedah.

"Menteri Besar tidak seharusnya berselindung di sebalik semua isu teknikal. Sebenarnya, terpulang kepada beliau untuk membuat keputusan.”kata bekas professor ini kepada The Malaysian Insider.

Beliau turut mengingatkan Menteri Besar Kedah itu bahawa terdapatnya undang-undang yang baik dan yang buruk, dan Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) terletak dalam kategori yang buruk.

"Seperti mana ISA, Akta Hasutan, dan PPPA," katanya merujuk kepada undang-undang keselamatan, percetakan dan penerbitan yang disifatkan Pakatan Rakyat sebagai undang-undang "berlebihan" dan "lapuk", yang dijanjikan mereka untuk diubah, menurut manifesto pilihan raya mereka yang kenali sebagai Buku Jingga.

Azizan, pemimpin PAS kanan, mempertahankan tindakan kolej negeri, Kolej Universiti Insaniah (KUIN) menggantung lima pelajarnya di bawah AUKU pada Mei tahun lepas.

NOTA:
kita wajib terus mengkritik mb kedah
kenapa ini dilakukan?
jawabnya cukup senang

dalam dasar manifesto pakatan rakyat
amat jelas dinyatakan bahawa pakatan rakyat
menentang rang undang undang auku

dalam buku jingga aka juga dituliskan
penentangan dan pemansuhan akta ini

dalam manifesto dan dalam buku jingga
ada banyak dasar yang di janjikan
banyak dasar ini akan mengunakan wang ringgit
untuk mengimplementasikan dasar dasar ini

manakala pemansuhan auku
tidak perlu guna wang ringgit
taak guna satu sen pun

kuin dalam kedah
kedah dalam pakatan rakyat
pakatan rakyat menentang auku

jika dasar menolak auku
yang tak perlu keluar belanja
walau satu sen pun tak boleh dikotakan
mana orang ramai nak percaya
tentang pemasuhan tol
yang melibatkan berbilion ringgit

mana orang ramai nak percaya
tentang memberhentikan beli senjata
yang melibatkan berbilion ringgit
auku yang tak kena belanja ini pun tak boleh buat!

itu pasal kita wajib tibai azizan




NOTA:
untuk mereka yang mati mati
mempertahan kan azizan
hanya ada satu soalan untuk mereka

tahukah mereka siapa peguam
yang membela 5 anak mahasiswa dari kuin ini?

sila selidik
sila siasat
jangan terperanjat
jika tahu siapa



APA MAKNA KENYATAAN HADI




HADI MENEBAR JALA MENANGKAP APA?




NOTA:
hadi ini bukan calang orang
dia suka berburu
dia suka ke laut
ingat tak hadi selamatkan orang dari mati lermas

sekarang dia telah menjala
hadi telah tangkap ikan besar



ANWAR : HADI ASET PENTING BUAT PAKATAN – minsider

KUALA LUMPUR, 29 Jan —Anwar Ibrahim hari ini meminta Abdul Hadi Awang supaya mengubah pendiriannya untuk menarik diri daripada bertanding dalam pilihan raya akan datang yang mana Pakatan Rakyat (PR) yakin mereka mampu untuk memenangi.

Presiden PAS itu menyatakan pendiriannya untuk menarik diri daripada Pilihan Raya Umum Ke-13 semalam, dan menyatakan beliau memberikan peluang kepada generasi pelapis untuk membentuk parti itu.

“Saya harapkan Ustaz Hadi (gambar) akan menarik balik keputusannya itu kerana khidmatnya amat diperlukan.

“Beliau penting buat PAS dan juga Pakatan Rakyat,” jelas ketua pembangkang itu kepada The Malaysian Insiderdalam khidmat mesej teks yang dihantar oleh setiausaha akhbarnya.
Pemimpin PKR itu turut menambah, beliau akan berjumpa Hadi “dalam masa terdekat” bagi memastikan Ahli Parlimen Marang itu “kekal mengetuai kepimpinan PR.”

Abdul Hadi menjelaskan, beliau ingin berundur kerana telah menjadi wakil rakyat lebih 30 tahun walaupun rakan — rakan PR beliau termasuk, Mursyidul Am, Nik Aziz Nik Mat, Anwar dan Lim Kit Siang termasuk Karpal Singh turut berada dalam parti untuk jangka masa yang lama.

NOTA:
ini perangai politikus yang klasik
bukan hadi saje yang buat

dulu kita siang buat
berduyun duyun yang datang
minta kit siang jangan undur

kenyataan hadi ini bukan tidak di hitung
hadi telah hitung rapi rapi
hadi ini politikus

apa yang hadi buat
dipanggil menduga pasaran – testing the market
memang hadi tak ada niat nak undur
malah jangan silap faham
kenyatan hadi ini ada badak didalam kolam

lihat suara menahan - jangan jangan jangan - makin banyak
bila banyak suara minta jangan undur
hadi telah memperkuatkan kedududkan

hadi hanya menduga pasaran

dalam dunia ketiga ini
politkus bukan mahu mengundur
malah politikus akan pasang anak
akan pasang bini
anak pasang kekasih
ini jelas dalam barisan nasional
ini jelas dalam pakatan rakyat

tetapi jaga jaga
perangai klasik ini ada bahayanya
ini telah terjadi pada khairy jamaluddin
ingat tak?
malaon ini ingin mengundur
malaon ini kata nak lari dari politik


satu suara tak ada yang menyokong
satu suara pun tak ada yang kata jangan
malaon ini cuba mencari sokongan

tertiba:
satu pelesit dari perak
menyokong malaon kj tarik diri
pelesit ini mencadangkan
budak hitam zambry ganti kj
padan muka kj bopeng muka kj
jelas menunjukkan malaon
yang bernama kj tak ada penyokong

berbalik kepada hadi
dia sedar dia bukan hebat sangat
malah mengikut kata aziz bari hadi ini adalah zzzz dalam pakatan
bayangkan jika hadi kata dia nak letak jawatan
tetiba ramai yang kata – yeah yeah yeah... mat zzzz dah celah kah kah kah

tetapi mustahil hadi tak bertanding
hadi politikuas


bila anwar kata dia diperlukan
apa maknanya?
maknanya malaysia ada lawak baru
hadi telah menjala kedudukan kah kah kah
jika anwar jadi pm – hadi nak jadi timbalan
ini maknanya kah kah kah


WASPADA - PRU 13 - KITA AKAN DITIPU





HANTU INDON DAN BANGLA MENGUNDI






NAJIB MULA UGUT RAKYAT UNTUK PERTAHAN PUTRAJAYA - harakah daily

GOMBAK, 29 Jan: Najib Razak, ternyata telah bertindak menyalahi undang-undang bagi mempertahankan Putrajaya agar tidak terlepas dari Umno BN dengan cara mengugut rakyat.

Dengan tindakan Najib itu ternyata Umno BN masih juga tidak berubah walaupun berjanji untuk melakukan perubahan bagi perjalanan pilihanraya di negara ini agar menjadi bersih, adil dan telus seperti yang dituntut oleh rakyat.

Ketua Penerangan PAS Pusat, Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, tindakan terbaru Najib semalam jelas bertentangan dengan undang-undang dengan mengeluar kenyataan berbaur ugutan mengenai perkara itu.

"Pada hal dia Perdana Menteri sendiri. Mana boleh Perdana Menteri mengugut rakyat?" katanya ketika berucap pada Retreat Harakah Persiapan Menghadapi PRU ke-13 di Hutan Lipur Sungai Tua, dekat sini, hari ini.

Datuk Seri Najib seperti yang dilaporkan media semalam berkata, Umno BN akan tetap mempertahankan Putrajaya walaupun ke titisan darah yang terakhir.

Untuk mempertahankan Putrajaya, menurut Najib, pihaknya tidak mengalami kepayahan kerana Kerajaan BN ada polis, ada Rela dan ada tentera untuk digunakan.

Menurut Tuan Ibrahim, kenytaan Najib itu jelas bermaksud mengugut rakyat agar jangan menyokong PAS atau Pakatan, tetapi mesti terus menyokong BN jika tidak mahu susah.

"Tindakan Najib itu merupakan sesuatu yang amat merbahaya kepada rakyat. Ini jelas melambangkan elemen ugutan terhadap rakyat telah berlaku sekarang ketika negara kita akan menghadapi PRU Ke-13 tidak lama lagi," ujarnya yang juga Pesuruhjaya PAS Pahang.


DARI ARKIB:

NAJIB: APA PUN TERJADI PUTRAJAYA MESTI DIPERTAHAN - mkini
12:16PM Okt 21, 2010

"Walau berkecai tulang dan juga badan, walau bercerai jasad dari nyawa. Saudara dan saudari, walau apa pun yang terjadi, Putrajaya mesti kita pertahankan!" kata Presiden Umno, Najib Razak ketika merasmikan perhimpunan agung Umno di PWTC pagi ini.

NAJIB MINTA BANTUAN BELIA PERTAHANKAN PURTAJAYA - mkini
10:30PM Mei 28, 2011

Perdana Menteri Najib Razak menggesa golongan belia Malaysia supaya membantunya mempertahankan Putrajaya agar BN terus berkuasa.

Dalam ucapannya ketika melancarkan Himpunan Sejuta Belia sempena Hari Belia Negara 2011 - Najib bermula dengan merujuk kepada bantahan pro-demokrasi yang berlaku di beberapa negara di Asia Barat.

"Saya percaya kita boleh tunjuk kepada dunia... negara (kita) aman dan stabil. Kita tidak bergolak. Apa yang berlaku di Mesir dan Tripoli itu soal negara lain.

"Negara kita, milik kita dan para belia hari ini tahu bahawa masa depan mereka bergantung kepada kejayaan dan pelan transformasi negara.



NOTA:
jelas pilihanraya yang akan datang ini
akan menjadi ladang penipuan
dimana gerombolan akan menipu pakatan
untuk meneruskan kuasa

pakatan rakyat yang ketika ini
sedang menjadi pilihan rakyat terbanyak
akan dikalahkan sekali lagi
bukan kerana tidak ada sokongan
tetapi kerana ditipu

kenyataan mat mongol
kenyatan malikul semabab
semuanya menunjukan bahawa
gerombolan akan kalah

MATI YANG TAK RELEVAN




MATI IBRAHIM ALI TAK RELEVAN






ANWAR SUDAH TIDAK RELEVAN DALAM POLITIK NEGARA – IBRAHIM ALI - meloya

Ibrahim Ali menyifatkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai sudah tidak relevan dalam politik negara.

Ibrahim mendakwa rakyat negara ini juga sudah letih dengan segala permainan politik Anwar dan yang terbaru mengenai komitmennya untuk mempertahankan Israel ketika ditemu ramah oleh akhbar Wall Street Journal (WSJ) baru-baru ini.

"Saya ingin menyeru semua rakyat Malaysia supaya lupakan Anwar, sudah sampai masanya untuk kita lupakan Anwar dan kita perlu mengorak langkah ke hadapan demi masa depan kita. Golongan media juga tak payahlah nak excited (teruja) dengan dia ni.

"Saya sebagai kawan Anwar sudah menganggap yang ”politically” Anwar sudah mati, Anwar sudah tidak relevan kerana banyak sebab,” katanya kepada pemberita pada majlis Rumah Terbuka Tahun Baru Cina anjuran Perkasa di Kelab Sultan Sulaiman, Kampung Baru di sini hari ini.

Ibrahim berkata, kenyataan Anwar mengenai Israel itu jelas menunjukkan bahawa pendirian Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu adalah sama dengan dasar Amerika Syarikat. – TIEWNAMA

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... KALAU TAK RELEVAN... TAK PERLU CAKAP...kah kah kah..

kah kah kah... KALAU TAK RELEVAN.... TAK PERLU LAH BUAT KLIP ENTOT.... kah kah kah..

woit... YANG TAK RELEVAN PERGI MAMPOSLAAA...kah kah kah..

kah kah kah.... YANG MATI IBRAHIM ALI DI TEPI JALAN.... ITU SAHEH TAK RELEVAN.... kah kah kah..

kah kah kah....KALAU DAH MATI IBRAHIM ALI TAK ADA SESIAPA PERTIKAI..... kah kah kah...






Ahad, 29 Januari 2012

KLIP INI UNTUK AZIZAN MB KEDAH



NOTA:

para macai dan belachi azizan
tolong tunjukkan klip ini pada azizan
yang mungkin tak excess
bagi azizan lihat
apa maknanya perjuangan anak muda
kemudian beri aazizan dia minum
air sejuk kah kah kah




MACAM MACAM PUNYA LEBONG




NOTA:

sila lihat gambar dibawah betul betul
sila kira ada berapa orang china?
hanya ada 8 orang
lapan orang sahaja
ayah dan dua anak
sepasang suami isteri
dan dua ah soo
total lapan

mana dia gambar 50,000
kah kah kah

satu soalan cepu emas
ada berapa orang india
dalam gambar yang sama?
kah kah kah


ADA BERAPA CHINA DALAM GAMBAR?






Najib Razak bersama Rosmah Mansor bermesra dengan Tan Yee Syuen, 3, dan Tan Chang Yuen, 2, ketika mengunjungi keluarga Tan Kiew Siew, 40, dan isteri Chong Lee Chuan, 38, di Taman Sepakat, Kampung Selamat, sebelum menghadiri majlis Rumah Terbuka Malaysia Tahun Baru Cina di padang Lapangan Terbang Sitiawan, malam tadi. Turut hadir Zambry Abd. Kadir dan isteri, Datin Seri Saripah Zulkifli. – TIEWNAMA


50,000 MEMERIAHKAN RUMAH TERBUKA TAHUN BARU CINA - meloya

SITIAWAN 28 Jan.– Rais Yatim berkata, penganjuran majlis Rumah Terbuka Malaysia Tahun Baru Cina di padang Lapangan Terbang Sitiawan malam ini berjaya apabila dihadiri kira-kira 50,000 pengunjung pelbagai kaum.

Beliau berkata, ini terbukti apabila setiap pelusuk padang yang luas itu dipenuhi pengunjung daripada segenap lapisan masyarakat.

“Perhimpunan terbesar ini (orang tanya) siapa yang bilang (kira)? kita yang bilang... kerana kawasan yang besar ini dipenuhi dengan pengunjung dari empat pelusuk (padang) yang mahu meraikan perayaan ini bersama,” katanya ketika berucap pada majlis itu.

Rais berkata, beliau bangga kerana masyarakat Cina yang hadir bukan sahaja dari Sitiawan malah pelbagai kawasan berhampiran.

“Tahun Naga merupakan simbolik pada tahun ini kerana ia mempunyai kuasa dan sifat yang berbeza dengan makhluk yang lain.

“Naga juga membawa kekuatan, kebahagiaan serta nilai-nilai yang boleh dibanggakan. Ini boleh dijadikan lambang perpaduan rakyat yang berbilang kaum di negara ini,” katanya.

Rais turut melahirkan perasaan bangganya dengan majlis yang dianjurkan apabila 250 tarian naga dipersembahkan dicatat dalam Malaysia Books of Record.

“Tarian kebudayaan yang dipersembahkan malam ini juga membawa erti perjuangan di Malaysia dan juga di kawasan ini (Lumut),” katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit.... LIHAT GAMBAT DIATAS...kah kah kah..

kah kah kah..KALAU ADA 50,000 RIBU PASTI DENGAN GAH AKAN DI TUNJUKKAN... kah kah kah..

kah kah kah... NAK TAHU CERITA?...PESTA INI KENA SABOTAJ.... kah kah kah..

kah kah kah...HARI DAN MASA YANG SAMA ADA KONSERT JAMAL ABDILLAH.... kah kah kah..

kah kah kah...NAK TAHU CERITA...BILA MAT MONGOL SAMPAI KE SANA LETERIK PADAM...kah kah kah..

kah kah kah...KRISIS DALAMAN GEROMBOLAN CUKUP KUAT...kah kah kah..


LAGI BUKTI TAK ADA 50 RIBU





Najib Razak dan isteri Rosmah Mansor menggaul 'yee sang' pada majlis perasmian majlis rumah terbuka Tahun Baru Cina peringkat kebangsaan di padang Lapangan Terbang Sitiawan, Perak, malam Sabtu. Turut hadir (dari kiri) Ahli Parlimen Lumut Kong Cho Ha, oh Tsu Koon, Rais Yatim dan Chua Soi Le
k. -foto TIEWNAMA

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit..INI AKHBAR CUKONG... kah kah kah..

kah kah kah...KALAU ADA 50 RIBU PASTI ADA GAMBAR...kah kah kahh..

woit..GAMBAR MALAON MALAON BOLEH TANGKAP DI MANA MANA ..kah kah kah

nota:
semua nak tipu mak cik felda
semua nak tipu orang melayu
sampai jadi bodoh orang melayu

KENAPA NEGARA KAPIR RAKYAT PERCUMA














PENCERAHAN DARI PEMBACA

Alhamdulillah kawe antara yang terpilih untuk menikmati kehidupan di negara kafir Jerme. Sejok 10 tahun duk di sini, xdop sebarang rasa prejudis dirasai, semasa tempoh pengajian hingga kini di bidang kerjaya. Malah pihak polis juga sgt professional dlm menangani beberapa kes yg telah kawe alami spnjg hidup sebagai „Ausländer“ di negara kafir Jerme ini.

Tapi hari ni kawe xterpanggil nok sentuh bab pengajian percumo, benda tu terlalu basic, tertulis sbg undang2 negara bahawa adalah kewajipan sebuoh kerajaan utk memberikan pendidikan kpd rakyatnya. Byk lagi elemen basic dipraktikkan oleh negara kapir Jerme tanpa diheboh-hebohkan utk kepentingan pemerintah, antaranya highway tanpa had laju percuma,harga kreta yg murah, wang bulanan kpd penganggur dan wang sara anak. Tp satu bendo yg buat kawe nok tulis hari ni adalah pasal kononya Malaysia negara berbilang kaum.

Kawe terbaca berita psl Ahmad Maslan menegaskan tidak perlu debat antara Anwar dan Najib, antara sbbnya kerana Malaysia lain dgn negara Barat adalah negara berbilang kaum. Hanya org yg bodoh boleh terima alasan ini dan hanya yg masih bodoh akan percaya bahawa negara Barat tidak berbilang kaum. Di Jerme contohnya pelbagai kaum hidup di sini dan walaupon ramai pendatang, mereka mendpt hak dan layanan sama spt rakyat Jerme yg asal.

Di nagara2 Barat lain di Eropah, mahupon Amerika juga pelbagai kaum hidup bersama-sama Adakah kita pernah dengar mereka bangga dgn negara mereka yg berbilang kaum? TIDAK PERNAH!! Ini kerana mereka tidak lihat rakyat mengikut bangsa warna kulit mereka. . Ini mungkin benda baru bagi mereka yg tidak pernah ke oversea. Kpd yg sedang ternganga tak percaya, jalankan siasatan sendiri, Lebai Google sedia berkhidmat.

Malaysia sbrnya merupakan satu-satunya negara yg kawe tahu yg masih mengamalkan dasar pecah perintah penjajah dan sebuah negara yg masih gagal membentuk negara bangsa walaupon sudah lama merdeka. Pemerintah masih menjalankan dasar mereka mengikut kaum dan ini merupakan kegagalan mereka. Kita dari kecil ditipu kononnya Malaysialah satu-satunya masyarakat majmuk berbilang kaum di dunia ini. Kita telah dididik dari kecil utk mengenali kaum2 lain sedangkan anak2 kecil langsung tidak boleh membezakan kaum dan warna kulit. Ini adalah satu fakta halus yg sentiasa digunakan utk kesinambungan politik Barisan Nasional. Kita harus bangun dan sedar bahawa dari kecillah juga kita diajar agar kita menyokong politik perkauman mereka.

Lihatlah di negara jiran,tidak perlu ke Eropah; Indonesia, Singapura dan Thailand, mereka juga berbilang kaum. Namun berbeza dgn negara kita, mereka telah disatukan, hak mereka disamaratakan, jiwa negara bangsa mereka diserlahkan dan tiada antara mereka yg terlalu bangga dgn kaum etnik mereka.

Kawe buke tak suka kita bangga dengan kaum kita, tapi jika ini menjadi penghalang utk negara ini maju ke hadapan dan menjadi kemudahan utk bomoh perkauman, UMNO dan MCA menjual ubat mereka, perkara ini harus diberhentikan. Bukanlah juga kawe nak menafikan bahawa Malaysia adalah masyarakat majmuk, namun fakta ini tidak perlulah dibanggakan. Ia bagaikan kita riuh ke serata dunia heboh mengatakan kita memiliki zakar, sedangkan lelaki lain juga memilikinya. Sesungguhnya perkara yang bangang itu wajiblah kita hindari. Trimo kaseh.
By Kurik on KERANA RASUAH MAKA BELAJAR KENA BAYAR on 1/28/12





PENCERAHAN TELAH SAMPAI




APA KOMEN RAJA PERKASA





PERKASA ADAKAN RUMAH TERBUKA TAHUN BARU CINA ESOK
- mkini

Buat pertama kalinya, kumpulan hak Melayu PERKASA, akan mengadakan rumah terbuka Tahun Baru Cina di Kampung Baru esok.

Ketika dihubungi, setiausaha agung PERKASA, Syed Hassan Syed Ali berkata pihaknya telah menjemput media dan rakan-rakan dari masyarakat Cina tetapi ia terbuka kepada semua.

Katanya, keputusan untuk berbuat demikian bagi menyatakan bahawa
PERKASA tidak bersifat perkauman.

Menurutnya, Presiden PERKASA, Ibrahim Ali pernah mengadakan majlis yang sama atas sifatnya sebagai ahli parlimen Pasir Mas dan ini adalah kali pertama PERKASA mengadakan rumah terbuka Tahun Baru Cina.

Beliau berkata, pihaknya juga merancang untuk menganjurkan lebih banyak rumah terbuka seperti semasa sambutan Hari Raya dan Deepavali.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit....YEAH YEAH YEAH.. PERKASA DAH MULA INSAF.... kah kah kah...

kah kah kah... PENCERAHAN TELAH SAMPAI.... kah kah kah....

kah kah kah... HANYA DUA ORANG LAGI PENCERAHAN BELUM SAMPAI.... kah kah kah...

kah kah kah...SATU HASAN ALI ... SATU AZIZAN... kah kah kah..

nota:
apa komen mufti perak
bila kita ucap
kong hee fat chai
kah kah kah


NOTA:
berapa puluh ribu china
akan datang?
lihat dan tunggu



KALAU SUDAH SALAH - MINTA MAAF LAAA



TERUSKAN DEMO HINGGA BERJAYA



AZIZAN SEDIA DIPECAT JIKA BERSALAH DALAM ISU KUIN - minsider

Azizan Abdul Razak menempelak pakar perlembagaan, Prof Dr Abdul Aziz Bari sambil menegaskan bersedia berdepan dengan apa jua tindakan oleh Pakatan Rakyat termasuk dipecat sekiranya bersalah.

Menteri Besar Kedah ini mengulas desakan Aziz semalam agar Pakatan Rakyat mengambil tindakan tegas terhadap beliau kerana mengambil tindakan ke atas lima mahasiswa Kolej Universiti Insaniah (KUIN) menggunakan Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) tahun lepas.

Menyentuh soal prinsip Buku Jingga yang mahu memansuhkan AUKU, Azizan (gambar)menegaskan “Buku Jingga bukan al-Quran” yang harus dipatuhi sepanjang masa.

“Ada perkara boleh laksana dan ada perkara yang tidak boleh...kena lihat pada keadaan,” katanya kepada The Malaysian Insider.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...TAK KAN SEMUA YANG BERNAMA AZIZAN BANGANG...kah kah kah..

woit..TAK KAN TAK SEDAR.... kah kah kah..

kah kah kah...PELAJAR DAN MAHASISWA TELAH DEMO DEPAN IBU PEJABAT PAS.... kah kah kah..

kah kah kah.. MINGGU LALU AZIZAN ADA BUAT KENYTAAN TENTANG KUIN.... kah kah kah..

kah kah kah...HARI ADA LAGI SATU KENYATAAN... kah kah kah..

kah kah kah..SATU HABUK TAK ADA LAPORAN DALAM HARAKAH ATAU HARAKAH DAILY.... kah kah ka..

kah kah kah..HARAKAH DAN HARAKAH DAILY IALAH MEDIA RESMI PAS...kah kah kah

kah kah kah... APA MAKNANYA JIKA TAK ADA LAPORAN?.... kah kah kah..

kah kah kah...MAKNANYA HARAKAH TAK AMBIL POT...kah kah kah...

kah kah kah... MAKNANYA HARAKAH TIDAK PERTAHAN KANA AZIZAN.... kah kah kah..

woit...TAK KAN TAK FAHAM.... kah kah kah

nota:
bukan dipecat
awak sendiri macam hasan ali
yang mengaku sebagai pejuang islam
patut tarik diri
baru afdal cakap hal islam
kalau tidak hanya gunakan islam
untuk buat kelentong





NOTA:
apa jadi dengan tapak madarasah
di jual pada cukong?
kah kah kah


Sabtu, 28 Januari 2012

SATU LAGI BUKTI PILIHANRAYA MENIPU











BEKAS KETUA POLIS DAERAH DEDAH KEJAHATAN NAJIB/UMNO

DUNGUN – Bekas Ketua Polis Daerah (OCPD) Slim River Haji Abdullah Haji Omar berkata beliau masuk PAS kerana PAS adalah parti yang sah di sisi undang-undang Negara kerana PAS berdaftar dengan pendaftar pertubuhan (ROS).

Selain itu, katanya, beliau menyertai PAS kerana parti itu dipimpin oleh tokoh-tokoh ulamak yang ingin membawa Negara ini kepada pemerintahan Islam.“saya masuk PAS kerana PAS bukan parti ‘haram’ dan PAS di pimpin oleh tokoh-tokoh yang berpendidikan Islam, mempunyai maruah,

“bukan seperti mana parti ‘Melayu’ disebelah sana (Umno), yang kebanyakkan tokoh-tokoh dan kepimpinan tinggi mereka terlibat dengan pelbagai skandal,”ujanya.

Haji Abdullah berkata PAS bkan parti haram, yang haram hanya dua, parti komunis dan parti buruh].Beliau berkata demikian dalam Majlis Penerangan anjuran Majlis Tindakan DUN (MTD) Rantau Abang di Kampung Pak Sabah, dekat sini, pada Selasa 24 Januari.

Beliau menyifatkan Umno parti pengkhianat kerana membawa masuk warga asing, diberikan kad pengenalan dan menjadi warganegara.Katanya, ‘pendatang haram’ tersebut menjadi pengundi dan menyebabkan kerajaan Terengganu jatuh dalam pilihanraya ke 11 pada tahun 2004.

“sebelum pilihanraya 2004, mereka (Umno) bawa 2,000 orang Myanmar bangsa Rohingya yang boleh bercakap Melayu, yang rupa mereka pun lebih kurang muka kita, “melalui Langkawi pergi ke Ladang Seri Bandi (DUN Kijal Terengganu), mereka di beri kerja dengan gaji RM18 sehari, diberi kad pengenalan, jadi pengundi yang jatuhkan kerajaan PAS pada tahun 2004,”jelasnya.

Menurutnya, ‘modus operandi’ yang sama telah dilakukan Umno pada tahun 2008 membawa masuk warga asing yang sama ke dalam parlimen Pekan, kawasan yang dimenangi Perdana menteri, Najib Razak.

Sebaliknya suatu masa dulu, kata beliau, sewaktu masih berkhidmat dalam Polis Diraja Malaysia, sesiapa yang mahu memohon menjadi warganegara Malaysia mestilah dikalangan mereka yang ‘profesional’. Namun sekarang, menurutnya, kerana pengkhianatan Umno kepada Negara, pekerja basuh pinggan di kedai mamak pun boleh menjadi warganegara Malaysia.

Turut menyampaikan ucapan dalam Majlis tersebut adalah Naib Ketua Pemuda Ustaz Kamaruzzaman, Naib YDP Dungun Ustaz Azman Shapawi dan Pengerusi WARIS Ustaz Roslan Ismail.


NOTA:
ini satu lagi kesah polis pencen
kita selalu mendengar kesah-kesah macam ini

dua minngu lepas kadir sheikh fadil kata
bila pilihanraya berjalan gerombolan akan bom
bom ertinya tabur duit

yang pelik nya
ketika ocpd ini jadi pegawai
ketika kadir jadi menteri
kenapa tak bersuara!

inilah tukar tiub panggil
sindrom polis pencen
berita diatas adalah
contoh terbaik sindrom
polis pencen



NOTA:
sesiapa ada maklumat
keluarkan sekarang
jangan tunggu pencen
tak ada orang ambil pot
bayangkan jika ketika
pak haji ni masik lagi seorang ocpd
masih lagi seorang pegawai polis
dia tangkap pendatang asing itu
dan dia tahan mamat mamat burma itu
negara akan gempar!