Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 29 Mac 2012

TER NOW - TEER KINI !




NOTA:

ini tanda tanda
berakhirnya satu rejim
kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah

rembat duit rakyat
padan muka
kah kah kah


SIMBOL MAHAFIRAUN TERBAKAR!


DARI FACEBOOOK ZAR ALi 11

7 minutes ago - 7.49 petang - 29/3/12

Satu kebakaran berlaku di pusat membeli-belah KLCC Suria petang ini, memaksa penghuni dan pengunjung mengosongkan bangunan tersebut.


SATU LAGI PENCERAHAN DARI PEMBACA





SILA TUNNGU PENGUMUAN RESMI





NOTA:
warga muda
kerabat bersih
sila tunngu laporan dari parlimen
dan sesudah itu bersih induk akan
membuat kenyataan resmi tentang bersih 3.0



JANGAN BUANG ANAK
mana kau tahu TT tonggang beer dan tak semayang... kahkahkah dpt free jer keberanian org melayu islam hanya setakat mengatakan TT masuk neraka...manakala gerombolan yg disembah dan dimohon beribu-ribu keampunan darinya itu oleh org2 melayu islam golongan jati hasan ali...siapa ulama/ilmuwan yg berani bersuara bahawa org yg kita doakan seakan nabi2/rasul2 dan para sahabat setiap solat jumaat itu sebenarnya hidup bersenang lenang seronok menonggang..tinggi martabatnya darjat syurga dunia...

tetapi kemewahan yg dinikmati diatas titik peluh kederat dan penderitaan rakyat jelata. perangai satu2 DEVARAJ..lu pikirlah sendiri... terima kasih TT provokator...baru ada kesedaran org islam nak menangani kes buang anak ni dan dlm masa yg sama bagi pendidikan utk muda-mudi....kalau mak bapak tok imam keluarga sekolah tak dpt nak menghalang seseorang yg telah membuang anak2 mereka itu, maka langkah anjuran TT itu bukan utk menggalakkan...kerana tanpa galakan TT hal ini telahpun beratus2 kali terjadi/ barangkali beribu...saranan TT hanyalah langkah utk mengurangkan mudarat/ risiko terbuangnya bayi yg baru lahir... fahamilah dengan cinta bukan kebencian
By Anonymous on SIAPA MANUSIA BAIK YANG TAHU SEJARAH INI? on 3/28/12


LEBAI DAN LEBAISATION
Berita ini mengesahkan apa yang ditulis oleh Tukar Tiub dan penyokong-penyokong Tukar Tiub tentang LEBAISATION di Malaysia selama ini benar belaka. Kualiti orang yang bekerja di Jabatan Agama Islam amat rendah kerana mereka ini terdiri daripada golongan budak-budak samseng yang bodoh dan tidak pandai belajar.

Bila mereka gagal SPM, mereka terpaksa pergi mengaji di pondok atau madrasah di Pakistan kerana itu sahaja yang mereka mampu. Kalau mereka ini tak pandai & dungu didalam Ilmu Hisab, Fizik, Kimia, Biologi, Ekonomi & Perakaunan, sudah tentu mereka ini juga tidak pandai di dalam ilmu agama Islam yang jauh lebih susah daripada Fizik.

Bila mereka ini balik ke Malaysia dan bekerja di Jabatan Agama, mereka ini masih tetap samseng dan gila seks. Itulah sebabnya kebanyakan tokoh tokoh agama teragung, terunggul, terulung temasyhur, tersohor, ternama dan terbaik di Malaysia hanya mampu bercakap pasal SEKS. Mengapa? Sebab mereka ini kepala otak mereka asyik fikirkan seks sejak dari zaman sekolah menengah sampai sekarang. Gaji mereka tak seberapa dan muka mereka tak kacak.

Jadi tak ramai gadis Melayu yang ingin berkahwin dengan mereka ini. Jadi untuk memuaskan hawa nafsu seks mereka, mereka ini terpaksalah sibuk pergi mengintai pasangan kekasih yang berdua-duan. Mereka yang lebai ini memang lemah didalam bidang pengawalan kepala pelir mereka. Mereka tidak boleh tengok rambut perempuan atau perempuan pakai mini skirt macam Saloma bini P. Ramlee. Jika tengok, terus stim nak merancap. Mengapa???? Sebab mereka tidak biasa tengok.

Orang Penan yang hanya pakai cawat macam Tarzan lagi terror dalam pengawalan hawa nafsu mereka. Di hutan Amazon, Afrika, dan Sarawak ada ramai orang hutan yang perempuan mereka setiap hari bertelanjang bogel atau separuh bogel. Tetapi lelaki mereka ini tidak merogol perempuan mereka. Malah mereka tidak membuang bayi macam kaum Melayu, kaum yang paling hebat di dalam hal ehwal agama Islam sebab hanya ada satu kaum di dunia ini yang kaumnya mesti 100% Muslim, Orang Arab keturunan Nabi pun kalah jika dibandingkan dengan kaum Melayu ini. KAH KAH KAH Saya ada seorang kawan yang kuat agama yang pernah belajar di Al Azhar.

Tetapi saya tak kisah sebab kawan saya tu tak pandai guna komputer dan internet. Bila semua orang dah lama guna internet, dia baru nak belajar. Jadi dia suruh saya ajar dia. Pada suatu hari, komputer dia kena virus. Jadi sayalah orang yang dia minta tolong. Bila saya buka komputer dia, saya curi buka dia My Documents dan ternampak banyak gambar-gambar lucah yang dia simpan di dalam komputer dia. Kena virus tu pun sebab dia lawat laman porn. Jadi bila saya tengok ulasan yang dibuat oleh orang yang lebai di Tukar Tiub, saya tidak kagum dengan kelebaian mereka, kerana 99% semua sudah melawat laman web lucah dan ada yang merancap di depan komputer.

Yang 1% tu ialah orang-orang macam saya dan Hishamuddin Rais yang sudah banyak pengalaman. Jadi laman web lucah, kita orang tak ambil port. Itulah bukti bahawa orang yang kononnya MELAYU LIBERAL, MELAYU SOSIALIS, MELAYU KOMUNIS adalah jauh lebih baik daripada Melayu yang kononnya LEBAI dan ALIM. KAH KAH KAH
By Melayu Zaman P. Ramlee on MAT PAU DAN MAT SKODENG JUAL AGAMA on 3/28/12


JANGAN LUPA ESOK DI PUTRAJAYA

INI AUTA KELING PALING KLASIK




JANGAN KENA TIPU - TURUN SEKALI LAGI





NOTA:
anak muda
mahasiswa
pelajar semua bersedia
kita turun ke jalan raya sekali lagi!



NEGARA AMBIL MASA PANJANG UNTUK MAJU JIKA RAKYAT TIADA NILAI MURNI – berita hairan

BANGI: Negara akan mengambil masa yang panjang untuk mencapai status negara maju jika rakyat tidak berpegang kepada nilai-nilai murni, kata bekas Mahathir Mohamad.

Katanya, beliau yakin negara akan dapat mencapai matlamat yang diinginkan termasuk Wawasan 2020 jika rakyat mempunyai sikap amanah, bekerja dengan baik dan sedar akan tanggungjawab mereka kepada negara.

"Jika kita berbuat demikian, hari ini kita sudah menjadi negara maju tetapi kita dapati sebahagian daripada rakyat Malaysia tidak belajar menguasai ilmu.

"Apabila bekerja, bekerja mengikut pendapatan yang diterima sahaja, tidak mengikut kepuasan hati, yang kadangkala tidak ada di Malaysia.

"Sebaliknya, jika kita seperti orang Jepun yang berusaha untuk memulihkan negara yang hancur kerana perang, bekerja dengan cukup baik, dalam jangka masa pendek sahaja mereka dapat memulihkan negara mereka sepenuhnya sehingga menjadi negara kedua termaju di dunia," katanya.



KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...PERTAMA JANGAN CUBA MENIPU... KALAU KELING MANGAKU MELAYU... kah kah kah..

kah kah kah... MENIPU HAL KETURUNAN INI BOLEH JADI BATU MACAM SI TENGGANG...kah kah kah..

kah kah kah... JANGAN REMBAT DUIT RAKTYAT BAGI ANAK BINI...kah kah kah..

kah kah kah...MACAM MANA MALAYSIA NAK MAJU... PERDANA MENTERI ADA KES BUNUH..kah kah kah..

kah kah kah...MACAM MANA MALAYSIA NAK MAJU...ANAK MENTERI ADA KES BUNUH...kah kah kah..

kah kah kah..MACAM MANA NAK MAJU...KETUA POLIS NEGARA GENG DENGAN KEPALA SAMSENG...kah kah kah..

kah kah kah...MACAM MANA NAK MAJU.... KETUA HAKIM NEGARA AMBIL DUIT ADRI SAMSENG...kah kah kah..

kah kah kah..BILA RAKYAT MARAH ... RAKYAT KENA ISA.... kah kah kah..

kah kah kah...BILA RAKYAT NAK UBAH KERAJAAN... TUKAR SISTEM PILIHANRAYA...kah kah kah..

woit... POOORAH APA PUNYA TUIUUUUUR...kah kah kah..

woit...HANG INGAT RAKYAT BODOH.... kah kah kah..

kah kah kah.....28 HARI BULAN APRIL KITA TURUN KE JALAN RAYA...kah kah kah


INI CONTOH NILAI MURNI ANAK MUDA


SAHEH - INI BUKTI ZIONIS TEMPATAN





TIDAK ADA JALAN LAIN







KETERLIBATAN KERAJAAN MALAYSIA MERAYU KEPADA BADAN ISRAEL UNTUK MENDAPATKAN SOKONGAN PENGANJURAN PERSIDANGAN GAS DUNIA


KEADILAN mempunyai bukti kukuh termasuklah laporan, surat menyurat dan dokumen-dokumen lain yang mengesahkan sikap talam dua muka Umno yang secara diam-diam merestui hubungan dua hala di antara Malaysia dan Israel sedang ia menyerang Dato’ Seri Anwar Ibrahim sebagai ejen Israel.

Hubungan tidak rasmi di antara Umno dan kerajaan atau badan-badan Israel bukanlah perkara baru. Mantan Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad menulis surat kepada 3 orang Perdana Menteri Israel yang berasingan menyatakan hasrat beliau yang mewakili Umno untuk menjalin hubungan diplomatik yang normal dengan Israel. Tindakan Dato’ Seri Najib Tun Razak yang melantik APCO yang diketuai tokoh-tokoh yang rapat dengan Israel mengesahkan lagi wujudnya hubungan baik di antara Umno dan Israel.

Malah, sikap ini turut menular di dalam dasar luar negara seperti yang ditentukan oleh Wisma Putra.

Hari ini, KEADILAN akan membongkarkan bagaimana Umno dan pimpinannya mengambil sikap berbaik-baik malah memohon bantuan dari Israel, walaupun secara rasminya Malaysia tidak mempunyai hubungan diplomatik dengan negara tersebut.

Bermula 4 hingga 8 Jun 2012, Malaysia akan menjadi tuan rumah kepada Persidangan Gas Sedunia (World Gas Conference) yang akan berlangsung di Kuala Lumpur. Persidangan ini adalah persidangan terbesar yang akan mengumpulkan syarikat-syarikat minyak dan gas dari seluruh dunia.

Penganjuran Persidangan Gas Sedunia dipilih melalui undi oleh anggota Pertubuhan Gas Antarabangsa (International Gas Union) yang turut dianggotai oleh negara-negara seperti Malaysia, Israel, Russia, Brunei, Indonesia dan banyak negara lain.

KEADILAN boleh mengesahkan bahawa semasa Malaysia melobi untuk mendapatkan hak menganjurkan persidangan ini dalam tahun 2005, Malaysia telah merayu bantuan Israel untuk menyokong cadangan Malaysia menjadi tuan rumah. Malah, Malaysia turut menawarkan secara tidak langsung untuk menguruskan penginapan dan pendaftaran wakil-wakil Israel ke Persidangan IGU di Tianjin, China.

Pendekatan merayu bantuan Israel ini mendapat restu dan atas nasihat Wisma Putra. Penganjurannya pula dikendalikan oleh Persatuan Gas Malaysia yang diwakili oleh PETRONAS dan dinasihati oleh Tun Mahathir. Malah, KEADILAN mempunyai bukti bahawa Tun Mahathir dan Wisma Putra sedia maklum mengenai pendekatan Malaysia merayu sokongan dari Israel untuk mendapatkan hak penganjuran tetapi merestui sahaja pendekatan ini.

Bersama-sama ini disertakan satu surat dari wakil Malaysia kepada wakil Israel yang mengesahkan bahawa Wisma Putra telah merestui pendekatan merayu bantuan dan sokongan Israel demi mendapatkan hak penganjuran sebuah persidangan antarabangsa.

Sikap Umno dan pimpinan mereka yang menentukan dasar Wisma Putra adalah bertentangan dengan keinginan rakyat Malaysia yang tidak mahu ada sebarang hubungan diplomatik sama ada secara langsung atau tidak langsung dengan Israel. Malah, pendedahan kali ini membongkarkan hipokrasi tertinggi Umno dan pimpinan mereka dalam isu hubungan dengan Israel kerana bukan sahaja mereka menyatakan hasrat untuk mengadakan hubungan diplomatik, malah terbukti mereka pernah melutut merayu sokongan dari Israel.

KEADILAN mendesak penjelasan dari Wisma Putra dan Tun Mahathir Mohamad mengenai pendirian yang telah diambil sehingga merestui pendekatan pihak penganjur Persidangan Gas Sedunia yang merayu bantuan dan sokongan Israel, kerana ini bertentangan dengan solidariti rakyat Malaysia dengan perjuangan rakyat Palestin.

KEADILAN akan terus menyiarkan dokumen-dokumen dan surat-menyurat bagi membuktikan bagaimana pimpinan Umno terlibat secara langsung di dalam perkara ini.


SAIFUDDIN NASUTION ISMAIL
SETIAUSAHA AGONG KEADILAN

MOHD RAFIZI RAMLI
PENGARAH STRATEGI KEADILAN
29 MAC 2012



ESOK KE PUTRA JAYA

MAJIK DARI LEMBU JADI PIJAT




KESDAH HIDUP SAEKOR LEMBU





KOMENTAR TUKAR TIUB



berita shahrizat gaduh denngan rafidah
berita shahrizat gaduh dengan no 2
adalah berita dan pekara baik

bila lembu lembu ini mula bergaduh
peranan kita ialah api apikan lagi

musuh yang menyerang musuh kita
ada kawan kita

rafidah aziz ini pada ketika ini
dalam realpolitik adalah sahabat
sahabat kita ini sedang melakukan
kucar kacir dari dalam

itik gembo gembo ini
disingkirkan juga kerana rasuah
itik gedebab ini adalah ratu AP
beri anak dan suani AP
jangan lupa kes ini

kepada penyokong shahrizat
kalau mereka bijak
mereka kan sekali lagi buka cerita AP

YODA PENYOKONG LEMBU






RAFIDAh : BUANG PIJAT TAPI JANGAN BUANG KELAMBU
- mikini

Bekas ketua wanita Umno T Rafidah Aziz mengingatkan penyokong BN supaya tidak "membakar kelambu" dalam pilihan raya akan datang, semata-mata kerana marah dengan seseorang pemimpin atau sesuatu isu.

Katanya, isu berkenaan tidaklah terlalu besar sehingga "kelambu BN" itu patut dibakar atau dibuang dalam pilihan raya.

"Kerana kelambu BN, memanglah ada lubang di sana sini, maklumlah, tapi kelambu ini jangan dibuang, kalau ada lubang bantu baiki balik.

"Kalau ada pijat di dalam itu yang hendak mengacau kita itu kerja kita (untuk) buang pijat tapi kelambu jangan dibuang," katanya lagi dalam satu pertemuan bersama penggiat media sosial di Kuala Lumpur malam tadi.

Kenyataannya mengenai "pijat" itu mencuit hati para hadirin apabila beliau pada masa sama ditanya mengenai tegurannya kepada ketua wanita Umno Shahrizat Abdul Jalil yang popular dengan nama timangan "Kak Ijat."

YODA ORI MENUNNGU MASA SAJA



KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH AKH


woit.... DULU SHAHRIZAT INI LEMBU.... kah kah kah..

kah kah kah...SEKARANG DAH JADI PIJAT... kah kah kah...

kah kah kah...DAH RENDAH MUTABAT LEMBU INI.... kah kah kah

kah kah kah...LAGI BAHAYA ISAP DARAH..... kah kah kah...



---------------------------------------------------------------
ANAK MUDA DAN REFORMIS BERSEDIA




CERAMAH UMUM PARLIMEN WANGSA MAJU MALAM SABTU


Dengan segala hormatnya di maklumkan bahawa Parti Keadilan Cabang Wangsa Maju menganjurkan satu Ceramah Perdana sempena Pelancaran Jentera Pakatan Rakyat P116 Wangsa Maju.

2. Berikut adalah maklumat majlis :

Tarikh : 31 MAC 2012 (Sabtu)
Masa : 9 Malam
Tempat : Padang Blok A8, Syeksen 1, Wangsa Maju. Sebelah Sek Men Wangsa Maju Syek 1 (Map: http://bit.ly/GXLfWh )


Penceramah : 1) Anwar Ibrahim
2) Dr Tan Kee Kwong (Penyelaras Keadilan Wangsa Maju)
3) YB Zuraida Kamaruddin
4) Pemimpin Pakatan Rakyat

Pertanyaan : 0193743395 (Ferdaus)

Pihak kami memohon jasa baik pihak tuan/puan untuk mengedarkan serta mempromosikan ceramah yang di anjurkan. Segala jasa baik tuan/puan amatlah kami hargai.





HAPUSKAN HUTANG PELAJAR






HAPUSKAN MENTERI YANG BODOH

Jumaat lepas pada 3 Mac 2012 mahasiswa telah turun ke Kementerian Pengajian Tinggi untuk menyerahkan memorandum menuntut pilihanraya kampus diadakan dengan lebih awal. Pada hari itu juga mahasiswa telah memberikan ‘batu nisan’ sebagai satu simbolik matinya demokrasi kampus akibat pembunuhan yang dilakukan oleh Kementerian Pengajian Tinggi.

Selang dua hari selepas itu, Menteri Pengajian Tinggi iaitu Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin telah mengeluarkan satu kenyataan balas berikutan insiden yang berlaku. Beliau telah mengatakan bahawa mahasiswa yang hadir pada hari itu tidak matang kerana memberikan batu nisan. Semalam beliau sekali lagi telah mengeluarkan kenyataan berkenaan dengan PTPTN yang digesa oleh mahasiswa dan pembangkang agar dihapuskan atau dilupuskan.

Berdasarkan kenyataan Menteri Pengajian Tinggi rupanya boleh saya simpulkan bahawa beliaulah yang tidak matang, bukan mahasiswa. Kenyataan beliau mengatakan jika diberikan pendidikan percuma kepada rakyat maka IPTS terpaksa ditutup ini adalah salah kerana IPTS boleh dibiarkan terus beroperasi dan seperti biasa sesiapa yang mahu belajar di IPTS maka dia perlu membiayainya sendiri.

Soal IPTS perlu ditutup tidak perlu timbul sekiranya kerajaan menghapuskan PTPTN dan memberikan pendidikan percuma kepada rakyat kerana yang diberikan percuma hanyalah IPTA. IPTA mempunyai tanda aras atau kelayakkan yang perlu dilepasi oleh setiap pelajar jika ingin menyambung pelajaran di dalamnya. Maka, secara logiknya pasti akan ada pelajar yang berjaya dan tidak berjaya melepasi kelayakkan tersebut.

Kepada pelajar yang berjaya melepasi , mereka berhak untuk mendapat tajaan dan pendidikan percuma. Kepada yang tidak berjaya mereka mempunyai pilihan lain untuk sambung di IPTS. Satu lagi pilihan untuk pelajar yang tidak berjaya adalah memasuki institusi pengajian awam yang lain seperti politeknik, kolej politech mara dan yang lain sewajibnya dengan percuma kerana dalam sesebuah negara pendidikan adalah merupakan hak asasi setiap daripada rakyat yang menjadi warganegaranya.

Isu ini juga bukan hanya hak asasi rakyat untuk mendapatkan pendidikan percuma tetapi isu ini juga berkaitan dengan integriti dan amanah kerajaan Malaysia iaitu Barisan Nasional yang telah melupuskan hutang Tan Sri Tajuddin Ramli yang merupakan bekas Pengerusi Majlis Penerbangan Malaysia sebanyak RM589 juta terhadap Pengurusuan Danaharta Nasional Bhd. Jika hutang kroni atau ‘sahabat karib’ boleh dilupuskan sebanyak RM589 juta untuk seorang, maka apakah tidak boleh kerajaan melupuskan hutang PTPTN yang berjumlah 4.7 bilion untuk 887, 995 orang yang jika dibahagikan hanya lebih kurang RM529, 283 untuk seorang.

Saya ingin tegaskan di sini bahawa mahasiswa bukanlah bodoh dan tidak matang tetapi mahasiswa adalah merupakan golongan cerdik pandai yang bakal menjadi peneraju pimpinan negara pada masa depan. Saya juga ingin tegaskan bahawa sesiapa atau mana-mana pihak yang ingin memperkotak-katikkan mahasiswa dengan mengeluarkan kenyataan yang tidak munasabah adalah merupakan pihak yang sebenarnya tidak matang. Saya tuntut agar PTPTN ini dihapuskan segera.

Tarmizi Bin Anuwar,
Pengerusi Pro Mahasiswa,
Universiti Putra Malaysia.




SPR IALAH SURUHANJAYA PENIPU RAKYAT




KE JALAN RAYA SEBELUM PILIHAN RAYA






DARI FACE BOOK DWAN AMIRULLAH

SAMA ADA BERSIH 3.0 KE JALAN RAYA ... KERAJAAN YANG TENTUKAN !!! BERSIH mengambil kira sikap kerajaan, sebelum menentukan sama ada untuk mengadakan perhimpunan atau tidak.

Jika kerajaan enggan menunaikan lapan tuntutan BERSIH 2.0 sebelum PRU 13, maka kerja persediaan "JOM 100" (JOM100 ~ untuk 100% Keluar Mengundi Pada Pilihanraya ke-13) ... bakal ditukar menjadi persediaan perhimpunan BERSIH 3.0.

...seandai PSC tidak mencadangkan dalam laporannya, LAPAN TUNTUTAN BERSIH 2.0 dilaksana sebelum PRU 13, maka persediaan JOM 100 bakal ditukar menjadi persediaan untuk perhimpunan BERSIH 3.0.

jadi ... LU PIKIR LA SENDIRI , mahu nya yang mana wahai KERAjaan ku ... wakakakakaaa !!!!!


JANGAN LUPA ESOK JUMAAAT

















JANGAN LUPA SABTU INI



KUASA DATNG DARI SURAT NIKAH - BILA CERAI SEMUA TUTUP




HIDUP TERSEKSA SIAG DAN MALAM








NOTA:
cuba teka
apa persamaan mat mongol
dengan menantu ayah?
kah kah kah






REMBAU BAKAL DITIPU LAGI ?

1. Berdasarkan beberapa perkembang ramai menyakini pilihanraya umum akan datang tidak lama lagi. Pasti Bn akan datang sekali lagi dengan janji – janji manis bagi menagih undi rakyat Rembau. Sehubungan dengan itu PKR Rembau ingin mengingatkan janji –janji (penipuan) kosong dalam PRU yang lepas.

2. Semua di ingatkan dengan laporan akhbar terbitan Utusan yang bertarikh 31 Januari 2008 yang menyatakan janji Menteri Besar Negeri Sembilan yang juga merupakan pengerusi Barisan Nasional Negeri Sembilan dan Rembau. Dalam laporan media tersebut menyatakan janji akan menukar Rembau sebagai pusat pelancongan porpular jika orang Rembau terus memilih Bn. Dia mengatakan akan menukar wajah kawasan kolam air panas Rembau dengan hotel bertaraf antarabangsa yang lengkap dengan dewan persidangan. Beliau juga dengan bangga mengumumkan akan membina Kampus UITM Rembau. Semua ini dengan jelas bagi menarik undi pengundi Rembau ketika PRU 2008 terlalu hampir.

3. Dalam Akhbar Utusan Malaysia 21 Febuari 2008 pula Menteri besar yang sama menjanjikan akan membina Lapangan terbang di Batu Hampar, Rembau. Bukan sahaja lapangan terbang tetapi turut akan dibina ialah pusat latihan penerbangan bagi Kelab Penerbangan Awam.

4. Janji untuk membina Hospital pula bukan sekadar kenyataan atau ucapan sebaliknya telah diadakan upacara meletakkan batu asas dalam tempoh kempen PRU 2008 bagi mengelirukan atau menipu rakyat pada 7 Mac 2008.

5. Isu hospital Rembau pula tiba tiba kawasan yang yang 'berhutan' tempat konon nak bina Hospital itu tiba - tiba berpagar dan naik papan tanda tertulis "Cadangan Tapak Projek Membina Hospital Rembau". Persoalanya siapa di Rembau yang tidak tahu di situ tapak projek yang dijanjikan ? Kenapa perlu dinaikkan pagar, dibersihkan kawasan hutan dan membina pagar serta papan tanda di kawasan tersebut ? Persoalanya ialah berapa perbelanjaan yang dibelanjakan hanya untuk memperdayakan rakyat Rembau sekali lagi dengan janji lama ini ? Siapa menanggung perbelanjaan tersebut ? Jika benar tender nak dikeluarkan seharusnya syarikat yang mendapat tender projek tersebutlah yang perlu membina pagar keselamatan termasuk membuat kerja pembersihan tersebut, mengapa wang rakyat terus terbazie sedemikian rupa.

6. Berapa banyak buget atau nilai wang yang terpaksa ditambah rakyat dengan kelewatan pembinaan hospital ini ? (itupun jika dibina) Jika Hospital ini dibina pada tahun 2008 kosnya hanya sekitar RM100juta sahaja memandangkan peningkatan kos bahan binaan kemungkinan kerana kelewatan ini kosnya akan meningkat sekitar 100%. Ini semua kerana kelemahan pentadbiran kerajaan.

7. Dari segi nilai tanah tapak projek hospital tersebut juga amat meragukan. harus diingatkan untuk projek landasan berkembar tanah orang kampung yang berdekatan dengan tapak hospital diambil dengan pampasan hanya sekitar RM1.20 - RM 2.80 sekaki manakala tanah tapak projek Hospital tersebut diambil dengan nilai RM22.00 sekaki. Kenapa wujud begitu jauh perbezaan ? Adakah berlaku penipuan dalam isu penilaian tanah orang kampung yang diambil dalam projek landasan berkembar atau berlaku kegiatan 'mark up' melampau dalam menentukan nilai harga tanah Hospital tersebut yang membawa kepada perbezaan sekitar RM900,000 seekar. Itu belum lagi dibesakan dengan nilai pengambil alihan tanah untuk projek bekalan air yang mengambil tanah orang kampung (secara paksarela) dalam kawasan Rembau (Batu Hampar dan sekitarnya) yang jauh lagi rendah.

8. Namun setiap kali program Bn di Rembau khususnya asyik menuduh konon orang di negeri bawah Pakatan rakyat terniaya dan ditipu dengan janji tak di tunai.... adakah Bn Rembau itu sendiri di mana Ketua Umno Rembau ialah Menteri Besar dan Ketua Pemudanya Ketua Pemuda Umno Malaysia sudah tertunai janji PRU mereka ?

9. Orang Rembau harus sedar dan pengundi di seluruh negara harus tahu apa yang jadi Rembau khususnya mengenai janji PRU yang tak tertunai di Rembau ini. Khabar yang terakhir ialah bagaimana projek UITM akan dibina tetapi bukan di Rembau sebaliknya di kawasan yang dimenangi PR di NS. Maknanya pengundi Umno akan terus dianak tiri kerana mereka menganggap pengundi Umno bodoh dan akan berjaya terus diperbodoh dengan janji yang akan diguna semula pada PRU akan datang. Projek ditumpukan dikawasan PR di N.S ialah untuk memujuk pengundi memilih Bn semula. Akhirnya pengundi perlu cerdik pilih Umno hanya dapat janji, undi PR akan dapat projek pembangunan dan seumpamanya.

10. PKR Rembau juga mengecam tindakan terbaru dimana pimpinan utama Umno Rembau sendiri memperbodohkan pengundi Rembau dengan mengatakan kononya lapangan terbang yang dijanjikan Cuma lapangan terbang mainan.

11. Itu belum menyebut janji – janji kecil seperti menyediakan tuisyen percuma kepada semua anak pengundi Rembau (Pusat tuisyen Emas).


BADRUL HISHAM SHAHARIN (che’GuBard)
Ketua Cabang PKR Rembau