.

Khamis, 22 Februari 2018

PERANGKAP EDDY WANG





EDDY WANG

NAK PERANGKAP

MADEY TAPI

SENDIRI KENA

PERANGKAP

RCI akan dedah Hadi Awang punca tragedi Memali, kata Rahim Noor


SIASATAN oleh Suruhanjaya Diraja (RCI) terhadap peristiwa Memali yang berlaku 32 tahun lalu hanya akan mendedahkan peranan presiden PAS sebagai punca tragedi berdarah itu, kata bekas ketua polis negara, Abdul Rahim Noor.

Rahim menarik perhatian kepada ucapan Hadi dalam sebuah ceramah pada 1981 yang mempengaruhi Ibrahim Mahmud atau Ibrahim Libya dan pengikut-pengikutnya sehingga terjebak melakukan kegiatan yang mengancam keselamatan negara. Ucapan itu terkenal dengan gelaran "Amanat Hadi


PADAN MUKA

SENDIRI MASUK

PERANGKAP

KAH KAH KAH

----------------------

LAYAN MUKA MAK BADAK








PA CHU CHING

LEMBIK LAYAN

MUKA BERTANDUK 
Haaaaaa.ni br betul gambar semangat pakcuceng pun sedap..tp selalu tt dok post gambar kakmah pakai tanduk tu buat hapa nk pakcuceng pun xda selera lah..xtau la cmne jibby ngadap tiap malam.. Mmg malapetaka bencana cacamerba dibuatnya. Hahahahahahaha on PA CHU CHING
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/22/18





--------------

UMBUT MASAK LEMAK






GULAI UMBUT 

MASAK LEMAK
Prof. Kangkong Tiga Ikat royak.. Dr.Mahathir guna elemen muzik dan bunyian untuk pengaruh minda rakyat. Wah ini komen bertaraf lebih daripada minda kangkungan. Setaraf dengan umbut anau di buat gulai lemak, dimakan dengan sambal tumis dan nasik panas. Kok cam ni susah M. Nasir cari makan.. Chedet pun dah pandai buat muzik? on NAJIB BUAT BERIAT PALSU
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 2/22/18




-------------

ADAM MENANG






ADAM

MENANG





--------------

BAHAYA DARI NAJIB







BAHAYA

NAJIB AKAN BAWA

3 JUTA WARGA

CHINA MERAH

KE TANAH MELAYU

BANI MELAYU

AKAN JADI


RED INDIAN

DALAM NEGARA

SENDIRI

TUGAS SUCI KITA

IALAH NYAHKAN

NAJIB SEKARANG

SEBELUM

TANAH MELAYU

JADI PROVINSI 

CHINA MERAH






------------------

NAJIB BUAT BERIAT PALSU






BETUL


WAJIB SOKONG

Kebencian politik dan maklumat palsu boleh ancam negara


KOTA BHARU – Dua perkara utama yang perlu diberikan perhatian masyarakat kini ialah ancaman keselamatan negara melalui kebencian politik dan juga penghasilan maklumat palsu yang digerakkan secara tersusun dan licik.

Pensyarah kanan, Fakulti Komunikasi dan Pengajian Media, Universiti Teknologi Mara (UiTM), Suhaimee Sahar berkata, sebagai contohnya, usaha Pengerusi Bersatu, Tun Dr Mahathir Mohammad yang meraih perhatian pengundi di Malaysia untuk memberi sumbangan PRU14 kepada parti itu.

“Sebenarnya ia tidak lagi mengejutkan. Perkara asas yang perlu dilihat adalah motif yang diguna pakai dalam penghasilan video tersebut. Elemen muzikal dan bunyi mampu mempengaruhi minda luar sedar pengundi.


NAJIB TIPU

BANI MELAYU

GADAI TANAH

MELAYU PADA

CHINA MERAH

AMAT BAHAYA


------------------

PENIPUAN DIRANCANG








TIPU

INI NAMANYA

PENIPUAN

DIRANCANG


PERTAMBAHAN JUMLAH PENGUNDI POS BAKAL MENGUNTUNGKAN SIAPA?

Semakin kita menghampiri Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14), pelbagai perkembangan dapat dilihat di hadapan mata, baik di pihak UMNO-BN, Pakatan Harapan serta parti-parti politik yang lain.

Namun pada detik ini, semua mata harus tertumpu kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) selaku agensi bertindak bagi segala urusan berkaitan pilihan raya di Malaysia - terutamanya dalam isu pertambahan mendadak bilangan pengundi pos dan awal.

Secara kasar, kenaikan besar 150% jumlah pengundi pos dan awal, daripada kira-kira 400,000 sewaktu PRU13 menidakkan hak pengundi biasa yang membuang undi dengan harapan pilihan mereka diangkat sebagai pimpinan negara. Kerisauan saya, pembolotan sistem undi pos yang menjurus kepada satu pihak sahaja mampu mengakibatkan parti pemerintah sedia ada menang kerusi parlimen marginal. Ia ternyata pernah berlaku, sepertimana mereka memenangi 30 kerusi parlimen PRU13 dengan undi majoriti rendah. Maka, mungkin sahaja parti pemerintah tersebut dapat mendominasi dua pertiga kerusi parlimen dan menguasai Dewan Rakyat hasil bantuan undi pos yang berat sebelah di PRU14.. 

Justeru, saya mendesak pengumuman Pengerusi SPR, Tuan Haji Mohd. Hashim Abdullah tentang permohonan pengundi pos dalam negara (yang merangkumi anggota pelbagai agensi dan badan beruniform seperti anggota Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia; Jabatan Penjara; Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia; petugas hospital serta klinik kerajaan; sukarelawan polis; Angkatan Pertahanan Awam Malaysia; Jabatan Imigresen; Agensi Pengurusan Bencana Negara dan Jabatan Pendaftaran Negara yang bertugas di Pusat Transformasi Bandar) agar disertai dengan prosedur yang lebih ketat dan telus,

Ini adalah selari dengan peraturan SPR sendiri, iaitu Perkara 3(1) hingga (4) Peraturan-Peraturan Pilihan Raya (Pengundian Pos) 2003 yang menetapkan bahawa mana-mana warganegara yang mendaftar sebagai pemilih boleh mengundi secara pos, dengan syarat mereka perlu tergolong dalam satu daripada kategori yang ditetapkan SPR.

Bagi pihak Pakatan Harapan, kami mahu diberikan hak untuk memantau dan menjaga peti undi pada hari mengundi pengundi pos. Ini adalah amat penting bagi menjamin sebarang salah laku tidak mengambil tempat - walaupun ia dikendalikan pihak SPR.

Harus diingat, bukan semua anggota keselamatan dan kesihatan yang akan dikerahkan pada hari pengundian. Jika tidak dipantau, ada kemungkinan bahawa penyelewengan undi mampu berlaku, seperti yang dibangkitkan sebelum ini. Peringatan yang jelas harus disampaikan kepada semua warganegara yang layak memohon, yakni justifikasi jelas diperlukan bagi memohon status pengundi pos. Hal ini kerana, menurut statistik Pengundi Biasa dan Pengundi Tidak Hadir 2013 oleh SPR menunjukkan jumlah terkini untuk Pengundi Awal dan Pengundi Tidak Hadir iaitu :

Tentera dan Pasangan = 162,519 orang 

Polis dan Pasangan = 112,697 orang

Undi Pos mengikut Parlimen = 142,367 orang

Pengundi Tidak Hadir Luar Negara    = 3,243 orang

Saya juga menyeru agar peraturan yang termaktub bagi anggota ATM, PDRM, media dan petugas pilihan raya, agar dikuatkuasa sepenuhnya. Butiran tentang permohonan kertas undi pos yang perlu dikemukakan melalui majikan masing-masing, serta lantikan Pegawai Penyelaras atau Pegawai Yang Bertanggungjawab oleh Ketua Jabatan ATM atau PDRM untuk menyelaraskan permohonan undi pos perlu dipantau bagi mengelakkan ketirisan yang mampu mengambil tempat.

Sekiranya kita imbau kembali kes Mejar Zaidi beberapa tahun lalu, jelas dapat dilihat bahawa undang-undang sedia ada tidak akan melindungi individu yang mempunyai pendapat peribadi ataupun keputusan mengundi yang mungkin tidak selari dengan majikan mereka. Tindakan Mejar Zaidi yang mengemukakan satu kenyataan media berhubung isu dakwat kekal mengakibatkan beliau diputuskan sebagai bersalah kerana melanggar para 13 Perintah Majlis Angkatan Tentera (Permat). Maka ingin saya persoalkan, adakah SPR mampu melindungi penjawat yang ingin menegakkan hak sebagai pengundi - meskipun dihalang pihak atasan?

SPR juga perlu memperjelaskan isu berbangkit seperti yang didengari tahun lepas, melibatkan pendaftaran pengundi di kem tentera Segamat, Paloh dan Hutan Melintang yang masih belum siap. Sekiranya SPR bersikap terbuka tentang data pengundi, sudah pasti kontroversi yang berlaku dapat dielakkan.

SPR perlu sedar, rakyat hari ini semakin bijak dan mahu disalurkan maklumat tepat - termasuk data pengundi dan ketelusan setiap proses menghampiri hari agung PRU14. Keterbukaan SPR dalam urusan pilihan raya umum, berpotensi membuka lembaran baru dalam sejarah demokrasi tanah air. 

Walaupun cabaran berliku terpaksa ditempuh, termasuk kelewatan pendaftaran Pakatan Harapan oleh Jabatan Perdaftaran Pertubuhan (ROS), sokongan rakyat Malaysia terhadap ombak politik baru semakin terpancar. Semua bentuk undi, termasuk undi pos sudah tentu akan menentukan masa depan negara - selagi ia tidak dimanipulasi pihak tidak bertanggungjawab.

NURUL IZZAH ANWAR
AHLI PARLIMEN LEMBAH PANTAI
NAIB PRESIDEN 
DAN PENGARAH PILIHAN RAYA BERSAMA, 
KEADILAN




----------------------

DI MAHKAMAH PUTAR JAYA







BERSETIAKAWAN

ADAM ADLI

MAHKAMAH 

PUTRAJAYA

PAGI INI





------------------

TUNGGU BRIM







WARGA FELDA
Tt kata warga felda nk undi ph..soryla tt warga pelda mane berani undi ph nt cina memerintah katanye. Nt xdapek brim ngan kain batik atau kain pelikat.. Warga pelda cilakak lah yg menyebabkan seluruh rakyat malaysia terpaksa menanggung badak 2 ekor..phuiiii..

TUNGGU BRIM

tt pun satu dah tau warga pelda bengap sensitip bab iselam nt jwb lg ya..i not muslim.. i dilahirkan muslima..abis semua undi lari kek hamno balik.. Bodo jgk tt ni.. Post ler komen ni kalo tt berani.. Walaupun aku tau tt xberani punyA.kahkahkah on PENIPUAN SEDANG DIRANCANG
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/21/18





-----------------

TAK GOYANG BONTOT






BANGSA JOHOR

pundek la merdeka center.bn goyang di bangsa johor? ini lawak bugis..cuba kira berapa ramai pahlawan bugis yg akan undi najib? cuba kira berapa ramai people of republic of communist akan tolong najib bayar 1mdb?

TAK GOYANG

cuba kira berapa ramai pahlawan2 bangsa johor yg menghambat limkit siang keluar? tunggu bulan puasa nanti, bilal bin rabbah dari negara johor pun akan jadi bengis seperti umar al khattab..lu ingat bangsa johor kisah kalo bn goyang? lu fikir johor ni negara malaysia ke? 

BONTOT

come on, negara johor darul china ada sultan dan tentera nya sendiri..g mampos la bn goyang ke telur goyang ke awek johor goyang inul ke..erkkk bila negara johor nak buat bank of johor..? on SATU LAGI BUKTI SAHAEH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/21/18


------------------

RED INDIAN





BANI MELAYU
kalo melayu jadi red indian, indian parti mca, parti pundek pundek pundek akan jadi apa?black indian ke?macam ne dgn haji azeez? red indian or black indian atau jd black bedoun arab?saja je tanya..manae tau kak ijat jd lembu new zealand black and white mooo...

JADI RED INDIAN

mbak kata menteri kesihatan, susu bukan tiruan tp kurang khasiat..maka apa salah kalo ada kak ijat berwajah new zealand.. on
 KITA PERLU SEDARKAN BANI MELAYU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/21/18




-----------------

EDI WANG NAK TAWANG









EDI WANG

NAK TAWANG
Ooo.. Tuang Gurung nak tawang lima negeri ye .. ngapa tak tawang sembilang. Ini macang Pak Pandir nak naik atas matahari. Bila kawang royak matahari panas. Pak Pandir bilang pegi waktu malang.. sejuk. on ANGAN ANGAN MEMBURET BUKAN JENAYAH
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 2/21/18




----------------

PA CHU CHING







PA CHU CHING

Aku dah try pachucing pasang angan2 dgn neelofa, tapi ziana zain juga yg paling best dan erotic. Adakah ini bermaksud aku bakal jadi PM?? on ANGAN ANGAN MEMBURET BUKAN JENAYAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/21/18




-----------------