.

Ahad, 29 Jun 2014

SATU LAGI DEMO GST PERLU




KOMENTAR

satu lagi demi
anti gst wajib
disusun!

apa pandangan
pembaca


GASAK SAMPAI TERBURAI
Minggu lepas baru saja menghadiri seminar GST mewakili syarikat. Banyak menda mendapat pencerahan.. Memang sahih rakyat kena sembelih. Bil elektrik dikenakan GST apabila melebihi 200 unit.. Hmmmm... 

Berapa kerat rakyat yang pakai elektrik bawah 200 unit? Service Charge(10%) untuk perhotelan tidak dimansuhkan malah service charge turut dikenakan GST. Contohnya: Sebelum GST harga Bilik di hotel: Bilik : RM100 Service Charge : RM10 (10% dari harga bilik) cukai: RM6(6%cukai dari harga bilik) Jadi harga semalam untuk bilik adalah RM116. 



TETAPI APABILA GST DILAKSANAKAN Bilik : RM100 Service Charge : RM10 GST : RM6.60 HARGA BILIK SELEPAS GST ADALAH RM116.60 HARGA BILIK NAIK SEBANYAK RM0.60 Ini baru satu contoh jer.. Begitu banyak faktor lagi yg dikenakan GST. 

Kesimpulan yang diberi adalah kerajaan akan mengunakan apa cara pun untuk memaksimumkan kutipan GST. ABG TT nk tanya ckit nie.. SERVIS UNTK MENLENDIR DAN URUT KENA GST X? -Rebellious Monkey- on MAT MONGOL MENIPU LAGI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/23/14




----------

SELAMAT BERBUKA PUASA



AHAD HARI

PERTAMA
tadi hujan turun
tak lebat tapi menyejukkan
aku wajib berbaju

petang ini
ezi dan jai tak sempat
 merayau jauh
walau pun 
 kami meredah hujan
aku tak ada
apa apa yang spesial
tak ada kuih melayu 
hanya buah manggis
buah mangga waterlily
dan 
buah naga


dalam frigo
penuh dengan 
tuna dan udang galah
hadiah  dari 
 berunai

aku hampir lupa
tahun lalu 
bagaimana aku berpuasa
yang aku ingat 
aku tak pernah tertinggal
kali ini
aku berjanji
nak turun 5 kilo
malam ini 
aku akan timbang
dan akan umumkan
berjaya
atau tidak projek 5 kilo ini


SELAMAT

BERBUKA








-----------

TUNGGU SIJIL ENTOT



ENTOT ENTOT LARI

SIJIL ENTOT PENDING
ada orang kazakhstan tu sorang, nama dia Daniyar, dia dah mohon sijil 'entot' di Malaya, tapi sampai sekarang permohonan tu 'pending'. agak2 si Daniyar tu ada entot curi-curi tak? saja tanya :) on LAWAK SEBELUM PUASA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/28/14

KULUM BIA
MULUT LEBAR



---------

DEDAK PUN NAIK HARGA





           MENCARI BAU 
     KARIPAP BIK MAMA


KOMENTAR
rakyat wajib bergumbira
rakyat wajib bersenang hati
kerana hasan malek 
tidak dibuang kerja

hasan malek yang hasan malek ini
memualkan orang ramai
melahirkan kebencianb orang ramai

hasan malek
sama saperti mahafiraun
adalah ikon yang terbaik
untuk menghasut rakyat
untuk bencikan
parti ketuan melayu


Hasan Malek
PUTRAJAYA - Sempena Ramadan dan Aidilfitri yang bakal menjelang, pengguna dinasihatkan bijak berbelanja dan membeli barangan bermutu pada harga berpatutan.

KAH KAH KAH
woit
bijak berbelanja macam mana
berok ini ingat
selama kita rakyat berbelanja
macam mana

bila harga barang naik
ertinya duit gaji susut
kenapa hasan malik ini 
hasan malek sangat

woit
harga dedak pun naik

KAH KAH KAH


----------

PENGUMUAN







BERI TAHU 

hari ini

tidak ada nasi panggung  
tidak ada dapur jalanan

dalam bulan puasa
nasi pangung 
beralih waktu
nasi panggung 
minggu depan
bermula 
sabtu malam
 jam 9:00

kepada 
sesiapa  ingin
menderma makanan


atau
sesiapa
  ingin membantu
sila hubungi


hadi - 012-664-88-73

pak wan -019-267-12-85

sila ingin
 membuat amal jariah
sila hubungi 
dapur jalanan
di kelab bangsar

------------

MAMAT BEBAL TAK FAHAM POLITIK







KAH KAH KAH
bengong mamat ni
ikutlah perangai azmin
azmin sudah sedar
dia ada kes cakar makar
dalam projek pj sentrral
tu pasal azmin tak gila lagi
nak jadi mb

mamat khalid sekor ni
bebal bodoh
menang kalah tak peting
yang penting
orang dah muak


parti nak wan azizah
jadi mb selangor
rakyat nak wan azizah
tak kan mamat ini bebal sangat
tak faham faham


KAH KAH KAH





-----------

WAJIB DI HAYATI





RUKUN TV 

MALAYSIA


bulan pose kembali ... drama melayu dalam t.v tajuknya .. 

1. ramadan akhir - bapak mati
2. akhir ramadhan ... emak mati 
3. akhirkah ramadhan?... datuk mati 
4. ramadhan akhirkah dia... nenek mati Tajuk drama melayu hari raya 

1. Takbir akhir .... adik mati 
2. akhir takbir ....abang mati 
3 takbir akhir agaknye dia ... kakak mati Drama TV . 

1 Mlm sebelum raya tv1 tv2 tv9 ... mesti ada drama sedih orang mati 
2. Hari raya 1 2 3 .... ada jugak org mati 

Kalau bilang betul2 mesti sampai 30 lakonan orang mati sempena ramadan syawal setiap tahun Apa punya turrr tak da org nak wat citer braveheart ker.. on DARI TIM TUKAR TIUB
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/28/14

KAH KAH KAH

-----------

PECAH BERITA




MASJID KAMPONG BARU 
masjid bersejarah
 ini kelihatah saperti
telah dipecahkan
atap genting yang klasik 
tak nampak lagi
entah apa 
yang sedang terjadi

saperti sedang diubah suai
tapi masjid ini
sudah melintasi 50 tahun
sudah menjadi bangunan warisan
kenapa perlu diubah suai

apakah ini projek kroni
FAKTA

MASJID JAMEK 

KAMPUNG BARU, MALAYSIA

Tanah untuk masjid disumbangkan
 pedagang Melayu Bachik Abdurlah pada 1880-an.

Masjid Jamek Kampung Baru disenaraikan dalam The Malaysia Book of Records bagi acara memasak bubur lambuk terbesar.


Setiap kali menjelang Ramadan Masjid Jamek Kampung Baru akan menyediakan bubur lambuk untuk diagihkan kepada umat Islam.


Sebahagian besar penduduk Kampung Baru dan Kuala Lumpur dikatakan pernah menikmati bubur lambuk masjid.

Masjid itu juga terkenal kerana sering dikunjungi tokoh agama dari luar negara
---------