Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 7 Oktober 2011

LAGI KEMARAHAN RAKYAT KEPADA MP PAKATAN



MO PAKATAN JANGAN SAMAKAN DEWAN RAKYAT DENGAN TAPAK FUN FAIR


Tahniah kepada 28 Ahli Parlimen Pakatan Rakyat yang berjaya hadir ke pengundian belah bahagian Rang Undang-Undang Pembangunan Kampung Baru. Berjaya atau gagal dalam memperjuangkan satu Rang Undang Undang bukanlah satu persoalan yang sebenarnya. Bandingkan sahaja jumlah keseluruhan Ahli Parlimen Pakatan Rakyat dan Ahli Parlimen Barisan Nasional. Cuma amat kecewa bila jumlah kehadiran Ahli Parlimen Pakatan Rakyat yang amat sedikit sewaktu pengundian belah bahagian dijalankan. Ini bukanlah pertama kali Ahli-Ahli Parlimen ini ponteng. Seolah-olah tiada keseriusan dalam menjalankan tugas.

Adalah menjadi kewajipan setiap Ahli Parlimen perlu berada di Parlimen sewaktu Dewan bersidang. Kita berhasrat untuk menjadikan institusi Parlimen Malaysia ini sebagai kelas pertama, kita menjanjikan reformasi sistem Legislatif negara namun dengan sikap suka ponteng, perkara ini sememangnya umpama mimpi Mat Jenin. Sudahlah kerap ponteng, prestasi di kawasan konstituen juga lemah. Rakyat beri amanah sebagai Ahli Parlimen. Rakyat tidak pernah peduli berapa gaji & elaun kamu tetapi kami hanya inginkan wakil-wakil kami di Dewan ini lebih berdisiplin dan tidak menganggap bahawa Dewan Rakyat yang mulia itu seperti tapak Fun Fair. Sesuka hati kamu hendak hadir, sesuka kamu untuk ponteng.

Rakyat melantik, membayar gaji anda bukan hanya sekadar untuk bercakap mengenai parti lawan semata-mata. Bukan untuk hadir di tempat-tempat ceramah dan jamuan makan malam sahaja. Parlimen dan Dewan Rakyat adalah merupakan tempat kerja Ahli-Ahli Yang Berhormat. Ahli-ahli Parlimen Pakatan Rakyat harus faham, jangan kamu ingat oleh kerana kamu sekarang ini berada di pihak yang menentang rejim Pemerintah, maka tiada yang memerhati tindak tanduk kamu.

Apa yang anak muda mahukan adalah kedua-dua pihak mengamalkan politik nilai, politik amanah, politik secara baik. Kalau Ahli-ahli Parlimen ini tidak mengerti nilai kepentingan kehadiran di Dewan Rakyat, kan lebih baik kita tukarkan sahaja mereka ini dengan individu-individu yang rajin dan sentiasa berusaha untuk mempersembahkan yang terbaik demi rakyat.

Ini merupakan bencana besar iklim politik Malaysia kerana kedua-dua belah pihak dilihat malas untuk berbahas persoalan dan rang undang-undang yang akan mengheret rakyat secara langsung ke dalam perlaksanaan rang undang-undang tersebut.Tambahan pula, Persidangan Dewan Rakyat bukanlah berlaku setiap bulan. Jadi, bukanlah satu alasan bagi Ahli-Ahli Parlimen ini untuk mengatakan bahawa mereka mempunyai tugasan di kawasan konstituen masing-masing sewaktu tempoh persidangan.

Solidariti Anak Muda Malaysia mengambil inisiatif untuk memantau kehadiran Yang Berhormat Ahli-Ahli Parlimen ini ke setiap sesi Persidangan Dewan Rakyat agar kesemua Ahli Parlimen ini menyedari bahawa terdapat mata-mata yang sentiasa memerhatikan tingkah laku mereka. Pendedahan mengenai disiplin kehadiran setiap Ahli Dewan Rakyat adalah perlu agar memastikan setiap Ahli Parlimen yang dilantik memenuhi kewajipan dan amanah yang digalas di bahu masing-masing dan bukannya hadir hanya apabila Ketua-ketua parti masing-masing hadir ke Parlimen, barulah Dewan Rakyat menjadi penuh sesak, tetapi lengang sebaik sahaja Ketua-ketua ini melangkah kaki meninggalkan bangunan Parlimen.

AHMAD ANWAR ASYRAF BIN ISMAIL
Penyelaras Negeri
Solidariti Anak Muda Malaysia
Negeri Johor



KANG KONG BERSUARA LAGI




EMERITUS KANGKUS BIGGUS DICKKUS








NOTA:
sila cari filem ini dan tonton
akan bertemu dengan kang kong
yang biggus dickkus kah kah kah







PROF KHOO: MUHYIDDIN CAKAP IKUT BAHASA RAKYAT BUKANG UNDANG –UNDANG - minsider

Profesor Emeritus Dr Khoo Kay Kim tetap mempertahankan pendirian bahawa Malaysia tidak pernah dijajah sambil menyifatkan kenyataa Muhyiddin Yassin semalam seperti “orang kebanyakan yang tidak faham undang-undang.”

Kata beliau, hanya negeri-negeri Selat yang pernah menjadi tanah jajahan British sementara negeri-negeri Melayu yang lain telah berada di bawah naungan British.

“Saya sebut dari segi undang-undang yang mana negeri-negeri Selat (Pulau Pinang, Melaka dan Singapura) pernah dijajah, negeri-negeri Selat ini dipanggil Tanah Jajahan Mahkota British dan sesiapa yang lahir di negeri-negeri ini akan menjadi rakyat Britain dan kerajaan negeri-negeri Melayu dipanggil negeri-negeri Melayu naungan British dan sesiapa yang lahir di negeri-negeri naungan British ini tidak akan menjadi rakyat Britain.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... EMERITUS INI APA BINTANGNNYA.... kah kah kah..

kah kah kah...INI EMER DARI KUWAIT KE?.... kah kah kah..

kah kah kah..EMERITUS INI JENIS KANG KONG APA?.... kah kah kah..

kah kah kah...EMERITUS INI KANG YANG PANDAI MAIN BOLA KE?..... kah kah kah...

woit...JANGAN JADI BANGANG...kah kah kah...

woit.....PERKATAAN EMERITUS INI DARI BAHASA LATIN.... kah kah kah..

kah kah kah..INI PROFESOR EMERITUS BIGGUS DICKUS... kah kah kah...

kah kah kah... INI PROFESOR TIPUS ORANGUS KAMPUNGRUS.... kah kah kah..

woit..INI PROFESOR CARIUS MAKANRUS... kah kah kah..

kah kah kah...EMERITUS BODEKUS CARI MAKANRUS...kah kah kah

NOTA:
kalau nak tahu apa dia biggus dickus
sila tonton filem : life of brian
dari geng monty python


NOTA:
sila tanya kang kong ini
apa buku pernah mereka tulis?
sila tanya kang kong ini berapa kajian ilmiah
yang telah diterbitkan?

cuba tanya sekilo kang kong di pasar chow kit berapa harga?
kah kah kah





BERITA UNTUK SEMUA KANG KONG DAN KONG KANG




NOTA:


persatuan majlis profesor negara
adalah kumpulan haprak lagi gudrak
persatuan yang milkak lagi chuprak

saeorang ahli kata malaysia tak pernah dijajah
seornag ahli kata polis malaysia berhemah

inilah contoh kang kong carai makan
kerja tak ada lain melain kan bodek


NOTA:
chuprak
milkak
gudrak
adalah perkataan kata sifat baru
muncul dari dunia wikipedia
yang tepat lagi saheh untuk
menerangkan kepada umum tentang
perangai kang kong kang kong ini

chuprak lebih busuk dari bau bangkai
milkak lebih hina dari taik kering
gudrak lebioh bodoh dari zul nordin



ARKIB : 11/08/2011

POLIS MALAYSIA LEBIH BERHEMAH - meloya

KUALA LUMPUR 10 Ogos - Ahli akademik dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) menganggap polis negara ini lebih berhemah dan sistematik dalam menyelesaikan sesuatu masalah termasuk isu keganasan berbanding apa yang berlaku di London ketika ini.

Setiausaha Majlis Profesor Negara, Prof. Dr. Raduan Che Rose berkata, biarpun negara tersebut lebih maju dan mempunyai pasukan polis antara terbaik di dunia namun, mereka masih gagal menghalang rusuhan sehingga menyebabkan kecederaan dan kecurian.

"Pendekatan yang dilakukan oleh pihak polis di sana dan polis di negara ini ternyata berbeza. Di sana punca utama menyebabkan mereka bertindak ganas ialah selepas seorang remaja kulit hitam ditembak mati oleh polis.

"Berbanding di negara ini, polis lebih banyak menggunakan pendekatan pencegahan malah, lebih sistematik dalam mengatasi masalah agar tidak merebak menjadi lebih serius," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Beliau yang juga Timbalan Naib Canselor (Akademik dan Antarabangsa) Universiti Pertahanan Nasional Malaysia berkata demikian ketika diminta mengulas kejadian rusuhan di London yang gagal dikekang malah mula merebak ke seluruh Britain.
Dalam pada itu, Ketua Pemuda Kongres India Muslim Malaysia (Kimma), Amir Hamzah Abdul Rajak berkata, polis di negara ini dilihat lebih bijak mengawal situasi dan emosi baik di kalangan anggotanya mahu pun perusuh.

"Mereka dilihat lebih berperikemanusiaan serta bijak menangani masalah seperti yang sedang berlaku di London," katanya.

Sementara itu, Ketua Pengarah Institut Kefahaman Islam Malaysia (IKIM), Datuk Nik Mustapha Nik Hassan pula menganggap kejadian rusuhan yang berterusan bukan disebabkan oleh kegagalan polis mengekang masalah sebaliknya tiada kesedaran di kalangan rakyat negara itu.

"Bagi saya ini bukan masalah polis sebaliknya rakyat di negara itu sendiri. Kita tidak tinggal di sana jadi kita tidak tahu apa yang berlaku.

"Sepatutnya mereka lebih menumpukan kepada cara menyelesaikan masalah ekonomi dan pengangguran.

"Keadaan akan menjadi lebih teruk sekiranya masalah rusuhan yang terjadi di sana dibiarkan berterusan," katanya.

KANG KONG






KENAPA ANAK SAYA DIBUNUH SEBELUM DIBUKTI BERSALAH :
harakah daily

Keluarga mangsa tiga remaja yang mati ditembak polis di Glenmarie, Shah Alam November tahun lalu hari ini ke Parlimen menggesa Kementerian Dalam Negeri (KDN) campur tangan dalam kes yang disifatkan sebagai ‘pembunuhan dengan niat’.

Ia ekoran tidak ada sebarang perkembangan mengenai kes tersebut meskipun mereka dengan bantuan pihak peguam sudah menyerahkan memorandum kepada pihak berwajib termasuk kepada Ketua Polis Negara sendiri.

Peguam Lawyer for Liberty (LFL) menuntut polis yang teribat dalam tembakan tersebut didakwa dan dibicarakan di mahkamah.

Mereka juga menuntut pihak polis membuat permohonan maaf terbuka kepada keluarga mangsa kerana laporan forensik menunjukkan mangsa sitembak dari jarak dekat.
Peguam N. Surendran berkata, berasaskan laporan itu, besar kemungkinan seorang mangsa, Muhammad Syamil Hafiz Shapiei berada dalam kedudukan melutut atau mencangkung ketika ditembak.

“Mangsa yang ditembak di bahagian dahi dan dada sebenarnya berada pada jarak yang dekat dengan berkedudukan lebih rendah daripada penembak.

“Luka berbentuk bulat selaras dengan luka tembakan masuk pada bahagian dahi di antara kedua-dua kening berdiameter 0.5 cm," kata Surendran pada sidang media di lobi Parlimen hari ini.


MALAM INI DI SAHAH ALAM














PAGI AHAD BERKUMPUL DI KUANTAN



SURAT PEMBACA UNTUK YB PAKATAN





SALUT UNTUK ARWAH




NOTA:
apakah jika dr lo lo
masih hidup - apa yang berlaku
di parlimen 2 hari dulu akan
terjadi?





SURAT UNTUK YB PAKATAN YANG GAGAL MENGUNDI AJENDA KG BARU


lihat dan baca
suara dan kemarahan
ini suara dan kermarahan
anak anak muda

para yb dari pakatan rakyat waspada!




MAMPUS HABIS MELAYU !

By Anonymous on TUKAR TIUB PEMECAH BERITA on 10/7/11

Tukar tiub mana senarai yang tak datang???
By sharif ali on TUKAR TIUB PEMECAH BERITA on 10/7/11

Celakalah pemimpin melayu yg tak hadir dalam hari yang sangat penting dalam sejarah ni..celaka celaka celaka...politik sampah semua sama saja..jangan sebut lagi nak mebela nasib rakyat ..celaka celaka celaka. nama saja melayu..
By Anonymous on TER KINI TER NOEW SEJARAH BAGAIMANA KAMPONG BARU... on 10/7/11

Kah kah kah.. Aku tertipu rupanya.. Bravo pada 28 MP PR... Anda memang lahanat...
By Anak Jati Kelate on TUKAR TIUB PEMECAH BERITA on 10/7/11

Bye bye to DSAI, Hadi Awang, LKS, LGEng....sapa yang tinggal?
By Anonymous on TUKAR TIUB PEMECAH BERITA on 10/7/11

ini benda yang betoi2 mengecewakan. saya harap encik TT dapat panjangkan kepada pimpinan PR supaya semua ahli parlimen nih hantar surat tunjuk sebab kepada kita rakyat!
By kita on TUKAR TIUB PEMECAH BERITA on 10/7/11

bahagianya raja bersiong......dah nasib melayu ......dah resam melayu,cakap tak serupa bikin....ketuk dulang paku serpih,mengata orang kita yg lebih....sedarlah mp pakatan langit tak selalu cerah....malulah dengan anak cucu....makan gaji buta.....kalau gerombolan yang buat dah resam mereka jahil....mp pakatan pun sama .lepas ni raja bersiong dah boleh ber-kira2 berapa billion dia boleh dapat dari cukong.....makan tak abis bro....hari ini raja bersiong paling bahagia.....
By haq on TUKAR TIUB PEMECAH BERITA on 10/7/11

tahu tak pasal apa,pakatan tak mampu tawan putrajaya......pasal ini la......kalau perangai mp pakatan masih macam ini lebih baik gerombolan yang memerintah....memalukan !!!!! cakap pada gerombolan itu salah ini salah sendiri punya salah bagaimana...??????? pasal la tuhan tak bagi ke putrajaya ....perangai mp pakatan pun sama bengong.....renung2kanlah wahai mp pakatan....andai kamu ingin berkhidmat...atau kamu sama saja dengan mp gerombolan.....ingin memenuhkan tembolok sendiri....
By haq on TER KINI TER NOEW SEJARAH BAGAIMANA KAMPONG BARU... on 10/7/11

ambik pi je laa, buat mcm mana pun depa akan ambik jugak, kuasa semua ada kat tangan depa, kuasa depa rakyat bangla dgn indon kot bagi, rakyat mesia buat apa? kg baru ni pun bnyk sangat benda tersirat, takpa la biar puak umngok ambil dulu, klau jadi tukau krajaan PR teruskan je laa, lembu punya susu, sapi dapat nama hehehehe... biar TT jadi ahli pelirmen plak, lawan nazris the bonsorrr kat sana hehehe...
By Anonymous on TUKAR TIUB PEMECAH BERITA on 10/6/11

Mohon maaf TT Ada ke undi belah bahagian sebelum ni dimenangi PR? Cuma bertanya Apapun MP PR yang tak hadir wajib jawab kemana mereka semasa tu
By Anonymous on TUKAR TIUB PEMECAH BERITA on 10/6/11

kg baru lingkup bukan krn MP gerombolan tetapi MP PAKATAN
By Anonymous on TUKAR TIUB PEMECAH BERITA on 10/6/11



Yang tak hadir tu, ikut Johari Abdul pergi tengok Video Sex. Bagitau Johari, pru-13 nanti di akan tumbang di Sg Petani. Jangan berangan nak jadi Menteri atau Tim Menteri jika PR menang PRU13. Ini maklumat sahih dari Blog Beruk Ketawa...kah kah kah
By Anonymous on TUKAR TIUB PEMECAH BERITA on 10/6/11

Yang tak hadir tu, ikut Johari Abdul pergi tengok Video Sex. Bagitau Johari, pru-13 nanti di akan tumbang di Sg Petani. Jangan berangan nak jadi Menteri atau Tim Menteri jika PR menang PRU13. Ini maklumat sahih dari Blog Beruk Ketawa...kah kah kah
By Anonymous on TUKAR TIUB PEMECAH BERITA on 10/6/11



mak oooiii...apo kono ngan yb pakatan nih, nampak sgt korang nih x serius nak bela rakyat. bak kata TT, kalau yb BN tu x heran lah sbb dh tentu hampeh tahap cipan. kalau mcm ni, selamanya lah umno-bn jajah malaysia
By Anonymous on TUKAR TIUB PEMECAH BERITA on 10/6/11

MP umno+BN telah lama sudah menjadi BARUA CUKUNG,setiap projek yang menguntungkan cukung UMNO mereka akan sokong, itulah bila terang lagi bersuluh bahawa MP Barisan NATIONAL hanya pentingkan/ membela cukung sahaja.

seluruh rakyat kg. Baru sentiasa ditindas oleh pemimpin umno untuk kepentingan cukung dengan mengunakan kuasa mereka. bukan pekara baru UMNO+BN rampas tanah orang MELAYU, cukung dan kroni termasuk pemimpin umno yang kaya dapat habuan dan komisen sehingga mereka menjadi gulungan kaya raya ELIT UMNO sahaja. kanapa MP BN tidak mengundi menentang untuk kepentingan penduduk kg BARU.
By Anonymous on TER KINI TER NOEW SEJARAH BAGAIMANA KAMPONG BARU... on 10/6/11

Sebab mereka semua sebuk macam menteri.. ni yg menyampah melihat gelagat pemimpin pakatan ni, fe'el sam macam MP Be End.. makan gaji buta
By Anonymous on TUKAR TIUB PEMECAH BERITA on 10/6/11

Hoi orang politik...F*** YOU!!
By Anonymous on TUKAR TIUB PEMECAH BERITA on 10/6/11

Nasib baik aku undi tian chua...
By Anonymous on TUKAR TIUB PEMECAH BERITA on 10/6/11

Nasib baik aku undi tian chua...
By Anonymous on TUKAR TIUB PEMECAH BERITA on 10/6/11

anwar ngan zul bisul tadak...kahkahkah kita jgn pangkah depa..kahkahkah
By kepala b.... on TUKAR TIUB PEMECAH BERITA on 10/6/11

kuala krai ada, kota bharu ada, pasir puteh ada.... bachok mana? mana bachok ...rumah bukit mahkota punya dekat!!!! celaka 7 keturunan YB makan gaji buta... tak kan dah naik haji dah.... woi pergi haji pon haram ,dgn duit haram... ceramah berdegar-degar cakap gerombolan makan duit rasuah, komisen lah ... aku nak surat tunjuk sebab kpd pengundi,penyokong PAS ... aku undi suruh masuk parlimen ,
By salman faris hamat on TUKAR TIUB PEMECAH BERITA on 10/6/11

kecewa plak rasa bila bgn jdnya...
By Anonymous on TER KINI TER NOEW SEJARAH BAGAIMANA KAMPONG BARU... on 10/6/11

tugas wakil rakyat bukan nya datang majlis lenggang perut. bukan merenjis pengantin. bukan melawat mangsa bencana. bukan mengagih bantuan. kalau nak buat boleh juga, sampingan je la. tapi BN yang memerintah 54 tahun telah menjadikan amalan ini satu budaya. kita terperangkap dalam budaya ini. kalau tak mengikut budaya ini akan dikata wakil rakyat sombong!
By DX on TUKAR TIUB PEMECAH BERITA on 10/6/11

Mana dia izzah, anwar, lim kit siang, karpal, gobind, nizar, khaled ibrahim? Adoi! Ape diorang ni buat? Belasah je diorang ni bro TT. Jgn plak ckp BN buat u turn cpt2 luluskn akta tu secara mengejut time diorang takde! Ckp jelah yg benar pegi mana! Hari sedih utk org kpg baru!
By Anonymous on TUKAR TIUB PEMECAH BERITA on 10/6/11

Akta untuk merampas Kampung Bahru di bentangkan oleh menteri menteri BN di parliamen. Di bawah adalah senarai YB PR yang hadir. Kepada mereka yang di dalam senarai di bawah diucapkan SYABAS dan TAHNIAH. Pas : P8 : Pokok Sena - Mahfuz Omar P24 : Kubang Kerian - Salahuddin Ayub P12 : Jerai - Mohd Firdaus Jaafar P11 : Pendang - Mohd Hayati Othman P13 : Sik - Che Uda Che Nik P111 : Kota Raja - Siti Mariah Mahmud P31 : Kuala Kerai - Mohd Hatta Ramli P108 : Shah Alam - Khalid Abd Samad P23 : Rantau Panjang - Siti Zailah Muhd Yusoff P21 : Kota Bharu - Wan Abdul Rahim Wan Abdullah P28 : Pasir Puteh - Muhammad Husin P101 : Hulu Langat - Che Rosli Che Mat P7 : Padang Terap - Mohd Nasir Zakaria PKR : P115 : Batu - Chua Tian Chang P99 : Ampang - Zuraida Kamarudin P53 : Balik Pulau - Mohd Yusmadi Mohd Yusuff P98 : Gombak - Mohamed Azmin Ali P104 : Kelana Jaya - Gwo-Burne Loh P10 : Kuala Kedah - Ahmad Kasim P82 : Indera Mahkota - Azan Ismail DAP : P65 : Ipoh Barat - M. Kulasegaran V. See more...
By gengjahat on TUKAR TIUB PEMECAH BERITA on 10/6/11

Dsai pun xde.
By Anonymous on TUKAR TIUB PEMECAH BERITA on 10/6/11

Bro.siarkan nama MP Pakatan Rakyat yang tidak hadir tu jika dipilih untuk bertanding lagi kita anggap mereka calon UMNO atau BN. Kita buktikan kuasa rakyat yang sebenar nya. Hanya yang sahih duduk dalam wad ICU sahaja yang boleh di pertimbangkan kembali. Ini lah Wakil Rakyat puki mak nama nya.
By Nostalgia abkk on TUKAR TIUB PEMECAH BERITA on 10/6/11



woi mp haram jadah pR...skrg ni lu org lebih kurang mcm umporno pnye perangai..kahkahah
By Anonymous on TER KINI TER NOEW SEJARAH BAGAIMANA KAMPONG BARU... on 10/6/11

http://ustazthrash4u.blogspot.com/2011/10/perarakan-ke-tokong-sayuq-ahmad-bashah.html << kahkahkah.. bakal mb kedah...
By Anonymous on TUKAR TIUB PEMECAH BERITA on 10/6/11

Nasib baik naset naka ada... Aku undi hang lg pru 13 ni
By kroos on TUKAR TIUB PEMECAH BERITA on 10/6/11

Terdedahlah sudah siapa yg tidak datang kerja pada hari itu. Tapi yang peliknya kenapa pakatan rakyat yang mengusulkan undian dlm keadaan ramai pihak pakatan rakyat tak datang kerja? cuba cerita banyak.
By luv_ima on TUKAR TIUB PEMECAH BERITA on 10/6/11

dulu 13 mei 1969 .... adalah diberitakan "melayu dihalau dari kl", itu kata kata oleh "CINA" .... maka kecoh satu negara ... menyebabkan dharurat ..... sekarang "TOKOH TOKOH MELAYU sendiri" membawa usul untuk dijadikan "UNDANG UNDANG" .... seolah olahnye berbunyi begini "MELAYU BERAMBUS LAH KAMU, DARI kampong baru, walaupun TANAH YANG BERGERAN TULIN" .. TANAH YANG DIANUGERAHKAN OLEH PEJUANG MELAYU MASA ITU 'DATO HARUN' ... KESIAN DATO HARUN ... JASA MU TAMAT SETAKAT ITU SAHAJA ... DIPANCUNG OLEH RAKAN MU SENDIRI,

yang rakus dan tamak haloba, tak cukup duit PETRONAS, di liwat dan dirogol, kini tanah kg baru pulak diliwat dan dirogol, yang sebelumnye di robek dan dihimpit disana sini .... entah le ... wahai pejuang yang berjanji untuk mempertahankan hak rakyat ... sesungguhnye "kamu lah petualang" ... tapi jangan risau, sesungguhnye sejarah ini akan dinilai nanti oleh generasi kemudian, sebagai "kamulah pejuang" sebagaimana Gerombolan di "NOBAT" sebagai "pejuang kemerdekaan sekarang See more...
By Anonymous on TER KINI TER NOEW SEJARAH BAGAIMANA KAMPONG BARU... on 10/6/11

bro kalau mp ni datang pun kalah juga undi.. kita tak boleh salah kan mp2 ni salahkan pada rakyat yang memilih beginila jadinya kalau jadi minoriti dalam parlimen.apa jua akta yang dibentangkan tak kan dapat ditentang.gerenti lulus kepada bro2 kampong baru... HARD TO SAY I'M SORRY pru13 pastikan PR ke putrajaya
By Anonymous on TUKAR TIUB PEMECAH BERITA on 10/6/11

Bangsat punya ahli parlimen pakatan rakyat yang ponteng persidangan dewan parlimen!!! Tukar Tiub, sila senaraikan pula nama2 ahli2 parlimen yang ponteng...
By Anonymous on TUKAR TIUB PEMECAH BERITA on 10/6/11




semua KENYANG..... tak larat nak mangkit.. tidoq lagi bagus kampong baru.. ooops lupa la
By sarip dol on TUKAR TIUB PEMECAH BERITA on 10/6/11

Anwar Ibrahim,Hj adi,Karpal,lim kit siang pengkhianat perjuangan rakyat.Dah dipilih mewakili rakyat apa kes utamakan hal parti lancau korang pulak.bodoh punya beruk.
By Anonymous on TUKAR TIUB PEMECAH BERITA on 10/6/11

mana pergi semua kepala-kepala 3 parti ni. takkan tengah tido kat rumah. memang sah nak kena boikot diorang ni. tak kira lah sesibuk mana pun dia, amanah rakyat tu lebih utama dari yang lain. memang betul kata tukar tiub, diorang semua ni memang layak dipanggil haprak. ingat salah seorang dari yang x hadir tu, aku yang undi ko semenjak aku pandai mengundi. paham!!!!
By Anonymous on TUKAR TIUB PEMECAH BERITA on 10/6/11

ala sorry... elizabeth wong hanyalah DUN... p/s: akan diupdate kemarahanku!
By Revolusi_Malaysia on TUKAR TIUB PEMECAH BERITA on 10/6/11

mana YB2 PR yang lain? p***k betul laa.. orang pilih suh duduk dalam parlimen bukan b*****n kt bilik hotel !!
By Anonymous on TUKAR TIUB PEMECAH BERITA on 10/6/11



Bhai TT... Nampak sangat yang lain macam tak berminat nak jadi Wakil kepada Rakyat... So... kita ucapkan swadeekap jer kat depa... sayonara la...
By C++ on TUKAR TIUB PEMECAH BERITA on 10/6/11

"the world will not be destroyed by those who do evil, but by those who watch them without doing anything" - Albert Einstein
By Non-Governmental Individual on TER KINI TER NOEW SEJARAH BAGAIMANA KAMPONG BARU... on 10/6/11

anak beranak singh pi mana??? nuar braheng??
By Anonymous on TUKAR TIUB PEMECAH BERITA on 10/6/11

ok cun. aku punya yb ada. one vote for you in next GE yb salahuddin. sekarang kita nampak yb PKR yg paling malas nak gi parlimen.
By mek on TUKAR TIUB PEMECAH BERITA on 10/6/11

aku kecewa sebab salahuddin membela orang kg baru! kahkahkahkah... moga-moga dia terus buktikan aku terus silap! (vote aku kembali pada salahuddin) azmin ali bos aku, sib baik tak mengecewakan aku! yang tak pegi cam cibai! mana anwar ibrahim? mana lim guan eng? haji hadi mana? kit siang mana??? elizabeth wong mana? khalid ibrahim mana? tiga2 malaun ni tak datanggggggggggg!!!!!!!!!!!!! nurul izzah mana? kat mahkamah lagi ker? MP kuala terengganu datang? celaka laaaaaaa woiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! p/s: nanti aku update lagi kemarahan aku!
By Revolusi_Malaysia on TUKAR TIUB PEMECAH BERITA on 10/6/11

mana nama pundek2 tu TT? tak sabar nak tau ni!
By Revolusi_Malaysia on TER KINI TER NOEW SEJARAH BAGAIMANA KAMPONG BARU... on 10/6/11


LAGI KEMARAHAN WARGA KAMPONG BARU




SELAMAT TINGGAL WARISAN




Assalamualaikum sdra2,

Harap dapat sebarkan PS yang dilampirkan.

Bro tt, harap tidak mengalihkan kemarahan Pemilik/Pewaris Kg.Baru kepada Ahli2 Parlimen yg tidak dapat hadir, kebiasaannya semua pembentangan Rang Undang2 dibuat dengan 2 kali bacaan, selepas yg pertama, yg kedua selalunya dibaca hari berikutnya. Jadi ramai juga Ahli2 Parlimen PR yg balik dgn anggapan akan disambung esok,
Saya sendiri telah pergi ke parlimen malam itu dan nampak ramai ahli gerombolan hanya datang & masuk dewan selepas YB2 PR pulang (pukul 9mlm pun ada yg baru datang, siang hari gerombolan tak ramai datang). Jadi saya nampak memang YB2 PR sudah kena serang hendap (AMBUSH).

Harap sdra2 dapat membantu dgn menumpukan serangan keatas Raja Bersiong & Gerombolan. Kami di Kg.Baru tetap akan lawan.

Wassalamualaikum




KENYATAAN MEDIA SEKRETARIAT PEMBANGUNAN KAMPONG BHARU (SPKB)

AKTA KAMPONG BHARU: TINDAKAN GELOJOH KERAJAAN DIKESALI

Sekretariat Pembangunan Kampong Bharu (SPKB) kesal dengan sikap gelojoh dan tergesa-gesa Kerajaan yang meluluskan Akta Perbadanan Pembangunan Kampong Bharu 2011 malam semalam tanpa memberi masa dan peluang langsung kepada pemilik dan pewaris tanah Kampong Bharu peluang untuk melihat sendiri kandungan Akta tersebut. Tindakan ini jelas menunjukkan sikap rakus Kerajaan dan pihak-pihak yang berselindung di sebaliknya untuk mengaut kekayaan melimpah-ruah hasil daripada “pembangunan” Kampong Bharu kelak.

Isnin lalu, Kementerian Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar melalui menterinya, Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin telah menarik balik Rang Undang-Undang Pembangunan Pembangunan Kampong Bharu 2010 (RUU PPKB 2010) dan terus membentangkan Rang Undang-Undang Pembangunan Kampong Bharu 2011 (RUU PPKB 2011) yang baru dengan beberapa pindaan. Belum pun sempat pemilik dan pewaris tanah Kampong Bharu berpeluang memegang, meneliti dan berbincang berkenaan undang-undang yang bakal menentukan masa depan mereka itu, Kerajaan telahpun secara tergesa-gesa sehingga lewat malam tadi meluluskan RUU PPKB 2011 tersebut di Parlimen.

Apakah yang hendak dikejar sangat sehingga tidak ada ruang langsung untuk RUU PPKB 2011 tersebut dibincang dan diluluskan oleh orang-orang Kampong Bharu sendiri terlebih dahulu, sedangkan merekalah pihak yang terlibat secara langsung dengan apa saja bentuk pembangunan yang hendak dicadangkan. Mereka adalah pemilik dan pewaris asal tanah Kampong Bharu sejak 111 tahun lalu dan kini segala pandangan dan hak mereka ke atas tanah mereka sendiri telah dirampas dalam masa hanya beberapa jam sahaja.

Kerajaan menggunakan mekanisme undang-undang dan Parlimen dijadikan “rubber stamp” untuk menafikan segala hak pemilik dan pewaris tanah Kampong Bharu yang merupakan satu-satunya warisan tanah orang Melayu di tengah-tengah bandaraya Kuala Lumpur ini.

SPKB juga mempersoalkan penglibatan empat badan GLC yang diumumkan Menteri malam tadi iaitu Lembaga Tabung Haji, Permodalan Nasional Berhad, Putrajaya Holding dan Permodalan Hartanah Berhad yang dikatakan akan terlibat dalam pembangunan Kampong Bharu ini. SPKB menegaskan, bahawa penglibatan badan-badan ini tidak pernah langsung dibincang dan didedahkan kepada masyarakat Kampong Bharu malah, pemilik dan pewaris tanah sehingga sekarang masih lagi ragu dan sangsi tentang kaedah dan bentuk pembangunan yang hendak dijalankan.

Bagaimanakah ia hendak dimulakan dan adakah ia akan melibatkan perpindahan penduduk ke tempat yang lain sepanjang proses pembangunan itu dijalankan ? Apakah status hakmilik tanah mereka akan berubah dan adakah hartanah Kampong Bharu ini akan terbuka untuk diurusniagakan kepada semua orang ? Apakah jaminan hakmilik tanah akan kekal di tangan mereka dan mengapakah Menteri mempunyai kuasa penuh dan mutlak ke atas tanah Kampong Bharu?

Semua perkara ini masih tidak dijelaskan kepada pemilik dan pewaris tanah dan secara tiba-tiba, Kerajaan telahpun meluluskan RUU PPKB 2011 malam tadi dan meninggalkan tanda-tanya serta kemarahan kepada sebilangan besar masyarakat Kampong Bharu.

SPKB menegaskan sekali lagi bahawa kami tidak menolak sebarang bentuk pembangunan di Kampong Bharu tetapi biarlah ia dibuat secara tertib, beradab dan menghormati pandangan dan cadangan pemilik dan pewaris tanah Kampong Bharu. Merekalah Tuan yang sebenarnya di Kampong Bharu ini, bukannya Menteri, orang-orang politik atau badan-badan korporat.

AHMAD ZAMRI BIN ASA’AD KHUZAIMI
Pengerusi
Sekretariat Pembangunan Kampong Bharu

6 Oktober 2011


MALAM INI DI SHAH ALAM


ISU YB PAKATAN RAKYAT TAK DATANG PARLIMEN




SENIMAN SENI




DARI FACEBOOK PYANHABIB RAHMAN

Bacaan Rang Undang-Undang Kampong Baru 2011:
KALAU benar lu orang penyokong PR, lu orang patut menitis air mata bila membaca nota Tukar Tiub: KALAU SEMUA MP PAKATAN RAKYAT BERADA DI PARLIMEN
KAMPONG BARU TIDAK TERGADAI
. (Ulang baca: Kalau semua MP Pakatan Rakyat berada di Parlimen Kampong Baru ti-dak ter-ga-dai)

*MP Pakatan Rakyat tiga beranak antara senarai yang patut dihalau keluar daripada PRU13.

*Sekali ini Ibrahim Ali patut direspek, dia masih hadir sidang Dewan Rakyat walaupun tertidur dengan sedapnya.