.

Isnin, 14 Mei 2018

DUA TAHUN DAHULU - GUA SUDAH CAKAP





DUA 

TAHUN DULU

GUA  SIANG2

SUDAH CAKAP

LU TAK CAYA KE?





TANGKAP, PEGUAM NEGARA






TANGKAP

PEGUAM NEGARA
Hanya satu pendapat... di-sarankan..pihak berkuasa dapat percepatkan lantikan Peguam Negara (AG)..untuk melaksana pendawaan ini secepat yang mungkin..tanpa AG segala-segalanya akan terbangtut... Untuk menghasilkan agenda-agenda ini dengan berkesan. .. semua orang yang terlibat..menyimpan/bersubahat/mengkhianati mencuri/menyamun/menyalahi pengunaan kuasa..dll.. harus land digunakan Ordinance IA. ..dan sumbat mereka untuk ditahan sementara menunggu perbicaraan/siasatan.. Ini harus diluhurkan..untuk mengekang tindakan caput lari on
 MENCARI MENANGKAP
Publish | Delete | Spam
zaharuddin ahmad
on 5/14/18




------------------

MUKA MUKA ORANG JAHAT








MUKA MUKA

ORANG JAHAT
jgn lah ambik mrk yg dah lama bersara.. spt macc Abu atau ke mane mane individu.. mrk suatu ketika juga berkhidmat dibawa kerajaan Tun umnobn.. mmg wujub penyelewengan masa tu tapi tak siasat.. biar ambil yg bersih di bawah & promosi dari dalam... muka baru le woiii.. on PASTIKAN SEMUA DITANGKAP
Anonymous
at 5:17 PM


Abam TT, di melaka derih aron jgn dilupakan on KEMPEN BERSIH MALAYSIA
En. Ahmad
at 5:12 PM
Tolong nyahkan Irwan Siregar KSU MOF yg sorok bukti 1MDB, Ali Hamsa KSN yg terang2an kenpen utk BN haritu. Nyahkan segera!! on PASTIKAN SEMUA DITANGKAP
Anonymous
at 3:00 PM

Jangan lupa buka fail kes dedak RM90 juta pemimpin PAS. Kes balak Tanah Tinggi Lojing, Gua Musang, rembat tanah org Asli oleh PAS Kelantan. Nak tau betul ke diorang ni betul2 bebas rasuah?!! on 
PASTIKAN SEMUA DITANGKAP
Anonymous
on 5/14/18



Seluar terlondeh tu jelah bersih... Takder siapa voluntear nak siasak keeee.. . Tulunlah.. Tulunlahhhh.. Putrajaya milik rakyat.ooooo... on ORANG JAHAT DARI BALING
DIDI KOTA BELUD
on 5/14/18



Jangan lupa MCMC,TM (Telekom Malaysia) yang kasi susah pada blog Tukar Tiub dan blog pro reform.Ahli lembaga TM kena siasat juga.Itu bekas CEO TM Wahid dan CEO sedia ada kasi siasat jangan ingat TM tempat emak bapak dia orang untuk menyanyi dan menyamun.Pengerusi TM pure keling paria. on 
PASTIKAN SEMUA DITANGKAP
Anonymous
on 5/14/18


tolong siasat QS JKR selangor. bagi project pada syarikat sakit. syarikat yg tak layak. minta org politik jgn masuk memihak pada syarikat sakit/rasuah. sila siasat QS JKR selangor. on ORANG JAHAT DARI BALING
Anonymous
on 5/14/18

azeeez ini dapat project cerun sepanjang jalan satu malaysia. memang confirm harap kerajaan dan jkr siasat. on ORANG JAHAT DARI BALING
Anonymous
on 5/14/18



tahniah bro.. sekarang masanya rakyat dedah semua jemaah dedak zaman najib. mereka ni virus yg bahaya sanggup buat apa saja demi perut.. tun memerintah ke amerika memerintah ke...mereka tetap cuba mnjilat demi dunia. on 
ORANG JAHAT DARI BALING
Publish | Delete | Spam






----------------------

NAK LARI TAPI KANTOI






@TT


MALAM KELMARIN

NAK LARI

BILA KANTOI

CAKAP TAK NAK

LARI

KAH KAH KAH


Razak Baginda: Saya tak lari, tak takut jadi sasaran

Abdul Razak Baginda, individu yang dilihat rapat dengan bekas  Najib , menyangkal khabar angin beliau telah lari ke luar negara.

Penganalisis politik itu berkata, beliau tidak bimbang jika dijadikan sasaran oleh kerajaan Pakatan Harapan (HARAPAN) ekoran skandal Scorpene dan pembunuhan warga Mongolia, Altantuya Shaariibuu.

"Saya tidak pernah lari. Ini semua khabar angin tak berasas.

"Ada perbicaraan (berhubung pembunuhan Altantuya) dan saya direman di penjara hampir dua tahun sehingga ia selesai.


JANGAN BERI

PELUANG 

INI SETAN PAKAI

BADAN MANUSIA

DAH JILAT BURET

ALTANTUYA

KEMUDIAN SETAN 

INI BUNUH

MINAH ITU

BUKA KEMBALI

KES BUNUH

ALTANTUYA 

SEKALI LAGI

SETAN INI JUGA 

TERLIBAT KES

RASUAH

SCORPENE



-------------------

PASTIKAN SEMUA DITANGKAP










PASTIKAN 

SEMUA

DITANGKAP 
Semua polis tu baik. ..BAKAS ketua polis sorang ni je JAHAT....BAKAS kalau dusun ertinya BABI HUTAN.... heheheheh on TANGKAP BEKAS PIG
DIDI KOTA BELUD
on 5/14/18

Kejammmm... Sula... Brutal. ..gwa lagi suka kepala dio ni letak cebisan jeli empat penjuru.. Dah tu KARENKAN.....bior dio ingat nama moyang dio yang diabad ke 18 lalu... Kakakakakakka on TANGKAP SULA
DIDI KOTA BELUD
on 5/14/18


amiinn ya rakbul alamin..... on
 TUKANG HASUT
Anonymous
on 5/14/18


Kahkahkahkah KEPALA PUTAR ALAM...!! Political analyst Kamarul Zaman Yusoff, who became an internet sensation after receiving a "death stare" from Dr Mahathir Mohamad prior to becoming prime minister, has resigned as the director of Universiti Utara Malaysia's (UUM) Institute for Malaysian Political Analysis (Mapan). on
 KEPALA PUTAR ALAM
Anonymous
on 5/14/18


Gwa jadi boring. Amno dah tak boleh jadi momok. Bahan nak ngutuk makin kurang. Modal nak belasah pun makin susut. Ini boleh akibatkan kejutan budaya! Gian oooo.. kah kah kah. on SATU PANDANGAN
Din Itik.
on 5/13/18

TT tak payah hasut dol. Aku yakin 100% Pas diundi supaya tukang karut Kelantan dan badut Terengganu di Parlimen dapat ditonton 5 tahun lagi. Pengundi Pantai Timur bijok wei. Jangan persoalkan betapa geniusnya pilihan sampai jadi Negeri Maju menjelang tahun depan. Kalau jumpa budak Kelantan kerja di Selangor, Penang dan tempat lain itu bukan manusia lagi dol. Itu malaikat turun catat dosa negeri korang. KAHKAHKAH! on 
SATU PANDANGAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 5/13/18
ye betul..buka kes nie balik...tq TT wa support TT on 
BUKA KEMBALI KES BUNUH
Anonymous
on 5/13/18


Jangan lupa PI Bala on 
BUKA KEMBALI KES BUNUH
FOUR WIRE
on 5/13/18
Tn Hj Tukar Tiub.. Ape kabor syeikh? Ana ada jual jubah, serban dan minyak lebatkan janggut. Kalu seikh mau minyak hitamkan dahi pun ana ada jual. Seikh bole ubah 100% jadi lobai ya seikh dan pergi pantai timur ikut tarbiah parti ana. Takbirrrr on 
SATU PANDANGAN
Anonymous
on 5/13/18





-------------------------

ORANG JAHAT DARI BALING







@TT


INI CONTOH

TERBAIK

MENGENAL

ORANG JAHAT

Surat terbuka dari Rakyat di Baling 

Assalamualaikum, 

Alhamdulillah kita sudah berjaya menurunkan pemerintah yang zalim dan korupsi... tapi harus kita ingat dalam masa yang getir ini berbagai pekara yang akan dilakukan oleh pengampu-pengampu kerajaan yg dulu... Mereka dengan muka kulit tebal pastinya akan mendekati dengan kerajaan yang baru ini... Perlu kita ambil simpan nama-nama ini moga pengkhianat tidak masuk dalam senarai nama kepimpinan baru di Baling.

AZEEZ RAHIM
Bapak segala kerosakan untuk rakyat Baling yg diajar duit segala-gala bagi beliau tanpa mengira halal haram, pengampu terbesar Rosmah Mansor, kekayaan yang melebihi dari gaji seorang ahli parlimen, semua duit kerajaan diberitahu kepada rakyat bahawa duitnya sendiri, menggunakan tabung haji sebagai loncatan politik jahat beliau...

HARUN KUPANG
*Bapak Pak Turut* yang terlalu lemah, pengampu dan demi duit apa pun sanggup dilakukan, walaupun baru sepenggal menjadi YB tetapi aset kekayaan yg diperoleh mlebihi dari sepatutnya...

KHAIRUL KUALA KETIL
*Bapak Penjilat* yang terlalu bahaya, walau dah pernah kalah 2 penggal tetapi tetap dicalonkan kerana penjilat tegar, semua projek di kawasan Kuala Ketil mesti melalui beliau dengan habuan-habuan tertentu dan walaupun tidak memegang jawatan YB tetapi hasil kekayaan agak mencurigakan...

ASRI AHYAR
*Bapa Pemegang Duit Boss* yang terbesar, banyak aset ditukar kepada nama beliau demi menutup korupsi Dato Padukang Azeez sehinggakan jutaan ringgit boleh disimpan di rumah beliau; setiap projek bahagian mestilah melalui beliau...

MAT NOQ AMIN
Pencipta sejarah Umno kalah di Bayu. Pemuda Baling yang rakus dengan kuasa sehinggakan sanggup bersumpah laknat demi kepentingan diri, sanggup menderhaka kepada bapa beliau sendiri, gunakan orang-orang berpengaruh ustaz-ustaz dan ayahanda-ayahanda untuk rakaman menolak Paklang Mi, dengan isu-isu skandal dan isu penipuan dengan tandatangan pemuda yang dipalsukan demi politik...

CIKGU JAI SU
Seorang SU yang terlalu pentingkan duit melebihi segalanya, kebanyakan gerak kerja beliau bersama dengan Asri Ahyar untuk mendapat habuan dari setiap projek yang diluluskan...

RAMLI MOTOR
*Bapa Pengkhianat* kepada kawan sendiri, demi untuk dapatkan habuan yang tidak seberapa sanggup beliau mencantas Paklang Mi sehingga beberapa kali berjumpa Bashah untuk kekalkan Mat Noq di Bayu dan menggunakan hotel beliau sebagai tempat program-program Umno bersama Dato Padukang Azeez. Diharapkan selepas ini segala program2 kerajaan tidak digunakan hotel pengkhianat seperti ini.

JASMI 
Bekas Pengarah Majlis Keselamatan Negara tetapi masih bersengkokol dengan Dato Padukang Azeez yang mana beliau sendiri tahu siapa Padukang Azeez sebelum ini dengan rekod-rekod polis. Beliau dulu merupakan pengikut Paklang Mi yang setia dan akhirnya demi duit dan jawatan sanggup mengfitnah kawan sendir...

FAKRUL PPD
Seorang penjawat awam yang dinaikkan dari politik dan banyak mengganggu urusan pentadbiran pendidikan dan seorang pegawai PPD yg paling dibenci oleh kakitangan warga pendidik dan diharapkan moga beliau ditukarkan ke kawasan lain demi menjaga institusi pendidikan di daerah Baling.

*Mohon SPRM Siasat Mereka...*




HARAP LAGI

RAMAI AKAN

MELAKUAN

SAPERTI INI
anta maklumat ke:
tukartiub@gmail.com


----------------

MENCARI MENANGKAP








MENCARI 

MENGESAN

 MEGENAL 

MENANGKAP


CARI JUMPA TANGKAP-nama PAUL STADLEN - ini orang jahat dari APCO - penasehat media NAJIB ROSMAH -Mat Salleh ii wajib dihajar- mat salleh ini agen ZIONIST- tinggal di BANGSAR -siapa tahu mana pub/cafe/restoran yang PENYAMUN ini selalu berada- hantar maklumat pada TUKARTIUB






------------------------

TANGKAP SULA






@TT


NAJIB LANTIK

CIBAI INI JADI

PEGUAM NEGARA

CIBAI INI

BEKAS 

BENDAHARI

UMNO KELANTAN

PUKEEMAK
Mansuhkan fungi dakwa raya

daripada peguam negara
14 MEI 2018
KUALA LUMPUR - Badan Peguam Malaysia mencadangkan kepada kerajaan baharu untuk memansuhkan fungsi pendakwa raya daripada Peguam Negara kerana ia merupakan langkah yang perlu untuk mengukuhkan kebebasan pendakwa raya.

Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad semalam mengumumkan bahawa buat masa sekarang, negara tidak mempunyai Peguam Negara dan nama-nama sedang dipertimbangkan untuk menentukan kesesuaian calon.


CIBAI INI

WAJIB 

DITANGAP

DAN

DISULA


--------------------

TANGKAP BEKAS PIG





@TT

BANYAK CANTIK

INGAT KES 1MDB

SAJE KE?

BANGKAI NI

TERLIBAT 

KES BUNUH 

KES  SAMUN

KES LARI DUIT

KES KAUTIM

DENGAN KEPALA

GENGSTER


Bekas IGP: Saya sedia disiasat isu 1MDB


Bekas ketua polis negara Khalid Abu Bakr berkata beliau bersedia disiasat berhubung skandal 1MDB.

"Saya masih bertugas dan saya sedia menawarkan kerjasama penuh berhubung sebarang isu termasuk proses siasatan yang melibatkan saya," katanya dipetik NST


Khalid akui mengenali Gopi | Astro Awani

www.astroawani.com/berita.../khalid-akui-mengenali-gopi-146176
Translate this page
Jun 14, 2017 - Khalid menegaskan beliau dan pegawai-pegawainya tidak akan ... Gopi ditahan SPRM bersama lima individu lain pada 22 Mei lalu susulan ...

Khalid admits knowing Gopi | Astro Awani

english.astroawani.com/.../khalid-admits-knowing-gopi-146169
Translate this page
Jun 14, 2017 - Tan Sri Khalid Abu Bakar admitted today knowing Gopinathan ... case, if he (Gopi) has done any illegal thing, me and my officers will give full cooperation to SPRM in this probe. ... Malaysia kekal tenang dan terkawal - KPN.

Khalid akui kenal Gopi | Jenayah / Mahkamah / Tragedi | Berita Harian

https://www.bharian.com.my/node/292805
Translate this page
Jun 14, 2017 - KUALA LUMPUR: Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar ... Gopi direman bersama lima yang lain pada 22 Mei lalu dan masih dalam 
--------------------------