Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 18 Julai 2013

LAGI KESAH MELAYU KENA TIPU



MELAYU KENA TIPU
Melayu dari zaman kesultanan melaka lagi dah kene temberang,apatah lagi MELAYU COCOS ISLAND @ KEELING ISLAND di Australia pun kene tipu,masa zaman british pulau christmas dan cocos island adalah negeri2 selat dibawah naungan british,pulau ini dihuni oleh orang melayu yg datang dari tanah melayu jadi hamba abdi keluarga clunies-ross,pulau cocos adalah pulau melayu yg telah ditemberang oleh australia samada menyertai autralia atau merdeka akhirnya mereka mengundi masuk autralia,

melayu disana ditindas kerja di benua boleh memegang jawatan kolar putih,tapi bila mohon jawatan di pulau sendiri tak boleh,sudahlah pulau kene jual sama british pada australia,akibat dari itu banyak penduduk yang telah berhijrah ke sabah di tawau,kunak,singapura dan sebilangan di semenanjung..

belajar dari kesilapan orang melayu yang dah tergadai pulau nan indah kepada autralia,adakah tiba giliran mlaysia pula?orang melayu kebanyakan bertamadun di sekitar pulau2,jarang nampak melayu berasimilasi di pulau besar, on ORANG MELAYU SEDANG KENA TIPU
Publish | Delete | Spam
Hamidi Fizie Bin Ahmad

on 7/17/13

TAMAROD
PETANG JUAMAAT
BERMULA MASJID WILAYAH
JAM 2:00 PETANG
-------

MALAYSIA PERLU SATU AKTA BARU






NYAWA TOK HENG


Mufti cadang 5 tahun penjara buat Alvin, Vivian
Presiden PERKASA  Ibrahim Ali berkata perbuatan Alvin Tan dan Vivian Lee tidak boleh dimaafkan dengan mudah kerana pasangan blogger seks berkenaan telah berulang kali melakukan perbuatan menghina Islam.


“Kalau hendak minta maaf pun, biarlah di mahkamah,” katanya seperti dipetik akhbar milik Umno itu.

Akhbar sama turut memetik kenyataan mufti Perak Harussani Zakaria yang turut menyokong agar tindakan dikenakan pada pasangan blogger seks tersebut.

“Perbuatan Alvin dan Vivian jika dibiarkan boleh menimbulkan huru-hara dalam negara malahboleh mengakibatkan pertumpahan darah.

“Saya ingin bertanya apakah kerajaan pada masa ini terlalu lemah untuk melaksanakan undang-undang?,” katanya yang mencadangkan hukuman sekurang-kurangnya lima tahun penjara ke atas pasangan tersebut.

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit.... DUA MAT BENGONG..kah kah kah..

kah kah kah... YANG SATU LAGI BENGONG... kah kah kah..

kah kah kah...MALAON INI KLIM BOLEH ONLINE DENGAN TUHAN... kah kah kah..

kah kah kah...BOLEH JATUH HUKUM IKUT SEDAP MULUT.... kah kah kah..

woit... BAGAI MANA KALAU DI MALASIA ADA UNDANG UNDANG  BARU.... kah kah kah....

kah kah kah...AKTA ANTI BODOH.... kah kah kah

kah kah kah...BERAPA TAHUN PATUT... DUA EKOR INI DI TAHAN... kah kah kah

TAMAROD
JUMAAT INI JAM 2:00
MASJID WILAYAH

--------

SILA BELAJAR DARI PENGALAMAN



Mahkamah tolak petisyen Telok Pasu, Rantau Abang 
Harakahdaily
Khamis, 18 Jul 2013
 

kemaskini KUALA TERENGGANU:Mahkamah menolak petisyen yang dikemukakan Barisan Nasional (BN) ke atas dua anggota Dewan Undangan Negeri  PAS iaitu Telok Pasu dan juga Rantau Abang hari ini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... MAHKAMAH GEROMBOLAN PUNYA... kah kah kah..

kah kah kah...HAKIM GEROMBOLAN PUNYA... kah kah kah..

kah kah kah...PENDAWA  GEROMBOLAN PUNYA...kah ah kah..

kah kah kah..POLIS  GEROMBILAN PUNYA... kah kah kah..
NOTA
lepas ini akan ada
satu  atau dua  yang dipetisyen
akan menang  
untuk beri harapan
untuk naikkan stim
macam kes perak dulu
mula mula menang
lepas tu dirampas kembali

yang dua kes ini
awal awal nak bagi
penyokong pas dan pakatan naik stim
kah kah kah

tak kan tak faham faham
tak kan tak sedar sedar
kah kah kah


TAMAROD
JUMAAT INI
MASJID WILAYAH JAM 2:00

---------

MEMAHAMI MAKNA BERITA







KOMENTAR TUKAR TIUB

ada tiga berita dibawah ini
apa makna berita berita ini?

semua berita memiliki konteks
semua berita memiliki latar
semua beriita ada punca nya

najib mahu ubah undang undang
najib mahu dilihat liberal
najib mahu amerika dan eropah suka pada dia

mahathir tak mahu undang undang diganti
mahathir tak mahu undang undang di ubah

jelas najib dan mahathir berbeza
jelas mahathir tak suka najib
jelas najib tak ikut cakap mahathir

maka timbul berita ketiga
berita ini menunjukan najib nyawa nyawa ikan
kj berkata kalau kuala besut kalah 
maka najib akan kena terajang
kalau kuala besut kalah
najib akan mampoos

ini membuktikan bahawa
gerakan terajang najib sedang bekerja kuat

apa yang diucapkan oleh kj
berlatarkan fakta bahawa
wujud satu gerakan 
yang ingin menyingkirkan najib

ini makna kenyatan kj

kenapa kj berkata demikian?
kenapa kuala besut penentu nasib najib?

pastilah telah ada ura ura
untuk memenangkan calon pas
sebagai satu cara untuk menibai najib

soalannya?
bolehkan najib selamat 
kalau pun pas kalah di kuala besut?

kita tunggu dan lihat
tengok lengok zahid hamidi
tengok lengok muhyiddin yassin
tengok lengok mb pahang
baca apa kata kadir jasin
baca apa kata zam


NOTA
siapa yang akan
bertamarod dahulu
tim najib atau tim anak lelaki
kah kah kah

Ganti Akta Hasutan, tidak akan jejas kuasa kerajaan dalam isu perpaduan
PUTRAJAYA 17 Julai - Akta Keharmonian Nasional yang sedang diusahakan bagi menggantikan Akta Hasutan 1948, tidak akan menjejaskan kuasa kerajaan dalam menangani perbuatan yang mengganggu-gugat perpaduan...

Jangan gubal sesuka hati - Dr. M
PUTRAJAYA 17 Julai - Undang-undang atau akta yang telah digubal dan dilaksanakan dengan baik tidak perlu diubah sewenang-wenangnya kerana boleh mencetuskan masalah kepada negara. Bekas Perdana Menteri...



  • KJ: Najib tergugat jika BN tewas di K Besut
  • "Dan kita tak mahu melihat kedudukan BN, kedudukan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak, pengerusi BN, presiden Umno digugat, oleh kerana apa yang berlaku di Kuala Besut," kata Khairy Jamaluddin Abu Bakar. 


TAMAROD
GARIS POLITIK ANAK MUDA

------

BERITA TERKINI DARI KUALA BESUT




HOT HOT HOT - HEBOH - HEBOH
kempen prk kuala besut semakin hangat

kini isu pergaduhan
antara ahamad said dan idris jusuh
makin hebat dibincangkan

pergaduhan dua gedebe ini semakin jelas
pergaduhan ini akan memberi impak 
pengudi sedang melihat
pengundi sedang memerhati


pergaduhan ini isu lama
telah lama menanah
telah lama jadi busung
telah lama jadi bisul

dalam prk kuala besit kali ini
bisul ini sedang meletus
busung sedang meletup
nanak sedang meleleh

mb terangganu ahmad said
telah menghilangkan diri
mb ini TIDAK turun berkempen
kemana ahmad said hilang?

inilah cerita  yang menjadi heboh 
inilah kesah paling hot di kuala besut

HILANG LESAP KEMANA?


NOTA
mat said ilang lesap
gi buat janji dengan pas
kah kah kah





---------------

TOLONG JANGAN BUAT FITNAH




  • TELAH DITEMPAH
    SEDANG  DI BUAT
    DI LONDON  SEKARANG


  • Kos lawatan luar negara Najib RM44 juta
  • Dalam jawapan bertulis kepada Nga Kor Ming (DAP-Taiping), Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Shahidan Kassim berkata, nilai itu untuk lawatan antara Mac 2008 hingga Mei 2013

RM44 juta kos ke luar negara, mana wasatiyah Najib?

"Dalam keadaan rakyat menghadapi kenaikan harga barang, hutang isi rumah meningkat, kerajaan langsung tidak sensitif …


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... KESIAN LAAA PADA NAJIB.... kah kah kah..

kah kah kah...DIA TERPKASA KE HULU KE HILIR.... kah kah kah..

kah kah kah... MERATA PELUSOK DUNIA... kah kah kah..

kah kah kah...APA TUJUAN?... kah kah kah..

kah kah kah...BUKAN NAK HABISKAN DUIT RAKYAT.... BUKAN.... kah kah kah..

kah kah kah... TUJUAN NAK CARI SELUAR DALAM ROSAMH SAIZ XXXXXXLLLLL30000...kah kah kah...

kah kah kah...TAK JUMPA JUMPA.... kah kah kah..

kkah kah kah... DAN NAK CARI BRA... YANG BERCABANG TIGA... kah kah kah


MASIH BUKAN
SAIS ROSMAH


--------

RAKYAT BERTAMAROD DI KUALA BESUT




KUALA BESUT BOLEH DI MENANGI
peluang untuk menang semakin cerah
isu  bukan anak tempatan
telah menekan kempen  gerombolan
menteri demi menteri menjawab
isu ini boleh memenangi  hati pengundi

isu  mb rampas tanah rakyat
isu yb dapat anugerah tanah
isu tanah semakin hangat

dari laporan audit negara
umum diberitahun bahawa 60% penduduk di kuala besut
menyewa tanah kerana itu rumah orang kampong
kelihatan macam kandang lembu
rumah runtuh rantah
ini kerana tanah yang orang kampong duduki
bukan tanah sendiri

ISU 16-16
jika makna 16-16 ini dapat diterangkan
dengan jelas dan tuntas
jika diberi kefahaman kepada pengundi
bahawa jika pas menang di kuala besut
maka kerajaan baru akan muncul
maka royalti minyak dibincang semulka
maka pasar payang tidak akan dirobohkan
maka tanah yang telah dirampas akan dipulangkan


SATU LAGI ISU BESAR
ada satu lagi isu yang besar
tapi cuba disenyapkan

dari maklumat dalaman 
dari maklumat united malays national organisation
telah disah bahawa seramai 1318 pengundi luar
telah tidak dibayar  duit tambang ketika pru13 dahulu
ketua cawangan telah melarikan diri 
ketua ketua cawangan ini tak dapat ditemui
ketua cawangan beri alasan mereka sedang menjaga peti undi

duit tambang untuk 1318 pengundi luar
telah dikemut oleh ketua cawangan gerombolan
berita ini semakin luas tersebar
pengundi luar mahu mengundi pas

maka telah diarahkan
semua 1318 nama bersama akaoun bank dicari 
wang  dua kali ganda akan dimasukan dengan segera 
sebelum hari pembungan undi 24 julai ini

isu ini sedang hangat tersebar di kuala besut!

PRK Kuala Besut: Pengundi diminta tidak terpedaya dengan 16-16

JERTIH: Pengundi di Kuala Besut dinasihatkan supaya tidak terikut-ikut dengan kempen parti pembangkang yang mahu menjadikan kerusi pembangkang 16-16 dengan Barisan Nasional (BN) dalam Dewan Undangan Negeri (DUN).

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata, beliau percaya pengundi yang akan menunaikan tanggungjawab mereka pada 24 Julai ini tidak mudah terpedaya dengan kempen terbabit. 

"Ini satu tindakan populis.... kempen begitu tidak masuk akal bermakna nak kerajaan negeri tergantung dan menyebabkan hala tuju tidak menentu. 


MARI BERTAMAROD
MELAWAN IMPERIALIS AMERIKA
DAN KUNCU KUNCUNYA



--------

UNTUK YANG GIAN NAK BERDEMO - MARI BERTAMAROD



 MARI KITA SEMUA
BERTAMAROD
MENENTANG 
IMPERIALIS  ANGLO -AMERIKA

TPPA: DEMO DAN PERARAKAN DARI MASJID WILAYAH KE PEJABAT MITI 19 JULAI 2013

Demi memastikan tanahair tidak lagi dijajah dalam bentuk yang baru, Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) bersama pelbagai NGO dan kumpulan anak muda menyeru orang ramai khususnya warga kota bagi menyertai satu protes bantahan terhadap Perjanjian TPPA pada 19 Jun ini di Masjid Wilayah, Jalan Duta.

Protes demonstrasi turut merangkumi satu aksi perarakan dari Masjid Wilayah ke Ibu Pejabat Kementerian Perdagangan Luar Negeri (MITI) bagi menghantar sebuah memorandum bantahan.

Perjanjian TPPA yang telah dibincangkan secara rahsia selama ini, harus disekat kerana didapati bakal memberi kesan negetif yang besar terhadap rakyat dari pelbagai sudut termasuklah soal kedaulatan negara. Maka SAMM ambil tanggungjawab mobilisasi dan menggesa semua anak muda ayuh bersama dalam aksi kali ini, dengan maklumat berikut;

Tarikh: 19 Julai 2013 (Jumaat)
Masa: 2.00pm (lepas solat)
Lokasi: Masjid Wilayah, Jalan Duta
Perarakan: Masjid Wilayah - Ibu Pejabat MITI

SAMM mengalu-alukan penglibatan lebih banyak pihak dalam demonstrasi yang mencabar ini, semua pihak harus bersatu mempertahan kedaulatan negara dari penjajahan baru ini. Kita harus tunjukkan kepada dunia satu signal penolakkan yang besar terhadap perjanjian yang menjadi 'jerangkap samar' kepada negara yang menyertai TPPA.

Justeru itu, semua harus main peranan untuk menjayakan demonstrasi dan penyerahan memorandum ini. Hebahkanlah aksi 19 Julai ini, perhebatkan proses kesedaran mengenai TPPA secara agresif kerna kita tidak punya banyak masa. Pihak media juga dimohon supaya turut membantu mobilisasi dengan kelebihan masing-masing.

Rakyat bersatu tidak akan dikalahkan. Jumpa 19 Julai di Masjid Wilayah, Jalan Duta.

CHE'GUBARD
Pengasas
Solidariti Anak Muda Malaysia

MARI BERTAMAROD

----------