.

Selasa, 28 Jun 2016

MEMBACA IMEJ GUNA SEMIOTIK




MEMBACA

IMEJ

GUNA ILMU

SEMIOTIK

MUFTI KE INI?
Jawab dgn penuh kesucian hati kah kah kah, 

1) muka bakal wai hi 
2) muka lama tak entot 
3) muka byk hutang 
4) muka budak suruhan amno 
5) eh....mufti ke nie, macam tak caya...
apsal muka macam org tahan taik je hehe on DARI ILMU SEMIOTIK
Anonymous
at 4:23 PM

BAZIR OKSIGEN
Muka bazir oksigen Sama taraf dengan Mat Mongol on DARI ILMU SEMIOTIK
Anonymous
at 4:16 PM

PONDOK PIS
Sebenarnya dlm Islam, panggil non-muslim dgn panggilan kafir pun satu kesalahan. Itu yg tidak diceritakan oleh ulama2 Malaysia. Tanyalah mana2 ustaz pondok yg mahir ilmu kitab, bukan pondok PIS sudahlah. on DARI ILMU SEMIOTIK
Mat Safian
at 4:05 PM

BUKAN MUKA BERIMAN
Tak nampak langsung macam muka orang yang beriman soleh. Nampak macam muka babi tak cukup makan saja. Itu pasal kena sentiasa bercakap membodek Najib/UMNO...mungkin boleh dapat dedak. on DARI ILMU SEMIOTIK
Anonymous
at 4:00 PM

STIM CANDU
mata dia nih macam tengah stim kena candu ... candu agama!! on DARI ILMU SEMIOTIK
Suku Samdol
at 3:35 PM


DARI TAIK
Riak di muka, Allah sudah tunjukkan kita yang makhluk ini dicipta dari taik. Selalu sembab kena sembelit. Pipi membujur boyot kerana terlalu banyak bodoh yang sendiri tanggung. Jangankan berpikir pasal mahu membetulkan diri sendiri, pasal kebodohan pun dia tak mampu pikir. MUKA TAIK, Khalas!!! sodakollahulazeeeem on DARI ILMU SEMIOTIK
Anonymous
on 6/28/16

SAEKOR MOFTY
Muka setan pun xla mcm ni. Kahkahkah. Ni bukan la muka seeokor mopty,xda nampak ketenangan nur islam.tgk je serabut kepala,nk tdo pun seram,nk sontot bapok pun xde selera dibuatnya.kahkahkah. Tp xpe die boleh beli borang pahala masuk sorga. Untungler jd mopty byk duit blh belu byk borang pahala senang masuk sorga dpt lg byk bidadari entot pun puas ati bidadari kelas aaaa.. on DARI ILMU SEMIOTIK
Anonymous
on 6/28/16

KESIAN KO
Kah...Kah...Kah... Woi Mufti Harbi...Lua Hannat betui la bulan posa.. Hang buat lawak mengkhinzir gila ...kah..kah.. Woi.. Minum Tuak ka..? kah,..kah... Hang Boleh online dan nego dengan tuhan ka...? Hannat...kah..kah...kah... 

Kesian Ko.. dah tua-tua kena troll plak..kah... Nasib la... Woi Mufti Harbi... Simpan la sikit bodoh tu... jangan tunjuk sangat...ko punya bodoh yang tahap cipan.... Nasib la ..Bapak sapa la...Mamat Harbi ni... Kah..kah..kah... Muka macam tengah teran taik keras je... Kah... Nasib la Kau Mufti Tua... on DARI ILMU SEMIOTIK
Publish | Delete | Spam
Tuan Tanah Kedaung
on 6/28/16

MACAM
Macam macam. on DARI ILMU SEMIOTIK
Anonymous
on 6/28/16

PEMBELIT
rupa pembelit ugama.......... makan dedak.......... on DARI ILMU SEMIOTIK
Anonymous
on 6/28/16




---------------

SELAMAT BERBUKA






SELAMAT

BERBUKA

KUALA LUMPUR
hari ini redup dan panas
gua basuh kain baju
petang dah kering

DALAM FRIGO
gua buka peti sejuk
gua jumpa banyak hal
ada keju 
ada blue berries
petang ini gua berbuka
biskut dan keju
dengan blur berries
khalas

BERITA GUMBIRA
hari ini patin tempoyak
sold out belum masuk jam 5:30
banyak regular yang datang
lalu kami terfikir
lepas raya ini
nak terus niaga ke?

PAGI RABU
esok gua wajib ke mahkamah lagi
kali ini juga di putrajaya
ini kes lama 
kes saman ISA


RAYA LAGI

8 HARI 

DAH ABIS 

PUASA





--------

PATIN TEMPOYAK







PATIN

TEMPOYAK

BELUM JAM 5.30

SEMUA HABIS

TERJUAL

TERIMA KASEH







------------

ESOK PAGI






ESOK PAGI 

SEKALI LAGI

GUA PERGI

KE MAHKAMAH

PUTRAJAYA 

BANGUN PAGI

POTONG STIM

TAK TAHU INI

BERITA BAIK

ATAU BERITA

TIDAK  BAIK



----------

ADA AGAMA BARU



Haram bayar terus zakat kepada asnaf, 
kata mufti Perak 


DARI MANA

MUFTI INI

DAPAT WAHYU

SAJE TANYA

MANA TAHU 

KALAU ADA

AGAMA BARU

BOLEH APPLY



------------

MARI MAIN MERCUN






BERITA

POTONG

STIM

28 Jun 2016
NARATHIWAT - THAILAND. Tentera Thailand di selatan negara ini menyerbu lima premis di Sungai Golok yang digunakan untuk menyimpan 60 tan pelbagai jenis mercun dan bunga api.

KAH KAH KAH

ALAAA MAK

ABANG ASKAR

PASAL APA?

KONGSI KONGSI

ADA 60 TAN

SIMPAN XGUNA

KAH KAH KAH



----------

DARI ILMU SEMIOTIK






DARI ILMU


SEMIOTIK


KAH KAH KAH


LU FAHAM


SENDIRILAH

 






----------

SAJE TANYA HUKUM HUDUD






BETUL KE

HUKUM HUDUD

KELANTAN

TAK SAMA

HUKUM HUDUD

TERENGGANU

SAJE TANYA

JANGAN MARAH





---------

BILA NAJIB JADI IMAM







Najib: Umat Islam 

perlu kejar malam 

lailatulqadar
Najib mengingatkan akan pahala amal ibadah pada malam lailatulqadar yang bersamaan dengan pahala mereka yang beribadah selama 1,000 bulan.

BILA NAJIB

BERCAKAP 

HAL ISLAM

KERA DIHUTAN

BUAT ROKET

IKAN DISUNGAI

NAIK HAJI

VINCET TAN

JADI IMAM

NIK ABDUH

PERGI JERMAN

KAH KAH KAH




--------

AKIBAT DARI UK KELUAR EU





BREXIT MULA

MEMBAKAR


KOMENTAR
baru masuk minggu pertama
huru hara sedang berlaku
inilah akibat UK keluar EU

kaum pemodal sednag kelam kabut
globalis sedang sugul

yang penting dalam suasana demikian
kaum buruh anak muda mahasiswa
wajib mula menyusun
jika perang pecah
kita telah bersedia





European Banks Have Their Worst Two Day Stretch EVER As The Global Financial Crisis Intensifies


Over the last two trading days, European banks have lost 23 percent of their value.  Let that number sink it for a bit.  In just a two day stretch, nearly a quarter of the value of all European banks has been wiped out. 

I warned you that the Brexit vote “could change everything“, and that is precisely what has happened.  Meanwhile, the Dow was down another 260 points on Monday as U.S. markets continue to be shaken as well.  Overall, approximately three trillion dollars of global stock market wealth has been lost over the last two trading days.  That is an all-time record, and any doubt that we have entered a new global financial crisis has now been completely eliminated.



------------

DAFTAR DAH KELUAR




MASUK NERAKA
Daftar orang yang akan masok neraka ialah ; 

1.Agamawan yang hanya bercakap untuk kepentingan politik sesetengah pihak 

2.Ahli politik yang gagal memajukan rakyat dan hanya berjaya jual sentimen bangsa dan agama

3. Orang yang dikecualikan dari undang-undang hudud atau undang2 duniawi 

4. Orang yang tidak dapat diadili dengan undang2 duniawi on JANGAN BUAT KERJA BODOH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/28/16




-----------

BATU BERSURAT KENINGAU






HEBAT AFDAL

PENGARUH

HEBAT KUKUH

RATUS RATUS

CABUT LARI

Perjanjian 20 Perkara Sabah - Wikipedia Bahasa Melayu ...

https://ms.wikipedia.org/wiki/Perjanjian_20_Perkara_Sabah
Translate this page
Perjanjian 20 Perkara atau Memorandum 20 Perkara ialah senarai 20 perkara yang dibuat oleh Borneo Utara, mengusulkan syarat-syarat untuk Borneo Utara ...

KENAPA PERJANJIAN MALAYSIA PERLU DIKAJI SEMULA?

https://www.facebook.com/...sabah/...perjanjian.../4233366743900...
Translate this page
Objektif utama perjanjian tersebut adalah berhubung dengan pembentukan Persekutuan Malaysia di antara Malaya, Borneo Utara (Sabah), Sarawak dan ...

perlembagaan malaysia menjamin hak rakyat sabah & sarawak - JASA

www.jasa.gov.my/.../211-perlembagaan-malaysia-menjamin-hak-ra...
Translate this page
... MENJAMIN HAK RAKYAT SABAH & SARAWAK : REFERENDUM SABAH KELUAR MALAYSIA BERTENTANGAN DENGAN PERJANJIAN 20 PERKARA.

Sejarah kemerdekaan dan Perjanjian Sabah dan Sarawak ...

www.academia.edu/.../Sejarah_kemerdekaan_dan_Pe...
Translate this page
Academia.edu
Sejarah kemerdekaan dan Perjanjian Sabah dan Sarawak membentuk Malaysia (Perkara 20) Perkara 1: Agama Walaupun terdapat tiada bantahan kepada ...

18 Dan 20 Perkara ~ SSKM - SSU(UK)

www.sabahsarawakmerdeka.com/.../memorandum-18-20-perkara-...
Translate this page
... termaktub dalam perjanjian ini dan hanya diungkit dimeja rundingan sahaja. ... Sabah. PERKARA 20 : TANAH, HUTAN, KERAJAAN TEMPATAN DAN LAIN- ...

300 ketua cawangan Umno Semporna keluar parti

June 27, 2016
Tindakan sama diambil naib ketua bahagian dan tiga ketua sayap susulan penggantungan keahlian Ketua Umno Bahagian Semporna  Mohd Shafie Afdal.






SEMPORNA: Naib Ketua Umno Bahagian Semporna  Dr Jaujan Sambakong hari ini mengumumkan keluar parti.
Turut mengambil tindakan sama ialah tiga ketua sayap iaitu Ketua Pemuda Mohd Aziz Jamman, Ketua Wanita Manis Muka Dara dan Ketua Puteri Zakiah Kalipunya dan 300 ketua cawangan bahagian itu.
Keputusan itu dibuat mereka selepas mesyuarat Ahli Jawatankuasa (AJK) bahagian itu di sini yang dipengerusikan Jaujan yang juga Adun Sulabayan.

TUTUP KITAB

TUTUP KEDAI

TUTUP BUKU

BERITA BAIK

UNTK SABAH

SABAH BUAT SILAP






SABAH BUAT

SILAP

SARAWAK

LANGKAH

TEPAT

KOMENTAR
kesilapan besar  sabah
ialah membenarkan
parti ketuanan melayu bertapak
lalu politik pecah kaum
politik pecah agama
politik pecah suku bangsa
masuk ke sabah

sarawak masih bebas
selagi gerombolan
ketuanan melayu tidak
dibenarkan masuk


UMNO Semporna dibubarkan selepas penggantungan Shafie

Umno Bahagian Semporna hari ini dibubarkan dengan peletakan jawatan beramai-ramai pemimpin kawasan tersebut sebagai bantahan terhadap keputusan Majlis Tertinggi yang menggantung keahlian  Shafie Apdal sementara menunggu laporan Lembaga Disiplin Jumaat lepas.
Perkara tersebut dinyatakan dalam sidang media beramai-ramai di Sampoerna yang diketuai Pengerusi Tetap UMNO Bahagian Samporna, Datu Eranza Datu Saribu yang juga mengumumkan peletakan jawatannya.
“Maka dengan ini kami meletakan jawatan di dalam parti dan keluar parti kerana sudah hilang kepercayaan terhadap pucuk pimpinan parti berkuatkuasa serta-merta,” kata Datu Eranza dalam satu kenyataan semasa sidang media di Semporna
BRO

BUBAR AJE?

LEPAS TU APA?



------------

BEITA BAIK DARI EROPAH


BERITA BAIK

UNTUK 

SEMUA

KOMENTAR
akibat daru UK keluar EU
sedang dirasakan
kaum pemodal sedang gelabah
selama ini tuan empunya bank
selama ini tuan kapital
meraih keuntungan tanpa sempadan

buruh murah meloroh masuk ke UK
dari eropah timur

ini baru awalan dari impak keluar EU
kita belum lagi melihat
bagaimana ombak dari UK ini
akan melanda kapital globa;

kita tunggu
ombak ini akan sampai
bila kaum pemodal dalam kesusahan
ini adalah  berita gumbira
untuk kaum buruh rakyat biasa


UK loses triple-A credit rating in wake of Brexit vote

The UK has been stripped of its last AAA rating as credit agency Standard & Poor’s warned of the economic, fiscal and constitutional risks the country now faces as a result of the EU referendum result.
The two-notch downgrade came with a warning that S&P could slash its rating again. It described the result of the vote as “a seminal event” that would “lead to a less predictable stable and effective policy framework in the UK”. The agency added that the vote to remain in Scotland and Northern Ireland “creates wider constitutional issues for the country as a whole”.
S&P was the last of the big three ratings agencies to have a blue-chip rating on the UK’s credit-worthiness. Moody’s, which stripped the UK of its top notch rating amid the austerity cuts of 2013, said last week it might further cut its view of the UK.


Rating agency moves have the potential to make it more expensive for the government to borrow.
The S&P move came after another torrid day on the financial markets. The pound hit fresh 31-year lows and £40bn was wiped off the value of the UK’s biggest companies on Monday despite efforts by George Osborne to quell investors’ concerns about the economic and political ramifications of the Brexit vote.
After three days of silence in the wake of the referendum, the chancellor made a statement on Monday morning in a bid to calm the markets. However, sterling remained under sustained pressure on the foreign exchange markets as economists slashed their forecasts for UK economic growth. Wall Street was also weaker while continental bourses sold off sharply after Friday’s record $2tn of losses on global stock markets.
Expectations are now mounting that the Bank of England will cut interest rates - possibly to zero from their historic low 0.5% - to stimulate the economy, and yields on government bonds fell below 1% for the first time, which could spell cheaper mortgage rates.
In a live broadcast just after 7am, as dealers in London braced for another day of turmoil, Osborne insisted: “our economy is about as strong as it could be to confront the challenge our country now faces”.




------------