Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 21 Disember 2010

DAYAK TAK SEDAR DIRI - NEGERI TERGADAI





RAJA BEROOKE KAHWIN LAGI



PEMBANGKANG DATANG SARAWAK BAWA AIR LIUR – berita hairan

Kebanyakan pemimpin parti pembangkang yang datang ke Sarawak didapati hanya mampu membawa hadiah 'air liur' dengan niat memecah belah dan menghasut rakyat negeri ini agar memihak kepada perjuangan mereka.

Namun pada masa sama, pemimpin pembangkang itu tidak menyedari bahawa mereka sendiri gagal merangsang perubahan positif seperti diharapkan di negeri di Pulau Pinang, Selangor dan Kedah.

Menteri Perancangan dan Pengurusan Sumber, Awang Tengah Ali Hassan, berkata setiap kali mereka datang ke Sarawak, pemimpin parti pembangkang sama ada dari DAP, Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan PAS berniat menghasut rakyat Sarawak supaya membenci Barisan Nasional (BN).

"Itu saja matlamat mereka datang ke sini (Sarawak). Tiada hadiah lain, selain 'air liur'. Sedangkan pemimpin BN sudah terbukti tidak bercakap kosong dan sudah berjaya membawa pembangunan berterusan untuk rakyat negeri ini sejak sekian lama," katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…. INI DAYAK BODOH…. kah kah kah..

kah kah kah… MULA MULA TAK MENGAKUI DAYAK…. kah kah kah..

kah kah kah… NAK JADI MELANAU… kah kah kah..

kah kah kah… LEPAS TU NAK JADI MELAYU… kah kah kah..

woit… JANGAN JADI BANGANG… MEMANG LAH DATANG KE SARAWAK NAK MENGHASUT…. kah kah kah…

woit… MEMANG LAH DATANG DENGAN AIR LIUR…. kah kah kah..

woit… INGAT DATANG KE SERAWAK NAK INTAI COLI ORANG LEBANON KE?... kah kah kah..

woit… DAYAK SARAWAK TAK SEDAR …HABIS HARTA ORANG SERAWAK AKAN PINDAH KE LIBANON… kah kah kah..

kah kah kah… MACAM MAT MONGOL TUKAR TANAH KTM DENGAN LEE KUAN YEW… kah kah kah..

kah kah kah… TAIB MAHMUD DAPAT SEKEPING TANAH CELAH KANG KANG … ARAB NI DAPAT BERIBU HEKTAR…. kah kah kah..

kah kah kah… BETINA ARAB INI LAGI TEROK… DATANG DENGAN BINCAT SAJE… DAH DAPAT TANAH BERIBU HEKTAR..… kah kah kah…

nota:
cuba selidiki apa perjanjian kahwin ini
buka sehelai baju kena bayar 10,00 hektar tanah balak
belum sampai ke seluar dalam sudah 40,000 hektar
ban balak bertukar tangan kah kah kah

nota:
dayak tak sedar diri
kerana cipap sekeping
habis beribu hitan balak kah kah kah



HUTANG HUTANG KAPITALIS




BENCANA YANG DIBAWA !



nota:
tidak lama lagi
krisis ekonomi yang
sedang melanda amerika dan eropah
akan sampai !

berhati-hati!
berjimat cermat !

masa susah sudah sampai
di depan pintu
jangan tuduh tidak
memdapat amaran kah kah kah

nota:
anak anak muda bersedia
untuk bangun melawa !




$2TRILION DEBT CROSIS THREATENS TO BRING DOWN 100 US CITIES – guardian london

More than 100 American cities could go bust next year as the debt crisis that has taken down banks and countries threatens next to spark a municipal meltdown, a leading analyst has warned.

Meredith Whitney, the US research analyst who correctly predicted the global credit crunch, described local and state debt as the biggest problem facing the US economy, and one that could derail its recovery.

"Next to housing this is the single most important issue in the US and certainly the biggest threat to the US economy," Whitney told the CBS 60 Minutes programme on Sunday night.

"There's not a doubt on my mind that you will see a spate of municipal bond defaults. You can see fifty to a hundred sizeable defaults – more. This will amount to hundreds of billions of dollars' worth of defaults."

New Jersey governor Chris Christie summarised the problem succinctly: "We spent too much on everything. We spent money we didn't have. We borrowed money just crazily. The credit card's maxed out, and it's over. We now have to get to the business of climbing out of the hole. We've been digging it for a decade or more. We've got to climb now, and a climb is harder."

American cities and states have debts in total of as much as $2tn. In Europe, local and regional government borrowing is expected to reach a historical peak of nearly €1.3tn (£1.1tn) this year.

nota:
ekonomi amerika sedang nazak
perang berterusan di iraq afghanistan pakistan dan iran
federal reserve terus mencetak kertas hijau

akan sampai masa nya china pengekspot utama ke amerika
akan berkata :
lu ingat gua bodoh… cio ci bai
lu bagi ini kertas …
wa nak bikin sapu montot pun tak tak moleh
kah kah kah

bila ini berlaku maka dunia akan gempar
ekonomi kapitalis akan runtuh

bila kertas hijau tak laku
maka ekonomi kapitalis
akan runtuh
bila ini berlaku maka perang akan membesar lagi!

tak percaya perang pecah !
tak percaya?


di iraq
di afghanistan
di iran
di pakistan
di palestin
di somali
di kashmir
semua ini bukan perang ke?

ingat apa awang adik kata: malaysia tak terusik
malaon ini memang bangang
tak membaca
tak menulis
tak tahu macam mana malaon ini jadi munkeee
menghabiskan oxygen saja kah kah kah

SISTEM EKONOMI LAH... BANGANG !





BUKAN ORANG TAPI SISTEM




A, B DAN C EKONOMI KITA

Harga gula dan harga bahan bakar minyak baru sahaja naik. Harga leterik akan naik tidak lama lagi. Malah seribu satu macam harga barang barang keperluan yang lain telah, akan dan sedang naik harga. Apa sahaja barangan konsumer yang bersangkutan dengan gula dan bahan bakar minyak petrolium pasti akan naik.

Orang ramai pasti ingin tahu apakah sebenarnya yang sedang berlaku. Kenapa harga barang keperluan naik. Kenapa dahulu harga murah dan sekarang naik. Apa yang menyebabkan barang naik. Kenapa ianya naik pada ketika ini.

Untuk memahami semua persoalan ini kita wajib memahami sistem ekonomi kapitalis. Malaysia mengamalkan sistem ekonomi kapitalis. Dalam dunia ini ada dua sistem ekonomi. Satu sistem ekonomi kapitalis dan satu lagi sistem ekonomi sosialis.

Sistem ekonomi kapitalis berpaksikan keuntungan maksima. Apa sahaja projek, dasar pembangunan atau kaji selidik yang dilakukan semuanya berkiblatkan keuntungan maksima. Kapitalisma tidak ada agama dan tidak ada bangsa. Di Saudi Arabia kapitalisma beragama Islam. Di Itali kapitalisma beragama Katholik. Di India kapitalsima beragama Hindu. Di China kapitalisma tidak beragama. Yang penting untuk kapitalisma ialah untung bukan agama atau bangsa.

Sistem sosialis berpaksikan kebajikan ramai. Keuntungan bukan jurupandu sosialisma. Pembangunan dibuat bukan untuk kroni atau untuk mencari untung tetapi untuk kebajikan umum. Dalam sistem ekonomi sosialis semua punca punca pengeluaran dan bahan keperluan asas untuk warga seperti air, udara, hospital, makanan, pengangkutan, leterik atau jalan raya dimiliki oleh kerajaan. Keuntungan tidak dijadikan juru ukur atau tangga kejayaan. Kesejahteraan awam diutamakan.

Sistem ekonomi kapitalis ini telah dipaksakan ke atas Malaysia. Pada satu ketika dahulu air, api, hospital , jalan raya, sistem penerbangan awam – semuanya milik rakyat. Hari ini satu demi satu harta orang ramai ini telah dijual kepada kaum pemodal yang kaya dan berduit. Penjualaan harta orang ramai kepada milik persendirian ini dinamakan penswastaan.

Dasar penswastaan ini adalah satu strateji kaum pemodal untuk menaklok dan menguasai punca punca ekonomi yang dimiliki oleh orang ramai. Cara mengambil alih harta orang ramai ini bukan satu pekara yang susah untuk dilakukan.

Kaum pemodal dan kaum kapitalis telah memberikan dana dan sokongan kepada ahli ahli politik. Kaum pemodal dan para kapitalis telah menaja ahli-ahli politik yang akan menyokong dasar penswastaan. Apabila parti dan ahli-ahli politik ini menang pilihanraya maka kerajaan baru ini terus memperkenalkan dasar penswastaan. Inilah caranya dasar penswastaan diperkenalkan di United Kingdom oleh Parti Konservatif Margaret Thatcher satelah mengalahkan Parti Buruh.

Di Malaysia agak berbeza - penswastaan diperkenal melalui Dasar Ekonomi Baru. Dasar Ekonomi Baru ini cuba melahirkan kaum kapitalis Melayu. Justeru banyak syarikat kerajaan - harta orang ramai - telah difaraidkan. Pada dasarnya difaraidkan kepada orang Melayu dan bumiputera. Tetapi akhirnya semuanya diambil alih oleh para cukong yang memiliki modal yang lebih ampuh.

Hari ini api leterik, gula, beras, minyak makan, tepong, jalan raya, universiti, hospital – yang pada satu ketika dahulu dikawal atau dimiliki oleh syarikat milik kerajaan kini telah sekali lagi diambil alih oleh kaum pemodal. Kalau dahulu perkhidmatan menjadi tulang belakang dan iman syarikat dan lembaga ini. Dengan penswastaan rukun iman kaum pemodal ialah keuntungan maksima. Khidmat yang diberikan wajib mendapat pulangan yang menguntungkan.

Justeru kerana itu satu demi satu barang-barang keperluan kita dinaikan harganya. Tuan empunya syarikat, tuan empunya kilang dan para pengedar tidak pernah mahu keuntungan mereka turun. Dalam masa yang sama kerajaan tidak lagi dapat berbuat apa apa kerana syarikat ini bukan lagi milik orang ramai. Untuk memedihkan cerita – para menteri dan kaum keluarga mereka juga memiliki saham dan kepentingan dalam syarikat ini.

Mereka yang membuat dasar penswastaan memiliki kepentingan dalam syarikat yang diswastakan. Malah perjanjian antara kerajaan yang menjualkan harta orang ramai ini masih menjadi rahsia. Apa yang kita diberitahu ialah syarikat syarikat ini berhak - kerana perjanjian – untuk menikkan harga mungkin setiap tahun atau mungkin setiap dua tahun. Kita tidak tahu kerana perjanjian ini masih satu rahsia dibawah Akta Rahsia Kerajaan.

Sistem ekonomi kapitalis negara kita ini juga berkait rapat dengan ekonomi kapitalis sedunia. Turun naik harga barangan di negara luar akan juga mempengaruhi harga barangan dalam negara kita. Ini kerana sistem ekonomi kita telah diikat. Cara kita diikat ialah melalui nilai ringgit yang diukur mengikut nilai dolar. Kita juga – malah seluruh dunia - dipaksa menggunakan dolar Amerika dalam hal jual beli minyak dan ekspot impot.

Pada ketika ini Amerika sedang berperang dengan rakyat Iraq, Afghanistan, Pakistan dan tidak lama lagi dengan rakyat Iran. Perang telah membawa musibah yang maha sangat ke atas ekonomi Amerika. Pada hari ini ekonomi Amerika dalam keadaan lintang pukang.

Ketika ini pengangguran ditahap paling tinggi dalam sejarah Amerika. Kilang-kilang banyak yang ditutup. Berpuluh puluh bank besar dan kecil jatuh muflis. Rumah-rumah banyak yang diambil kembali oleh bank kerana gagal membayar hutang pinjaman. Semakin ramai warga tidor dalam kereta atau merempat. Suasana zaman meleset tahun 1929 telah berulang sekali lagi di Amerika.

Kerajaan Amerika perlu mencari dana untuk menampung perbelanjaan perang. Perang di Iraq memerlukan satu bilion dolar sehari. Hakikatnya pada hari ini Amerika Syarikat telah lama jatuh bangkrap.

Justeru untuk mengapongkan Amerikan dari tenggelam, kerajaan Amerika telah meminjam duit dari Federal Reseve. Caranya cukup senang. Federal Reserve telah mencetak duit dan mengagihkan duit ini kepada kerajaan Amerika. Hutang pinjaman ini akan dibayar oleh warga Amerika. Dengan kekuatan bala tentera kuasaimperial Amerika telah memaksa negara negara kapitalis yang lain termasuk Malaysia untuk menggunakan dolar ini – dolar yang tidak memiliki apa-apa nilai. Selain dari nilai takut – takut digudam oleh bala tentera Amerika.

Perang yang berterusan ini masih tidak nampak pintu damai dan sedah memerosotkan nilai dolar. Apabila nilai dolar merosot maka barang yang kita ekspot bertambah murah. Dalam masa yang sama barang yang kita beli bertambah mahal. Minyak yang kita jual juga menjadi murah kerana kita dipaksa menjual dengan menggunakan dolar.

Semua pembekal - besi, beras, makanan, sayuran – malah apa sahaja yang kita impot dari luar - harganya akan dinaikkan untuk mengimbangi nilai dolar yang jatuh. Negara lain juga tidak mahu mata wang dan ekonomi negara mereka ditarik kebawah oleh kemorosotan nilai dolar. Laku mereka menaikkan harga barangan yang mereka ekspot. Akhirnya barang ini kita beli dengan harga yang semakin mahal.

Satu pekara yang sedang menjerut sistem kapitalis antarabangsa ialah kekurangan bahan bakar petrolium. Setiap hari bahan bakar ini semakin berkurangan. Bahan bakar ini adalah penjana tenaga yang maha penting dalam sistem kapitalis antrabangsa ini. Tanpa bahan bakar ini sistem kapitalis antrabangsa ini akan runtuh.

Apabila harga bahan bakar petrolium naik dipasaran antarabangsa maka tidak dapat tidak harga minyak dalam negara kita akan naik juga. Ini telah dan sedang kita lihat berlaku. Kenaikkan harga bahan bakar petrolium ini akan melibatkan asas ekonomi kapitalis. Tidak ada yang selamat dari bencana yang akan dibawa oleh kekurangan bekalan bahan bakar petrolium ini. Apabila bahan bakar petroilum kurang dipasaran dunia maka semua negara yang mengamalkan sistem ekonomi kapitalis akan menghadapi krisis yang maha besar.

Harus kita semua menerima hakikat bahawa bahan harga bakar petrolium ini akan terus naik dari hari ke hari. Ini kerana minyak makin berkurangan. Ini juga bermakna semua harga barangan yang kita lihat hari ini akan terus berubah menjadi lebih tinggi.

Kerajaan Najib Rosmah ketika ini telah mula menjalankan dasar untuk melupuskan subsidi. Ini adalah atas tekanan kaum pemodal tempatan dan antrabangsa. Mengikut hujah jahat kaum kapitalis harga barangan tidak perlu disubsidi kerana ini akan menempangkan pasaran. Untuk kaum kapitalis tuhan mereka ialah pasaran. Pasaran lah yang akan menentukan semua.

Kerajaan Najib Rosmah tidak ada pilihan. Najib sendiri dengan kes pembunuhan Altantuya sebagai latarbelakang tidak dapat melarikan diri dari tekanan Amerika. Dalam masa yang Najib juga memerlukan sokongan para cukong dari MCA. Para cukong kini telah mula bersuara untuk meminta kerajaan kurang memainkan peranan dalam percaturan ekonomi negara. Ini kerana para cukong dan kapitalis antarabanga mahu harta-harta rakyat yang masih dipegang oleh kerajaan dapat mereka bolot.

Yakinlah dalam masa yang terdekat lebih banyak barang akan dinaikan harga. Lebih banyak subsidi akan ditarik kembali. Rakyat Malaysia hanya ada satu pilihan mengubah kerajaan yang ada sekarang atau terus terperangkap dalam saistem ekonomi yang menindas.(TT)

KLIP COOL 2010 DARI PARIT



SIAPA JANTAN ARAB INI?



nota:
lihat klip ini
klip yang cool
dan berani ketawa kah kah kah


SATU LAGI KLIP COOL DARI PARIT




KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


BELUM ADA IKANG YANG MATI




DULU KASEH SEKARANG BENCI



nota:
bila duit royalti
datang kembali di ganu
akan menjadi perangsang
untuk pas sekali lagi ambil alih !





TERENGGANU: PELUANG MB DAMAIKAN UMNO NEGERI - mkini

Perubahan kepimpinan Umno Terengganu dilihat sebagai peluang terbaik untuk Menteri Besar, Ahmad Said mententeramkan gelora politik Umno di negeri itu, sekiranya jawatan timbalan ketua perhubungan negeri diisi oleh tokoh yang boleh diterima oleh puak-puak yang bertelagah sekarang.

Ahmad kini merupakan timbalan ketua perhubungan negeri itu dan dijangka dilantik menggantikan Hishammuddin Hussein sebagai ketua Umno Terengganu.

Terengganu adalah antara lima negeri yang akan bertukar pucuk pimpinannya sepertimana yang diumumkan oleh Najib sewaktu perhimpunan agung Umno Oktober lalu.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… NATANG BEWOK… NATANG DERIS…. kah kah kah..

kah kah kah…. TAK HABIS LAGI BERGUMPAL…. kah kah kah…

kah kah kah…. BANYAK KALI BERTIKAM TAPI TAK MATI MATI…. kah kah kah..

woit… PAK DERIS LAWAN LAGI LAAA….kah kah kah..

kah kah kah… DUIT MINYAK NAK MASUK…. kah kah kah..

kah kah kah….. NANTI KEMPUNAN WANG ROYALTI..…kah kah kah...

kah kah kah.... NANTI DAPAT TELOR KOSONG…kah kah kah..

nota:
bila royalti minyak
dipulangkan kembali pada terangganu
maka siapa jadi gedebe ganu akan
berenang atas duit minyak kah kah kah


MALIKUL SEMBAB KINI SEORANG KULIFAAH




GAYUNG PLASTIK



nota:
macam macam cara
untuk cari penyokong
timba dan gayung pun
boleh memyokong asalkan
banganag kah kah kah



KENAPA GUNA DUIT RAKYAT TARIK SOKONGAN PSSLM – harakah daily

Muhyiddin Yassin dilaporkan oleh sebuah tabloid berbahasa Melayu pada 28 November lalu akan menyampaikan sumbangan RM7.5 juta bagi pihak kerajaan Malaysia kepada Persatuan Seni Silat Lincah Malaysia (PSSLM).

Sumbangan tersebut merupakan sebahagian daripada kos keseluruhan RM10 juta untuk melengkapkan kompleks persatuan seni silat tersebut yang terletak Batu Caves, Gombak.
Namun, berita tersebut menimbulkan pelbagai spekulasi. Hal ini kerana jumlah tersebut terlalu banyak untuk diberikan kepada sebuah pertubuhan seni silat.

Bagaimana pula dengan persatuan seni silat lain? Adakah mereka juga berpeluang mendapat sumbangan seperti ini? Atau adakah sumbangan ini mempunyai motif di sebaliknya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… TAK KAN TIDAK TAHU KENAPA?.... kah kah kah..

kah kah kah…. INI KERANA MALIKUL HENDAK SOKONGAN… kah kah kah..

woit..MAT MONGOL JADI KULIFAAH... kah kah kah..

kah kah kah… MAKA MALIKUL HENDAK PUN INGIN MENJADI KULIFAAH GAYUNG…. kah kah kah..

kah kah kah… ORANG RAMAI MENGANGGAP MALIKUL BODOH MACAM GAYUNG AIR… kah kah

kah kah kah…. SEKARANG MALIKUL BUKTI DIA BUKAN GAYUNG TAPI KHULIFAAH YANG GAYUNG… kah kah kah…


10 JUTA RM BOLEH JADI KULIFAAAH!

SATU CARA CARI DUIT UNTUK PILIHANRAYA




BESAR PATUT MAHAL



nota:
ini jenis note book besar
yang harganya tujuh ribu ringgit
untuk sebuah - telah di agihkan
di ganu sebahagian dari duit minyak
pembekal note book ini pastilah
kroni tegar kah kah kah




TIADA ADUAN PENYELEWENGAN PENAAGIHAN NOTE BOOK SATU MALAYSIA - melayau

Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan sehingga kini belum menerima sebarang aduan rasmi mengenai penyelewengan pengagihan notebook satu Malaysia.
Timbalan menteri kementerian berkenaan, Joseph Salang berkata, bagaimanapun, kementerian melalui Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) bersama-sama Kementerian Pelajaran mengadakan pemantauan dan penambahbaikan proses pengagihan secara berterusan.

"Ini bagi memastikan tidak berlaku penyelewengan agar manfaat daripada inisiatif pengagihan notebook satu Malaysia itu dapat dinikmati oleh kumpulan sasar,” katanya menjawab soalan Senator Mumtaz Md Nawi di Dewan Negara hari ini.

Salang berkata, pelaksanaan pengagihan notebook satu Malaysia dipantau oleh pejabat-pejabat wilayah SKMM di seluruh negara di mana maklum balas diperolehi daripada pelajar-pelajar sekolah yang telah menerima notebook serta pihak berkepentingan di negeri-negeri termasuk guru sekolah, Pejabat Pelajaran Daerah dan ketua kampung berkenaan bagi menilai keberkesanan kaedah yang dijalankan.

Beliau berkata, sejumlah RM1 bilion telah diperuntukkan untuk pelaksanaan projek notebook satu Malaysia, yang melibatkan pengagihan sebanyak satu juta unit notebook berserta langganan pakej jalur lebar kepada pelajar-pelajar dari keluarga berpendapatan isi rumah di bawah RM3,000 dan juga kepada golongan berpendapatan rendah.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… HUJAN TIDAK PANAS PUN TIDAK … TETIBA ADA CERITA PENYELEWENGAN PULAK… kah kah kah..

kah kah kah… INI MESTI PROJEK NAK REMBAT DUIT UNTUK PILIHANRAYA…. kah kah kah..

kah kah kah…. SATU BILION RINGGIT….BANYAKNYA DUIT…. kah kah kah..

woit… CUBA TEKA BERAPA NOTE BOOK YANG AKAN DI EDAR…. kah kah kah..

kah kah kah... DULU DI GANU... SATU NOTE BOOK TJUH RIBU RINGGIT... kah kah kah..

kah kah kah... SEKALI INI BERAPA AGAKNYA?.... kah kah kah

kah kah kah…. INI MESTI PROJEK KRONI….. kah kah kah..

kah ka kah… MARK UP…. BAGI GEROMBOLAN SIKIT UNTUK BELANJA PILIHANRAYA…kah kah kah..

kah kah kah…. YANG LAIN REMBAT…… kah kah kah…


nota:
inilah cara gerombolan buat kerja
inilah cara menyedikan belanja
untuk pilihanraya
tak caya?
tunggu dan lihat - note book cap ayam
tapi harga dua tiga ribu kah kah kah