Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 22 Jun 2011

SALUT UNTUK ORANG YANG BERANI




SIAPA JANTAN INI?



nota:
siapa jantan ini?
apa hubungan dengan teoh
kah kah kah


RCI TEOH : TEERPULANG KEPADA AGONG UNTUK UMUM - mkini

Suruhanjaya Diraja yang menyiasat kematian pembantu politik DAP Teoh Beng Hock hari ini menyerahkan laporan setebal 124 halaman kepada Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin di Istana Terengganu di Kuala Lumpur.

Sesalinan laporan oleh lima anggota panel itu juga akan diserahkan kepada Najib Razak petang ini, kata pengerusinya, James Foong.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit..PELIK NEGARA INI…. kah kah kah..

kah kah kah… MENGHAIRANKAN NEGARA INI…. kah kah kah..

kah kah kah…AmAT UNIK NEGARA INI…. kah kah kah…

nota:
your honour
i’ve nothing to say nor to add
I rest my case
opps … I rest my pencil case to you
kah kah kah

nota:
apa sudah jadi dengan
rakyat didahulukan kah kah kah

KULIAH FIKRAH KRITIKAL



GAMBAR LADANG SAWIT



nota:
gambar ladang sawit ini
hanya untuk hiasan saja
tidak sangkut dengan
yang sedang hidup atau yang sedang mati!




POLIS TEMBAK MATI TIGA PENJENAYAH
– berita hairan

REMBAU: Polis menembak mati tiga penjenayah warga asing di sebuah ladang kelapa sawit di Kampung Batu 1, Pedas dekat sini awal pagi semalam, ketika mereka sedang menolak motosikal masing-masing dalam usaha mahu melarikan diri selepas gagal memecah masuk rumah pemilik ladang sawit berkenaan.

Dalam kejadian kira-kira jam 4.55 pagi itu, sepasukan anggota polis sedang meronda di kawasan berkenaan dan terserempak dengan penjenayah terbabit yang berusia dalam lingkungan 20-an dan ketika diminta menyerah diri, mereka menyerang polis menggunakan parang.

Ketua Polis negeri, Osman Salleh berkata, polis terpaksa melepaskan tembakan dan terkena empat daripada suspek dengan tiga daripadanya maut di tempat kejadian, manakala seorang lagi yang cedera sempat melarikan diri bersama dua rakannya.

“Pemeriksaan kemudian menemui tiga parang pelbagai saiz, topeng ski, sarung tangan dan sebuah beg mengandungi peralatan pecah rumah, selain tiga motosikal jenis Yamaha dan Modenas Kriss yang digunakan kumpulan itu.

“Siasatan lanjut mendapati kumpulan itu yang aktif sejak enam bulan lalu terbabit dalam sekurang-kurangnya tujuh kes pecah rumah di Kuala Pilah dan Seremban serta beberapa kes di Selangor dan Melaka,” katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Negeri Sembilan di Seremban, semalam.

Osman berkata, polis melancarkan gerakan memburu ketiga-tiga suspek terbabit dan mengarahkan semua klinik atau hospital membuat laporan jika menerima pesakit cedera ditembak.

Beliau berkata, mayat tiga suspek dihantar ke Hospital Tuanku Ja'afar Seremban (HTJS) untuk bedah siasat dan kes disiasat mengikut Seksyen 307 Kanun Keseksaan kerana cubaan membunuh.

Osman berkata, kumpulan itu yang diklasifikasikan sebagai berbahaya biasanya melakukan kegiatan mereka antara jam 4 hingga 5 pagi untuk mengelak disedari mangsa dan pihak berkuasa.


FIKRAH KRITIS MEMBACA BERITA



PENGENALAN
berita dilapor untuk tujuan memberi maklumat. berita juga di buat untuk menutup maklumat. berita juga di buat untuk memgolah persetujuan. justeru kita wajib memiliki fikrah yang kritikal ketika membaca berita. fikrah yang kritikal ini penting kerana tanpa fikrah yang kritikal kita sebenarnya tenggelam senang ditipu dan diperbodohkan.

kuliah ini mengambil contoh berita diatas:

polis menembak mati 3 penjenayah asing –

kunci perkatan disini bukan penjenayah tetapi perkataan ASING – asing disini akan memberi makna bahawa mereka yang ditembak mati bukan rakyat malaysia. apa yang tergambar dalam fikrah kita bila membaca ASING?

apakh asing ini warga sweden?
apakah asing ini warga denmark?
apakah asing ini warga norway?

mustahil!

asing dalam fikrah kita ialah INDON. jika ini dalam fikrah kita maka dengan serta merta kita memiliki prasangka. parasangka ini muncul kerana setereotipikal indon yang diasosiasikan dengan jenayah. media selalu mengasosiaikan indon= penjenayah.

juasteru yang mati ini pastilah orang jahat. jika mereka orang jahat maka patut lah mereka mati dibunuh.

jika ini tergambar maka ertinya kita telah ditipu dan di pedaya oleh berita ini

perkataan ASING ini juga akan membuatkan NGO HAK ASASI MANUSIA/MAJLIS PEGUAM/PAKATAN RAKYAT/SUHAKAM/SUARAM/PAS/DAP/PKR/PEGUAM LAT/TIAN CHUA/SIVA RASA/DR ZUL/KHALID SAMAD/TONY PUA/RONNIE LIEW/ NURUL IZAZH/MAT SABU/ dan tuan tuan pembaca tidak akan mempedulikan berita ini.

malaysiakini, malaysiainsider, malaysia today, free malaysia - tidak akan juga melaporkan berita ini - semuanya kerana perkataan ASING

berita ini tidak akan dibincangkan di parlimen malaysia! ini bukan teo beng hock, bukan kugan. bukan sarbaini. bukan aminulrashid ini ORANG ASING!

( jangan silap faham – analisa ini bukan mahu mempertikaikan tindakan polis – analisa ini ingin mendidik pembaca tentang cara menggunakan fikrah kritikal untuk membaca berita)

penjenayah asing ini ditembak awal pagi ketika mereka menolak motosikal?

soalan? – awal pagi dan menolak motosikal? maka timbul persoalan: kenapa motosikal ditolak? adakah injin rosak? ada kah perlu tiub di tukar? kenapa?

ini persoalan yang wajib kita timbulkan apabila menggunakan fikrah kritikal.

soalan: mereka gagal memecah masuk – jika gagal kenapa tak start motorsikal dan cabut dari situ? soalan ini memerlukan jawapan. jika soalan ini ada dalam fikrah pembaca maka bermakna pembaca telah mula memiliki ciri ciri sosok berfikrah kritikal.

BERITA BAIK
rupa-rupanya pada jam 4.55 pagi polis juga sedang meronda di LADANG KELAPA SAWIT – ini satu yang baik – tahniah untuk polis Pedas. Kerana amat jarang polis meronda ladang kelapa sawit. ini satu yang baik!

baca lagi:

polis ternampak mereka sedang menunda motosikal - dan polis meminta mereka menyerah diri!!!

ini pelik – bayangkan ketika kita menunda motosikal polis datang – nak menyerah diri buat apa – kita bukan lari – kita sedang menunda motosikal - bukan motor bergerak – nak lari buat apa?

justeru disini ada sesuatu yang tidak kena kalau kita gunakan fikrah kritikal.

dan penjenayah ini tetiba MENYERANG DENGAN PARANG - ini klasik kerana semua penjenayah jadi bodoh dan bangang bila polis kata : BERHENTI SERAH DIRI! – bila saja kedengaran ini si penjenayah bodoh ini mula menyerang.

dalam kes ini perlu satu kajian ilmiah dijalankan untuk meneliti dari sudut saikoloji dan sosioloji kenapa penjenayah BERKELAKUAN SEDEMIKIAN.

apakah ini kelakuan dan tabiat penjenayah asing? apakah ini berlaku kerana subuh? apakah ini berlaku kerana pengaruh daun kelapa sawit? atau kerna tercium bau minyak motosikal?

seterusnya: polis tidak ada pilihan dan terus menembak mati – tiga mati disana , satu cedera tetapi dapat melarikan diri bersama dua kawan.

FAKTA : ertinya ada 6 orang penjenayah. ini juga satu yang amat pelik. apakah ini cara terbaru dan teknik baru untuk geng pecah rumah – mereka datang beramai ramai. mungkin juga betul – jika rumah ini terkunci mereka ada masa untuk menukang dan membuat lubang untuk masuk. lebih ramai geng lebih baik. dan kalau kalau ada peti air batu boleh pikul ramai ramai – dan jika rumah berkuci baik - angkat sahaja rumah tak perlu dipecahkan.

FAKTA: YAMAHA dan MODENAS KRISS – dua perkataan ini adalah perkataan yang menarik kita lari dari memahami keseluruhan ayat. Kita telah diberitahu si penjenayah ada motosikal. kemudian jenama motosikal ini di nyatakan. Ini untuk membuktikan bahawa sahehlah semua fakta yang dilaporkan.

apabila kita terperangkap dengan dua perkatan ini maka kita akan bertambah yakin dan percaya dengan ayat yang awal :

…. menemui tiga parang pelbagai saiz, topeng ski, sarung tangan dan sebuah beg mengandungi peralatan pecah rumah…

peranan yamaha dan modenas kriss ialah untuk memperkukuhan kesahehan bahawa 3 orang yang ditembak ini adalah penjenayah asing dan yang ditulis ini adalah bahan bukti kejenayahan mereka.

TERUS BACA:
“Siasatan lanjut mendapati kumpulan itu yang aktif sejak enam bulan lalu terbabit dalam sekurang-kurangnya tujuh kes pecah rumah di Kuala Pilah dan Seremban serta beberapa kes di Selangor dan Melaka,” katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Negeri Sembilan di Seremban, semalam.

ini cukup menarik – kejadian berlaku subuh jam 4.55 – tidak sampai 10 jam polis dengan cekap dan amanah telah menjalankan siasatan dan menemui jaringan penjenayah ini.

syabas! tahniah! inilah polis contoh! mereka tidak tidoooo...

rupa-rupanya ada 7 kes lain.

awas! kalau kita gunakan fikrah yang kritikal apakah masuk akal dalam masa yang singkat penjenayah ini dapat dikaitkan dengan jenayah di kuala pilah, di seremban, selangor dan melaka.polis ini betul betul cekap dan amanah!

lihat – penggunaan SELANGOR/MELAKA - kalau kuala pilah/seremban jelas ini adalah tempat yang dapat kita bayangkan tetapi melaka/selangor ?

menggunakan perkataan selangor/melaka ini samalah seperti : penjenayah ini telah juga melakukan jenayah di malaysia, di asean, di asia dan di dunia!

KEMUDIAN:
kita diberitahu bahawa penjenayah ini memang merbahaya dan memang suka memecah rumah ketika subuh.

apa bahaya?
bahaya macam mana?
apa yang menimbulkan bahaya?

kalau kita menggunakan fikrah kritikal soalan-soaln ini akan muncul.

OPPS…

….mayat tiga suspek dihantar ke Hospital Tuanku Ja'afar Seremban (HTJS) untuk bedah siasat dan kes disiasat mengikut Seksyen 307 Kanun Keseksaan kerana cubaan membunuh….

KAH KAH KAH….rupa-rupanya mayat ini akan di tuduh cuna membunuh.

nota:
diharapkan kuliah ini bermanafaat untuk pembaca yang budiman

EPILOK:
takada pula dilaporkan rumah apa?
rumah siapa yang gagal dipecahkan?
rumah orang kaya mana?
apakah cucu lim goh tong
telah membuat rumah dalam ladang sawit ini?
kah kah kah


SIAPA ADA NEGATIF GAMBAR INI?




NEGATIF PADA SIAPA?




SINGAPURA DIINGATKAN JANGAN CEROBOH - meloya

KUALA LUMPUR 21 Jun - Menteri Pertahanan, Ahmad Zahid Hamidi mengingatkan Singapura agar tidak sesekali menceroboh kedaulatan negara ini biar apa jua alasan termasuk ruang udara yang terhad.
Menurutnya, Malaysia telah banyak bertoleransi dengan republik itu, namun semangat kejiranan harus menjadi penanda aras terhadap apa jua tindakan yang diambil bagi memastikan tidak wujud rasa sangsi antara kedua-dua negara.


KL, SINGAPURA JALIN KERJASAMA
- meloya

SINGAPURA 21 Jun – Malaysia dan Singapura bersetuju untuk menjalin kerjasama di dalam bidang keselamatan Internet termasuk pertukaran pakar-pakar di dalam bidang terbabit, kata Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Rais Yatim.

Menurutnya, kerjasama dua negara berjiran itu akan membolehkan tenaga pakar dikumpulkan bagi membantu sama ada Malaysia atau Singapura untuk menangani sebarang isu keselamatan Internet termasuk godaman di negara masing-masing.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…SILA BACA BETUL BETUL…. kah kah kah..

kah kah kah…..APA PUNYA BERITA INI…. kah kah kah..

kah kah kah… SATU MUNKEE KATA INI…. kah kah kah..

kah kah kah…SATU LAGI MUNKEEE KATA ITU…. kah kah kah..

kah kah kah….YANG PELIKNYA DUA DUA MUNKEE DARI REBAN YANG SAMA….. kah kah kah…

kah kah kah…INI BELUM LAGI MAT MONGOL CAKAP…. kah kah kah..

kah kah kah…NANTI MAT MONGOL AKAN CAKAP… AMBIL LAAA APA SAJE… kah kah kah..

kah kah kah…ASALKAN JANGAN KELUARKAN NEGATIF GAMBAR… kah kah kah…

nota:
kalau nak berancuk
pakai kondom
kalau dah bunting
jadi susah
kah kah kah

BERITA UNTUK ANAK MUDA


HAYATI SEBELUM KE JALAN RAYA




PERTANDINGAN MENCIPTA VIDEO BERSIH 2.0
- harakah daily

Sempena Himpunan Bersih 2.0 pada 9 Julai ini Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan (DPPWP) menganjurkan Pertandingan Mencipta Video Bersih 2.0 bagi mempromosikan himpunan berkenaan. Sehubungan dengan itu DPPWP menjemput mana-mana individu atau kumpulan yang berminat untuk menyertai pertandingan ini yang menawarkan hadiah :

Tempat Pertama - RM 500
Tempat Kedua - RM 200
Tempat Ketiga - RM 100

Kriteria Video Yang Dikehendaki :

1. Minimum durasi video adalah 2 minit dan maksimum 5 minit
2. Memaparkan gambar atau rakam video berkaitan rakyat dan pilihanraya yang kotor
3. Memaparkan gambar atau rakam video himpunan Bersih
4. Memasukkan maklumat tarikh dan tempat Himpunan Bersih 2011
5. Memasukan maklumat 8 tuntutan Bersih, iaitu:

-Bersihkan senarai undi
-Mereformasikan undi pos
-Gunakan dakwat kekal
-Akses media bebas & adil
-Masa berkempen minima 21 hari
-Kukuhkan institusi awam
-Hentikan rasuah
-Hentikan politik kotor


Maklumat lain:

1. Peserta boleh menghantar seberapa banyak video yang dikehendaki.
2. Video klip peserta akan turut dipaparkan dalam laman Blog DPPWP di (http://dppwp.wordpress.com) dan dibenarkan untuk dikongsi atau digunakan untuk tujuan promosi Bersih disemua jaringan sosial.
3. Peserta digalakan mempromosikan video mereka bagi mendapatkan rating penonton yang tinggi.

Penghantaran dan Tarikh Tutup:


1. Video yang telah siap hendaklah di muatnaik (upload) ke laman web Youtube mengunakan akaun peserta.
2. Peserta yang telah memuatnaik (upload) video mereka hendaklah menghantar link video berkenaan di Youtube ke email berikut - hermansamsudeen@gmail.

Tarikh tutup pertandingan ini adalah pada 18 Julai 2011

Untuk sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut sila email kepada hermansamsudeen@gmail.com atau hubungi 019-216 8557 (Herman) / 012-698 4302 (Nurul Islam).

Herman Samsudeen
Ketua Penerangan
Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan


JEMPUTAN MALAM INI SENI DAN PUISI




BUKU OH BUKU






SEMUA DI JEMPUT DATANG


semua rakyat dijemput UBAH SEKARANG SELAMATKAN MALAYSIA

Acara Majlis Baca Puisi & Ucapan SELAMATKAN DBP KE- 55 TAHUN

Pada RABU 22 JUN 2011 / 8.30 MLM /

Tempat: WARUNG RAKYAT HAMPIRAN BANGUNAN LAMA DBP

Tokoh yang akan hadir : A.Samad Said, Tukar Tiub, Dinsman dan tokoh politik.

WARGA AH SENG LAGI




ANAK KELANTAN




3 PENJENAYAH WARGA ASING DITEMBAK MATI – berita hairan

REMBAU: Polis menembak mati tiga penjenayah warga asing di sebuah ladang kelapa sawit di Kampung Batu 1, Pedas dekat sini awal pagi ini, kata Ketua Polis negeri, Osman Salleh.

Beliau berkata, dalam kejadian 4.55 pagi itu, sepasukan anggota polis sedang meronda di kawasan itu apabila terserempak dengan tiga penjenayah terbabit sedang menolak motosikal masing-masing.

"Apabila dicabar, ketiga-tiga mereka yang bersenjatakan parang kemudian cuba menyerang polis dan dalam keadaan mempertahankan diri, polis menembak ketiga-tiga mereka dengan senapang patah.

"Susupek dipercayai warga asing berumur dalam lingkungan 20-an," katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Negeri Sembilan di sini.

Mayat ketiga-tiga penjenayah itu kemudian dihantar ke Hospital Tuanku Jaafar, Seremban untuk dibedah siasat.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH AKH

woit…. PELIK BETUL PENJENAYAH INI…. kah kah kah…

kah kah kah…. DI GLENMARRIE PERANGAI MACAM INI JUGA…. kah kah kah..

kah kah akh… DI DENGKIL PERANGAI INI JUGA…. kah kah kah..

kah kah kah… BILA NAMPAK POLIS TERUS DATANG MENYERANG…. kah kah kah..

woit… TAK KAN TAK TAHU POLIS ADA SENJATA PISTOL…. kah kah kah

kah kah kah…YANG PELIK NYA SEMUA MENYERANG PAKAI PARANG…. kah kah kah..

kah kah kah… KENAPA TAK PAKAI KERIS…. kah kah kah…

kah kah kah…. UBAH UBAH LAAA SENJATA…. kah kah kah..

kah kah kah…. SEKALI PISAU… SEKALI PARANG… SEKALI KAPAK… kah kah kah..

woit... BOSAN ASIK-ASIK BACA BERITA SERANG DENGAN PARANG... kah kah kah

nota:
iya ke ni
kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah

BUKAN TAIB SEORANG SAJA





NGO KUNING MACAM PRO BERSIH



NGO EROPAH MAHU ASET TAIB DI JERMAN DIBEKUKAN – mkini

Lagi NGO yang berpangkalan di Eropah terus mengenakan tekanan kepada pihak berkuasa untuk membekukan aset-aset milik Ketua Menteri Sarawak, Abdul Taib Mahmud.

Dalam kenyataan media hari ini, NGO Switzerland Dana Bruno Manser berkata pihaknya telah menulis kepada canselor Jerman meminta campurtangannya.Surat itu dibuat dengan kerjasama dua lagi NGO lain iaitu - Persatuan Penduduk Terancam dan Rettet den Regenwald.

“Kami minta kerajaan Jerman menjelaskan hubungan perniagaan antara Deutsche Bank dengan Taib dan minta supaya semua aset Taib (pertama dari kiri) di Jerman dibekukan.

"Kami amat prihatin kerana sebagai sebuah institusi perbankan utama di Jerman, Deutsche Bank bekerjasama dengan seorang perasuah.

"Kami berpendapat kerjasama ini tidak boleh memberikan kepentingan kepada kerajaan Jerman, yang secara antarabangsa memupuk cara menangani rasuah,” tulis NGO itu.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…INI BERITA CUKUP BAIK…. kah kah kah..

kah kah kah… SATU LAGI SETIAKAWAN DENGAN NGO EROPAH… kah kah kah..

kah kah kah…JANGAN HANYA TAIB MAHMUD SORANG SAJE…. kah kah kah..

kah kah kah… BAGAIMANA DENGAN HARTA MADEY…. kah kah kah..

kah kah kah…BAGAIMANA DENGAN HARTA ROSMAH….. kah kah kah…

kah kah kah….BAGAIMANA DENGAN HARTA NAJIB…. kah kah kah..

woit… SEMUA INI PENYAMUN… kah kah kah..

nota:
ngo malaysia wajib
mulakan hubungan dan kerjasama
dengan ngo eropah ini

sama seperti kerjasama suaram dengan peguam peranchis

satu lagi peluang terbuka untuk menibai gerombolan
kah kah kah


KONTREKTOR MELAYU KENA KENCING




MANA PERGINYA JURUTERA MELAYU?




nota:
belajar tinggi tinggi
pun tak ada guna
kena juga mat saleh
yang jadi boss
melayu hanya sanggup jadi barua
kah kah kah




CCU DAPAT SURAT LAKSANA PROJEK SAMBUNGAN LRT
– mkini

Syarikat Prasarana Negara Bhd mengeluarkan surat kelulusan kepada CMC-Colas-Uniway (CCU) untuk melaksanakan projek sambungan LRT Kelana Jaya bernilai RM673.920 juta.

Dalam satu kenyataan hari ini, Prasarana berkata, projek itu meliputi kerja-kerja kejuruteraan, pemerolehan, pembinaan, pengujian dan penjayaan sistem kerja projek terbabit.

Ia berkata, laluan LRT itu akan disambung dari stesen Kelana Jaya membabitkan jarak sejauh 17km hingga ke Putra Heights, meliputi 13 stesen baharu.

Projek sambungan LRT itu diumumkan dalam Bajet 2009, dan dilaksanakan bagi meningkatkan pengangkutan awam di Lembah Klang.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…APA SUDAH JADI DENGAN KETUANAN MELAYU…. kah kah kah..

kah kah kah…MANA PERGINYA PERKASA…. kah kah kah..

kah kah kah…MANA PERGINYA PROWARIS…. kah kah kah..

kah kah kah…MANA PERGI NGO MELAYU…. kah kah kah…

kah kah kah…. DULU SEBELUM MERDEKA BRITISH REMBAT NEGARA INI… kah kah kah..

kah kah kah…SUDAH MERDEKA… SYARIKAT BRITISH JUGA YANG REMBAT…. kah kah kah….

kah kah kah… SEMUA KONTREKTOR BUMI MAT MONGOL KENCING…. kah kah kah..

nota:
apa lagi deal mat mongol
dengan syarikat luar negara?
apa lagi mat mongol sudah jual?
tanah ktm di singapura hangus
tanah tudm sungai besi hangus
tanah rri di sungai buluh hangus

habis hangus
kah kah kah