Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 21 September 2008

SELAMAT BERBUKA PUASA

Hujan tengah hari kemudian mendung
Cukup selesa untuk puasa
Jajan ari cuti banyak melimpah

Raya tak sampai seminggu lagi

Kasut lama perlu di kiwi
Stokin bocor tak perlu ganti
Dalam kasut tak sapa yang nampak
Baju yang ilang butang perlu di jahit

Batu road dan jalan masjid india berasak-berasak
Entah apa nak di cari
Tak jumpa-jumpa
Minah melayu bukan nak pakai sari
Cari anting-anting dan gelang kaki

Kain tudung dari india
Baju kurung kain cina
Kain pelikat dari india
Kain batik dari cina
Perabut rumah buatan cina
Hiasan tembaga dari india
Kapet dari taiwan
Pinggan mangguk buatan cina
Daging kotak dari india
Durian dari siam
Sayur dari taiwan
Ayam dari siam
Bunga api dari taiwan

Di hari raya sebelum heboh-heboh ketuanan melayu
Cuba tengok kasut, selipar dan sepatu
Cuba lihat pinggan, mangkuk dan kelambu
Lihat anting-anting sudu dan garpu

Kita anak semua bangsa
Dari semua benua kita beraya
Berbeza tapi sederajat
Tidak ada yang jadi tuan
Tidak ada yang jadi hamba

POLITIK ANWAR BAHAYA – MUHAMMAD TAIB


KUALA LUMPUR: Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim, memainkan sentimen amat berbahaya dengan menimbulkan pelbagai isu berbentuk spekulasi seolah-olah melakukan 'tawar-menawar' dengan masyarakat Cina dan India untuk meraih simpati bagi mencapai impiannya untuk berkuasa.

Ketua Penerangan Umno, Tan Sri Muhammad Muhd Taib, berkata Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu menimbulkan lepas satu isu satu isu lain, macam dalam drama, plot demi plot, sedangkan semua itu hanya spekulasi politik.

kah kah kah…… mi ni spik no inglish…..mi no pil pom...mi andestand no inglish.....kah kah kah

pooorah laaaa mat kelentong…. cuba cerita sikit dari mana duit dua beg tu datang…… jual ganja ke? jual roti canaai ...….. kah kah kah

KAJI TAMBATAN RINGGIT UNTUK LINDUNGI EKONOMI NEGARA –


TEMERLOH 21 Sept. Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Tan Sri Muhyiddin Yassin mahu kerajaan mengkaji cadangan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad supaya melaksanakan semula sistem tambatan ringgit bagi mengurangkan impak kejatuhan nilai dolar Amerika Syarikat (AS) terhadap mata wang negara.

Sekalipun tambatan ringgit yang dilaksanakan kerajaan pada tahun 1997 dilihat tidak sama dengan senario ekonomi global yang tidak menentu ketika ini, Muhyiddin berkata mungkin ada beberapa mekanisme tambatan ringgit itu yang boleh diguna pakai semula.

kah kah kah…. munkee ini dah jadi juruheboh madey….kah kah kah

Ingat tak kesah di satu subuh ada orang jumpa terjumpa seorang insan sedang duduk menangis teresak-esak di tanah perkuburan di johor baru, orang ramai hairan lalu datang bekumpul. Bila subuh bertambang terang orang terperanjat kerana insan ini ialah menteri besar mereka.

Bila ditanya kenapa menangis di atas kubur - ini jawapannnya ‘ ada kubur tuanku … almarhum sultan disini, kalau tidak dah ada cina singapura nak beli tanah ni…..kah kah kah kah…..

MB yang menangis atas kubur itu ialah muhyiddin. semua tanah di johor dia sudah rembat yang tinggal hanya tanah kubur dan longkang …..kah kah kah…

ni dia nak tambat duit dia ke singapura…..kah kah kah...

TAMBAT SEMULA RINGGIT – DR M


SINTOK 20 Sept. - Tun Dr. Mahathir Mohamad mencadangkan supaya sistem tambatan ringgit dilaksanakan semula bagi mengurangkan impak kejatuhan nilai dolar Amerika Syarikat (AS) terhadap mata wang negara.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pemberita selepas menyampaikan ucaptama pada Seminar Pembangunan Institut Pengajian Tinggi Peringkat Kebangsaan di Executive Development Centre (EDC), Universiti Utara SINTOK Malaysia di sini hari ini.

kah kah kah…. sintok…. sintok… apa punya tuuuur ….kah kah kah

ni kang kong mana pulak ni…. kah kah kah…. nak tambat nak suruh panjat kelapa ke...….kah kah kah…. sintok sintok…. kardi kat mana …. kah kah kah

kardi kemana kau hilang membisu….kah kah kah



TIADA TEKANAN MT UMNO – PERALIHAN KUASA ABDULLAH-NAJIB KEKAL 2010 – Utusan Melayau

BANGI 20 Sept. �Ketua Penerangan UMNO, Senator Tan Sri Muhammad Muhd. Taib menafikan wujud tekanan daripada Majlis Tertinggi (MT) parti supaya Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi melepaskan jawatan Presiden lebih awal.

Beliau sebaliknya menegaskan keputusan peralihan kuasa antara Abdullah dengan timbalannya, Datuk Seri Najib Tun Razak tetap kekal pada pertengahan 2010, malah proses ke arah itu telah pun diumumkan Perdana Menteri.


kah kah kah …..berita sedih untuk najib…....kah kah kah

kah kah kah….. berita sakit kepala untuk madey … kah kah kah

kah kah kah….. berita sakit hati untuk toyo…..kah kah kah

kah kah kah….. berita hangat bontot untuk muhyidin….kah kah kah

kah kah kah……berita baik untuk rakyat….kah kah kah

SYED HAMID NAFI DAKWAAN TERESA – Utusan Melayau


KUALA LUMPUR 20 Sept. Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Syed Hamid Albar kesal dengan Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok yang mendakwa dijamu seperti makanan anjing semasa ditahan selama tujuh hari di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

Sambil menafikan dakwaan tersebut, beliau menegaskan makanan yang diberikan kepada wakil rakyat itu sepanjang penahanannya adalah mengikut piawaian ditetapkan oleh badan antarabangsa.

Beliau tidak menolak kemungkinan isu makanan tersebut sengaja dibesar-besarkan oleh Teresa kerana motif politik.


kah kah kah…. makanan diterbangkan dari Chez Maxim dari Paris…. kah kah kah
nama makanan ini le bunkus le papier….kah kah kah….minuman le leau de pili le toilet… kah kah kah

motif politik ?.... ngooook betul tok arab ni..… memang lah motif politik... kan teresa tu ahli politik… dia bukan minah tukang urut kat bukit bintang kah kah kah….

JANGAN CAMPURI URUSAN MALAYSIA – Utusan Melayau


KUALA LUMPUR 20 Sept. Pergerakan Pemuda UMNO memberi amaran keras kepada Amerika Syarikat (AS) agar tidak terus mencampuri urusan politik dalaman dan pentadbiran di Malaysia.

Ketuanya, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, negara menolak sebarang campur tangan asing seperti yang pernah dilakukan AS sebelum ini.

kah kah kah…… ni protest ke antar e-mail pada bush….kah kah kah… amaran keras cam mana jang…. kocik-kocik tapi koreh…….kah kah kah

MacDonald, Burger King, Esso, Mobil, AIA…. Tu nak suruh gulung tikar ke ? kah kah kah….

sapo yang bagi askar amerika naik dulu.. anwar ko ? sapo yang bagi navi amerika naik di klang dulu...anwar ke ?.... kah kah kah

lidah kau kontot jang….... bini kau happi ko lidah kontot... kah kah kah
meleleh air liur basi den.... kau kah kah kah

TINDAKAN MEMBAWA MUDARAT – Utusan Melayau


KUALA LUMPUR 20 Sept. Ahli akademik bimbang sebarang campur tangan Amerika Syarikat (AS) termasuk menerusi Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim akan memudahkan mereka mengawal negara ini.

Pensyarah Hubungan Antarabangsa Universiti Utara Malaysia (UUM), Prof. Madya Dr. Ahmad Faiz Hamid berkata, tindakan seumpama polis antarabangsa itu dikhuatiri boleh menjejaskan keamanan negara.

Kah kah kah ….. ada lagi kang kong dari sintok….. kah kah kah….

ni kang kong baru kut …. kang kong lama dah lunyai makan dek biawak…kah kah kah

MINTA BANTUAN LUAR JEJAS NEGARA – Utusan Melayau


KEMAMAN 20 Sept. Kerajaan memandang serius tindakan bekas Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim meminta simpati dan sokongan dari luar kerana ia menjejaskan nama Malaysia di mata dunia.

Menteri Penerangan, Datuk Ahmad Shabery Cheek berkata, tindakan Anwar itu menyebabkan Malaysia dipandang rendah oleh negara luar
.

kah kah kah…. ni yang buat kita bingong….
apa konek-tion nya minta sokongan luar jadikan malaysia di pandang rendah ….
malaysia bukan bawah bukit….kah kah kah….

jejas macam mana wak....apa yang terjejas...kah kah kah

tu pasal orang suma suka 69 … mamat kemaman ni saja yang suka 46 …kah kah kah