.

Selasa, 27 Februari 2018

MAHATHIR INGATKAN KITA SEMUA







MAHATHIR 

INGATKAN

KITA SEMUA

JANGAN JUAL 

TANAH MELAYU

KEPADA 

CHINA MERAH





SUARA NIK ABODOH







SUARA 

NIK ABODOH
suara dari langit ketujuh dunia ataupun suara dari langit akhirat luh mahfuz..apa guna jadi agen allah, agen jual undi pas dapat sijil syurga andai tidak bole berkata2 dgn allah dan tidak dpt menemui allah..harun jin pun dah dikambus ditanah taghut..takkan ulama hadi takhtahu sekiranya harun jib dan bertemu allah atau belum..atau masih dialam rehat barzah.. on SUARA SIAPA DALAM TAPE?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/27/18



--------------------

FELDA LINGKUP






FELDA LINGKUP
g mampos la felda..najib jual tanah, jual syer felda, felda terliungkup , tapi korang senyap membabi..kerosakkan yg besar korang tak nampak..yg korang nak cuma perihal tembolok sendiri je..felda siap bantai la pejuang2 ANAK utk felda..semoga felda cepat mampos..kali idup pun masih tidur lagi..nak pru baru terjaga minta tanah sbg pertukaran undi.. on 
INI TANDA PRU14 AKAN SAMPAI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/27/18




-----------------

TANGKAP MO1



INDEKS RASUAH MALAYSIA PALING TERUK, PERLU TANGKAP MO1

Kenyataan Media | 27 Februari 2018

Saya ambil maklum laporan daripada Indeks Persepsi Rasuah (CPI) 2017, di mana Malaysia jatuh di kedudukan ke-62 dalam indeks berkenaan dan jatuh tujuh mata berbanding 2016, menandakan kedudukannya yang terendah sejak indeks Transparency International (TI) bermula pada 1995.
Menurut CPI 2017, negara lain seperti Cuba, Romania, Jordan, Greece, Arab Saudi dan Croatia kini mendahului Malaysia. Ini tahun ketiga Malaysia mendapat kedudukan corot dalam kaji selidik badan pemantau anti rasuah itu berkenaan tanggapan rasuah dalam sektor awam.

Indeks Persepsi Rasuah (CPI) menarafkan 180 negara berdasarkan kepada tahap tanggapan mereka terhadap rasuah dalam sektor awam mengikut kepada kepakaran dan masyarakat perniagaan. Ia menggunakan skala 0 hingga 100 di mana 0 ialah sangat rasuah dan 100 sangat bersih.

Malaysia, sejak skor 52 diperoleh pada 2014, mencatatkan penurunan setiap tahun, melepasi mata pertengahan pada 2016 (49) dan mencecah 47 pada 2017.

1. Laporan itu tidak mengejutkan rakyat Malaysia dan negara akan terus berada di tangga tercorot dalam Indeks Persepsi Rasuah sekiranya ketua rasuah tidak ditangkap atau lebih dikenali sebagai Malaysia Official 1 (MO1) yang terpalit dalam skandal kewangan paling teruk dalam 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Inilah keadaan yang akan kita hadapi setiap tahun apabila laporan rasuah ini dikeluarkan, selagi tidak tertangkap kepala rasuah paling utama di negara ini, selagi itu negara berada dalam kedudukan paling tercorot dan memalukan.

Sementara kita lihat negara-negara jiran yang terkenal dengan amalan rasuah sejak lebih sedekad lalu telah mula pulih, Malaysia pula dilihat semakin merudum dan tersungkur dibawah pemerintahan Umno BN.

2. Saya amat terkejut dengan kenyataan Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Tuan Haji Dzulkifli Ahmad bahawa laporan indeks itu adalah persepsi asing terhadap rasuah di negara kita. 

Beliau perlu sedar bahawa negara kita ini banyak rasuah yang berlaku, selain 1MDB, isu rasuah air di Sabah, isu rasuah dalam Felda, rasuah dalam kalangan penjawat awam dan sebagainya, itu sudah cukup membuktikan negara kita banyak terlibat dalam gejala rasuah.

Tidak perlu untuk SPRM tubuhkan Indeks Rasuah Khas, perasuah utama depan mata pun buat tidak nampak, bagaimana hendak selesaikan rasuah yang lain?

3. Semakin hari semakin banyak pegawai-pegawai kerajaan yang ditangkap terlibat dengan rasuah termasuk ahli politik dan penjawat awam, di media massa dan juga elektronik. Bagaimana hendak memastikan rakyat biasa turut tidak lakukan rasuah?

Rasuah berlaku kerana tiada tangkapan serius yang dilakukan pihak SPRM, menyebabkan lebih ramai berani melakukannya.

4. Orang ramai hendak melihat lebih banyak kes berkaitan rasuah khususnya yang besar-besar disiasat dan dihadapkan ke muka pengadilan. Itulah yang rakyat mahukan. Malaysia perlu bebas daripada gejala rasuah.

5. Akibat amalan rasuah, akan melemahkan sistem pemerintahan sedia ada dan pastinya ia melahirkan pemimpin yang tidak berklualiti.

Justeru itu, berilah mandat kepada Pakatah Harapan yang mahu mentadbir secara bersih, perkhidmatan awam yang jujur serta kepimpinan politik yang amanah. Apabila ini dapat dilaksanakan dengan tegas, semua amalan rasuah dapat diatasi dengan sebaiknya.

YB  Johari Abdul
Ahli Parlimen Sungai Petani
Parti KEADILAN Rakyat




----------------------

DI IPOH JUMAAT INI




JEMPUTAN

IPOH 

JUMAAT INI

DISKUSI: "BAIK-BURUK PELABURAN CHINA KE MALAYSIA" 

TARIKH : JUMAAT, 2 MAC 2018 
MASA : 8.30 MALAM
TEMPAT : BILIK GERAKAN PAKATAN HARAPAN, NO 23 PERSIARAN SERI RAIA, TAMAN SERI RAIA, KAMPUNG KEPAYANG, 31300, IPOH, PERAK

PANELIS : 
- HISHAMUDDIN RAIS
- YB HOWARD LEE
- FAIZ FADZIL
- ASHRAF MUSTAQIM
- SANDREA NG
- USTAZ ZULKIFLI IBRAHIM

MODERATOR :
- SHAIFUL ARIFFIN

ANJURAN A.M.C.J.L & OTAI REFORMIS 1998

JOM HADIR!! 




--------------------

TIMBANG KILO












DATUK SERI

DIJUAL

BERAPA HARGA

SATU KILO

APAKAH KITA

BOLEH BELI

BORONG ONLINE?
Suspek ke-4 ditahan disyaki jual gelaran ‘datuk seri’ palsu
 | February 24, 2018
Lelaki berusia 49 tahun dipercayai turut terbabit dalam memaparkan penjualan pingat dan darjah kebesaran Pahang secara tidak sah di laman Facebook.





KUANTAN: Polis menahan seorang lagi lelaki yang dipercayai anggota sindiket penawaran serta penjualan gelaran darjah kebesaran Pahang yang tidak wujud menerusi laman sosial Facebook.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK) negeri, Supt Mohd Wazir Mohd Yusof berkata, suspek ke-4 berusia 49 tahun itu ditahan di rumahnya di Batu Caves, Selangor, pada 6.45 petang tadi oleh sepasukan anggota dan pegawai dari Jabatan Siasatan Jenayah Komersil Ibu Pejabat Polis Kontijen Pahang.


JUAL JANGAN

TAK JUAL

DUTA SULTAN SULU

PEMIKIR 

GEROMBOILAN

BERNAMA

LOKAMAN ADAM

BOLEH JUGA  ATUR

KAH KAH KAH


-----------------

TIDAK PERLU ROBERT KOUK








NAPA MELAYU

BANGANG 

TAK NAMPAK 

TIDAK PERLU

ROBERT KOUK

NAJIB SENDIRI

DAH GADAI

TANAH MELAYU

PADA 

CHINA MERAH

Ku Nan bidas Robert Kuok lupa daratan, guris hati Melayu Bumiputera

 | February 25, 2018
Setiausaha agung BN itu memberi amaran kepada Kuok supaya tidak menggunakan sentimen perkauman untuk meracuni pemikiran rakyat berbilang bangsa di negara ini.






Rabu lalu, Raja Petra menerusi blognya mendakwa Kuok mempunyai agenda menggantikan pemerintahan kerajaan BN dengan Pakatan Harapan yang diketuai DAP bagi membolehkan kaum Cina menjadi pemerintah di negara ini.


Katanya, bagi merealisasikan impian itu, Kuok bergantung kepada semua taikun Cina dan orang Melayu dalam Pakatan Harapan untuk menjatuhkan kerajaan BN.

Beliau turut mendakwa Kuok secara terbuka menyuarakan pendiriannya tidak suka Dasar Ekonomi Baru (DEB) yang dilancarkan pada 1970, kepada pemimpin Umno seperti dilaporkan akhbar Singapura, The Straits Times pada 4 Disember 2017.

1MDB jual tanah kepada China bayar hutang IPIC, lapor akhbar ...

https://www.ismaweb.net › Berita Utama
Translate this page
Dec 28, 2017 - BANGI, 9 Rabiulakhir 1439H, Khamis – Syarikat sarat hutang milik kerajaan, 1Malaysia Development Berhad (1MDB) didakwa menjual dua hartanahnya kepada China bagi melunaskan bayaran penuh keseluruhan hutang dengan International Petroleum Investment Co (IPIC), lapor akhbar Straits Times ...

Forest City: Jual tanah kepada syarikat luar, bukan pelaburan asing ...

https://www.ismaweb.net › Berita Utama
Translate this page
Jan 18, 2017 - Bagaimanapun, katanya, apa yang berlaku di Forest City adalah sebaliknya. “Syarikat asing tidak menanam modal, sebaliknya membeli tanah-tanah untuk dibangunkan dan dijual. Para pekerja terdiri daripada warga asing yang sebahagian besarnya didatangkan dari negara China dan bahan binaan ...

lagi tanah negara di jual kepada syarikat negara china - friends of dap ...

fodsemalaysia.blogspot.com/.../lagi-tanah-negara-di-jual-kepada.ht...
Translate this page
Dec 14, 2017 - LAGI TANAH NEGARA DI JUAL KEPADA SYARIKAT NEGARA CHINA. DUN TERENGGANU Tapak kilang Perwaja Steel Sdn Bhd (PSSB) seluas 150 hektar di kawasan perindustrian Telok Kalong, Kemaman, telah dibeli oleh sebuah syarikat dari China untuk dibangunkan sebagai loji penapisan aspal ...

Mukhriz: Najib satu-satunya PM jual tanah hak milik kekal kepada ...

www.freemalaysiatoday.com/.../mukhriz-najib-satu-satunya-pm-jua...
Translate this page
Oct 19, 2017 - KEMAMAN: Timbalan Presiden PPBM Datuk Seri Mukhriz Mahathir berkata Datuk Seri Najib Razak merupakan satu-satunya perdana menteri yang membenarkan warga asing membeli tanahberstatus hak milik kekal. “Saya pernah jadi menteri besar. Nak jual tanah hak milik kekal, orang sendiri 


BUKTI JELAS

TANAH AIR ITAM

234 EKAR

DI P. PINANG

310 HEKTAR

DI PULAU INDAH

KLANG

INI BELUM KIRA

TANAH TUDM

 FOREST CITY

PROTON TNB

PELAABUHAN

MELAKA




HABIS LINGKUP

DIREMBAT

CHINA MERAH

--------------------

SATU LAGI BUKTI








SATU LAGI BUKTI

APA GUA BILANG

BETUL TEPAT

AKHIRNYA SPRM

AKAN MASUK

CARI AZMIN


SPRM gesa orang ramai beri maklumat berhubung isu tanah Ijok

 | February 26, 2018
SPRM berkata suruhanjaya itu sedang meneliti maklumat yang dikumpul berkaitan isu tanah tersebut






PUTRAJAYA: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menggesa semua pihak yang mempunyai maklumat tentang isu tanah di Ijok, Selangor supaya mengemukakan maklumat berkenaan kepada pihaknya.

Timbalan Ketua Pesuruhjayanya (Operasi), Tuan Haji Azam Baki berkata SPRM sedang memeriksa dokumen berkaitan tanah itu yang dirampas daripada 5 syarikat, termasuk sebuah firma guaman Rabu lepas.

Memandangkan siasatan tentang perkara itu masih berjalan, beliau meminta agar suruhanjaya itu diberi masa dan ruang untuk meneliti maklumat yang dikumpulnya.


LU TAK CAYA?

INI TANDA PRU14

AKAN SAMPAI

INI CARA

GEROMBOLAN

MENGOLAH 

PERSETUJUAN

INI SABENARNYA

BERKEMPEN

-------------------

SUARA SIAPA DALAM TAPE?





BETULKE?

SUARA SIAPA?


Audio pengakuan Pas terima duit Umno mula tersebar

Sebahagian audio rakaman yang didakwa menjadi bukti pengakuan kerjasama antara Umno dan Pas mula tersebar malam ini yang dikatakan suara seorang AJK Pas Pusat.

Kewujudan audio ini  mula didedahkan oleh Naib Presiden Amanah, Husam Musa di Kota Bharu 18 Februari lepas apabila beliau mendakwa mempunyai rakaman itu.

Audio dengan latar belakang pengakuan berdurasi 2.30 minit itu tersebar mulanya dikesan dalam Facebook Ketua Amanah Marang, Miqdad Zakaria itu kemudiannya telah dikesan disebarkan melalui media sosial yang lain khasnya whatapps.

Video klip yang berasaskan audio itu bertajuk ‘Bukti Pas ambil duit Umno’ itu memaparkan suara penjelasan seorang yang dikatakan AJK Pas Pusat itu menjelaskan bagaimana ia bermula.


JENG JENG

ADAKAH SUARA

TONTON WEE

DENGAN AWEK

GERMAN

ATAU

SUARA  

EDDY WANG

SATU MALAYSIA

MULA TAK SABAR

--------------

INI TANDA PRU14 AKAN SAMPAI










INGAT APA GUA

TULIS...

AKHIRNYA SPRM

AKAN MASUK

CARI AZMIN

DI SUK

SELANGOR

Penduduk gesa Azmin siasat kronisme tanah Kg Felda Bukit Cerakah

SHAH ALAM: Warga Kampung Felda Bukit Cerakah menggesa Menteri Besar Selangor  Azmin Ali mengarahkan siasatan ke atas dakwaan kronisme dalam pemberian hak milik tanah di kampung itu.

Lebih 50 ahli Gerakan Generasi Ke-2 Kampung Felda Bukit Cerakah (GGF2) berkata kerajaan negeri perlu menyiasat adakan wujud dalang kronisme di Pejabat Daerah dan Tanah (PDT) Kuala Selangor dan pimpinan kampung selepas didapati hanya 15% orang memperolehi hak tanah daripada 119 penama yang lulus.

Menurut Pengerusi GGF2 Faizal Rahman, pada awalnya seramai 281 orang penduduk asal diminta mengisi borang memohon hak milik tanah dan diserah kepada PDT Kuala Selangor pada 2015.

“Bila kita meneliti lanjut, secara keseluruhan sebanyak 85% penduduk tempatan tidak disenaraikan sebagai penerima,” katanya kepada pemberita di Bangunan Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah hari ini.

INI TANDA

PRU 14 MAKIN

DEKAT MAKIN

NAK SAMPAI


-------------------

TANDA PAKATAN MENANG








TANDA PAKATAN

MENANG
TAK NAK Dacing.. TOLAK Dacing.. TAK MAU Bulan.. TAK PERLU Bulan.. wahai pengundi desa pengundi pendalaman.. ingat lambang.. hafal logo.. UNDI Bersatu.. PANGKAH Bunga Raya UNDI PKR.. PANGKAH Mata Biru UNDI DAP.. PANGKAH Roket UNDI Amanah.. PANGKAH Gunung on PRU14 PAKATAN MENANG
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/26/18





-----------------

TOK AJI KENA HIMPAP






TOK AJI

KENA HIMPAP
Kahkahkah cilako la kau punya grafik kulit muka tu tt! Sejak bila pulak tok aji dah jadi chekeding camtu sekali?? Tau la tok aji tu tiap hari kena hempap, tapi last time aku tengok gambar dia (masa Pru 13) dulu, tok aji tu elok je masih cukup isi daging, masih tinggi tak kemetot kena hempap dari atas kepala, dan masih pink warna bibir dia, 
walaupun rambut dah beruban dan menipis dah mula botak. Dah tu mak aji pulak, mak aih! Gedempol makin bulat atas bawah! Tu bukan badok lagik dah tu. Tu dah gajoh mammot! Habih penyek tok aji oi! 
on BIK MAMA MINTA 69
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/26/18





-----------------

PRU 14 PAKATAN DITIPU





DITIPU
Kalau dah tahu bakal ditipu besar besaran pada pru akan datang so apa nk buat ni tt??ada idea x?xkan biar je ditipu dan terus ditipu..next pru kene tipu lg..smpi bila ni tt..apa nk buat skrg utk mencegah penipuan..cuntfuse la gua tt... on PRU14 PAKATAN MENANG
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/26/18




---------------------

APA HUKUMNYA




TOKAJI
Tuan haji, apa hukumnya mengundi calon cina kapir pas? Adakah dapat jaminan masuk syurga? on CALON PAS N9
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 2/26/18




----------------