.

Selasa, 12 Ogos 2014

PENCERAHAN BELAJAR DARI SEJARAH



HADI MAKSUM

hahaha.. sampai mati org akan ingat pasal hadi maksum yg terkinja-kinja nak berpadu-padu dgn umno. hahaha susah aku nak bayangkan slogan pas+umno, adakah "hidup melayu islam" atau "hidup islam melayu"? kalau di indonesia mungkin jadi "hidup islayu" atau mungkin "hidup melam". 

 korang bayangkan hadi maksum, tantawi dan sekutu pakai songkok tinggi atau najib, muhyiddin dan isham tun hussein pakai serban!! warghahaha!! kalau berlaku UG masa tu, sekarang ni semua ulamak pas dah pakai sekurang-kurang range rover sport mungkin! setakat mini cooper, vellfire apa kellasssss. penjaga (baca peniaga) agama mesti ada standad, status dan mesti dilihat elit barula melayu percaya cakap ulamak. (WTF!) on MARI BELAJAR DARI SEJARAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/12/14
---------

PECAH BERITA - BERITA SAHEH BARU MASUK






BERITA 

SAHEH 
khalid ibrahim
yang hutangnya
di bank islam
telah langsai
petang ini telah memecat
6 ahli exco
dari dap dan pkr

ini
 cara bayar hutang
yang paling senang

kini jelas
khalid ibrahim
dilihat sebagai musuh
dan membuatkan
kerja kerja amal kita
lebih  senang untuk
dibereskan





---------

CEPAT DAN PANTAS







KOMENTAR


sprm adalah jentera daulah
atau state apparatus
tujuan bukan melawan rasuah
tapi membunuh musuh politik
membunuh sesiapa sahaja
yang dianggap musuh
kepada kuasa elit politik
yang sedang berkuasa


kalau menentanag rasuah
kalau melawan rasuah
najib
hishamuddin
muhyiddin
isa samad
ali rustam
semua dah lama duduk dalam penjara


DATUK NORZA
contoh terbaik
ialah apa yang terjadi
pada datuk norza pada awal tahun 2009
ketua pemuda wilayah
ahli majlis tertinggi
kawan baik menantu  dolah badawi
sedang cerah bersinar cahaya politik
tup tup di tahan sprm
di belasah sprm
akhirnya datuk muda ini
gagal bertanding

sampai hari ini 
kes datun norza senyap
tak ada riak rintik
tapi yang jelas politik
datuk muda ini hamcur lebur
sampai tak boleh  bangun

lupa kes datuk harun?
menteri besar selangor?
juga kes rasuah

KES KHALID
bukan saja sprm bergerak cergas
tak pernah dalam sejarah
sacepat ini bergerak

ini bertujuan untuk
membersihkan khalid
sebelum 17 ogos kalau dapat
untuk membantu hadi
untuk memberi keyakinan
kepada pimpinan pas 
bahawa khalid ibrahim
suci bersih tidak rasuah

NOTA
jamin khalid
tidak rasuah
jika ini tidak difahami
maka lebih baik jadi unta


Abu Kassim Mohamed
SHAH ALAM - Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia,  Abu Kassim Mohamed hari ini mengesahkan agensi itu sudah pun memulakan siasatan...

KAH KAH KAH

tukar tiub
dah ada jawapan
khalid ibrahim
tidak rasuah

KAH KAH KAH


----------

MAT GAGAP SAMAN PULAK






Jawapan kami terhadap laporan saman menteri besar Selangor‎


Terdapat laporan di beberapa portal berita menyatakan Menteri Besar Selangor  Abdul Khalid Ibrahim memfailkan tuntutan saman fitnah terhadap The Malaysian Insider semalam dan injunksi menghalang kami daripada menerbitkan berita mengenai beliau.

Pemilik The Malaysian Insider, Edge Insider Sdn Bhd, Pengarang Jahabar Sadiq dan Pengarang Berita Bahasa Melayu Amin Iskandar dan peguam mereka masih belum menerima sebarang notis hingga hari ini.

The Malaysian Insider sudah membalas surat tuntutan daripada peguam i Abdul Khalid Ibrahim dan akan bersungguh-sungguh mempertahankan diri daripada sebarang tuntutan saman jika ia difailkan.

The Malaysian Insider, pemiliknya dan para pengarangnya bingung apabila ada laporan menyatakan mengenai tuntutan saman fitnah sedangkan tiada sebarang notis pemberitahuan diterima.

Kami juga keliru apabila The Malaysian Insider dilihat “seperti menjalankan kempen anti-Khalid”, seperti dilaporkan portal berita Malaysiakini sedangkan kami berusaha untuk memberi liputan di setiap sudut berhubung isu menteri besar Selangor.

The Malaysian Insider cuba menembual Abdul Khalid Ibrahim mengenai isu yang beliau sebut dan perkembangan politik terkini tetapi tidak mendapat maklum balas yang menggalakkan daripada pejabatnya.

Kami akan ke mahkamah dan mempertahankan gaya laporan dan komentar kami dan mengharapkan testimoni lengkap dan terbuka mengenai isu yang berkaitan dengan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, dan menjelaskan semua keraguan termasuk penyelesaian hutang Bank Islam beliau.

Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim memegang jawatan tertinggi dalam kerajaan negeri sebagai menteri besar Selangor dan beliau tidak boleh menyembunyikan butir perjanjian penyelesaian luar mahkamah dengan alasan ia adalah perkara peribadi.

Beliau bukan rakyat biasa yang tidak perlu memberi penjelasan mengenai rundingannya kepada orang awam. – 12 Ogos, 2014.


- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/jawapan-kami-terhadap-laporan-saman-menteri-besar-selangor#sthash.JgpcT42R.dpuf

KAH KAH KAH

saman 
jangan tak saman
mat gagap saman
sampai boleh
bercakap

KAH KAH KAH



-----------

BERITA MEMERANJATKAN





KOMENTAR
politik dimana mana
pun sama hukumnya
tentang kuasa
tentang ekonomi
tentang dolar
tentang dinar
tentang ringgit

Nouri al-Maliki

Nouri al-Maliki forced out as Iraq's political turmoil deepens


Iraq's embattled prime minister, Nouri al-Maliki, appeared to have lost his job on Monday, after the country's president appointed a rival Shia candidate to form a new government in a bid to end the deadlock that has paralysed the Baghdad government while jihadists have swept through the country's north.
Maliki had seemed to be clinging to his post, but he was abandoned by party allies and sidelined by religious and regional backers who no longer believe he can save the crumbling state .
baca disini:http://www.theguardian.com/world/2014/aug/11/nouri-al-maliki-iraq-forced-out-prime-minister
KAH KAH KAH
di baghdad pun
ada mat gagap
yang juga
ada menantu
meniaga ayam

i rest my case
my lord

KAH KAH KAH



--------

LAGI ILMU SEMIOTIK




FACE BOOK



gambar muka2 majoriti di belakang MB - macam stress je..
 — with Angah Rabiah and Hanisya Abdul Hamid.













LikeLike ·  · Share

KAH KAH KAH
ini ilmu semiotik
i rest my case
ya tunku dapor
kah kah kah



---------

SULTAN KENA KELENTONG?






KOMENTAR

jelas 35 adun
telah tanda tangan
sokong wan azizah
tidak lagi sokong khalid

dua kemungkinan:
satu:khalid tipu sultan
dua: khalid tak tahu kira

PERSOALAN HAKIKI

apakah tipu sultan
dianggap derhaka
apakah tipu sultan
dianggap hina sultan



Majoriti Adun Pakatan Selangor tandatangan surat sokong Wan Azizah jadi MB


Sekurang-kurangnya 32 Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pakatan Rakyat (PR) sudah menandatangani Akuan Berkanun (SD) menyatakan hilang kepercayaan terhadap Abdul Khalid Ibrahim dan memberikan sokongan kepada  Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai pengganti menteri besar Selangor. 

Semua 15 Adun DAP, 13 PKR dan 4 Adun PAS menandatangani SD tersebut, sekali gus menimbulkan keraguan terhadap Khalid yang mengatakan memiliki sokongan majoriti selepas menghadap Sultan Selangor semalam.

Sumber daripada DAP dan PAS memberitahu The Malaysian Insider dengan kenyataan bersumpah itu, sangat tidak logik apabila Khalid mengatakan dirinya masih memiliki sokongan.


- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/majoriti-adun-pakatan-selangor-tandatangan-surat-sokong-wan-azizah-jadi-mb#sthash.dymsYITF.dpuf



KAH KAH KAH

bangang ni
pandai tipu angka
patutlah hutang
bank islam berjuta juta
apa dah kelentong
dengan sultan
hanya kavita singh
saje yang tahu

KAH KAH KAH


--------

PROGRAM MELAWAN DISANA SINI






JEMPUTAN FORUM

JUMAAT MALAM

DI IPOH PERAK




radio bangsar 
akan buat siaran langsung
untuk warga di mana saja berada

SILA DATNG

BUAT RAMAI





---------

SELAMAT JALAN






SELAMAT

 JALAN

kau telah
memberikan ketawa
kepada dunia
kau telah membawa
lawak
ketika dunia bersedih
kau lah mork & mindy
salut 
au revoir

KAH KAH KAH




Actor Robin Williams found dead

Oscar-winning actor and comedian Robin Williams
 has been found dead at his home in California , police said Monday.
---------