Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 14 Disember 2011

JANGAN MINTA SEDEKAH




SUSUN BANGUN DAN LAWAN!





MTUC HARAP DEWAN NEGARA TELITYI NASIB PEKERJA TOLAK RUU KERJA ESOK
– minsider

KUALA LUMPUR, 14 Dis — Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC) meletakkan harapan pada anggota Dewan Negara, yang dijangka akan membahaskan pindaan Akta Kerja esok, agar menolak rang undang-undang tersebut dengan mengambil kira bantahan dan nasib masa depan pekerja-pekerja negara ini.

Meskipun adalah sesuatu yang mustahil harapan itu menjadi kenyataan, Presiden MTUC Khalid Atan berkata pihaknya mengharapkan sokongan para senator untuk menolak rang undang-undang itu.

Badan induk itu telah menulis kepada kesemua anggota Dewan Negara dua minggu lalu mengenai beberapa peruntukan dalam rang undang-undang itu khususnya berkaitan dengan sistem kontraktor bagi tenaga kerja, yang didakwa akan mendatangkan lebih banyak keburukan dalam jangka panjang.

“Harapan kami, MTUC sudah pun menulis kepada semua senator, agar mereka akan mengambil kira nasib pekerja-pekerja negara ini dan tidak menerima rang undang-undang ini,” kata Khalid kepada The Malaysian Insider hari ini.

Berdasarkan aturan mesyuarat Dewan Negara hari ini, Rang Undang-undang Kerja (Pindaan) 2011 berada di tangga ke-10.

Rang undang-undang itu telah diluluskan oleh Dewan Rakyat pada 6 Oktober lalu - tiga hari selepas MTUC mengadakan piket di pekarangan bangunan Parlimen.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH




woit....INI LAH KENYAATAAN YANG PALING BANGANG...kah kah kah..

kah kah kah...KENYATAAN DARI PEMIMPIN PEKERJA..... kah kah kah

kah kah kah....FAHAM TAK?.... NAMPAK TAK?.... kah kah kah...

kah kah kah...PEMIMPIN YANG MALAS BUAT KERJA .... kah kah kah..

kah kah kah...TURUN KE JALAN RAYA TAKUT..... kah kah kah...

kah kah kah...LEPAS ITU MINTA ORANG LAIN TOLONG....PUNDEK PUNYA PEMIMPIN..... kah kah kah....

woit.... MALAON INI CUKUP BANGANG.... TAK KAN TAK TAHU....kah kah kah..

woit....DEWAN NEGARA ITU MILIK GEROMBOLAN..... kah kah kah..

kah kah kah...MAJORITI AHLI DEWAN SEMUA DILANTIK GEROMBOLAN.... kah kah kah....

kah kah kah....HANYA ADA 8 ORANG DARI PAKATAN.... kah kah kah..

woit...KALAU TAKUT BERJUANG...KALAU TAKUT MELAWAN BUAT APA DUDUK JADI PEMIMPIN.... kah kah kah..

woit...ADA BERIBU RIBU AHLI... KENAPA TAK GERAKAN.... kah kah kah..

kah kah kah...TELOOOO DAH KECUT....kah kah kah

NOTA:
tolong jangan harapkan orang lain
untuk jaga periok nasi anak bini
tolong jangan harapkan orang lain
untuk memperjuangkan hak sendiri

bangun dan buat sendiri
bangun dan berjuang sendiri


NOTA
buat anak pandai
tak minta tolong orang lain pulak
masa nak buat anak
kah kah kah



INI MUSUH KITA




JANGAN LUPA MALAM ESOK - TAMAN MELEWAR




MALAM ESOK DI TAMAN MELEWAR






SIDANG MEDIA PELANCARAN ABU DI SELANGOR/NASIONAL



Kenyataan Media (Peringkat Nasional)
ABU - Asalkan Bukan Umno
9 Disember 2011


9 Disember, 2011: Kami merayu dan menyeru kepada semua; pekerja, petani, nelayan, persatuan dan pertubuhan, badan kerajaan dan bukan kerajaan (NGO), parti politik komponen Barisan Nasional, kecuali UMNO, parti pembangkang atau parti politik bebas, golongan profesional, ahli akademik dan cendiakawan, mahasiswa, karyawan, para artis dan pekerja seni, malah semua kelompok rakyat tersisih dan tertindas (marginalised) seperti kumpulan Mat Rempit, gelandangan (homeless), penganggur (jobless) dan lain-lain supaya melahirkan dengan nyata (melalui kenyataan media seperti ini atau tunjuk perasaan dan sebagainya) rasa tidak yakin kita masing-masing terhadap UMNO yang sudah tidak sedar diri, korup, angkuh, menindas, zalim dan kebelakangan ini BODOH SOMBONG!!!

Kini bukan masanya lagi untuk kita terus mendiamkan diri dan tidak mahu ambil tahu, kecuali anda rela mewariskan Malaysia yang musnah kepada generasi akan datang. Masihkah kita tidak nampak atau sengaja mahu membiarkan saja apabila sisa-baki hak demokratik rakyat yang hanya tinggal secebis itu pun dinafikan, manakala segala tuntutan rakyat terus diabaikan?

Sepanjang pemerintahan UMNO/BN kita semua juga sebenarnya telah bersama-sama menyumbang –akibat sikap kita yang 'biarkanlah', 'tidak kisah' serta 'ignorant', dll– dalam menyemai kuasa kuku besi pemerintah yang kejam hinggalah kini kuasa itu menjadi parah dan terlalu mencengkam.

ABU akan melancarkan kempen ke seluruh Negara untuk menyeru rakyat supaya berani menyatakan pendirian jijik dan perasaan meluat mereka terhadap penyelewengan dan rasuah yang UMNO/BN amalkan, lantas dengan tidak teragak-agak menolak UMNO/BN.

Kesan yang kini dirasai rakyat ialah kenaikan harga barang yang melampau. 80 peratus rakyat Malaysia kini terpaksa menanggung beban kos sarahidup yang semakin tinggi. Sedangkan pemimpin-pemimpin UMNO/BN dan kroninya hidup dengan mewah sekali.

Kewujudan undang-undang kejam yang menekan dan menzalimi rakyat sehingga teguran dan rintihan rakyat tidak dipedulikan. Bantahan rakyat dengan angkuh diperangi secara kejam dan ganas. Kini timbul pula undang-undang Perhimpunan Aman 2011 yang langsung tidak masuk akal.

Politik perkauman digunakan untuk menakutkan rakyat. Taktik ‘pecah’ dan ‘perintah’ dilaksanakan untuk menutup berita penyelewengan dan rasuah serta boros dan tamaknya pemimpin-peminpin UMNO/BN ini. Selama pemerintahan UMNO/BN rakyat Malaysia didodoikan dengan slogan perkauman sempit. Kini isu agama dicipta dan diapi-apikan untuk memastikan kelangsungan jangkahayat politik UMNO/BN.

Kini keselamatan rakyat akan terancam dengan kewujudan kilang Lynas dimana kesan radioaktif akan membahayakan mereka. Alasan petroleum semakin kering digunakan bagi kononnya mencari sumber ekonomi yang baru malah wang simpanan Negara telah masuk ke dalam poket pemimpin-pemimpin UMNO/BN dan kroninya. Lynas akan menjamin keuntungan mereka walaupun membahayakan rakyat.

Operator-operator kami di seluruh Negara sudahpun menjalankan kerja-kerja penerangan kepada rakyat, termasuk anggota polis, tentera dan kakitangan awam agar lebih celik kepada pembohongan dan kekejaman yang dilakukan pada mereka oleh UMNO/BN.

Kini, ketika cebisan harapan hak-hak rakyat dalam keadaan uzur kritikal yang hampir saja mustahil dapat dipertahankan akibat dibantai pemerintah selama ini, apakah lagi alasan dapat mewajarkan ketakutan dibiarkan bermaharaja-lela membungkam suara hati kita?

Apabila tuntutan rakyat tidak dihiraukan malah terus saja dipersendakan pemerintah, cukupkah sekadar bersandarkan alasan-alasan ideal (umpamanya; apolitical, non-partisan, impartial dan macam-macam lagi) sebagai lapik indah. Sudah tiba masanya bagi kita untuk tidak lagi menghalalkan sifat 'dayus' dan 'bacul' kita dengan terus kekal takut untuk bangkit berjuang menyatakan pendirian dan terus menolak UMNO/BN.

Dengan ini kami umumkan pada 15 Disember 2011 jam 8.00 malam satu forum besar-besaran akan diadakan di KL-Selangor Chinese Assembly Hall. Forum yang akan dihadiri oleh rakyat dari seluruh Negara ini akan juga membuat satu lagi pengumuman besar yang akan merubah situasi politik di Negara Malaysia


ABU - Satu Gerakkan Massa Dari Rakyat Untuk Rakyat !


INI KEMPEN KITA


LANCHOWWWWW BERANI!



EYE SUKA YANG BESAR LENGAN










NFC: SUAMI SHAHRIZAT AKAN AMBIL TINDAKAN MEMADAI KE ATAS PIHAK BUAT TOHMAHAN – minsider

KUALA LUMPUR, 14 Dis — Pengurusan Pusat Fidlot Kebangsaan (NFC) masih mempertimbangkan mahu mengambil tindakan termasuk menyaman pihak-pihak yang membuat tohmahan syarikat itu menyalahgunakan dana awam projek ternakan lembu, kata pengerusinyaMohamad Salleh Ismail.

Menurut Mohamad Salleh, pihaknya sedang mengkaji tohmahan-tohmahan yang dibuat termasuk oleh Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli.

“Saya sedang mengkaji tuduhan Rafizi untuk tindakan selanjutnya,” kata beliau dipetik Berita Harian.

Mengenai tindakan yang akan diambil, suami kepada Shahrizat Abd Jalil ( lihat gambar) itu berkata, “saya akan mengkaji tuduhan ini dan akan mengambil tindakan memadai.”

Projek penternakan lembu bernilai RM250 juta dibiayai dana awam di Gemas itu mencetuskan kontroversi berikutan Laporan Ketua Audit Negara 2010 Oktober lalu.

Ekoran pendedahan oleh Laporan Ketua Audit Negara 2010 pada Oktober lalu, isu itu menjadi sasaran serangan dan pendedahan oleh kepimpinan Pakatan Rakyat.

kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah


LANCHAU BERANI
KALAU BERANI BUAT LAAA
LANCHOW LAAAA

LANCHOW LAAA
INGAT INI MAK CIK FELDA
NAK GERTAK GERTAK
INI TRIK IBRAHIM ALI


kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah


MUKA LEMBU


NOTA:
kadang kadang kita hairan
tentang kejadian tuhan
pelik tetapi benar
kadang kadang dunia ini
dilihat tidak adil

lihatlah manusia ini
satu kejadian tuhan
mukanya hodoh
bini nya gemok
jadi penipu pulak
kah kah kah



MADEY TAKUT DENGAN BOMOH ROSMAH





TIDAK DIKETAHUI ASAL USUL KELUARGA
















DR M : USAHLAH CARI BOMOH KERANA INGIN MENANG
- minsider

KUALA LUMPUR, 13 Dis — Sementara tumpuan negara menuju ke arah pilihan raya umum ke-13, Mahathir Mohamad menasihatkan ahli-ahli politik tidak perlu mendapatkan khidmat bomoh untuk menang.

Kata beliau, kemenangan tidak akan dijamin oleh bomoh, sebaliknya kualiti perkhidmatan dan tingkah laku seseorang akan membawa kejayaan dalam pilihan raya.

“Ahli-ahli politik pun tak usahlah cari bomoh kerana ingin menang. Bukan bomoh yang boleh beri kemenangan. Budi yang baik, tingkah laku yang sopan, keperihatinan akan masalah yang dihadapi rakyat yang boleh memberi kemenangan dan kejayaan,” kata beliau.

Bekas presiden Umno ini berkata orang Melayu tidak wajar menjadi bangsa penakut kerana ia juga akan menjadi penghalang kepada kejayaan mereka.

“Menjadi penakut memalukan. Bangsa yang penakut tidak boleh dibanggakan. Janganlah kita sengaja menjadikan bangsa kita bangsa penakut. Sebaliknya cubalah supaya bangsa kita jadi lebih berani,” katanya lagi.

Mahathir (lihat gambar) berkata Melayu mempunyai banyak sebab yang menghalang kejayaan mereka.

Oleh itu katanya, tidaklah perlu kita tambah halangan terhadap kejayaan mereka dengan kepercayaan kepada yang karut-karut.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


NOTA:
dua mingguu dahulu
tukar tiub keluarkan satu tulisan tentang bomoh
tentang politikus gerombolan main bomoh
tentang rosmah dengan guru ji


kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah


ini mesti madey dah tahu
yang rosmah akan tetapkan tarikh mengundi
dengan menggunakan bomoh dari mumbai
kah kah kah


madey mesti sudah dapat info
tentang peranan guru ji
kah kah kah

madey mesti sudah panik
tetapi tak berani komen rosmah
kerana madey pun takut kena bomoh oleh rosmah
kah kah kah



BOMOH BERKARAT


KALAU GEROMBOLAN MENANG - PASTI TIPU UNDi





JANGAN JADI NATO NATO









POLIS TAHAN BEKAS PENGERUSI PILIHANRAYA MAYANMAR
– berita hairan

MANILA: Polis Filipina menahan bekas pegawai kanan pilihan raya negara itu atas dakwaan terbabit dengan pemalsuan proses pilihan raya bersama bekas Presiden Gloria Macapagal Arroyo.

Bekas Pengerusi Pilihanraya Myanmar, Benjamin Abalos, menyerah diri kepada hakim mahkamah perbicaraan wilayah Manila di kawasan pedalaman bandar Pasay dan kini ditempatkan di bawah tahanan.

Abalos menafikan dakwaan bahawa beliau memainkan peranan menentukan pilihan raya Senator pada 2007 bagi memastikan kemenangan ke atas calon yang memihak kepada Arroyo. – AP

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...INI BERITA TERBAIK...kah kah kah..

kah kah kah...KALAU KITA KERJA KUAT ....KITA BOLEH JUGA TANGKAP BEKAS DAN PENGERUSI SPR...kah kah kah..

woit...BUKAN TiPU SATU KALI... DAH LEBIH 10 KALI..... kah kah kah..

kah kah kah.... YANG AKAN DATANG INI PUN AKAN TIPU LAGI...kah kah kah

tak caya?


HANTU AKAN TENTUKAN KEPUTUSAN PRU13, KATA DAP – mkini

Setiausaha agung DAP Lim Guan Eng beranggapan keputusan pilihan raya umum akan datang akan ditentukan oleh ‘pengundi hantu’.

"Kalau kita tidak bercakap mengenai hantu, kita akan dihantui dengan keputusan pilihan raya yang tidak mencerminkan kehendak rakyat.

"Amat bahaya jika cadangan PSC tidak dilaksanakan,” katanya pada wacana anjuran akhbar Sinar Harian yang berjudul ‘PRU-13: Undi siapa jadi penentu’ di Shah Alam, hari ini.

Lim, yang juga adalah ketua menteri Pulau Pinang berkata jika ‘hantu’ itu ditangkap kuasa sebenar penentu parti mana yang layak menubuhkan kerajaan persekutuan dan menduduki Putrajaya akan ditentukan oleh penduduk di Sabah dan Sarawak.

"Kalau 'hantu' dapat ditangkap maka penentu kemenangan sesebuah parti bergantung kepada undi di Sabah dan juga Sarawak.

"Mereka akan tentukan sama ada kita boleh dapatkan angka ajiaib - 112 (bagi majoriti di Parlimen),” katanya.

Menurut Lim, Pakatan Rakyat berharap rakyat di Sabah dan Sarawak berani membuat perubahan bagi mencari satu kelainan dalam pemerintahan yang akan datang.

"Rakyat seharusnya memberi peluang kepada Pakatan Rakyat untuk parti itu membuktikan kepada rakyat bahawa pentadbiran yang dilaksanakan akan bersikap telus tanpa ada sebarang unsur rasuah serta kroni," katanya.

NOTA:
sokongan rakyat dah stabil
penyokong pakatan rakyat melimpah
di selangor sokongan cukup kuat
di perak sama
di pulau pinang lagi hebat
kelantan solid
kedah okay

tapi jangan terperanjat
tapi jangan sakit jantung

gerombolan akan menang
sekarang bukan sahaja di semenanjung
di serata malaysia
mat indon
mat bangla
mat myanmar
semua dapat kad pengenalan
bersumpah undi gerombolan

kalau pakatan kalah
seperti kata guan eng
ialah kerana kita ditipu


PERSOALAN?

apa yang wajib kita lakukan kepada
mat indon
mat bangla
mat myanmar
yang buat onar


JADI NATO?




MENGENTOT LAH KAMU SEBELUM KAMU DI ENTOTKAN




SELAMAT MENGENTOT




SURAT DARI PEMBACA

..pakai kondom tak haram...nak lilit kepala bana dengan serban pun tak haram...ulama mana pulak yang letak hukum haram pakai kondom...??? YANG HARAM ZINA...KENAPA LAK ADA UMAT YANG OTAK MACAM KEPALA BANA MACAM NI KAT DUNIA NI?????
By Anonymous on JANGAN MALU MALU - MENGENTOT MEMANG SEDAP on 12/13/11


mari kita ketawa sama2.. kepada malaun yang terlalu berpura2 cintakan agama, inilah jawapan yang paling sempurna.. "kahkahkah" isham explain merekrut Allah dan Allah menjadi saksi dalam bentuk fantasi manusia hari ini. tak ada sangkut paut dengan akhirat.. today is today nor tomorrow.. ia nak menunjukkan bagaimana UMNO mainkan agama untuk political mileage.. jangan terlalu kecanduan agama.. takkan kemana2 sbb Allah nampak dan tahu apa yang anda buat dan faham..

bodoh bangan sungguh la jadi betul bendul nih.. susah nak explain.. gua pun sekolah agama jugak.. pure agama dan bahasa arab lagik.. tapi gua okey jer dengan kenyataan TT sejak selama ini.. kamon la.. sosialis adalah sosialis.. komunis adalah komunis.. islam adalah islam.. gua faham benar kelaku isham ni.. - nak amalkan islam dan mahu islam jadi maju bersama manusia kapir lain, jangan jadi terlalu lurus betul bendul.. itu islam bangang namanya.. tak dinamik langsung.. islam sudah terlalu fleksible untuk semua manusia.. See more...
By Anonymous on RASUL TELAH LAMA WAFAT -ALLAH TAK AKAN MUNCUL JADI... on 12/13/11

macam biasa . tukar tiub pemulanya . pencetus fikrah yang amat bangang bila libat soal ugama . lama lama naik bosan ! penulisan lain ok . kiasan agak kritis . tapi bila libat ugama , terasa macam menghina . tukar tiub , biar aku ceritakan serba sedikit . rezeki anak atau lebih tepat zuriat adalah kerja Allah . bukan soal pakai kondom atau tidak . jika Maha Kuasa Allah berkata 'Kun Fayakun' maka , jadilah zuriat . manusia memakai kondom atau tidak , rezeki Allah ini bukan terletak pada kondom . tidak sama sekali .

fikrah ini bodoh lagi terbarai . yang sebenarnya Maha Kuasa Allah yang tentukan . jangan jadi bodoh , anak yang dibuang , anak yang bersepah di tepi jalan , anak yang dicampak tong sampah bukan datangnya dari faktor kondom . inilah balasan . balasan dari tuhan ! budak - budak sekarang bukan bodoh tak tahu pasal kondom . budak skrg bukan tak boleh beli kondom . bersepah ada jual kondom . tapi apa pasal masih ada kes buang anak ? ini sebabnya BALASAN . aku cerahkan lagi See more...
By Anonymous on JANGAN MALU MALU - MENGENTOT MEMANG SEDAP on 12/13/11

inilah khutbah bangang syok sendiri aku hahaha betui depa kata kondom penyelesaian jangka pendek masalahnya sekarang bukan takat masalah nak mengentot je, masalah yang lebih besaq adalah apa jenih manusia yang senang2 bunuh manusia lain? manusia berjiwa rasaksa (monster)ni dah bertambah2 banyak sekarang itulah masalah sebenarnya, sistem yang ada sekarang menghasilkan banyak manusia rasaksa sudah hilang kemanusiaan.

kalangan manusia memang ada rasaksa bila2 pun tapi bila rasaksa2 ni banyak maka menunjukkan sistem kita ada masalah org islam kata sebab tak jalan agama sepenuhnya org takmo islam kata agama penyebab manusia tak rasional toksah dok cari alasan nak kata "aku lebih baik dari hang" la, sama ja kita sebenarnya sama2 dok tolong menghasilkan manusia2 rasaksa ni (atau kita la salah sorang rasaksa tu) hahaha bukan kat malaysia ja, kat mana2 la ni pun sama jugak, kalau bagi kondom, betui depa tak buang bayi sebab takdak bayi tapi rasaksa yang berpotensi nak buang tu hangpa See more...
By mmtsembangderaihmcmbagus on SILA BACA TULISAN - BERAHI DAN MORAL on 12/13/11

bagus jugak idea tt nih. terbaeeekk
By bigfish on JANGAN MALU MALU - MENGENTOT MEMANG SEDAP on 12/13/11

Apa ke hell nya.baik punya penulisan. duk luar negara lama sangat. udah bisa dgn kondom. belajo tinggi2. balik kepada prinsip asas. dari darjah satu ko terap alquran dan assunnah nabi sampei la tingkatan tertinggi. aku tau ko takut. ilmu Allah ni luas. Insya Allah bisa dikurangin.
By Anonymous on SILA BACA TULISAN - BERAHI DAN MORAL on 12/13/11

belasah saja.... wa sokong pandangan lu...superb..tepek & tepat...
By Anonymous on SILA BACA TULISAN - BERAHI DAN MORAL on 12/13/11

Pakai kondom memang tak haram. Yang haram kalau berzina... tapi seboleh-bolehnya jauhi zina walaupun zina mata. Ada ke orang saja-saja nak sarung kondom pada zakarnya tanpa tujuan untuk melakukan persetubuhan? Tak taulah kalau hobi masyarakat kini ibarat letakkan ubat gigi di atas berus gigi tapi tiada niat nak gosok gigi.
By Anonymous on JANGAN MALU MALU - MENGENTOT MEMANG SEDAP on 12/13/11


PESANAN AKHIR SEBELUM MEMANCUT




HANYA SATU JAWAPAN - KITA LAWAN!




JEMPUTAN MELAWAN UNTUK ABU






KENYATAAN UMUM
12 Disember 2011

9 Disember lepas satu sejarah telah berlaku di mana satu sidang media serentak di seluruh negara berlaku dengan menyuarakan satu maksud yang sama. Tanpa pimpinan 'besar', hanya rakyat biasa dari perbagai latar belakang seperti peniaga kecil, pelajar, pekerja kilang, aktivis masyarakat dan lain - lain tampil untuk bertemu media di seluruh negara dengan menyatakan iltizam bersama menggerakkan rakyat dengan semangat 'ABU' Asalkan Bukan Umno.

ABU bukan organisasi seperti NGO, jauh sekali sebagai parti politik. ABU ialah semangat yang mengikat rakyat dan satu gelombang kesedaran betapa Umno (United Malay National Organisation) merupakan pewaris penjajah yang menjadi punca kecelaruan dan perbagai masalah dalam negara ini.

Dari masalah perkauman melampau, ketegangan antara agama membawa ke masalah ekonomi, rasuah serta kelemahan pentadbiran sehingga pembaziran melampau yang mencipta kepayahan hidup sehinggalah kenaikan kos hidup (harga barang) secara mendadak dan melampau. Semuanya ialah kerana Umno yang dicipta penjajah mewarisi negara ini dan lebih - lebih lagi ia sudah terlalu lama berada ditampuk kuasa.

Siapa ABU ?
ABU ialah saya, saudara dan kita semua rakyat biasa yang bersetuju mengenepikan perbezaan dalam mencari kesamaan melawan kezaliman Umno sehingga tumbangnya Umno dari kekuasaan. ABU tidak dimonopoli oleh mana - mana parti politik atau organisasi. ABU milik rakyat yang sedar perlunya bangkit dengan berani dan dengan tegas menyatakan tidak kepada Umno. ABU ialah trend kebangkitan melawan penindasan. Semua rakyat, organisasi dijemput bersama dan ialah pemilik gerakan ABU. SAMM terlibat menggerakkan ABU atas kesedaran tetapi ABU bukan milik SAMM.

RAPAT RAKYAT
Gerakan kesedaran ini bergerak dengan perbagai pendekatan dari kempen umum, pengedaran risaalah, vcd. Penyampaian mesra media baru tanpa menolak secara konvensional seperti edaran bahan ke rumah - rumah dan pejabat - pejabat. Hinggalah ke kempen secara grafiti dan sabotaj. ABU juga bergerak secara anarkis dan organik. ABU berteraskan rakyat.

Gerakan ABU ini wujud sudah lama cuma sudah sebulan lebih SAMM cuba menggerakkan secara serius mengikut skala yang kami mampu dengan mengikat beberapa lagi organisasi termasuk parti politik dalam usaha serius menyedarkan rakyat mengenai ABU.



Satu program memperkenalkan ABU akan diadakan di peringkat kebangsaan dan negeri. Semua dijemput ke program memperkenalkan ABU peringkat kebangsaan seperti berikut:

Rapat Rakyat ABU
"bersatu ASALKAN BUKAN UMNO"
15 Disember 2011
8.30 malam
Dataran Sebelah KUIZM, Tmn Melewar, Gombak.


Program ini akan menampilkan kelainan dengan mengetengahkan pidato dari rakyat biasa yang mengenengahkan masalah sebenar rakyat, dari pemandu teksi,setinggan, pekerja kilang, suri rumah, pengamal rawatan alternatif, kerani, pegawai bank, cikgu, artis sehinggalah pimpinan parti politik.

Antara pimpinan politik yang telah mengesahkan kehadiran ialah YB Datuk Mahfuz Omar (PAS), Arulchelvam (PSM), Dr. Rohana (PRM) dan Haris Ibrahim (MCLM). Kemunculan khas kali pertama dalam pentas rakyat di semenanjung ialah Datuk Seri Yong Teck Lee (Presiden SAPP) yang akan membuat pengumuman khas bersangkutan ABU.

Majlis juga menjemput Hishamuddin Rais yang porpular dengan blognya Tukar Tiub, beliau didapati antara yang awal menggunakan perkataan ABU sehingga menjadi trend kepada khususnya anak muda.

Diharap semua rakyat yang bersetuju dengan ABU dapat sama membantu menghebahkan maklumat program juga hadir beramai - ramai dan kemudian menjadi agen penyampai maklumat ABU.

Asalkan bukan Umno, selamatkan Malaysia.

che'GuBard
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)


HARI YANG BERSEJARAH




HARI INI DALAM SEJARAH TUKAR TIUB


ini adalah kenyataan paling bersejarah
ini adalah kenyataan sejarah
bukan kerana isinya bersejarah
tetapi
untuk pertama kalinya
naib presiden pkr ini telah mengeluarkan kenyataan
dalam bahasa melayu

tukar tiub bersyukur
kerana akhirnya naib presiden pkr ini sedar
bahawa 60% warga dalam negara ini menggunakan bahasa melayu
adalah diberi tahu kepada umum bahawa naib presiden pkr ini
amatlah rajin menulis kenyataan akhbar
hampir setiap hari
hampir setiap isu
hampir setiap ajenda
naib presiden pkr akan memiliki pandangan
dan akan mengelurakan kenyataan

tetapi semua kenyataan ini telah dibuang
dan tidak disiarkan kerana ianya ditulis
dalam bahasa yang mak cik dan pak cik felda tak faham

marilah kita berdoa beramai-ramai
agar kesedaran untuk mengunakan bahasa melayu
sebagai bahasa stratejik untuk perubahan akan terus
berkembang terutama kepada NGO NGO yang menyokong hak asasi rakyat
tetapi tidak menggunakan bahasa rakyat

tukar tiub berdoa agar ngo ngo ini
akan turut terbuka hati untuk mula menulis dalam bahasa melayu
amin!






KENYATAAN MEDIA: DAKWA TAIB MAHMUD DAN KELUARGA

Saya merujuk kepada surat bertarikh 13 Disember 2011 daripada badan-badan bukan kerajaan enam negara, yang mendesak penangkapan dan pendakwaan Ketua Menteri Sarawak Taib Mahmud dan 13 ahli keluarganya di atas penipuan, rasuah, rampasan tanah secara haram dan penyalahgunaan kedudukannya. Kekayaan Taib dan keluarganya yang diperoleh secara haram bukan lagi rahsia bagi rakyat Malaysia.

Selama bertahun-tahun individu, pertubuhan dan parti-parti pembangkang telah mendesak BN untuk menghentikan rompakan kekayaan dan hasil mahsul Sarawak oleh Taib. Tetapi tiada tindakan diambil terhadap Taib dan kroni-kroninya.

Fakta-fakta yang didedahkan di dalam surat ini amatlah memeranjatkan. Kepentingan keluarga Taib di dalam 14 syarikat sahaja bernilai RM4.6 bilion. Keluarga Taib dikenalpasti mempunyai kepentingan di dalam 332 syarikat Malaysia dan 85 syarikat asing. Aktiviti haram empayar Taib sedang diteliti di Australia, Jerman, Switzerland, UK dan Kanada. Syarikat-syarikat keluarga Taib telah diberikan konsesi balak yang besar dan projek-projek pembinaan besar tanpa tender terbuka dan mempunyai monopoli terhadap eksport simen dan balak.

Kekayaan dan aset Sarawak bernilai ratusan juta ringgit sedang diseludup keluar Malaysia menerusi pegangan hartanah mewah yang dimiliki anak-anak Taib di Kanada, England dan Amerika Syarikat. BN telah mengkhianati rakyat Sarawak khususnya dan Malaysia umumnya. Dalam usaha mengekalkan undi ‘deposit tetap’ mereka bagi mengekalkan kekuasaan BN, mereka telah membenarkan Taib memerintah Sarawak sesuka hatinya.

Meskipun kekayaan dan rasuah besar-besaran Taib dan keluarganya, mereka tidak dapat diusik dan dilindungi oleh kerajaan BN. Jumlah ini jauh lebih besar berbanding skandal rasuah NFC, yang juga turut dilindungi oleh BN dengan kerjasama polis dan peguam negara. Empayar rasuah Taib yang melibatkan begitu banyak negara luar merupakan bukti kepada salahtadbir Malaysia dan kekayaannya oleh BN. Imej negara di masyarakat antarabangsa telah pun rosak teruk berikutan keengganan kerajaan untuk menghentikan rompakan ini dan mendakwa Taib dan keluarganya. Kami mendesak:

i) pembentukan serta-merta Suruhanjaya Di Raja bagi menyiasat empayar perniagaan Taib;

ii) penangkapan dan pendakwaan serta-merta Taib dan 13 ahli keluarganya;

iii) perletakan jawatan serta merta Taib sebagai Ketua Menteri dan anggota keluarganya yang memegang jawatan di dalam anak-anak syarikat atau badan-badan berkanun kerajaan

iv) pembentukan pasukan bertindak pelbagai agensi untuk mengembalikan aset dan harta yang diperoleh secara haram di Malaysia dan seluruh dunia

v) agar kerajaan bekerjasama dengan agensi penguatkuasaan undang-undang antarabangsa dan negara-negara luar bagi membawa Taib dan keluarganya ke muka pengadilan;

vi) Perdana Menteri Najib Razak dan Kerajaan BN meminta maaf kepada rakyat Malaysia, khususnya Sarawak, kerana menyokong dan membenarkan Taib untuk merompak kekayaan rakyat sesuka hati selama ini.

N SURENDRAN
NAIB PRESIDEN
KEADILAN



INI MUSUH KITA