Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 10 April 2013

ROSMAH SELAMAT - MUHYIDDIN PUN BODOH MACAM NAJIB



 'Manifesto pembangkang cedok idea BN'

Gombak: Muhyiddin Yassin menempelak pembangkang kerana menciplak sebahagian besar dasar yang sudah dilaksanakan kerajaan Barisan Nasional (BN) untuk dijadikan manifesto mereka. 


Berikutan itu, Timbalan Perdana Menteri berkata tidak timbul isu BN menciplak idea pembangkang, sedangkan mereka secara jelas ketandusan idea baru dan menggunakan dasar kerajaan untuk dijadikan janji kepada rakyat. 

Katanya, jika dibuat perbandingan antara manifesto BN dan pembangkang, ia jelas menunjukkan mereka mencedok idea BN, tetapi memanipulasi isu dengan mendakwa BN menciplak idea mereka.
MALIKUL SEMBAB 
NAK TIKAM MAT MONGOL
tapi
PAKAI PISAU PLASTIK
BANGANG
kah kah kah



KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit....APA SUDAH JADI DENGAN BAKAL PM INI?.... kah kah kah...

kah kah kah.. CAKAP BAKAL PM INI  MEMALUKAN.... kah kah kah..

kah kah kah...RAMAI  PENYOKONG BAKAL PM INI AMAT KECEWA.,... kah kah kah..

kah kah kah...APA SUDAH JADI?..... kah kah kah..

kah kah kah...DAGING TERLALU KETAT MELILIT MUKA KEPALA.... kah kah kah..

kah kah kah.. HINGGA SUSAH NAK BERFIKIR.... kah kah kah...

kah kah kah.... KENAPA BANGANG SANGAT.... kah kah kah...

kah kah kah...MANIFESTO PAKATAN DIUMUMKAN AWAL.... kah kah kah...

kah kah kah..MANIFESTO GEROMBOLAN BARI MINGGU LALU.... kah kah kah..

woit...MACAM MANA PAKATAN BOLEH MENIRU.... kah kah kah..

kah kah kah...BODOH... PATUT LAAA.... TAK DAPAT JADI PERDANA MENTERI... kah kah kah


WARGA KELANTAN
DI JEMPUT BUAT RAMAI



--------

CUKONG SUDAH MARAH



 GAMBAR KENANGAN
MEMBAWA BAU
MCA kecam usaha pembantu 
PM ambil Wangsa Maju
MCA Wangsa Maju menuduh Umno tidak mengamalkan 'semangat BN' dan mendakwa buktinya ialah usaha setiausaha politik Perdana Menteri, Shafie Abdullah, untuk "merompak" kerusi Parlimen Wangsa Maju daripada MCA.

Setiausaha Organisasi MCA Wangsa Maju,  Lim Choon Hong berkata Shafie telah menjadi ketua BN Wangsa Maju dan "langkah seterusnya adalah mereka (Umno) akan mengambil kawasan pilihan raya kami".

Malah, Lim memberitahu satu sidang akhbar pagi ini bahawa ia tidak pernah pun dibincangkan dengan mereka.


KAH KAH KAH

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... CUKONG SUDAH MARAH.... kah kah kah...

kah kah kah... KALAU CUKONG MARAH .... GEROMBOLAN TAK ADA FULUS.... kah kah kah..

kah kah kah... TAPI INI BERITA BAIK UNTUK PAKATAN.... kah kash kah..

kah kah kah.... TAK LAMA LAGI LAGI  BANYAK CUKONG MARAH.... kah kah kah....

kah kah kah...TAK LAMA LAGI .... ALONG PULAK AKAN MARAH.... kah kah kah..

kah kah kah..TAK LAMA LAGI LIM GOH TONG PULAK MARAH.... kah kah kah..

kah kah kah...BILA LEBAI VINCENT TAN MARAH... ERTINYA ROSMAH CARI LAKI BARU... kah kah kah



--------

NATANG BEWOK ADA LAGI



KOMENTAR TUKAR TIUB
jika ibrahim ali bertanding
dan united malays national organisation 
memberi laluan
maka ini bermakna
senarai siapa calon dalam geronbolan
ditentukan oleh mahathir anak lelaki iskandar kutty

jika ada laluan
gerombolan kelantan akan beramok
jika tak ada laluan 
gerombolan kelantan akan beramuk

NOTA
kita lihat dan tunggu
kah kah kah
kah kah
kah


 DULU HEBAT
NAIK MOSIKAL WARNA HIJAU
KAH KAH KAH
Ibrahim Ali sahkan diri bertanding di Pasir Mas

Cetak
KOTA BHARU: Datuk Ibrahim Ali mengesahkan beliau akan bertanding merebut kerusi Pasir Mas, Kelantan. 

Bagaimanapun, beliau tidak menyatakan sama ada akan bertanding atas tiket Bebas atau mana-mana parti. 
Beliau berkata demikian pada sidang media di sini. 


SEKARANG
SEDANG BEGANTUNG
DI BATANG  TAUGEH

--------

TER NOWW TER HOTT - MONEY FESTO




 MONEY  FESTO
lihat dan lihat




--------

SEBUAH BUKU HISHAMUDDIN RAIS



SEBUAH BUKU 
HISHAMUDDIN RAIS

SEBUAH BUKU HISHAMUDDIN RAIS
buku ini sedang dicetak
dalam masa satu minggu
buku ini akan bertemu
dengan para pembaca

tunggu dan nanti
pengumuman akan dibuat
bila buku ini akan dilancar
di mana buku ini boleh di beli
dan berapa harga buku ini

buku 400 muka surat  ini
adalah sebuah kitab  untuk
jadi ingatan sejarah pru13 
untuk anak muda

----------

KLIP VIDEO DI YOU TUBE PALING POPULAR





JANGAN LUPA
JAM 4:00 PETANG INI
PASTILAH 
TV BANGSAR UTAMA

Klip YouTube lebih berpengaruh dari iklan, kata penganalisis

KUALA LUMPUR, 10 April — Pengundi muda lebih mudah dipengaruhi oleh klip video menjelang Pilihan Raya 2013 berbanding pengiklanan oleh kerana klip seperti itu lebih dekat dengan mereka, kata pengananlisis komunikasi hari ini.

Klip YouTube lebih berpengaruh dari iklan, kata penganalisis

KUALA LUMPUR, 10 April — Pengundi muda lebih mudah dipengaruhi oleh klip video menjelang Pilihan Raya 2013 berbanding pengiklanan oleh kerana klip seperti itu lebih dekat dengan mereka, kata pengananlisis komunikasi hari ini.

BERITA BARU MASUK
buku ini sedang dicetak
tunggu dan nanti
sebuah buku hishamuddin rais



------

MALIKUL SEMBAB TAK SABAR NAK TENDANG NAJIB



JAM 4:00 PETANG
TV BANGSAR UTAMA


MUHYIDDIN YASSIN TIDAK FAHAM 
STRUKTUR CUKAI KERETA

Kenyataan Muhyiddin Yassin, Timbalan Pengerusi Barisan Nasional bahawa harga kereta akan turun apabila Perjanjian Perdagangan Bebas ASEAN (AFTA) dilaksanakan sepenuhnya membayangkan beliau tidak memahami struktur cukai kereta yang dilaksanakan sendiri oleh Barisan Nasional.

Sekarang pun, AFTA sudah pun dilaksanakan apabila pembelian kereta-kereta yang dikilang di ASEAN tidak dikenakan sebarang cukai import. AFTA dilaksanakan untuk menghapuskan halangan dagangan (trade barriers) dalam bentuk tarif import supaya barangan boleh bergerak bebas tanpa diskriminasi harga di dalam lingkungan pasaran besar ASEAN.

Yang menyebabkan harga kereta naik melambung adalah cukai eksais dan cukai jualan yang dikenakan dari kadar minima 85% hingga ke 115% ke atas harga asal kereta. Cukai eksais dan cukai jualan inilah yang menjadikan harga jualan kereta bertambah satu kali ganda, bukannya cukai import kerana AFTA telah pun menghapuskan cukai import ke atas kereta-kereta dari negara ASEAN.
 
Setiap tahun, 90% dari kereta yang dijual di Malaysia dikilang di Malaysia atau negara-negara ASEAN. Oleh yang demikian, untuk menurunkan harga kereta, dasar percukaian negara perlu ditukar dengan menghapuskan cukai eksais ke atas kereta seperti yang dicadangkan oleh KEADILAN.

Sebab itu, apabila Muhyiddin Yassin sendiri tidak memahami faktor yang meningkatkan harga kereta sekali ganda, ini menimbulkan keraguan sama ada Barisan Nasional betul-betul ikhlas dengan janjinya untuk menurunkan harga kereta. Lebih membimbangkan, kenyataan Muhyiddin Yassin yang mengaitkan penurunan harga kereta dengan pelaksanaan AFTA membayangkan bahawa janji itu hanya satu gimik politik yang tidak akan dilaksanakan oleh Barisan Nasional sekiranya menang nanti.

Makanya, saya menyeru supaya Muhyiddin Yassin memberi penjelasan sama ada:
1.      Beliau tidak faham tentang struktur percukaian negara dan tersilap membuat kenyataan apabila menyebut pelaksanaan AFTA akan menurunkan harga kereta; atau
2.      Beliau tahu rancangan Barisan Nasional untuk mengaitkan janji menurunkan harga kereta dengan AFTA tetapi bukan cukai eksais, sekaligus mengesahkan bahawa Barisan Nasional tidak ikhlas untuk melaksanakan penurunan harga kereta

Saya tidak pun akan memberi sebarang maklum balas terhadap kenyataan  Muhyiddin Yassin bahawa Pakatan Rakyatlah yang menciplak Manifesto BN. Itu satu kenyataan bertaraf kebudak-budakan yang tidak selayaknya datang dari seorang bekas menteri kanan, maka ia tidak layak untuk diambil serius oleh rakyat Malaysia.

RAFIZI RAMLI
Pengarah Strategi

SEBUAH BUKU
HISHAMUDDIN RAIS



------

SATU PENJELASAN DARI NIK NAZMI



BERITA SAHEH
DARI
TV BANGSAR UTAMA


Mesyuarat PKR, dipengerusi ADUN Seri Setia Nik Nazmi ...

.../video-mesyuarat-pkr... - Translate this page
2 days ago – Pada minit ke 4;11:00 wakil Ahli Parlimen PJS menentang keputusan Nik Nazmi untuk merobohkan jambatan tersebut, ini membuatkan Adun ...



Video Perbincangan Jambatan Besi Desaria
                        
Baru-baru ini video perbincangan mengenai Jambatan Besi Desaria telah disiarkan di internet. Jambatan yang menyeberangi Sungai Penchala ini menjadi jalan pintas dalam menghubungkan Pangsapuri Desaria Fasa 1 dan Pangsapuri Desaria Fasa 2. Terdapat sebuah kuil berhampiran Pangsapuri di Fasa 2 ini dan sebahagian penduduk dari Fasa 1 akan menggunakan jambatan ini sebagai laluan untuk ke kuil tersebut dan beberapa kawasan lain di Fasa 1. Jambatan ini pada asalnya hanyalah merupakan binaan sementara ketika projek pembinaan Lebuhraya Pantai Baru (NPE) kira-kira lebih 10 tahun yang lalu.

Perbincangan ini diadakan beberapa tahun yang lalu di pejabat lama saya di SS6 Kelana Jaya, dipengerusikan oleh saya sendiri dan dihadiri oleh beberapa pihak lain. Video tersebut dirakam secara diam-diam ketika perbincangan sedang berjalan, dan kemudiannya disunting dan digambarkan dalam bentuk yang jauh berbeza daripada tujuan asal perbincangan itu. Tindakan bersifat khianat ini bertujuan memberi gambaran buruk terhadap diri saya dan merupakan suatu usaha untuk mencemar imej saya.

Sebagai rekod, pihak NPE telah menimbulkan isu keselamatan jambatan ini kepada saya apabila  saya dipilih menjadi Ahli Dewan Undangan Negeri Seri Setia pada tahun 2008. Setelah berbincang bersama penduduk setempat dan mereka yang berkepentingan, saya walaubagaimanapun mencadangkan agar kerja meroboh jambatan tersebut ditangguhkan kerana beberapa upacara penting akan berlangsung di kuil pada ketika itu.

Saya kemudiannya ada mengadakan beberapa siri perbincangan lanjutan dan menelan  masa yang lama dalam mencapai kata putus kerana terpaksa mengambil kira aspek keselamatan penduduk dan pada masa yang sama harus menyediakan kemudahan untuk mereka menyeberangi Sungai Penchala.

Video ini dirakam dalam salah satu perbincangan yang telah diadakan. Tapak penempatan baru kuil tersebut telah dipersetujui oleh mereka yang berkepentingan dan saya telah melawat kuil tersebut beberapa kali termasuk bersama Hindu Sangam.

Dalam pada video ini menggambarkan perbincangan yang berlangsung adalah ‘panas’ dan rancak, ia turut jelas memaparkan yang saya ada menekankan bahawa perkara pokok adalah keselamatan penduduk itu sendiri. Saya mengambil kira tanggungjawab ini secara serius.

Akhirnya, perkara ini telah dibawa ke mesyuarat rasmi MBPJ dan dihadiri oleh antaranya, Timbalan Datuk Bandar Puasa Md Taib, Pengarah Kejuruteraan Cheremi Tarman, Ahli Parlimen Kelana Jaya YB Gwo Burne Loh dan Ahli Majlis MBPJ Halimey Abu Bakar. Wakil NPE dan pemaju kawasan sekitar seperti Masteron dan PJCC juga turut hadir.

Kata putus akhirnya berjaya dicapai dimana pemaju bersetuju untuk membina jambatan baru bagi menggantikan jambatan lama sebagai sebahagian daripada syarat-syarat kelulusan pembangunan mereka. Pada masa sama, Jalan PJS 2 harus dinaik taraf. Jambatan Besi sedia ada juga dibenarkan untuk kekal beroperasi sehingga jambatan baru siap dibina. Semua pihak yang hadir bersetuju dengan keputusan ini termasuk diri saya sendiri.

Saya kesal jambatan baru masih belum dibina sehingga kini. Saya dengan ini beriltizam untuk bekerjasama dengan pihak yang berkaitan untuk memastikan pembinaan jambatan baru ini dapat dilaksanakan secepat yang mungkin untuk kegunaan penduduk setempat dan saya amat mengalu-alukan sebarang maklum balas mengenai isu ini.

NIK NAZMI NIK AHMAD
JAM 4:00 PETANG
PASTILAH
DI TV BANGSAR UTAMA


--------

FUK WA FUK WI DARI GEROMBOLAN




JAM 4:00 PETANG
PASTI LAH 
DI TV BANGSAR UTAMA
 GENRE SEX HORROR
manusia paling mulia pada pandangan UMNO ialah yang paling cekap merompak harta rakyat, yang paling pandai mereka cerita fitnah 'genre sex horror', yang paling pandai memutar belit perlembagaan dan undang-undang negara, yang pandai mengusap bontot rosmah,

 yang paling pandai menabur janji dan bila janji dah tak boleh dipenuhi bunuh je orang yang dijanjikan bayaran, orang yang paling mulia disisi umno ialah orang yang paling awal tak lepas tapisan SPRM untuk menjadi calon PRU, orang yang paling mulia lagi bagi umno ialah orang yang menggunakan khidmat 'sami' hindu yang diimport dari benua keling sebab sami Batu Caves 'belum tamat' pengajiannya untuk melakukan 'ritual' membuang sial dan lepas tu tuduh pembangkang terpesong akidah, 

orang yang paling mulia pada umno ialah orang yang menegeluar kan fatwa mengHARUSkan untuk tidak menegur kerja-kerja syirik yang dilakukan oleh UMNO kalau tidak jawatan MUFTI akan ditarik balik, orang yang paling mulia disi UMNO ialah memberikan IC kepada on YA AMPOOON MALAYSIA KU
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/9/13


AKAN DI UMUMKAN
DI MANA DAPAT
DI BELI
------

DUA EKOR BEWOK


GOBAHENG
ialah
 BINTANG BARU MUNCUL
DI ALAM KITA



Gobala rayu Najib agar bagi dia pertahankan kerusi Padang Serai bawah tiket BN sementara BN masih belum putus apakah Ibrahim Ali bertanding tiket umno.
Kihkihkihkih!


JAM 4:00 PETANG
HARI INI
TV BANGSAR  UTAMA



-------------