Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 12 Januari 2011

SATU LAGI PROJEK TIPU RAKYAT




APA KATA FIRAUN INI?



nota:
siang malam kerja menipu
tak habis habis menipu
macam macam kelentong
tak habis habis kelentong
macam macam lebong
tak habis habis melebong







19 LAGI PROJEK ETP DILANCAR –meloya

Najib Razak hari ini mengumumkan pelancaran 19 lagi projek di bawah Program Tranformasi Ekonomi (ETP) negara melibatkan pelaburan hampir RM67 bilion.

Mengumumkan demikian di Bangunan Perdana Putra di sini, Perdana Menteri berkata, ia akan menjana Pendapatan Negara Kasar (GNI) sebanyak RM36 bilion lagi serta menyediakan 35,000 peluang pekerjaan baru.

Sejak pelancaran ETP pada 25 Oktober 2010, Najib telah mengumumkan 18 projek permulaan dan perkembangan berkaitan untuk menjayakan agenda transformasi negara ini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit..MACAM MANA PENDAPATAN KASAR NEGARA JADI GNI...kah kah kah

woit… MACAM MANA PROGRAM TRANSFORMASI EKONOMI JADI ETP… kah kah kah..

kah kah kah…. SEPATUTNYA PTE…. KATA KETUANAN MELAYU… kah kah kah....

kah kah kah… ETP INI MAKNANYA ENTOT ENTOT TAK PANCUT….. kah kah kah..

nota:
macam macam nak tipu mak cik felda
macam macam nak kelentong wak parjo

mana nak rembat duit tak ada pulak cakap

ini mesti nak jual bon
ini mesti nak pinjam duit
kalau tidak kena perah susu bik mama kah kah kah


JAMALUDDIN JARJIS DI MANA KAMU ?




BUKAN YANG INI





JURUSOLEK DAKWA DICABUL TERIMA SMS LUCAH ? -mkini

Seorang jurusolek mendakwa beliau dihujani pelbagai teks pesanan ringkas (SMS) lucah dan juga ugutan selepas membuat aduan bahawa seorang ahli politik di Perak mencabul kehormatannya pada sambutan menjelang tahun baru.

SMS berkenaan dihantar melalui beberapa nombor telefon bimbit yang tidak dikenali - ada yang menyarankan supaya hubungan seks diadakan dengan wanita itu dan ada pula yang mengugut untuk merogolnya.

“Dia terima SMS itu selepas buat laporan polis. Wanita itu kemudiannya membuat laporan polis kedua berhubung SMS berkenaan,” kata peguamnya, Leong Cheok Keng, ketika dihubungi.

“Ada antara SMS itu menggunakan huruf 'F' dalam perkataan bahasa Inggeris.”

Jurusolek itu pada dalam laporannya berkata pada kejadian 31 Disember tahun lalu, ahli politik yang terkenal itu meramas buah dadanya di sebuah kelab di Ipoh.

“Laporan polis dengan jelas menyatakan dia dicabul oleh ahli politik tertentu. Sekarang kes sedang disiasat dan pihak berkuasa akan menentukan sama ada mendalkwa atau tidak individu berkenaan,” kata Leong.

Menurut beberapa laporan media, Ketua Polis Perak, Mohd Shukri Dahlan mengesahkan laporan itu tetapi enggan mengulas.

Leong juga menafikan bahawa vwanita itu telah menerima pampasan dari ahli berkenaan supaya menutup kes tersebut.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… DI MANA JAMALUDDIN JARJIS?.... kah kah kah..

woit… RAIS YATIM DI MANA?.... kah kah kah..

woit…. RAHIM THAMBI DI MANA?.... kah kah kah..

kah kah kah…NAJIB RAZAK DI MANA?.... kah kah kah…

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…. ZUL NORDIN DIMANA?.... kah kah kah..

kah kah kah…. ADA TANDA TANDA BISUL….. kah kah kah

nota:
ini mesti dari party pas
malam itu tersalah masuk
kah kah kah

kalau pkr atau dap
mesti dah ada nama
kah kah kah


LENGGGONGGGGG APA MACAM
ADA BAIK MCA DI SANA?

kah kah kah





DENGAR DAN LIHAT




NAJIB BIDAS PELAN 100 HARI PEMBANGKANG
– berita hairan

Najib Razak isteri kepada Rosmah hari ini membidas pelan 100 hari yang dibentangkan oleh pakatan pembangkang bulan lalu yang disifatkannya sebagai populis dan tidak bertanggungjawab.

Perdana Menteri berkata, selepas dikaji pelan itu, ia sebenarnya tidak berpaksi kepada kenyataan kerana tidak ada pembentangan dari segi punca kewangannya.

"Kita tidak boleh mengambil sikap terlalu populis sehingga menggadaikan masa depan negara. Kita tidak boleh begitu, tidak bertanggungjawab sama sekali sehingga anak dan cucu kita merana nanti.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… ISTERI ROSMAH INI….TENGOK TV RAKYAT NI…. kah kah kah..

kah kah kah… KALAU GEROMBOLAN TERUS BERKUASA… JAMIN MALAYASIA BANKRAP..kah kah kah..

kah kah kah… KALAU KITA HUMBANKAN… MALAYSIA SELAMAT… kah kah kah…




nota:
sila lihat
sila dengar
sila fahami
jangan takut bini
kah kah kah


MUNKEEE CHINA KEPALA BANA



JANGAN GATAL GATAL LAGI



nota:
kali ini jangan hitung hitung
kali ini jangan fikir fikir
kali ini jangan takut takut
kita humbankan gerombolan
ke dalam tong sampah sejarah
kah kah kah






KERAJAAN SERIUS CARI KEADILAN KEMATIAN TEOH – berita haira

KUALA LUMPUR: Kerajaan serius dan berusaha bersungguh-sungguh untuk mengenal pasti punca kejadian sebenar sehingga menyebabkan kematian Setiausaha Politik EXCO Selangor, Teoh Beng Hock.

Menteri Kesihatan, Seri Liow Tiong Lai, berkata usaha sudah dan sedang dilakukan dengan bersungguh-sungguh bagi memastikan kes itu dapat diselesaikan secara baik.

“Kenyataan adik Teoh yang tidak berpuas hati dengan keputusan inkues yang dikatakan tidak menyiasat punca kematian abangnya, saya fikir tidak tepat kerana ia sudah dilakukan.

“Peguam Negara juga sudah merayu untuk menyemak inkues itu dan ditambah pula dengan pengumuman kerajaan untuk menubuhkan Suruhanjaya Diraja bagi menyiasat perjalanan atau pengurusan siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), dari segi perjalanan, soal selidik dan bagaimana kes ini boleh berlaku.

“Saya rasa semua ini adalah satu usaha kerajaan untuk mengenal pasti isu ini dapat diselesaikan dengan baik, sekali gus menolak tanggapan kerajaan tidak serius dalam kes ini, ” katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH



woit… INI MUNKEE BANGANG…. kah kah kah..

kah kah kah… APA PUNYA TUUUUR PUNYA MUNKEEEE…. kah kah kah..

kah kah kah… PERCUBAAN NAK REDAKAN KEMARAHAN ORANG CHINA…. kah kah kah..

woit… SEMUA ORANG NAK TAHU SIAPA BUNUH TEOH…kah kah kah..

kah kah kah … SIASATAN INI BUKAN CARI SIAPA BUNUH TEOH…. kah kah kah..

woit… SIASATAN INI NAK TAHU BAGAIMAN KES INI BERLAKU…. kah kah kah..

kah kah kah… BERLAKU KEPALA BANA APA?.... kah kah kah….

woit… NAK TAHU SIAPA BUNUH TEOH BUKAN NAK TAHU MACAM MANA DIA DI SIASAT… kah kah kah..

nota:
takkan orang china tak sedar sedar
cukong dan towkay memang bodek gerombolan
mari kita sama sama humbankan ketuanan melayu
kah kah
kah


JEMPUTAN UNTUK KETAWA




SEMUA DI JEMPUT




BERTEMU DENGAN ZUNAR

Peminat-peminat berpeluang bertemu kartunis politik Zunar secara langsung dalam program santai di KL Sentral, Brickfields pada 13 Januari ini.

Program "Teh Tarik Session" anjuran portal web "Malaysian Digest" itu bertempat di kedai makan Killiney Sooka bermula dari jam 4.30 petang dan berakhir pada jam 7.30 petang.

Dengan tema "Cartoon as a Powerful Communication Tool" (kartun sebagai media komunikasi paling berkesan), Zunar akan mengadakan sesi dialog, menjelaskan falsafah dalam bekarya dan berkongsi pengalaman secara interaktif dengan peminat-peminatnya. Turut diadakan ialah sesi tandatangan otograf dan penjualan buku.

Ini adalah sesi pertama kartunis kontroversi itu bersama peminat selepas dibebaskan dari lokap kerana ditahan di bawah Akta Hasutan 26 September tahun lepas kerana buku terbarunya "Cartoon-O-Phobia" dituduh kerajaan sebagai "mengancam ketenteraman awam."

Program itu terbuka kepada semua dan menurut pihak penganjur minuman percuma akan diberi kepada 40 perserta pertama yang membuat pendaftaran awal. Pendaftaran boleh dibuat di sini http://www.malaysiandigest.com/teh-tarik.html. Maklumat lanjut boleh menelefon 03 2272 4045

nota:
tukar tiub akan memperkenalkan
zunar pada sesi teh tarik ini
mari kita ketawa kah kah ka


RAKYAT TURUN KE JALAN RAYA!!!



LIHAT DAN BACA



nota:
tompok tompok merah itu
ialah tanda dimana kampong
dan kota dimana warga tunisia
telah turun berdemo

seluruh negara telah bangun!




DUA PULUH TIGA MATI DI TUNISIA

semuanya bermula dengan seorang graduan yang dikasari polis
kerana membuka warung jual buah. beribu-ribu graduan yang berijazah
tidak ada kerja di tunisia. membuka warung adalah jalan untuk hidup

yang kaya hanyalah kaum keluarga presiden Zine al-Abidine Ben Ali dan kroninya. isteri kepada presiden ini asik gila ke paris untuk jadi first lady. keluarga ini sedang mengumpul bertimbun timbun harta.

media di tunisia di kawal
ada akta mengawal akhbar
semua tv milik kerajaan
atau milik keluarga presiden
atau milik kroni presiden

ada akta mengawal mahasiswa
ada akta mengawal hak berkumpul

tanah tanah milik nelayan ditepi laut kena rampas
oleh kroni untuk mendirikan hotel dan kondo

semakin banyak graduan menganggur
semakin banyak graduan berhutang untuk hidup
hutang belajar belum selesai lagi

akhirmnya rakyat turun ke jalan raya.
telah tiga minggu mereka turun ke jalan raya.

media barat senyap tidak heboh seperti kes anak anak muda turun
ke jalan raya di iran. ini kerana tunisia adalah barua negara barat.
ini kerana tunisia barua amerika maka mereka tidak hebohkan.

tetapi hari ini 23 orang telah tewas ketika tunjuk perasaan.

apa yang berlaku di tunisia ini telah mempengaruhi pula di aljeria negara
disebelah barat tunisia. anak anak muda telah juga keluar ke jalan raya.
ini kerana minggu lalu harga gula , minyak dan tepong dinaikan.

harga naik kerana penarikan subsidi.
kerana menyelaraskan harga
kerana rasionalisasi harga
kerana cadangan pemandu
kerajaan aljeria dinasehtakan oleh bnk dunia dan imf
untuk menarik dan mengurangkan subsidi
kenalkan cukai GST kepada warga aljeria

semua ini adalah pelajaran untuk kita di malaysia
kalau gerombolan dipilih sekali lagi
GST – cukai gasak sampai terburai – akan dikenakan
kepada kita semua. ini adalah cadangan dari bank dunia dan imf
pemandu kita ialah kaum pemodal antarabangsa

justeru bersedia!
anak anak muda bersedia
kerana dunia ini akhirnya adalah milik anak muda!



TWENTY-THREE DIE IN CLASHES BETWEEN TUNISAI JOBS PROTSTERS AND POLICE
- guardian london

Police fired into the air to disperse a crowd ransacking buildings in a Tunis suburb on Tuesday, the first time a wave of violent unrest that officials say has killed 23 has hit the Tunisian capital.

People taking part in the weeks of clashes rocking Tunisia say they want jobs and better living conditions, but authorities say the protests have been hijacked by a minority of violent extremists armed with petrol bombs and clubs.

In the strongest US statement on the violence to date, state department spokesman Mark Toner said Washington was "deeply concerned by reports of the use of excessive force by the government of Tunisia".

A Reuters reporter in the working-class Ettadamen neighbourhood of Tunis said he saw hundreds of youths, who had earlier blocked roads with burning tyres and hurled stones at police, try to attack a local government building.

Police fired warning shots into the air and also fired teargas grenades to try to force people back from the building, the reporter said.

"We are not afraid, we are not afraid, we are afraid only of God," the crowds chanted.

The main body of the crowd later dispersed and police were pursuing small groups of people through side streets near the scene of the earlier stand-off.

A witness reported that large numbers of police reinforcements had been brought in and were being kept on standby a few blocks away. There was no sign of any disturbances in other parts of the city.

The unrest is the worst in decades. Officials said the civilian deaths – almost all of them in clashes in provincial towns at the weekend – came about when police fired on rioters in legitimate self-defence.

Reports of the clashes in Tunis emerged minutes after the government raised the death toll from the unrest by three, but dismissed human rights groups' estimates of a higher number.

Until Tuesday evening there had been no reports of major new clashes after the army was deployed in the most restive towns, schools and universities were shut indefinitely and police with loudhailers ordered people in at least one town not to gather in the streets.

Tunisia, a country of 10 million people which depends on trade and tourism for its economic survival, has been bracing for international reaction to its handling of the protests.

NOTA:
belajar dari pengalaman
jadikan pengalaman sebagai
guru yang setia!



SIANG TIPU RAKYAT- MALAM TIPU DIRI SENDIRI




ANAK RAZAK ATAU CUCU RAZAK?


nota:
tunngu dan nanti
wikileaks akan keluarkan
dokument tentang altantuya

tunggu dan nanti berita dari paris
berita apa hah??

kah kah kah



NAJIB BERBOHONG , TIDAK YAKIN PILIHAN RAYA AWAL
– harakah daily

Najib Razak tidak yakin mengadakan pilihan raya awal kerana beliau sendiri pun bercakap bohong, kata Naib Presiden PAS, Mahfuz Omar.

Mengulas laporan bahawa Najib tidak yakin mengadakan pilihan raya seawal Mac atau Julai tahun ini kononnya kerana prihatin dengan janji-janji yang belum dilaksanakan oleh wakil-wakil rakyat Barisan Nasional (BN) di setiap kerusi pilihan raya, Mahfuz berkata Najib sendiri banyak kali didapati bercakap bohong.

"Isu terbesarnya bukan janji-janji yang belum dilaksanakan oleh wakil-wakil rakyat di bawahnya, tetapi Najib sendiri pun banyak kali didapati berbohong.

"Contohnya dalam isu terbunuhnya Teoh Beng Hock di pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Selangor, keluarga mangsa kini menuntut Najib menunaikan janjinya untuk menubuhkan suruhanjaya diraja bagi menyiasat punca kematian tersebut, jika mereka tidak berpuas hati dengan hasil siasatan inkues," katanya.

Sekarang, kata Mahfuz, ternyata mereka tidak berpuas hati dengan hasil siasatan inkues itu dan Najib pula tiba-tiba mengumumkan bahawa suruhanjaya tersebut hanya akan meneliti dan mengkaji peraturan berkaitan soal siasat yang digunapakai.

"Ternyata Najib telah membohongi keluarga mangsa," kata Ahli Parlimen Pokok Sena itu.
Bagi beliau, Najib bukan sahaja menipu keluarga mangsa, malah menipu seluruh rakyat Malaysia yang tertanya-tanya siapa yang membunuh Teoh.

"Persoalannya mengapa Najib kelihatan beria-ia mengelak dan memesong dari janjinya kepada keluarga Teoh bagi menyiasat punca kematian tersebut, jika mereka tidak berpuas hati dengan hasil siasatan inkues.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… MAHFUZ…. KESIAN LAAA PADA MAT MONGOL NI….kah kah akh..

kah kah kah… HIDUP TERSEKSA…. kah kah kah..

kah kah kah… HARTA ADA … DUIT ADA… TAPI JIWA MERANA…. kah kah kah..

kah kah kah… SIANG MALAM MIMPIKAN YANG SLIM…. kah kah kah..

kah kah kah… BANGUN BANGUN DISEBELAH… ANAK BADAK…. kah kah kah

kah kah kah… TERPAKSA HIDUP MENIPU… kah kah kah..

kah kah kah… NAK BUAT MACAM MANA … TAK ADA PILIHAN… kah kah kah..

kah kah kah... SIANG MENIPU RAKYAT... MALAM MENIPU DIRI SENDIRI... kah kah kah..

kah kah kah.... PEGANG BAHU BADAK.... KHAYALKAN ZIANA ZAIN.... kah kah kah..

kah kah kah... PEGANG KAKI BADAK.... KHAYALKAN ALTANTUYA...kah kah kah

KOSONG DAN LOPONG




BERITA YANG INI TAK LAPOR





nota:
kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah





GADIS DAKWA DICABUL USTAZ KETIKA RAWATAN
–berita hairan

NIBONG TEBAL: Seorang remaja perempuan berusia 14 tahun mendakwa dicabul kehormatan oleh seorang ustaz ketika sedang mendapatkan rawatan kononnya untuk mengeluarkan penyakit buatan orang di rumah lelaki itu di Sungai Bakap di sini, Ahad lalu.

Dalam kejadian kira-kira jam 9 pagi itu, mangsa dibawa oleh ibunya ke rumah suspek yang berusia 43 tahun untuk mendapatkan rawatan setelah dia sering berasa tidak tenteram dan kerap bertengkar dengan ahli keluarga.

Ketua Polis Daerah Seberang Prai Selatan (SPS), Superintendan Shafien Mamat, berkata apabila tiba di rumah suspek, mangsa diminta menukar pakaian dengan hanya bertuala sebelum diminta masuk ke bilik air.

Ibu mangsa pula diminta menunggu di luar dan membaca al-Quran.

“Ketika bersama suspek di dalam bilik, remaja itu mendakwa dia dicabul oleh ustaz itu sambil membaca jampi,” katanya di sini, semalam.

Beliau berkata, selepas pulang daripada berubat, mangsa menceritakan perkara itu kepada ibunya.

Berikutan itu, mangsa dibawa ke Balai Polis Sungai Bakap pada hari kejadian untuk membuat laporan, katanya.

Berikutan laporan itu, polis menahan ustaz berkenaan yang juga seorang pendakwah bebas pada keesokannya bagi membantu siasatan.

Siasatan awal mendapati suspek yang menerima pendidikan tinggi di Syria, sudah berkahwin dan mempunyai lima anak.

Suspek dibebaskan dengan jaminan polis setelah diambil keterangan.


NOTA:
ini lah contoh bagaimana telah merosotnya
seni dan budaya melapor berita di tanah air kita ini.

seharusnya berita ini TIDAK perlu dilapor.
ianya menjadi berita kerana sensasi UZTAZ

lihat tidak ada nama yang tertuduh
tidak ada nama yang menududh

tidak ada rujukan dari keluarga

macam ada niat bahawa jika ini ustaz maka wajib jadi berita

jika ustaz ini belajar dari luar negara lagi jadi berita
jika ustaz ini ahli pas – jamin ada nama dan gambar
kalau ahli pas bukan nama dan gambar sahaja
tapi gambar kena gari keluar ketika ditangkap pun ada

bayangkan berapa ramai ustaz di nibong tebal
semua dapat nama busuk
banyangkan berapa ramai gadis bermasaalah di nibong tebal
semua kawan kawan akan menganggap si polan itu dan si polan ini

media yang sama menuduh blog dan laman membuat fitnah liar
media yang sama menududh blog dan laman membuat tohmah
blog dan laman dituduh sebagai penyebar fitnah

tetapi

lihat diri sendiri duli
kaji dan analisa
dari mana punca fitnah ini

di negara kapir yang warganya makan babi
di negara kapir yang warga nya tak pergi masjid
berita KOSONG macam ini kerana ada PADERI
mencabul TIDAK AKAN dilaporkan

nota:
ketika jamaluddin jarjis meraba raba bontot pelayan
di bar di brickfeild tak ada pulak laporan sensasi
ketika berita rais yatim merofgol amah
yang terkeluar di wikileaks
tak pula jadi induk berita

yang dilapor berita KOSONG
kah kah kah


WIKILEAKS : KES ALTANTUYA MODEL DARI MONGOLIA




MUKA ORANG JAHAT




WISMA PUTRA PANTAU PENDEDAHAN WIKILEAKS - meloya

Kerajaan memantau secara dekat setiap dakwaan yang dibuat oleh WikiLeaks berhubung 'keburukan' negara ini bagi mengelakkan persepsi negatif itu terus berakar dan berlegar-legar di kalangan negara lain.

Anifah Aman berkata, pemantauan itu amat perlu dilakukan bagi mengelak berlaku kejutan sekali gus mengeruhkan hubungan dua hala antara negara ini dengan negara lain.

Menurut beliau, pemantauan itu bermaksud apabila berurusan dengan negara luar atau semasa melawat negara mereka, pihaknya akan membuat persediaan mencukupi bagi menjawab segala tohmahan yang dilemparkan oleh Wikileaks itu.

"Kita tidak boleh mengambil pendekatan bahawa pendedahan itu (WikiLeaks) bersifat peribadi atau rahsia tetapi sebaliknya perlu menjelaskan mengenai perkara sebenar. Ini amat penting kerana jika tidak berbuat demikian, maka selama-lamanya mereka akan menganggap kita bersalah," katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…. NAK PANTAU MACAM MANA?.... kah kah kah..

kah kah kah… DOKUMEN SEMUA ADA DALAM ALAM SIBER..…. kah kah kah..

kah kah kah… INI MESTI NAK JAGA KES ALTANTUYA…. kah kah kah…

kah kah kah… KALAU KES RAIS ROGOL AMAH ADA… ALTANTUYA MESTI ADA… kah akh akh..

kah kah kah… ATAU NAK PANTAU KES… DAYAK KENA TIPU DI SABAH DAN SERAWAK?.... kah kah kah..

kah kah kah….ATAU TAK NAK BAGI DUNIA TAHU… KAPAL SELAM MALAYSIA TAK BOLEH MENYELAM?... kah kah kah..

woit… JANGAN BUAT KERJA BODOHLAA… PANTAU WIKILEAKS…KERJA BANGANG…kah kah kah..

kah kah kah… BANYAK KERJA LAIN BOLEH BUAT… kah kah kah..

kah kah kah… PERGI PERAH KELAPA SAWIT… BANTU RAKYAT .. HARGA MINYAK MAHAL… kah kah kah..

kah kah kah..KALAU TIDAK PERGI TOLONG RAIS YATIM...kah kah kah...

kah kah kah.... BINI DIA SEDANG GASAK DIA KERANA KES ROGOL AMAH... kah kah kah...

nota:
ada lebih dari seribu helai
dokumen tentang malaysia
dalam wikileaks
pasti ada kes bunuh altantuya

ini lah sebanya ingin dipantau
kah kah kah


SUDAH DI RAMALKAN DENGAN TEPAT !!!




BILA RAKYAT MULA MARAH!!


nota:
anak muda wajib bersedia
untuk menyusun turun ke jalan raya
tidak ada pilihan
melainkan kita humbankan gerombolan
ke dalam tong sampah sejarah!



6 SYARIKAT DISIASAT, 1 DISITA SELEWNG MINYAK MASAK
– berita hairan

Enam syarikat yang terdiri daripada pemborong dan syarikat pembungkusan semula minyak kini disiasat manakala satu lagi di sita kerana penyelewengan minyak masak, kata Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan,i Ismail Sabri Yaakob, hari ini.

"Kita juga sedang buat 'auditing' dengan syarikat pembungkusan semula minyak
dan juga pemborong. Kita sedang siasat dengan mereka ke mana minyak itu pergi, seperti yang kita buat semasa isu gula dahulu," katanya ketika ditemui pemberita di sini. Beliau berkata, kerajaan tidak akan berkompromi terhadap mereka yang menyeleweng dan tindakan tegas akan diambil kepada mereka yang bersalah.

"Sekali lesen dibatalkan, kita tidak akan sambung balik kerana kita tidak mahu rakyat susah akibat perbuatan mereka ini. Di bawah Akta Kawalan Bekalan peruncit boleh dikenakan denda maksimum RM250,000. Jadi kita akan gunakan yang maksima," katanya.

Ismail Sabri berkata, kerajaan juga telah membatalkan tujuh lesen syarikat pemborong gula yang terbabit dengan aktiviti penyeludupan dan penyorokan gula tahun lalu.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… BETUL TAK?.... kah kah kah….

kah kah kah…. BETUL BETUL MACAM DI RAMALKAN…. kah kah kah..

woit… CARI LAAA IDEA LAIN… kah kah kah..

kah kah kah…. NAK TIPU… PAKAI TRIK LAMA JADI BAHAN LAWAK…kah kah kah…

kah kah kah… MINTA LAAA TOLONG DARI APCO…. kah kah kah…

INI RAMALAN TT KELMARIN

mari kiat bertaruh yang mana akan mucul:

1 - kerajaan akan terus berusha tetapi keadaan ...
2 - harga minyak kita lebih murah dari....
3 - kerajaan beri subsidi berjumlah...
4 - lebai karim di kg gibong akan berjimat ....
5 - kerajaan akan terus pantau...
6 - peniaga cari untung berlebihan akan di dakwa....
7 - tiga pengusaha kilang minyak haram di tangkap...
8 - sebuah lori cuba seludup di tahan....
9 - tuan punya warung berjanji tidak akan...
10 - pergi kencing berdirilaaalaaa.... dah dengar semua ini kah kah kah