Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 2 Februari 2011

TOLONG JANGAN BUAT FITNAH




DARI TV YANG TAK BOLEH DI PERCAYAI




DARI ARKIB JAMBATAN TERBAKAR





RAIS DAPAT INJUNKSI MAHKAMAH HALANG BLOGGER AMIZUDIN
- meloya

Rais Yatim hari ini memperoleh injunksi Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur bagi menghalang blogger Amizudin Ahmat daripada menyebarkan fitnah terhadap beliau.
Permohonan secara ex-parte itu dikemukakan oleh Rais di hadapan Hakim Datin Zabar├Čah Mohd Yusof.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… TAK FAHAM BERITA INI ...INI KES APA?.... kah kah kah…

kah kah kah… LAPORAN BERITA TAK PENUH….kah kah kah..

kah kah kah… INJUNKSI NI APA?.... kah kah kah…

kah kah kah… INJUNKSI INI MACAM MAT PET CUCUK TANGAN KE?..... kah kah kah…

kah kah kah... PASAL APA CAKAP ORANG PUTIH... SUSAH MAK CIK FELDA... kah kah kah

woit …. SAPA TAHU INI KES APA?....kah kah kah..



AGAKNYA KES FITNAH YANG MANA:

1 – kes fitnah entot entot lari ke?
2 – kes fitnah curi buah rambai ke?
3 – kes fitnah yang yang laporkan husni mubarak akan lari ke jelebu ke?
4 – ini kes fitnah tukang kebun kena rogol ke?
5 – ini kes fitnah gerombolan di jelebu nak buang pengentot ke ?


kah kah kah… ITU PASAL JANGAN BUAT FITNAH…. kah kah kah..

kah kah kah… ITU PASAL JANGAN BUAT TOHMAH…. kah kah kah…

kah kah kah…. NANTI MAK MARAH DAN MAK ROTAN…. kah kah kah….


UCAPAN SELAMAT TAHUN BARU




YAMMMMM SENG !!!



nota:
tim tukar tiub dan segala kaum kerabat tt
mengucapkan ghong hee faa chai -
selamat tahun baru - kepada sesiapa sahaja
yang ingin merayakan pesta ini


kepada ridhuan abdullah jangan lupa
melawat kaum keluarga jangan jadi madey
sorokan asal usul kah kah kah


nota:
yang memandu behati-hati
yang yamseng jangan lebih dari lima kati
yang lain kita sama sama tidoo meninggi hari!




PERUTUSAN SELAMAT TAHUN BARU CINA DR. WAN AZIZAH WAN ISMAIL


Di kesempatan ini ingin saya ucapkan Gong Xi Fa Cai dan Xin Nian
Kuaile kepada semua rakyat Malaysia yang berbangsa Tionghua. Semoga
Tahun Baru Cina di raikan dengan suasana yang mesra dan meriah. Tahun
ini adalah tahun arnab, ianya melambangkan sifat-sifat yang
peka,bijaksana, diplomatik lagi berseni.

Justeru, perayaan ini seharusnya disambut dalam suasana yang boleh
menjalin perpaduan tulin di antara segenap lapisan masyarakat dan
kepelbagaian kaum. Hanya dengan keharmonian sejati maka agenda besar
membina sebuah masyarakat bertamadun akan tercapai.

Saya yakin sambutan pada tahun ini adalah dalam suasana yang cukup
sederhana. Ekonomi negara yang belum keluar dari kekangan kemelesetan
pasti terus menekan rakyat. Apatah lagi kegagalan kerajaan mengawal
kenaikan harga barangan akibat dari kenaikan harga petrolium nampaknya
terus melonjakkan kos sara hidup.

KEADILAN yang berpegang atas panji Pakatan Rakyat akan terus
memperjuangkan hak dan kepedulian kepada rakyat. Buku jingga yang kita
galur sebagai tanda aras janji dan iltizam perjuangan, telah kita
sebarluaskan agar rakyat melihat jelas program merakyatkan ekonomi
negara.

Tahun ini adalah tahun penentu memandangkan besar kemungkinan
pilihanraya umum mungkin diadakan. Inilah masanya rakyat membuat
keputusan samada mahu terus dengan kesempitan ekonomi, kekangan
berpolitik dan adu domba perkauman atau bersedia membina Malaysia yang
maju ke hadapan. Pakatan Rakyat adalah pilihan bagi menjana kehidupan
yang mencerminkan sebuah negara yang benar benar merdeka dari segi
politik, ekonomi dan sosial.

Gong Xi Fa Chai, Xian Nien How

Dr Wan Azizah Wan Ismai





DARI FROM - FAT RABBIT OF MALAYSIA

INI GAMBAR NYA

nota:
kelmarin ramai yang mendapat ucapan
dari mat mongol melalu talipon bimbit
erti number anda telah kena jual oleh
syarikat talipon kepada mat mongol !

tetapi ada satu kesilapan : ini lah gambar
fat rabbit yang seharusnya datang bersama
ucapan itu tetapi telah berbalahan antara
tim mat mongol dan tim flom.

tim flom membatalkan fat rabbit dari disebarkan !

inilah dia fat rabbit yang telah di sensor kah kah kah




MANA BUKTI MAHATHIR MELAYU?




YANG MANA SATU?



nota:
seluruh malaysia belum pernah
tengok gambar ayah madey

kenapa?

ini soalan yang perlu dijawab









MAHATHIR : MELAYU BOLEH DISATU JIKA KETUK KEPALA NIK AZIZ , ANWAR
- minisider

Mahathir Mohamad berkata orang Melayu negara ini boleh disatukan jika dapat “ketuk kepala” Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Anwar Ibrahim atas alasan masalah itu berpunca daripada kedua-dua pemimpin Pakatan Rakyat tersebut.

“Cara mudah, ketuk kepala Nik Aziz dan Anwar kerana penyakit itu semua datang daripada mereka,” kata beliau menjawab satu soalan bagaimana untuk menyatupadukan orang Melayu yang menurutnya sudah berpecah tiga.

Dalam kebanyakan ucapannya sejak Mac 2008, Mahathir mendakwa orang Melayu sudah berpecah kepada tiga dan kuasa politik semakin mengecil dan tidak menolak kemungkinan akan menjadi macam orang Melayu Singapura.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… MADEY NI MELAYU KE?.... kah kah kah,…

kah kah kah… MANA BUKTINYA MALAON INI MELAYU… kah kah kah..

kah kah kah… MASA NAK MASUK UNIVERSITI SINGAPUJRA MALAOAN INI MENGAKU INDIA… kah kah kah..

kah kah kah…TAK CAYA TANYA KU LI…. DOKUMEN ADA PADA KU LI… kah kah kah..

kah kah kah…MASA PARTI SEMANGAT 46..INI LAH KEMPEN PEROGOL AMAH…. kah kah kah..

kah kah kah… KALAU MELAYU…. MANA GAMBAR AYAH MADEY…. kah kah kah..

kah kah kah... SAPA PERNAH TENGOK GAMBAR AYAH MADEY.... kah kah kah...

kah kah kah… MANA GAMBAR KELUARGA SEBELAH AYAH?.... kah kah kah…

woit… BUKTIKAN SALASILAH MELAYU MADEY….. kah kah kah…

nota:
jumpa ular
jumpa madey
ketuk kepala zul nordin dulu
kah kah kah


FIRST LADY CABUT LARI




SUZANNA MUBARAK



SUZANNE MUBARAK OF EYGPT HAS FLED TO HETHROW AIRPORT IN LONDON
– the realtimer

Suzanne Mubarak , first lady of Egypt, may have just fled to London, arriving at Heathrow airport, according to unconfirmed reports.







HOSNI MUBARAK BUAT LAWAK DI TV MALAM TADI



nota:
lawak pertama malam tadi ialah
merombak kabinet sekali lagi kah kah kah

kemudian buat lawak lagi
mubarak kata dia sebenarnya ada niat
nak berhenti jadi mahafiraun pada bulan
september ini. tapi tak bagi tahu sesiapa.
kah kah kah - macam pernah dengar aje lawak ini.

kemudian mahafiraun berkata yang dia tidak
akan lagi bertanding di pilihanraya yang akan
datang - cukuplah tujuh penggal kah kah kah

nota:
bila didengar oelh anak anak muda
di tahrir square mereka tergolek dog
ketawa kah kah kah

slogan anak muda :
kami tak pulang sahingga mubarak hilang!
kami tak belah sehingga mubarak celah!
hari ini hari akhir untuk mubarak!
bai bai mubarak!
saudi menunggu!

nota:
ke tahap ini dari laporan yang belum resmi
300 warga mesit telah gugur. lebih dari 2000 cedera
dan beribu lagi di tangkap.

inilah hari hari akhir saekor mahafiraun




PADAN MUKA - KENA HIDUNG SENDIRI




PADAN MUKA SERBAN LILIT KE MUKA



nota:
inilah contoh bagaimana agama
digunakan untuk buat cari makan
inilah contoh bagaimana agama diguna
untuk menekan dan menyusahkan hidup






HAKIM MAHKAMAH TINGGI SYARIAH DIDAKWA KHALWAT
– mstar

Hakim Mahkamah Tinggi Syariah Pulau Pinang, Adam Tumiran, 43, mengaku tidak bersalah di Mahkamah Rendah Syariah di sini hari ini terhadap tuduhan berkhalwat dengan Nurul Izani Md Isa di kuarters kerajaan di sini pada 5 Disember lepas.

Nurul Izani, 34, seorang penasihat kewangan yang bertugas di Kuala Lumpur, juga mengaku tidak tidak bersalah di hadapan Hakim Mahkamah Rendah Syariah Nik Bukhari Hashimy Nik Yahya, yang menetapkan 22 Feb ini untuk sebutan semula kes.

Kedua-dua tertuduh dilepaskan dengan jaminan RM2,000 setiap seorang dengan seorang penjamin.

Adam dan Nurul Izani dituduh melakukan kesalahan itu pada 2.05 pagi di rumah nombor 18B, kuarters kerajaan negeri, Jalan Masjid Negeri di sini.

Adam dituduh mengikut Seksyen 27 (a) Enakmen Kesalahan Jenayah Pulau Pinang manakala Nurul Izani dituduh mengikut Seksyen 27 (b) enakmen yang sama.

Kedua-dua seksyen itu memperuntukkan hukuman denda tidak melebihi RM3,000 atau penjara tidak melebihi dua tahun atau kedua-duanya.

KAH AKH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit….. PADAN MUKA…. kah kah kah..

kah kah kah….RASAKAN UBAT SENDIRI…. kah kah kah..

kah kah kah…. BARU SEDAR… kakh akh kah..

kah kah kah… KOTE TAK KENAL AGAMA KALAU DAH NAGANG…. kah kah kah..

kah kah kah…. TIAP TAHUN BARU…. TANGKAP ANAK MUDA… kah kah kah..

kah kah kah.. TIAP MALAM MERDEKA … TANGKAP ANAK MUDA…. kah kah kah..

kah kah kah… ORANG TUA YANG RASUAH… TAK BERANI…. kah kah kah…

kah kah kah... BILA PUNAI SENDIRI NAK TERBANG... TAHU CARI PORT...kah kah kah..

KENYATAAN RASMI




PEMIMPIN PERKAUMAN SESUAI KELUAR KEADILAN


Ahli Parlimen Padang Serai, N. Gobalakrishnan yang mengumumkan keluar KEADILAN baru-baru ini telah menuduh berkali-kali bahawa KEADILAN meminggirkan masyarakat India.

Sebelum ini Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu Zulkifli Nordin menuduh KEADILAN mengabaikan masyarakat Melayu.

Tuduhan-tuduhan bercanggah ini membuktikan bahawa pemimpin yang masih terperangkap dengan mentaliti perkauman tidak sesuai berada di dalam KEADILAN yang merupakan parti politik pelbagai kaum yang progresif.

Ramai pimpinan KEADILAN telah menjawab tuduhan Gobala secara spesifik dan menafikan dakwaannya bahawa KEADILAN meminggirkan masyarakat India. Masyarakat sendiri dapat menilai dakwaannya hanya terbit selepas beliau kalah dalam pemilihan dan tidak dilantik menjadi Naib Presiden Parti.

Saya juga ingin membetulkan laporan Free Malaysia Today yang menyebut bahawa 40 peratus anggota KEADILAN adalah dari masyarakat India sementara Gobala pula menyatakan 90 peratus pimpinan KEADILAN adalah dari masyarakat Melayu
(http://www.freemalaysiatoday.com/2011/01/30/lets-debate-my-mp-status-gobala-tells-wan-salleh/).

Daripada 371,612 anggota KEADILAN, Melayu adalah 45 peratus, Cina 11 peratus, India 23 peratus, Bumiputera Sabah, Sarawak dan lain-lain pula sebanyak 21 peratus.

Sementara itu kepimpinan Majlis Pimpinan Pusat KEADILAN untuk sesi 2010-2013 pula terdiri daripada Melayu 62 peratus, Cina 20 peratus, India 12 peratus, Bumiputera Sabah, Sarawak dan lain-lain pula 4 peratus.

Hakikatnya majoriti besar pimpinan KEADILAN dipilih menerusi sistem satu anggota satu undi, dan anggota KEADILAN jelas meletakkan kebolehan, keupayaan serta komitmen kepada perjuangan mengatasi sebarang perkiraan perkauman.

Justeru, amat sesuai sekali pemimpin seperti Gobala yang masih lagi terperangkap dengan mentaliti lapuk untuk keluar parti. Rakyat akan menilainya di dalam Pilihan Raya Umum akan datang dan KEADILAN sebagai parti politik pelbagai kaum yang progresif akan terus bergerak ke hadapan.

NIK NAZMI NIK AHMAD
Pengarah Komunikasi KEADILAN
1 Februari 2011


RTM MESIR BERTUKAR




MENUNGGU MAHAFIRAUN LARI



nota:
kerajaan malaysia senyap saja
apa yang berlaku di mesir ini
akan mengubah bumi arab
bayangkan kalau demi ini akan berlaku di saudi arabia
dimana firaun moden masih berkuasa

jordan, syria, yemen dan negara telok
akan tumbang juga!!!




BERITA BARU MASUK

jam 1.26 pagi

tetiba rtm mesir berubah
radio dan tv mula berubah
banguan rtm mesir cukup ikonik
selama ini inilah pusat propaganda firauan

bila demo bermula polis telah mengawal bangunan rtm mesir ini
tetapai apabila berjuta mula turun maka rtm mesir telah berubah
suara dan bunyi tv dan radio mesir kini lebih bersimpati

di dai dataran tahrir warga mesir telah membawa radio/tv dan
memasng satelit - mereka ingin menunggu beerita mahafiraun lari

rakyat sedang menunggu first lady lady
menteri ekonomi yang baru dilantik oleh mahafiraun
buat kelakar nak bantu rakyat dengan pinjaman duit

jam 1.31

duta amerika telah jumpa ahmad baradei
magaret scubi ialah duta amerika ke mesir

duta lama amerika akan juga menenui mubarak -
mungkin untuk membantu mengemas beg dan barang barang
yang nak di bawa.

hilary clinton telah juga berubah - kini telah berkata
bahawa mesti ada pilihanraya yang bebas tanpa pengundi pos dan pengundi hantu !

NOTA:
semua parti pembangkang telah bersatu
dengan satu tuntutan : mubarak turun dari tahta


BERITA DARI TURKI

lawatan resmi kerajan turki akan ditangguhkan

ISTANA MUBARAK

istana mubarak telah dililit dengan kawat berduri
ramai penunjukan perasaan cuba merempoh masuk
istana ini sedang di kawal ketat
tidak tahu apa yang sedang berlaku
dalam istana ini.

dua minggu dulu first lady telah pulang
dari bershopping dari dubai

KENAPA ANAK MUDA MARAH

berita baru masuk
anak muda makin marah kerana
mubarak tutup internet,
tutup face book, larang tweeter dan
tangkap blogger



JANGAN JADI BANGANG!!!



INI LAH SEJARAH



nota:
seratus tahun dari hari ini
gambar gambar ini akan dilihat
sebagai artifek sejarah - sesiapa
yang berada tahrir square minggu ini
pastilah menjadi sebahagian dari sejarah dunia!





MESIR : AMK DESAK KERAJAAN BERTINDAK SEGERA
– harakah daily

Angkatan Muda Keadilan Malaysia (AMK) kesal dengan kelembapan Kerajaan Malaysia khususnya Kementerian Luar dalam memberi respons balas mengenai krisis yang sedang melanda Mesir yang kini turut mengesani komuniti Malaysia yang kebanyakannya terdiri daripada mahasiswa.

Seramai 11,319 pelajar Malaysia didaftarkan secara rasmi menuntut di Mesir dalam pelbagai disiplin terutama dalam bidang perubatan dan agama.

Dalam jumlah ini lebih daripada 70 peratus pelajar terlibat dengan kawasan darurat terutama di Kaherah.

Ketua AMK, Shamsul Iskandar Mohd Akin berkata, keadaan makin meruncing apabila Presiden Hosni Mubarak tetap berkeras untuk mengekalkan kuasa diktaktornya, rakyat semakin bangkit dan pihak penjenayah mengambil kesempatan untuk merompak dan membakar bangunan.

“Dalam keadaan yang meruncing ini, adalah mustahil untuk para pelajar mendapatkan bekalan makanan dan kewangan memandangkan kedai semuanya ditutup,” ujarnya dalam satu kenyataan.

Menurutnya, pihak AMK telah menghubungi wakil AMK di Mesir dan pihak pelajar sendiri, mendapati bahawa keadaan di sana semakin teruk akibat daripada lambatnya bantuan daripada kerajaan Malaysia dan kedutaan.

Beliau berkata, bekalan makanan tidak mencukupi dan tidak menyediakan kemudahan pengangkutan untuk pulang atau keluar daripada kawasan darurat.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


Woit… TUNTUTAN BANGANG…. kah kah kah..

Woit…. PATUTNYA MINTA ANAK ANAK MUDA MALAYSIA TURUT SAMA TURUN KE JALAN RAYA … kah kah kah….

Kah kah kah… SEHARUSNYA ANAK ANAK MUDA PELAJAR KITA AKAN BERBANGGA …kah kah kah…

Kah kah kah… BERBANGGA KERANA BERSAMA RAKYAT MESIR…. klah kah kah..

Woit… INI LAH SEJARAH DUNIA… SEDANG DI LAKAR… kah kah kah..

Kah kah kah… BAYANGKAN 20 ATAU 30 TAHUN KEMUDIAN MEREKA KAN MERASA BANGGA KERANA SAMA MELAKAR SEJARAH…. kah kah kah…

Kah kah kah… SEJARAH SEDANG DI LAKAR… NAK CABUT PULAK… kah kah kah..

nota:
kalau mereka penulis bayangkan tulisan pengalaman mereka
kalau mereka jurugambar bayangkan gambar gambar yang mereka ambil
kalau mereka bijak mereka akan mencari pengalaman
kalau mereka pelukis banyangkan lukisan yang akan mereka lahirkan
kalau mereka penyaer bayangkan sajak dan seloka yang mereka hasilkan
kalau mereka penulis cerpen bayangkan cerita yang akan lahir

besamalah melakar sejarah
sejarah dunia ini dilakar oleh anak muda !!!

jangan jadi bangang
jangan jadi ngok
jangan jadi tua sebelum kamu tua


SEDARLAH:

semenjak 4000 tahun dahulu
semenjak zaman firaun
semenjak zaman nabi nabi
inilah kali pertama 2 juta warga arab
yang tertindas bangun melawan mahafiraun
ini lah sejarah - banggalah jika anda bersama sejarah ini!


RAKYAT MESIR PILIH JALAN RAYA





DUA JUTA TURUN KE JALAN RAYA





PILIHAN JALAN RAYA BUKAN PILIHANRAYA


jam 12.33 malam 3/2/2011

ketika menulis ini 2 juta warga mesir telah turun ke jalan raya.
satu juta lebih di cairo
satu juta di iskandariah

dengarkan laungan : bai bai mubarak
dengarkan laungan : bai bai first ladu

dengarkan lagu nasional mesir
berkumandang di jalan jalan raya

inilah revolusi
inilah pilihan raya

jangan lupa pada tahun 2005 pilihanraya telah dijalankan di mesir
mubarak telah menggunkan suruhan jaya pelihanraya raya untuk menipu

SPR MESIR TELAH MENOLAK TUNTUTAN RAKYAT:

1 - menolak pengunaan dakwat
2 - telah menolak pembersihan nama pengundi
3 - telah mengawal radio dan akhbar
4 - menggunkan undi pos askar

DUA JUTA TURUN KE JALAN RAYA


pilihanraya 2005 adalah penipuan

semua ini untuk memastikan mahafiraun te3rus menang
semua ini untuk memastikan first lady terus bershopping
semua ini untuk memastikan firain kecil untuk anik takhta.

kerana itu 2011 rakyat mesir memilih jalan raya
kerana itu 2011 rakyat mesir memolak pilihanraya

AMERIKA UBAH DASAR

berita baru masuk
hillary clinton mahu ada perubahan
dan satu pilihanraya yang bebas dan bersih
diadalan tahun ini

john kerry bekas calon presiden amerika telah berkata:
the security pf eygptian depends on you, mister president to move over.
( ini ertinya fuck off you mahafiraun dan fuck off you fat first lady)

NOTA

demo ini disusun oleh anak anak muda
demo ini bukan sususan parti politik
anak anak muda dengan internet, sms, tweeter dan blog
telah membuka satu pentas baru untuk demokrasi.