Isnin, 13 Januari 2020

CONTOH PEMIMPIN ISLAM




SATU CONTOH

PEMIMPIN ISLAM

YANG JUJUR

YANG WARAK

YANG BERIMAN

CILAKA BUAT SALAH










SYABAS

GARIS

TEPAT

ADUN ditangkap: Saya tak akan campur tangan – Muhyiddin

KUALA LUMPUR –  Muhyiddin Yassin menyerahkan sepenuhnya kepada polis untuk menjalankan siasatan terhadap Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Dengkil, Adhif Syan dan beberapa individu yang ditahan dalam operasi pagi semalam.

Menteri Dalam Negeri dan Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia itu turut menegaskan beliau  tidak akan campur tangan dalam kes tersebut.


BUKTIKAN

BUKAN LAGI

BUDAYA

GEROMBOLAN

BUKAN BUDAYA

JAGA ANAK NAZRI

TAK KIRA

CILAKA  PUKIMAK

BUAT SALAH

CILAKA PUKIMAK

MASUK PENJARA
KHALAS

BUNI SENTIM
--------

RETARD JANJIKAN ENTOT








RETARD JANJIKAN

DAPAT ENTOT
mohon unit igama tok tt, memantau rapat perkembangan chelana pendek nie... jgn hanya nak tunjuk pisang itam, kuning, ijo, biru air laut... semua tu buat muntah je.. terseksa kami2 nie tengok ahmoi2 yg malas nak membasuh baju nie... on 
OSTART 
CEPAT STIM
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 11/01/20

Ha

-----------

PEREMPUAN JUJUR








WANITA MELAYU

JUJUR

SELAMATKAN

TANAH MELAYU

DARI JADI

PROVINSI

CHINA MERAH


Pegawai Najib mahu nama Jho Low dikeluarkan daripada laporan audit 1MDB

MAHKAMAH Tinggi Kuala Lumpur hari ini diberitahu pegawai tinggi kerajaan termasuk seorang pegawai kanan mewakili Najib Razak meminta nama Low Taek Jho dikeluarkan daripada laporan ketua audit negara berkenaan 1Malaysia Development Bhd (1MDB).

Bekas pengarah audit Jabatan Audit Negara Saadatul Nafisah Bashir dalam keterangannya hari ini berkata bekas ketua setiausaha sulit Najib, Shukry Mohd Salleh yang mahu semua nama ahli perniagaan kelahiran Pulau Pinang itu dikeluarkan sebelum laporan berkenaan dibentangkan di Parlimen.

Najib dibicarakan dalam tuduhan menggunakan kedudukannya untuk mengeluarkan sebahagian laporan ketua audit negara berkenaan 1MDB pada antara 22 Februari dan 26 Februari, 2016 di Jabatan Perdana Menteri, sebelum ia dibentangkan kepada Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara, bagi melindungi dirinya daripada tindakan jenayah.

Bekas CEO 1MDB Arul Kanda Kandasamy turut dibicarakan kerana bersubahat dengan Najib.


Saadatul Nafisah, ketika membaca keterangan saksi berkata beliau ada ketika itu bersama bekas majikannya, ketua audit negara Ambrin Buang menghadiri mesyuarat peringkat tertinggi pada 24 Februari, 2016, dipengerusikan oleh ketua setiausaha negara pada masa itu, Ali Hamsa.

Turut hadir ialah Dzulkifli Amhad, pegawai dari Pejabat Peguam Negara. – 13 Januari, 2020.


NAJIB DITANGKAP

SELAMAT 

TAAH MELAYU

DARI JADI

PROVINSI

CHINA MERAH
-------------

BINCAT APO DBKL









JANG
BINCAT

APO

D.B.K.L




----------

BUANG SAMPAH








LEPAS SIASAT

BUANG TERUS  

Pegawai KBS digantung tugas hingga siasatan selesai, kata Syed Saddiq 

PEGAWAI Kementerian Belia dan Sukan yang ditahan polis bersama seorang Adun pagi tadi, digantung tugas sehingga siasatan polis selesai, kata Syed Saddiq Syed Abdul Rahman.

Menteri belia dan sukan itu berkata, beliau dimaklumkan berhubung penahanan pegawai terbabit dalam satu serbuan yang dijalankan awal pagi tadi.

“Susulan itu, saya menyerahkan sepenuhnya kepada pihak berkuasa untuk bertindak mengikut prinsip keluhuran undang-undang. Saya juga akan menggantung tugas pegawai yang terlibat sementara menanti siasatan dimuktamadkan.

“Rakyat Malaysia tertakluk kepada undang-undang negara tanpa mengira jawatan dan status,” katanya dalam satu kenyataan ringkas hari ini.

JANGAN KUMPUL

JANGAN SIMPAN

SAMPAH

PUNGUT SAMPAH

TERUS BUANG
---------

JANGAN HINA PEMIMPIN ISLAM





JANGAN HINA

PEMIMPIN ISLAM
tengok cara dialog ini, tak nampak pun yang PM sa-ekor ini sibuk sangat tadbir/urus negara. lebih kepada fikir nak selamatkan batang tengkuk dia/anak keluarga dia saja. 
yang sa-ekor bos SPRM masa tu pun bukan lah busy sangat pun nak hapus rasuah. segala gaji elaun kemudahan yang dia dapat hanya untuk jadi balaci PM sa-ekor itu. eloklah penyamun jaga pencuri. 
on 
TERIMA KASEH
 LAT KOYA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 13/01/20

Ko





-------------

CONTOH ORANG BERIMAN






CONTOH 

ORANG BERIMAN
Dato Seri dulu saya bagi tahu Dato Seri saya rasa nak menangis tapi sekarang ni bila rakaman audio tu didedahkan SPRM saya senentiasa menangis, menyesal ada takut ada malu ada mana saya nak sorok muka saya Dato Seri, nak tolong Dato Seri saya jadi macam ni, mari kita nyanyi Dato Seri, kita serupa.. kita serupa.. kita serupa 
on 
WAHAI
 ORANG BERIMAN
Publish | Delete | Spam
hamim
on 13/01/20

K



--------------

HANG DATANG HANG MAPUIH






HANG DATANG

HANG MAMPUIH
kau memang bodoh bro. IQ 69 ... sekarang zaman internet mana nak sorok.. kau ingat ahli keluarga askar tak akan bising ke kalau ada yg meninggal? kau ingat media barat ni pro Trump ke bro.. kau ingat CNN, MSNBC, BBC dan lain lain nak bagi chance ke kat Trump bro.. kalau betul ada yang mati.  
Haritu Soleimani kena bunuh pun media barat pertahankan dia dan Iran.. kutuk Trump..
 kau ingat kerajaan Iraq bagi chance ke kalau ada askar US mati? untuk pengetahuan kau dan Isham , Iraq ni sekarang boneka Iran tahu.. Syiah berkuasa di Iraq sekarang.. mereka pro Iran. Jangan jadi bodoh lagi ok. 
on 
PERANG VIETNAM
Publish | Delete | Spam
Ketua Pengarang
on 13/01/20

Kah


---------

JAUHI RASUAH DEKATI BINI ORANG - AMIN





JAUHI RASUAH

DEKATI 

BINI ORANG

------------

NASEHAT LAKI PADA BINI



NASEHAT LAKI

PADA BINI

THE GOONS 😅
"Darling, you are the PM ... take charge. You've got goons around you", says Rosmah to Najib in a wiretapped telephone conversation.






-------------

APA HANG SIBUK









WOIT

MEREKA NAK

MURTAD PASAI 

APA HANG SIBUK

BIAR MEREKA

MASUK NERAKA



G25 kumpulan Liberal kelirukan isu murtad

Terang lagi bersuluh, G25 adalah sebuah kumpulan yang semakin berani membawa ideologi sekular yang berbahaya kepada umat Islam di Malaysia.

Kumpulan ini berpendirian bahawa segala salah laku di sisi agama tidak seharusnya dikenakan tindakan kerana “itu urusan individu dengan Tuhan”. Prinsip yang menyimpang dari agama ini diperjuangkan bagi merealisasikan kebebasan bersuara mereka.


Akibat daripada sikap keterbukaan melampau kerajaan PH, golongan ini semakin lantang bersuara dalam mengeluarkan kenyataan mempersendakan hukum murtad dengan menyatakan ia isu peribadi serta tiada hukuman duniawi sedangkan Islam meletakkan hukuman yang sangat tegas kepada pelaku murtad. Begitu juga kenyataan-kenyataan seperti khalwat, zina, minum arak dan sebagainya yang menunjukkan betapa jahilnya mereka di dalam menilai hukum agama Islam serta Perlembagaan Negara.

BIAR MEREKA

MASUK NERAKA

DIDUNIA DAH

BOSAN DENGAR

G 25

BILA MEREKA

MASUK NERAKA

KOUTA BIDADARI

BANYAK KOSONG 

KITA LEH DAPAT

X-TRA LEBIH
KAH KAH KAH


-----------

LAGI FITNAH









MUSTAHIL

BERITA FITNAH

INI KAJIAN TIPU 

Hanya 13% orang Melayu sokong Anwar jadi PM?

Kajian Merdeka Center berdasarkan sampel yang diambil pada November 2019 mendedahkan sokongan masyarakat Melayu kepada Anwar Ibrahim untuk menjadi perdana menteri ke-8 hanya berada di lingkungan 13%.

Perkara ini jauh lebih mengejutkan daripada tindakan Maszlee Malik meninggalkan Kabinet pimpinan Dr Mahathir Mohamad.

Selain itu, perlu diingatkan kajian Merdeka Center dilakukan sebelum isu dakwaan seksual terhadap Anwar oleh bekas penyelidik di pejabatnya, Muhammed Yusoff Rawther menjadi sensasi pada Disember lalu. Impak dakwaan ini dalam sokongan masyarakat Melayu terhadap Anwar belum diketahui.


MUSTAHILL

ANWAR IBRAHIM

PEMIMPIN ISLAM

YANG WARAK

YANG SUCI

TIDAK DIYAKINI

OLEH

 100% RAKYAT

ANWAR 

SEMBYAHNG

ANWAR JUJUR

CAKAP BENAR

TAK PUTAR

ANWAR SELALU

JADI IMAN

MUSTAHIL

KES CABUL

YUSOFF

KES JOLOK 

SAIFOL BUKARI

BERLAKU

SEMUA FITNAH

TAK CAYA 

TANYA BEKAS

 AGONG

SULTAN KELANTAN

YANG AMPONKAN

ANWAR IBRAHIM
KAH KAH KAH

------

TAKTIK MADEY



TAKTIK MADEY
Lu tgk gimana permainan politik Tun M ..jinius ..skrg baru lu tau ngapa dulu dia ambik sosok tahap Sabarudin Tukang Kasut jadik Education Minister. Las las Tun M pegang dua jawatan juga ..klasik ..gwa masih ingat cara dia lengitkan Ku Li ..Abam byk kali LENGiT .. 
on 
APA 
MAKNA BERITA INI
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 11/01/20

Mad






-----------

TANGKAP TANGKAP LAGI





TANGKAP

TANGKAP LAGI

SUMBAT  RAMAI2

DALAM PENJARA 

Pengerusi syarikat milik KPM akan didakwa kerana rasuah esok


PENGERUSI Education Malaysia Global Service (EMGS) Abdul Rahman Mohamed Shariff akan dibawa ke mahkamah esok untuk berdepan tiga pertuduhan berkaitan rasuah.

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dalam satu kenyataan dikeluarkan hari ini bagaimanapun tidak memberikan butiran lanjut tentang pertuduhan dihadapi Abdul Rahman.

“Semua butiran pertuduhan akan diberikan pada sesi mahkamah esok,” kata SPRM.

Kes akan didengar di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur pada jam 9 pagi.

EMGS adalah syarikat milik penuh Kementerian Pendidikan. Ia ditugaskan untuk menguruskan dan memproses visa untuk pelajar antarabangsa, termasuklah memastikan pelajar asing mendapat insurans kesihatan. – 12 Januari, 2020.


BERI KHUTUBAH

JANGAN DEKATI

RASUAH TAPI

MASIH DEGIL

MASUK PENJARA

RAMPAS HARTA

UNTUK BAYAR

BIL MAKAN 

BIL TIDO

DALAM PENJARA

HAJAR SAMPAI

MENYESAL IDUP
KAH KAH KAH


---------------

LU MAU CAKAP APA



PENYOKONG 

BOSS KU

AHLI 

GEROMBOLAN

LU MAU 

CAKAP APA? 

Pengawasan elektronik sah ikut undang-undang, kata menteri

PENGAWASAN elektronik oleh agensi penguatkuasaan undang-undang di Malaysia adalah sah di sisi undang-undang namun tertakluk kepada perlindungan yang mencukupi  untuk mencegah sebarang penyalahgunaan, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri Liew Vui Keong.

Beliau berkata undang-undang Malaysia berhubung pengawasan elektronik selaras dengan piawaian antarabangsa dan agensi penguatkuasaan undang-undang tidak memulakan pengawasan elektronik mengikut  kehendak mereka.

“Terdapat parameter yang diperuntukkan bagi pengawasan elektronik dalam undang-undang  serta perlindungan yang mencukupi untuk mencegah sebarang penyalahgunaan pengawasan ini.  

“Agensi mesti terlebih dahulu membentangkan  kes mereka kepada pendakwa raya. Sekiranya pendakwa raya yakin bahawa sesuatu pengawasan itu benar-benar diperlukan untuk mendapatkan maklumat berkenaan sesuatu kesalahan jenayah, maka hanya dia boleh menghendakkan pengawasan tersebut dijalankan. Tidak ada sesiapa yang lain,” katanya dalam kenyataan malam ini.

Kenyataan ini susulan pertanyaan berhubung sama ada pengawasan elektronik di negara ini sah di sisi undang-undang, pada majlis sumbangan Tahun Baharu Cina 2020 kepada warga emas dan sumbangan ‘kepala singa’ kepada persatuan dan kelab di Batu Sapi hari ini.

Liew berkata Parlimen telah meluluskan beberapa peruntukan undang-undang bagi membenarkan pengawasan elektronik dengan Seksyen 116C Kanun Tatacara Jenayah sebagai peruntukan am.

“Pengawasan elektronik merupakan satu langkah yang dipraktikkan oleh hampir setiap negara bagi memastikan keselamatan rakyat mereka,” katanya.

Berkenaan beberapa kebimbangan hak asasi manusia melibatkan hak privasi, Liew menjelaskan ia merupakan satu hak yang penting tanpa keraguan, tetapi tiada hak asasi manusia yang mutlak.  

“Sentiasa wujudnya beberapa pengecualian bagi mengimbangkan antara kepentingan individu dan negara yang kadang kala bercanggah. Salah satu pengecualian dalam kes ini ialah pengawasan elektronik yang diperlukan untuk melindungi keselamatan negara dan memerangi jenayah yang semakin kompleks pada hari ini,” katanya.  – Bernama, 12 Januari, 2020.

NAJIB PASANG

JERAT BABI

DIA KENA

ANAK BINI

PADAN MUKA

KAH KAH KAH
-------------

PADAN MUKA




BETUL TEPAT

INI BENAR

INI NAMANYA

MENGOLAH

PERSETUJAUN

INI NAMANYA

PROPAGADA




SPRM ada tabiat buat pendedahan besar bila ada PRK, kata Zahid

PRESIDEN Umno  Tuan Haji Ahmad Zahid Hamidi mempersoalkan sama ada agensi pencegahan rasuah negara mempunyai tabiat membongkar isu besar setiap kali berlakunya pilihan raya kecil sehingga ia menjadi trend. 

“Tindakan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mendedahkan secara salah rakaman perbualan telefon yang didakwa membabitkan mantan perdana menteri bersama beberapa individu lain telah menimbulkan satu polemik baharu kalangan netizen dan warganet,” katanya dalam satu kenyataan dikeluarkan hari ini.

“Apa kaitannya pendedahan tersebut dengan PRK Kimanis? Seolah-oleh sudah menjadi trend atau aliran apabila ada PRK, ada sahaja isu baharu didedahkan dengan tujuan-tujuan tertentu.”


TEKNIK  INI

DIRANCANG

DIATUR  DISUSUN

KETIKA PRU15 

NANTI

RAMAI GENG

GEROMBOLAN

MELONCAT DAN

RAMAI AKAN

MASUK PENJARA
KAH KAH KAH

PADAN MUKA



-----------

YB ADUN DENGKIL








YB 

ADUN

DENG

KIL

HANG 

APO 

KOBA





-----------

SATU LAGI KEJAYAAN PAKATAN HARAPAN





SATU LAGI

KEJAYAAN

PAKATAN HARAPAN

Pengerusi syarikat milik KPM akan didakwa kerana rasuah esok


BERITA MENYUSUL

-------------

MIMPI BUKAN JENAYAH





HANG MIMPI

BUKAN JENAYAH
Al jazeera pun dah bebel. Jd famos kak tipah jadi bahan gelak internasional. Kak tipah dengan azmin doa banyak² jangan bagi kerajaan betukar jak...lau tak macam ganti najib la jawab dia 
on 
KOREK
 KOREK KOREK
Publish | Delete | Spam
Si Luncai
on 12/01/20

m





--------

PERANG VIETNAM






PERANG VIETNAM
Masa perang vietnam dulu pun 
US kata tak ada tenteranya yang tewas....
 hihihi... 
on 
PROPAGANDA
Publish | Delete | Spam
I
on 12/01/20

A





----------

WAHAI ORANG BERIMAN





WAHAI 

ORANG BERIMAN

JAUHI RASUAH

DEKATI 

BINI ORANG
Jenis sialan , syaitan brwajah manusia. Semuga jahanam didunia dan jahanam dilubang kubur Jahanam Semburit - Jahanam Memburit.
 on 
WAHAI
 ORANG BERIMAN
Publish | Delete | Spam
I
on 12/01/20

Me




-----------

MADEY DAH TUA







MADEY DAH TUA
Madey, kak tipah abang jemin masa dah suntuk sangat neh... Takyah cari lobang penyakit.. Setakat yang ada tu kambus yang tu jak. Madey sudah tua tak larat sangat dah 
on 
KOREK
 KOREK KOREK
Publish | Delete | Spam
Al Buyut
on 12/01/20






---------

BIJAK






BIJAK
Bila Tun M sudah kata macam ni.....ada kemungkinan terkait orang lain punya perbualan telefon. Kot la ada audio sembang rindu pisang emas dibawa belayar. 
Kahkahkah 
on 
KOREK 
KOREK KOREK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 13/01/20

H




----------