.

Isnin, 19 September 2016

DENDANG ORANG BERANI





Sempena pelancaran doku #Hasut di KLSCAH esok, jemput dengar lagu joget "Dendang Orang Berani' oleh The Kutu Rayaps.
Melodi : Nik Jidan
Lirik : Tukar Tiub
The Kutu Rayaps terdiri daripada manusia 4 benua yang secara tak sengaja bertemu di Adelaide, Australia.
Dari kiri : Azenjendro Hariso (US-Mexico border, Mexico), Aimano Hakimo (Busan, Korea), Najibur Al-Ismaily (Hadramawt, Yaman), Hijrae Somthamad (Patthalung, Thailand)


Dendang Orang Berani anak muda semua bangsa dengarlah dendang ini dendang puisi orang berani lagu perjuangan sejarah bangsa akta hasutan 1948

DITUJUKAN UNTUK ANARKO PENING






TUAN PUNYA 

BADAN

TAK MARAH 

HANG SIBUK 

PASAL APA



NAJIB SELAMAT DARI PERANGKAP





BIAR BETUL

INI BAHAYA



PERMATA tidak tersenarai, tiada anugerah untuk Rosmah

"Bercanggah dengan laporan yang silap itu, acara itu bukan acara UNESCO, dan juga UNESCO tidak memberi anugerah itu.

NASIB BAIK

BATAL

INI CARA NAK 

PERANGKAP

NAJIB AGAR 

DATANG KE 

NEW YORK

HAMDULILAH 

SEMUA SELAMAT

KAH KAH KAH




-------------

FBI AKAN TANGKAP








PBB NEW YORK
najib tak pergi

ke new york

kerana  takut FBI 

akan tangkap

saje tanya

jangan marah




--------

KAH KAH KAH - TERGOLEK DOG






KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

PADAN MUKA


PERMATA tidak tersenarai, tiada anugerah untuk Rosmah


Rosmah Mansor, yang dijadualkan menerima anugerah 'Lead by Example' berhubung program PERMATA daripada Antiquities Coalition telah dikeluarkan daripada senarai penerima anugerah.
Difahamkan Bernama yang melaporkan mengenai anugerah itu pada Sabtu lalu membuat kesilapan kononnya anugerah itu diberikan oleh Pertubuhan Pendidikan, Kebudayaan dan Saintifik Pertubuhan Bangsa Bersatu (UNESCO).
PERMATA adalah cetusan ilham suami Najib , yang juga berperanan sebagai penaungnya. Agensi berita nasional itu melaporkan, Rosmah dijadual menerima anugerah itu di Metropolitan Museum of Art, di pada Khamis ini.
Dalam e-mel kepada media, jurucakap Antiquities Coalition, Andy Beck berkata: "Bercanggah dengan laporan yang silap itu, acara itu bukan acara UNESCO, dan juga UNESCO tidak memberi anugerah itu."
Beck juga berkongsi kenyataan daripada Profesor Tudor Parfitt, seorang sarjana British, dan Felo Royal Historical Society dan pengerusi panel penasihat akademik antarabangsa untuk acara tersebut.
"Jawatankuasa ini mencadangkan supaya program PERMATA diberi pengiktirafan kerana dilihat mewakili model untuk diteladani di negara-negara lain dengan penduduk berbilang kaum.
"Program yang diasaskan tahun 2007 di bawah naungan Rosmah Mansor, telah pun menerima pengiktirafan atas usahanya untuk membantu golongan muda yang tidak bernasib baik mencari pekerjaan dan mengembangkan potensi mereka," kata Parfitt.
Parfitt berkata berikutan kebocoran maklumat yang tidak tepat berhubung cadangan jawatankuasa itu, organisasi itu telah disoal oleh media berhubung sumber pembiayaan dana PERMATA.
Beliau berkata, sebagai ahli akademik, Antiquities Coalition tidak mempunyai cara segera mengesahkan dana PERMATA, dan tidak menyedari mengenai sebarang salah-laku tertentu.
"Bagaimanapun, kita tidak mahu acara penting ini didominasi oleh apa-apa selain daripada isu bagaimana untuk menggerakkan dan menyatukan rakyat dalam memerangi keganasan," katanya.
"Justeru, jawatankuasa ini memutuskan ia memerlukan lebih banyak masa untuk mengkaji semula komen yang diterima, dan telah mengeluarkan PERMATA daripada senarai penerima anugerah Khamis ini," katanya.
KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH
TERGOLEK DOG






--------------------

TIPU TERUS MENIPU





TIPU TERUS TIPU

KINI SPR

SEDANG MENIPU




--------------

TIPU LAGI - TERUS TIPU






FACE BOOK

KANTOI LAGI MENIPU !!!

Penipuan Demi Penipuan..
Penafian Demi Penafian..

Akan terus diketawakan oleh rakyat.. sedangkan mereka tidak sedar apa-apa..























---------------

TEATER LAOS DISAMBUNG LAGI







TEATER LAOS


TEATER LAOS

ROS: Ehh bang..cakap elok-elok la dgn Obama tu..Naper bang nampak mcm getar takut jer nak cakap dgn Obama tu 

MO1: Ya Mah..abg bukan takut cuma abg tak tahu nak cakap apa dah ni..sebab sudah tentu Obama dah tahu semua hal kita Mah 

OBA: Yes Mr Najib..Why I look you are not comfortable today? What is the problem with you? 

MO1: Oh no Sir..Im fine but but but.. 

ROS: Bang..Bang...Awat ni bang..naper bang gementar sangat ni bang..Mah kan ada ni..bang jgn takut la..Kalau bang tak leh cakap biar Mah saja yang cakap dgn Obama. Alamak internet putus..

Perbualan ini akan disambung lagi..Sila tunggu yang seterusnya ! Nota: Perbualan di atas adalah hak milik original 'Anwar Mahadir'...kehkeh on PERTANDINGAN MENULIS DIALOK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/9/16




----------

DI LONDON JUMPA PEGUAM







MiNTA BANTU

ada sesiapa boleh sahkan
berita ton ton wee
dilihat dalam soho brasserie
di old compton street london
ton ton wee kelihatan
sedang berbincang
dengan dua lelaki inggeris
dan seorang lelaki pakistan
apakah ini para peguam
yang akan dilamar PAS
untuk menyaman
sarawak report


----------------

IKUT NEGARA KAPIR




IKUT NAGARA KAPIR
Kita patut belajar cam ne nak merumahkan rakyat drp negara kapir laknat spt Kanada atau negara kaum Pagan Norway. Ingat rumah adalah keperluan bukan kehendak. 

Negara yg gagal memenuhi keperluan rakyat adalah negara yg punya pemimpin makan gaji buta. Perumahan adalah satu benda yg tak boleh di spekulasi .. untung yg di benarkan Islam pon tak lebih 15%. Ini tidak aku dah naik binggit apabila tiap kali Sang Perembat cakap pasal MRT dan Highway .. 

setiap itulah dia sebut harga tanah akan naik memancot-memancot dan baik utk tuan tanah. Tu lah sgt malang pada kita .. kita bkn saja ada pemimpin bergaji buta .. tapi pemimpin yg cakap lain buat lain. on MEMILIHARA CUKONG
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 9/18/16


----------------

TIPU TERUS MENIPU






DALAM PRU14

RAKYAT AKAN

DITIPU LAGI

KINI SPR

MERANCANG

SEMPADAN 

BARU UNTUK

TERUS MENIPU

NOTA:
dalam negara dunia ke tiga
tidak pernah berlaku
kerajaan zalim diganti
melalui pilihanraya

dalam PRU14 ini nanti
rakyat malaysia  bersama
pakatan harapan
akan membuat sejarah dunia
apabila mengalahkan najib
dalam pilihanraya



------------------

TIPU TIPU TIPU








JANGAN LUPA

KULIAH P101

KALAU MENTERI

KATA TAK TIPU

ITU ERTINYA

TIPU BESAR



 

Bukan ‘tipu’, Nazri pertahan persempadanan semula SPR

 | September 19, 2016
Langkah SPR yang menerima bantahan keras pemimpin Pakatan Harapan kerana ketidakseimbangan bilangan pengundi disokong sebagai sesuatu yang perlu oleh ahli Majlis Tertinggi Umno itu.






JELEBU: Ahli Majlis Tertinggi Umno  Nazri Aziz menolak tuduhan pembangkang yang persempadanan semula Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) bertujuan memastikan kemenangan Barisan Nasional (BN).
Sebaliknya, Nazri mendakwa ia bagi memastikan ahli Parlimen di kedua belah pihak dapat berkhidmat dengan lebih berkesan kepada pengundi di kawasan mereka.
“Sistem pilihan raya kita bukan bermaksud mewakili pengundi di Parlimen, tetapi juga memastikan ahli Parlimen berkhidmat kepada rakyat.

KALAU PERCAYA

CAKAP NAZRI

MAKA PERCAYA

ROSMAH MASIH

ANAK DARA 

DAN NAJIB

TAK SONDOL

BONET 

ALTANTUYA

KAH KAH KAH




------------

SATU JUTA DATARAN MERDEKA








NURUL IZZAH

AKAN BUNGKUS

MINTA RAKYAT

SELAMATKAN

MALAYSIA?

DENGAN LIMA

PEKARA 

KAH KAH KAH

PKR cadang 5 perkara 'selamatkan' Malaysia

SHAH ALAM - Ahli Parlimen PKR, Nurul Izzah Anwar, menyeru orang ramai bersuara demi menyelamatkan masa depan negara.

Menurutnya, masyarakat perlu memastikan suara mereka didengar selain mengetahui hak-hak mereka sebagai rakyat.

"Rakyat harus tolak proses persempadanan semula oleh SPR sehingga satu suruhanjaya sempadan berasingan dan bebas ditubuhkan selaras dengan cadangan PSC mengenai Reformasi Pilihan Raya.

"Selain itu, dapatkan maklumat penempatan mengundi anda dengan segera serta failkan aduan sekiranya dipindahkan tanpa sebab," katanya dalam satu sidang media, hari ini.

Nurul Izzah turut menekankan rakyat seharusnya mengambil maklum dan mempertahankan hak demokratik mereka dalam isu persempadanan semula ini.

Beliau turut mengajak orang ramai untuk menyokong petisyen mereka kepada Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong untuk membetulkan tindakan SPR yang dianggap merupakan satu pengkhianatan buat negara.

Tambahnya lagi, Selangor dan PKR akan mempertimbangkan tindakan undang-undang kepada semua pihak yang terbabit.

"Tiada siapa harus bertolak ansur dengan penipuan pilihan raya yang sistematik dan tiada kompromi akan diberikan kepada mereka yang terlibat," katanya lagi.


WOIT

JANGAN TIPU

DENGAN 5000

PEKARA PUN

TAKKAN MENANG

KAH KAH KAH

HANYA SATU 

JUTA DATARAN

JAWAPAN TEPAT
















-----------------

SEPULUH PEKARA





PEMIMPN NEGARA
Tuan T.T, Nak cakap banyak.Hendak ubah kerajaan seseorang yang berkelayakkan until memimpin seharusnya bukan seorang yang ; 1.Kleptokrasi 
2.Diktaktor 
3.Penabur&pemakan dedak 
4.Penari tonggeng punggung 
5.Bangang 3.85 
6.Penipu selambe 
7.Takot bini 8.Katak sipelompat 
9.Takot istihar harta 10. Scandal holder 

Kalau 10 perkara diatas bangsa melayu dapat elakkan maka majulah bangsa melayu berbanding bangsa kafir.Tuntutan agama boleh dipenuhi dengan duit tapi tuntutan peribadi dengan Allah tiada siapa dapat tunaikan melainkan tuan empunya badan. on TAK PERLU BANYAK CAKAP
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/19/16






------------