.

Jumaat, 1 Januari 2016

SULTAN BERTANYA




SULTAN 

MELAKA

BERTANYA



Beta nak tanya ni. Beli simulator golf untuk apa..? Yg Yayasan Ekonomi Islam beria-ia sgt nak beli ni untuk siapa..? Untuk anak yatim ke atau untuk kegunaan lembagang pengarah..? Ni baru betul berdusta atas nama kebajikan. Kita banyak diomokkan dgn pengemis jalanan yg penuh helah. Pengemis bertali leher lg hebat dia punya tipu helah. Kimk sungguh alasan cam ni. Ibarat beli ubat nak buat anak tp suruh laki pakai kondom. Hawaujadah.



------------

JANGAN HINA SULTAN







JANGAN HiNA

SULTAN

KOMENTAR
jangan hian sultan
hormat pada sultan
sultan  garis sejarah
kenapa sultan melaka
boleh dihina
diketawakan
dilawakkan
manakala sultan lain
tidak boleh  
malah ada pemberi komen
telah didawka di mahkamah
derajah kebesaran melaka?
apa masalahnya?
ada DATUK KAMBOJA
ada DATUK SERI SULU
ada DATUK BAGINDA MEDAN
jangan lupa mata-mata
jaga rumah pasong juga
dipanggil DATUK BALAI



Jangan label ‘sultan’ Melaka ‘tidak waras,’ Rani ‘Kipidap’ tegur ketua menteri 
KUALA LUMPUR, 31 Dis — Ketua menteri Melaka tidak sewajarnya melabelkan individu tertentu sebagai tidak waras tanpa mengenalinya terlebih dahulu, kata ketua Pertubuhan Martabat Jalinan Muhibbah Malaysia.
Abdul Rani Kulup Abdullah, yang popular dengan slogannya “kipidap,” mengulas kenyataan Idris Haron semalam yang menyifatkan Noor Jan Tuah seorang “yang mungkin tidak waras.”
Lelaki berasal dari Perak itu, yang memakai nama baru Raja Noor Jan Shah Tuah, mengaku dirinya sebagai sultan Melaka. Menulis di Facebook, beliau memberi anugerah kebesaran kepada Abdul Rani, yang didakwa Isnin lalu tetapi tidak dinyatakan lokasinya.
Dalam foto di media sosial itu, Abdul Rani menyerah bukunya “Ayahanda Rani Kulup #kipidap,” yang dilancarkan September lalu, kepada Noor Jan dengan poster besar di belakang mereka bertarikh 28 September 2013.
Mengulas anugerah tersebut, Idris berkata darjah kebesaran yang diberi oleh “sultan” itu tidak berharga kerana ia tidak diiktiraf kerajaan.
Abdul Rani, popular selepas sering membuat bermacam-macam aduan polis di sini, diberikan anugerah “Darjah Paduka Mahkota Melaka” oleh Noor Jan, yang disifatkan oleh ketua menteri itu sebagai seseorang yang “hidup dalam alamnya sendiri.
- See more at: http://www.themalaymailonline.com/projekmmo/berita/article/jangan-label-sultan-melaka-tidak-waras-rani-kipidap-tegur-ketua-menteri#sthash.Po4YSWEx.dpuf



KAH KAH KAH
woit
ya ampoon ya maulana
ya datuk paduka  rani
apa sudah jadi
kah kah kah
ketua menteri melaka
dah jadi kurang assam
kah kah kah
wahai datuk paduka rani
teruskan perjuangan
nobatkan sultan melaka
talian sejarah bangsa
kah kah kah
datuk rani pejuang bangsa
tanpa datuk melayu hilang
tanpa datuk melayu pupus
melayu akan tersenyum lagi
kah kah kah
yang bangang biarkan ngok
yang bodoh biarkan bodoh
kah kah kah

KIPiDAP DATUK

------------

MALAYSIA CAP AYAM








NEGARA DUNIA KETIGA
Dah tau kita ni Negara Dunia Ketiga.. nak harap bende lagi TT?? Berusaha malas.. Ko nak harap Tohan tolong ekau?? Kahkahkah...mmg aku awal2 lagi bagitau.. kepalabutuh la semua ni..sori la.. awal2 lagi Dia dah pesan dalam Quran.. "tak dapek lo Eden nak nolong ekau, melainkan ko tolongkan diri ekau sendirik".. 

Di dalam donia ketiga.. semua manusia mereng hidupnya.. semuanya mengharapkan Tohan buatkan kerja utk derang.. kepalabutoh la.. ini awal2 lagi tohan sudah kabokan dalam kitabnya yang diturunkan melalui nabi.. ekau ni jangan jadi mcm spoonfeed punya umat.. selagi sumer tohan nak spoonfeed.. mmg ko pegi mampos la.. 

Nak elikopter apache....berdoa ja.. Nak hukum pembunuh Altantuya.. berdoa ja.. Nak tangkap pencuri.. berdoa ja.. Nak kawin pun.. berdoa ja.. Nak score 3.85 cgpa.. berdoa ja.. Nak score ielts band 8 dan 9.. berdoa ja. Kan Tohan dah boitau.. kalo ko x berusaha macam nak mampos.. ko takkan dapek la bodo.. Tohan buat kerja Dia..dan ekau buat la kerje ekau.. kerje ekau on YA AMPOOON - KUANTAN HACUR
Anonymous
on 12/31/15

AHMAD MASLAN
Cuba korg jgn kutuk maslan.. Serius bai.. Aku lebih rela ada pm mcm maslan dari najib.. 2 ekor ni xmampu nk selesaikan mslh rakyat. So sama je sape jdk pm. Tp maslan ni berani dan confident melontarkan idea walaupun xberapa 3.85.. Tp dia berani. 

Ada markah utk berani.. Najib diam menikus lari mnyorokkan diri cocok org lain suh jawabkan.. Itu lg sakit hati.. Oleh itu korg kene setuju paling tidak kita rasa terhibur disebalik kesusahan dan kesesatan yg nyata.. Siapa kt cn lg suka dgr ayat geliga maslan dari dgr pidato-rasa-nak-tampar-muka-najib angkat tangan on ADA KERJA LUMAYAN
Anonymous
on 12/31/15


MAKIN SUSAH
Dulu kata ceremoni agama Cina menyusahkan. Persiapan, kelengkapan, dengan tok imam authorized Nak khawin duit duit duit Nak raya duit duit duit Nak mati pun dong dong cai duit duit duit. Bayangkan nak bakor kereta kertas, kena beli yang approved dari Jakim(Cina), kereta buat sendiri tak boleh jamin sampai ke sedara di alam bazkroh. Sedih kawan kita tu. Nampaknya dah jangkit kat Melayu Islam. 

Pasal tu la dalam Quran tak ada bab-bab alam bazkroh ni. Batin dah bercerai dengan Jasad. Kalau jasad dah jadi lauk untuk rimau atau jerong atau cacing, batin dah tak ada kena mengena dah. Kau nak kerat, derma organ ke, nak buat Frankestian ke, Contoh KFC, dinner plate Ori tu kita makan jasad ayam. Batin ayam tu dah kembali ke PenciptaNya. 

Kalau tak, masa kerat batin ayam menjerit, masa goreng batin ayam menjerit, masa kokak, masa telan, masa berak, jenoh batin ayam menjerit. Maka kesempatan di ciptalah ekonomi ceremoni. Kalau tak baca talkin, tak masuk surga. Kalau tak kapan, pakai kain on LAWAK SERAM LAGI SEDIH
Anonymous
on 12/30/15

SELARASKAN MASLAN
Kerja-kerja keDua yang lumayan. Boleh berkerja dimasa lapang dan part-time.
1- Jadi pimp - Bapak Ayam 
2- Jual dadah 3- Bookie 4D pada hari Sabtu dan Ahad . 
4- Jadi budak Jaga Kereta dikawasan anda. Lumayan jugak. 
5- Pelacur - Ibu tunggal dan anak perempuan bolih buat kerja sambilan ni 
6- Sertai Demo jalanan baju merah -bolihlah dapat wang dan makanan 
7- Tubuhkan Kaki Pau - anda bolih ganti polis dan gangster dikawasan anda. Malah juga dapat kutip wang tiket masok masjid dan surau. 
8- pandu teksi sapu 
9- Jual DVD Porn , alat seks dan jual "ubat selaras batang" . 
10 - Tulis surat dan minta Derma dari Tok Arab kaya.....mungkin berjaya dapat 2.6 billion. 

Janganlah "maslankan" diri anda sendiri. kakakakakakakakaka on AHMAD MASLAN DIBODOHKAN
Anonymous
on 12/29/15




--------------

MANA HILANG CHINA TEMBAM







SATU NEGARA

TAHU HAL iNI


1MDB tiada sumbangan kepada pertumbuhan ekonomi negara, kata Rafidah

Bekas menteri perdagangan antarabangsa dan industri Rafidah Aziz berkata, syarikat pelaburan negara 1Malaysia Development Berhad (1MDB) nampaknya tidak menyumbang kepada pertumbuhan ekonomi negara.
Katanya, ia tidak sepadan dengan berbilion ringgit yang sudah dilaburkan kerajaan ke dalam syarikat sarat hutang itu.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/1mdb-tiada-sumbangan-kepada-pertumbuhan-ekonomi-negara-kata-rafidah#sthash.r1LKdPyH.dpuf

KAH KAH KAH
woit
ini bukan maklumat baru
satu malaysia tahu
satu dunia tahu
kah kah kah
yang rakyat nak tahu
mana hilang 42 bilion?
mana hilang 2.6 bilion?
mana hilang 42 juta?

BERiTA LAMA

--------------

BERITA TAHUN BARU DARI AMERIKA





FBI telah mulakan siasatan


U.S. Federal Bureau of Investigation (F.B.I) is looking at assets owned by Mr. Najib and his family, including luxury real estate in New York and Los Angeles. The F.B.I. is also looking at the funding of a film-production company – Red Granite Pictures – which was set up by the prime minister’s stepson, Riza Aziz, and produced “The Wolf of Wall Street” starring Leonardo DiCaprio.




-----------------

TERUSKAN LAGI








SYUKUUR

ADA

JELAJAH




Gabungan desak pengunduran Najib susun siri jelajah, solat hajat

Ketika melangkah ke tahun baru, Gabungan Ketua Umno Cawangan Malaysia bertekad tetap akan terus mendesak Presidennya,  Najib Razak meletakkan jawatan.
Jurucakap gabungan itu yang mendakwa mewakili kira-kira 200 cawangan Umno, Kamarul Azman Habibur berkata, mereka akan terus perjuangkan nasib rakyat dan politik tanah air.
Beliau berkata, pihaknya juga tidak akan mengaku kalah dan sentiasa akan beri pendedahan kepada rakyat tentang keadaan politik semasa.

KAH KAH KAH
woit
semua tanya
mak cik felda tanya
pak cik felda tanya
minah kelisa tanya
mat motor tanya
bila nak buat road show
bila nak beri penerangan
kah kah kah
depa tunggu dah lama
nanti lupa semua cerita
kah kah kah

BILA LAGi




--------------

ROGOL - ROGOL






FACE BOOK




Tadi, seorang wartawan ada hantar sms minta respon isu yang dibangkitkan oleh PAS dalam isu rogol.
soalannya adalah seperti berikut;
Adakah perkahwinan kanak-kanak dibenarkan dalam Islam?
PAS Ulama ketua penerangan Datuk Khairuddin kata perkahwinan ialah solusi terbaik untuk menangani rogol bawah umur.
apakah pendapat ustaz mengenai cara mengenai untuk menangani rogol bawah umur?
Jawapan saya;
1. Kalau kahwin boleh selesai masalah rogol, kenapa banyak kes rogol melibatkan orang yang dah berkahwin? Malahan banyak kes rogol yang melibatkan bapa terhadap anak, atuk terhadap cucu? Jadi, dakwaan itu tidak tepat.
2. Anjuran kahwin adalah bagus, tp tidak semestinya terhadap kanak-kanak bawah umur yang sedang menuntut ilmu dan sedang meningkat membesar.
3. Ramai yang tak takut merogol kerana mereka tidak tahu betapa kerasnya hukuman yang bakal mereka dapat. Mungkin kerajaan perlu menggunakan saluran media untuk dedahkan kepada rakyat jelata betapa beratnya hukuman bagi kesalahan merogol agar lahir rasa takut untuk merogol.
Ditanya pula soalan tambahan;
TS Harussani beritahu saya perkahwinan kanak-kanak dibenarkan dalam Islam kerana Siti Aisyah berumur 7 tahun bila berkahwin. Pada pendapat tuan, adakah perkahwinan antara lelaki dewasa dan kanak2 perempuan dibenarkan dalam Islam? Atau dibenarkan tp tidak digalakkan?
Jawapan saya;
Hadis yang menyatakan Nabi berkahwin dengan Siti Aisyah semasa umur 7 tahun itu ada pertikaian besar dalam kalangan pengkaji hadis. Jadi, dakwaan Harussani itu tidak cermat dan tanpa penyelidikan.
Ditanya lagi;
ulama lain kata, apa umur Siti Aisyah bila berkahwin dengan Nabi?
Jawapan saya;
Umur Aisyah kahwin dengan Nabi dalam jangka 16 hingga 20 tahun.








--------------

BERITA AMAT PELIK







BERiTA PELiK



Gani Patail mula kerjaya baharu sebagai peguam

1 Jan — Kurang 3 bulan selepas bersara daripada perkhidmatan kehakiman dan perundangan, bekas peguam negara  Abdul Gani Patail bersedia menjadi peguam selepas kini menyertai Majlis Peguam. Menurut sumber, Gani memfailkan petisyen untuk diterima masuk ke…


KAH KAH KAH

woit
tiga bulan dulu berehnti
khabarnya  tak sehat
khabarnya kencing manis
khabranya buah pingang
khabarnya dialisis
kah kah kah
how wat nak kerja lagi
dah sehat ke?
kah kah kah
pakai bomoh mana 
tabib mana yang ubat
kah kah kah

SEHAT LAGi


---------------

BILA INI TERJADI?






BiLA?


SPRM serah siasatan SRC International, derma RM2.6 bilion kepada peguam negara 


Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sudah mengemukakan kertas siasatan berkaitan kes SRC International dan derma RM2.6 bilion kepada Peguam Negara hari ini. Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Operasi) SPRM  Mohd Shukri Abdull berkata, pihaknya berpuas hati dengan keterangan yang diperolehi. 

KAH KAH KAH

woit
ia ke?
bila ni?
kah kah kah

PUTAR KE?

------------