.

Selasa, 14 Ogos 2018

OH AINI KU






OH Aini ku


Wahai Pembacha Tukar Tiub Yang Budiman

Filem Hapuslah Airmata Mu dibintangi Broery Marantika, Christine Hakim  dan memperkenalkan pelakon baru layar perak Shatifah Aini.

Berduyon duyon dan berbondong bondong lah muda mudi Melayu  pada tahun 1976 yang kini kalau panjang umor semuanya hari ini datok2 dan nenek2.

Punyalah susah nak dapat tiket wayang...kena beli black market.Saya turut mengajak rakan saya yang sedang berchuti sekolah dari Trengganu.Sebagai budak kampong dia dengan penoh tartil meminta izin dari  bapanya....tetapi  bapa pulak tak izinkan. Saya agak terkejut kerana kata bapanya :

"MU JANGANG GI TENGOK CHERITA TU ..... BRORI(Broery) TU MU TAK KANG DOK TAHU....DIA TU KRISTIANGGGG!"

Punya lah takut....Forum Jay Bee Jalan Gereja pun takut.

Kah Kah Kah




================

AWAS MUSANG BERBULU MUSANG






MUSANG BERBULU 

MUSANG
skang nie, nuar musang yg duluny jaga mara pun skang nie sayang dengan nuar berahim... teringat plak kate2 tok tt, bila musuh dah mula rapat, tu ade petanda la tu... bila musuh mula bagi reaksi, ade semacam le tu... on 
KONSPIRASI MENARIK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/14/18






------------------

PROJEK JUAL TANAH MELAYU







SOKONG

TPPA MAMPOS

DIBUNUH TRUMP 

YANG INI

AGENDA DARI

CHINA MERAH




NGO bantah perjanjian CPTPP beri impak negatif, gugat kedaulatan negara

Majlis Tindakan Ekonomi Melayu (MTEM) membantah sekeras – kerasnya Perjanjian Komprehensif dan Progresif bagi Perkongsian Trans-Pasifik (CPTPP).

Bantahan itu dilakukan oleh Badan Bertindak Bantah TPPA yang diwakili oleh 17 Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO).

Timbalan Pengerusi Bantah TPPA, Azlan Awang berkata dengan pelaksanaan CPTPP ini boleh memberi impak negatif dengan mengugat kedaulatan negara.

“Kerajaan perlu mengadakan rundingan dengan lebih telus bersama pengusaha syarikat-syarikat tempatan agar tidak mendatangkan kerugian pada masa hadapan.

“Kerajaan digesa membatalkan perjanjian tersebut dengan kadar segera bagi mengambil kira Dasar Ekonomi Negara (DEN),” katanya ketika menghadiri sidang akhbar di sini hari ini.

Turut hadir bersama Penolong Setiausaha Agung dan Ketua Biro Media Angkatan Belia Islam Malaysia (Abim), Zairudin Hashim dan Setiausaha Agung Malaysian Aids Council (MAC), Elisha Kor Krishnan.


SEMUA PROJEK

NAK JUAL

TANAH MELAYU




------------------

TUAN HAJI SOKONG TUAN HAJI








TUAN HAJI

INGATKAN 

TUAN HAJI

TENTANG 

BATU API


Annuar harap Anwar selamatkan Malaysia


Merasakan kedudukan orang Melayu dan agama Islam kian diancam selepas PRU ke-14, Tuan Haji  Annuar Musa berkata hanya Tuan Haji Anwar Ibrahim yang mampu memulihkan keadaan itu.

"Negara lebih memerlukan beliau kini. Islam, Melayu, Raja-raja Melayu dan bahasa (Melayu) banyak dikompromikan.

INGAT 

APA TT KATA

KALAU MUSUH 

MENYERANG

INI TANDA BAIK

KITA DAN MUSUH

JELAS ADA 

GARIS PEMISAH

TAPI

BILA MUSUH

MEMUJI KITA

INI TANDA 

TAK BAIK

KITA DAH LEMBIK

ATAU KITA

DAH SAMA

MACAM MUSUH

KHALAS

HUKUM POLITIK

INI TAK PERNAH

BERUBAH


------------------

SOKONG SAPA




SOKONG SAPA
Betul lah tu.Daim ini banyak dengki punya orang.Buat naya orang tak habis2.Sudahlah Daim bagi peluang Anwar jd PM sekejap.Tukar tiub sokong mana? Tak dak cerita memula moon ka bulan Ogos ni.Saja tanya jangan marah.Jalur Temberang boleh kibar ka? ke kena kibar sang saka malaya? on 
TERHOTT TERNOWW
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/14/18






-------------------

KONGSI KONSI SAHAM BAUKSIT








ELLO ELLO

YB FAUZIZH SALEH

HARAPAN RAKYAT
APA KHABAR

BAUKSIT  KITA

APA CERITA

SAJA TANYA 

JANGAN MARAH

MANA TAHU

KALAU DAH DAPAT

SAHAM

KONGSI KONGSI 

LAAAA








---------------------

BONTOT SAPA KALI INI





BONTOT SAPA

KALI INI
Nampak nye pesta tikam ..belakang.. depan.. belakang.. akan terulang kumbalee. Bontot sapa lak kale niee? on 
TERHOTT TERNOWW
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 8/13/18



----------------

KONSPIRASI BARU








SIAPA JAMBU

KONSPIRASI BARU
apa malaysia akan jadi kalo anwar tak jadi perdana menteri??malaysia dlm bahaya ke? atau majlis2 raja2 mjd sgt murka atu syugul?kpd kawan2 anwar yg kaya raya, kawan yg berpengajian tinggi, kpd ketua2 negera, pasti mrk akan pilih anwar atau tunggu anwar jadi perdana menteri..maklum la, kwn2 bole bantu dgn wang ringgit ,euro dan dollar..idea penasihat itu adalah idea madey dan dipersetujui kesemua parti..
apakah wan azizah juga tidak bersetuju dgn majlis penasihat ini?seperti pada permulaan selepas pru..ada org baling batu sembunyi tangan..rafizi kata perlatikan awal dulu tidak mematuhi perjanjian antara parti, tetiba madey dan wan azizah jumpa anwar..mari la kita sama2 tanya anwar, adakah benar daim mahu gagalkan anwar jd perdan menteri??lg pun anwar awal2 dulu pun tak bersetuju dgn daim..bahkan anwar pula mecium tangan sultan yg memenjarakan rakyat penkritik.. on 
KONSPIRASI MENARIK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/13/18






------------------

MENCARI EKZOS BARU





MENCARI 

EKZOS BARU
Gua nk tanya....ekzos sapa plak yg jd mangsa kali nie kah kah kah kah on 
TERHOTT TERNOWW
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/14/18




--------------

HUKUMNYA WAJIB







HUKUMNYA WAJIB
Sama gak.. Dlm dunio kotigo.. Sapa2 jadi pomimpin.. Kono cium tangan queen.. Lobih2. .Kono jeling. .jeling pun tak paham. ..mampui tak lama..... Cubo jadi mcm bekas prisidin uruguay.. Naik beetle... Motor vespa.. Duk ladang... Dio dunio kaampat... Tapi dio coolll..... Boringlah politik malaysia ni.. Mpui.... on 
TERHOTT TERNOWW
Publish | Delete | Spam
DIDI KOTA BELUD
on 8/13/18





-------------------

KAMU HUJAN SARANG PELACUR





KAMU HUJAN

SARANG PELACUR
Rajo kito ke eropah untuk menyebar syiar Din islam la bro.....nko mano tahu, ket jelobu tu banyak jin islam jo......ket ukraine, masyaAlah, ramai minah salleh bro.....bukan salehan mulki cam ket sngor.....ini betul2 punya minah saleh. on RAJA GOLPET
Publish | Delete | Spam
Boley Jalan
on 8/13/18




----------------

TEMBAK SAMPAI SUBUH






TEMBAK 

SAMPAI SUBUH
Aku dengar kepala raja raja suka main game tembak2 dimlm hari. Berjaga hingga subuh then tido sampai petang, ye ke? Sebab tu majlis angkat sumpah madey pun buat memalam. on
 RAJA GOLPET
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/13/18

Sala





---------------------