.

Selasa, 13 Februari 2018

APA RANCANGAN MAHATHIR






DUIT & MAHATHIR





DOA MEMBURET DI BALI





MEBURET HALAL

main buret bini org xsalah, dalilnya ia termasuk dalam job discription ketua pengarah ... ada paham! on 
MAIN BURET DI BALI
Anonymous
at 4:20 PM
on 2/13/18


ENTOT DI BALI

Kah kah kah ..ada bini orang entot dgn boifren hingga ke Bali.. tak de apa-apa pun. 
on GAGALIS BODOH
panglimo potaseh
on 2/13/18






-------------------

TERBAKAR? BIAR BETUL !




TERBAKAR ???

APA APA APA KE?

Bangunan KWSP terbakar



PETALING JAYA: Bangunan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) di Jalan Gasing, dekat sini terbakar dalam kejadian kira-kira jam 12 tengah hari tadi.
Sehingga kini, asap tebal serta api kelihatan dari bangunan berkenaan yang dapat dilihat dari Lebuhraya Persekutuan.


ATAU INI TANDA

HARI HARI AKHIR

SAEKOR NAJIB

KAH KAH KAH

-------------------

TANYA DATUK KADIR JASIN





TANYA DATUK

KADIR JASIN
150 tan? 25 January? Nanti aku tanya setiausaha sulit kak rose mintak dia cek kalendar kak rose masa tu ada terbang keluar malaysia ke tak. on APA MAKNA GAMBAR INI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/13/18





---------------

GUA MALS NAK STORY









GUA MALAS

NAK STORY
Kah kah kah ciss aku ingatkan ramai amoi nak bergambar dgn kau, tt. Nampaknya kau terus kekal sebagai gagalis tegar! Kah kah kah on 
RAMAI AMOI JADI PEMINAT
Remove content | Delete | Spam
Anonymous
on 2/12/18



---------------

KUNCI BINCAT






KUNCI BINCAT
Isa samad pegang kunci rahsia najib...nama kunci tu ziana zain on 
KEMUT POWER DARI ISA SAMAD
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/12/18



---------------

PARTI ISLAM PAS BUAT ANCAMAN







APA PARTI 

ISLAM PAS 

AKAN  BUAT  

PANGGIL JIN 

DARI AMERIKA?



Beku peruntukan: PAS beri tempoh kepada Azmin sebelum Tahun Baru Cina

 | February 6, 2018
PAS akan bertindak sekiranya pengerusi Pakatan Harapan Selangor itu tidak memenuhi tuntutan mereka.






SHAH ALAM: PAS memberi tempoh kepada Menteri Besar Selangor i Azmin Ali sebelum Tahun Baru Cina 17 Februari ini untuk melepaskan peruntukan negeri kepada wakil-wakil rakyat dan penyelaras DUN PAS.
Pesuruhjaya PAS Selangor Sallehen Mukhyi memberi amaran parti Islamis itu akan bertindak sekiranya pengerusi Pakatan Harapan Selangor itu tidak memenuhi tuntutan mereka.
“Kalau kami masih belum menerima juga, dan apabila Adun-Adun lain yang kami difahamkan ada yang boleh menggunakan peruntukan ini, maka selepas daripada Tahun Baru Cina ini kita akan ambil tindakan seterusnya termasuk buat kenyataan rasmi,” katanya pada sidang media selepas Mesyuarat Jawatankuasa PAS harian hari ini.

ATAU INI
HANYA CINGKORO
NAK BUAT HELAH
NAK MINTA DEDAK
WIRID  ADA WIRID
TAPI
DEDAK WAJIB ADA
KAH KAH KAH

-------------------

BERITA BAIK







BERITA BAIK

PROJEK JAHAT

CHINA MERAH

SEDANG DILAWAN




Britain to sail warship through disputed South China Sea

Defence secretary Gavin Williamson said HMS Sutherland, an anti-submarine frigate, would next month assert freedom of navigation rights

A British warship will sail from Australia through the disputed South China Seanext month to assert freedom of navigation rights, the UK’s defence secretary said on Tuesday in a move likely to irk Beijing.
China claims nearly all of the resource-rich waterway and has been turning reefs and islets into islands and installing military facilities such as runways and equipment on them.

YANG INI

KITA SOKONG

AMERIKA DAN UK

MUSUH KEPADA  

MUSUH KITA  

ADALAH 

KAWAN KITA



----------------------

ADA JIN DADAH DI KELANTAN





KESAH BENAR

DI KELANTAN

ADA JIN SURUH

AMBIL DADAH

‘Ada jin suruh hisap dadah’

BACHOK – Orangnya dilihat sederhana, berkopiah putih, memakai seluar jeans dan berjaket. Siapa sangka jejaka yang dilihat normal itu sebenarnya sudah lama bergelut dengan masalah penagihan dadah.

Mat (bukan nama sebenar), berusia 28 tahun berasal dari sebuah kampung berdekatan Jelawat adalah anak keempat daripada lapan beradik.

Mengetahui mengenai susur galur keluarganya, dia bukan orang susah, malah sudah banyak wang dihabiskan ibu bapanya untuk mengubati Mat sejak beberapa tahun lalu, namun lazimnya ia hanya bertahan seketika sahaja sebelum Mat kembali menagih.

Mat berkata, dia mula terlibat dengan gejala dadah pada usia 14 tahun dan sehingga kini dia masih gagal mengatasi masalah ketagihan itu berikutan mendakwa ada ‘jin’ yang mengarahkannya untuk terus menagih dadah.

"Lepas berubat saya pulih seketika, namun bisikan jin itu datang lagi. Dia kata kalau saya ambil dadah saya akan kembali sihat,” katanya ketika ditemui di Pejabat Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK) Bachok.

Mat berkata, dia hanya mendapat pendidikan setakat tingkatan dua di sebuah sekolah di Pengkalan Chepa dan di situlah dia mula ponteng kelas dan masuk hutan untuk menghisap rokok.

Dia juga pernah dihantar ke sebuah pondok di Tunjung, seketika sebelum keluar dan ketagih dadah semula.

“Mak ada beri minum air bacaan Yasin dan ayat suci al-Quran dan ia mengurangkan sedikit ketagihan saya. Namun, bisikan seperti itu juga akan muncul ketika saya sedang bertasbih, sedang solat dan ketika berbual-bual.

“Ada ketikanya ia munculkan makhluk besar dengan wajah berbulu hitam seperti beruk besar tapi saya tak takut. Kalau saya hisap dadah dia tak ganggu, tapi kalau saya solat dan berzikir ia akan ganggu. Dalam mimpi pun ada sehingga saya sering terkejut dalam tidur,” katanya yang mengambil pelbagai jenis dadah termasuk syabu dan pil kuda.

Mat melukis rupa jin yang sering datang dalam fikirannya

Mat mendakwa, hasil pertemuan dengan bomoh mengatakan syaitan dalam hatinya sudah tiada tetapi masih ada di dalam fikirannya.

Dia mendakwa, bomoh mengatakan jin itu terlalu ramai dan hanya sebahagian sahaja yang dapat dikawalnya.

“Saya solat lima waktu tapi ada kalanya kalau saya tak dapat kawal diri, jin  paksa saya mengamuk sama ada tendang pintu atau tumbuk mesin basuh. Bila dengar orang bercakap pun saya rasa nak marah.

“Saya tak boleh bunyi bising atau pelik-pelik nanti saya terkejut dan ia membuatkan jin itu mengamuk,” katanya.

Mat berkata, kini dia juga lebih sudah setahun dirujuk ke pakar psikiatri di hospital Kota Bharu.

“Orang kata ‘benda’ itu tak boleh dihalau tapi kena selalu baca ayat suci al-Quran. Malangnya saya hanya tahu baca sampai ‘kulya’ (surah Al- Kafirun) saja. Nak hafal al-Quran pun susah bila macam ini.

“Saya pun kena ambil ubat setiap hari dan saya ingat dah tak mahu lagi terlibat dengan dadah ini. Saya jarang ke masjid sebab takut ganggu orang dan tak sihat sangat.

"Muka saya rasa sakit macam ditarik, kadang-kadang sakit usus, sering sawan dan lenguh badan. Saya cuba cari kudrat macam dulu untuk pulih,” katanya yang pernah ditangkap polis pada 2015 dan terlibat kes mencuri di sebuah restoran di Pasir Mas.

Bercakap mengenai matlamat masa depannya Mat berharap dia akan pulih sepenuhnya dan ingin bekerja untuk mencari pendapatan sendiri sebelum membeli kereta dan mendirikan rumah tangga.

“Banyak benda yang saya dah tertinggal, dah lama saya tak puasa sebab tak boleh tinggal rokok dan dadah. Saya harap sangat dapat hafal al-Quran dan bantu ibu bapa.

“Jadi saya juga harap remaja di luar sana tak cuba dadah apa lagi merokok. Semua itu tak bermanfaat dan merosakkan masa depan,” katanya.


DIMANA JIN INI

TINGGAL?

DI KAMPONG

 ATAU

DALAM PEKAN?


---------------------

MAT PET









SIAPA TAHU

PERDANA

MENTERI

NEGARA

MANA 

YANG 

DIKESAN

SEBAGAI

MAT PET?







-----------------

APA MAKNA GAMBAR INI




JENG JENG

JENG

APA PASAL

PESAWAT  BAWA

BARANG BERAT

BERLABUH

DI KLIA

APAKAH ADA 

BADAN  GEMOK 

 NAK LARI NAIK

PESAWAT INI?



SAJE TANYA

KERANA PELIK 





-----------------

HABIS HARTA NEGARA TERGADAI





MASIH ADA

BANI MELAYU

TAK CAYA

TANAH MELAYU

TERGADAI PADA

CHINA MERAH?


Pengurusan baru Proton diskriminasi bumiputera, kata Pekema

Persatuan Pengimport dan Peniaga Kenderaan Melayu Malaysia (Pekema) mendakwa dasar Proton di bawah pengurusan baru syarikat menyebabkan pengedar bumiputera berdepan diskriminasi dan kemungkinan akan diganti oleh pengedar bukan bumiputera sepenuhnya.
Presiden Pekema Zainuddin Abdul Rahman membuat dakwaan itu sebagai mengulas dasar Proton yang mengarahkan pengedar menaik taraf daripada pusat 1S (jualan saja) kepada pusat 3S (jualan, servis dan alat ganti) dalam tempoh setahun.


ABIS HARTA 

NEGARA

HARTA 

ANAK BANGSA

DIGADAI  NAJIB

KEPADA

CHINA MERAH

APAKAH 

BANI MELAYU

MASIH TAK SEDAR





------------------

BILA MONSSON CUP TAHUN INI?





NAK TANYA

PADA KHAIRY

MENANTU ABAH

APA JADI DENGAN

PROJEK MEGA

MONSOON CUP

BILA 

PERTANDINGAN

TAHUN 2018 

AKAN DIJALANKAN

SAJE TANYA

NAK BOOK TIKET









-----------------

GAGALIS BODOH








GAGALIS

BODOH

Wanita maut, suami cedera dipercayai angkara hubungan sulit

BELAGA - Seorang wanita berusia 25 tahun ditemukan mati manakala suaminya cedera dengan kesan kelaran di leher masing-masing di sebuah rumah panjang di Sungai Asap di sini, malam semalam (Ahad).

Jiran mereka yang menemukan suami isteri itu dalam keadaan terbaring dan berlumuran darah di bahagian dapur pada kira-kira 9.10 malam terus membuat laporan di pondok polis Sungai Asap.

Suami wanita itu yang berusia 36 tahun dipercayai mengelar leher isterinya dengan senjata tajam sebelum bertindak mengelar lehernya sendiri kerana mengesyaki mangsa mengadakan hubungan sulit dengan lelaki lain.

Ketua Bahagian Pencegahan Jenayah dan Keselamatan Komuniti IPD Belaga, Asisten Superintendan Mohd Sani Junid yang mengesahkan kejadian, berkata  polis yang tiba di tempat kejadian mendapati wanita itu, Melen Ading sudah tidak bernyawa manakala suaminya tidak sedarkan diri.

Mereka kemudiannya dibawa ke Klinik Kesihatan Sungai Asap yang terletak tiga kilometer dari rumah panjang itu sebelum dibawa ke Hospital Bintulu untuk tindakan lanjut.

Kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana bunuh.-Bernama



WOIT 

DI CHINA ADA

300 JUTA 

ANAK DARA

DI INDIA ADA 

300 JUTA

DI INDON 

ADA 100 JUTA

MINAH CUN SLIM

BERGETAH

DI SWEDEN

DI LONDON

DI MADRID

BESEPAH MINAH CUN SLIM

SLIM BLOND

ENTOT BAIK

TAK PERLU BUNUH

HANYA PERLU

TIKET AIRASIA

KAH KAH KAH



------------------------

CHINA MERAH TERUS TIPU MELAYU






CHINA MERAH

TIPU MELAYU
Cina DAP datang nak beri penerangan, depa halau. Cina merah datang jadi tuan tanah, depa senyap. on TERDESAK DI JOHOR
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/12/18




---------------

MELAYU KENA TIPU









MELAYU KENA

TIPU CHINA MERAH
padan muka melayu...dah nasib inderapura jadi intrapura utk China...ECRL rel keretapi sgt pnjang, lebar, luas dan jauh merentas hutan2... Buat highway buka tanah...tebang hutan...ambil balak...ada emas...ada binatang liar pun sodap juga...badak sumbu mmg dah pupus...lepas ni takdr yg tinggal...biawak pun lonyap
on SIAPA CEMAR KUANTAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/12/18


----------------

TEMBAK KAPAL TERBANG ZIONIS







JET PEJUANG  

ISREAL
ciss bedebah punya syria syiah..syria taktahu ke enemy of my enemy itu adalah kawan baik amerika malaysia..syria taktahu ke malaysia anti syiah..sial punya syria..

DITEMBAK JATUH

berahi dia tembak pesawat israel..ayoohh tentera malaysia , sama2 la pakatan saudi utk serang syria..kalo tak pun, bole tembak yemen sbg marahkan anak tapi sindir menantu..hantar dr asri ke syria utk ganyang syria.. 
on ZIONIS TEMPATAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/12/18





---------------

UMNO LEMBU





UMNO  LEMBU
apa nak herannya..dlm umno je dah berlambak lembu2 melayu islam yg makan dedak dan tak mau makan rumput..dedak mengemmuk lembu, makan rumput jenis vegetarian..err..anti undi, boikot undi, rosakkan undi ,tolong ketepi..anda tak layak lawan penipuan.. on
 EEE LEMBU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/12/18





-----------------

BULU KEMUT






BULU ARI
amaran untuk warga malaysia.jgn sentuh isamad...centuh dia bererti centuh bulu ari ari budak hitam ngan adik penyanyi dio.....kakakkakakakakakaka... on 
KEMUT POWER DARI ISA SAMAD
Publish | Delete | Spam
DIDI KOTA BELUD
on 2/12/18





-------------------