.

Selasa, 28 November 2017

SATU LAGI FORUM CULT







SATU 

LAGI

FORUM

CULT

RABU 

MALAM

6/12/17

DEWAN

CHINA

SIARAN

LANGSUNG

RADIO

BANGSAR








----------------

TERSUMBAT DI LONGKANG








SERBAN 

TERSUMBAT

DI LONGKANG
 Bodo ke ape nie... Banjir nie takde kena mengena dengan tebang balak... Takde kene mengena dengan politik, pertukaran kerajaan ke... Ini sebab kepiah tersumbat dalam longkang la... La nie lebai tak pakai kepiah dahhh... La nie pakai topi ja... on YA USTAD NAK TANYA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 6:11 PM




--------------------

KELANTAN BANJIR LAGI








MUSIBAH
Assalamualaikum.....kat kelantan kena banjir?, eh negeri serambi mekah tu, negeri para ulama sebagai pemimpinnya...ishhh apa le korang nie...ujian tu, kalau negeri selain kelantan tu musibah aka bala dari Allah SWT....

GONDOL BALAK

balak gondol tu bukan bala, dlm hadis nabi kan dah kata kisah sorang pemuda masuk hutan cari kayu pastu jual kayu tu...rezki halal. tu pemuda, kayu kcik-kcik je, ni pemimpin ularmak mestilah balak kasi gondol...rezki halal tu...jgn salah tafsir ok.....err haji hardy tak g tolong ke, takkan le tgok dlm tivi je, serambi mekah tu on
 YA USTAD NAK TANYA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 4:34 PM



----------------------

TUJUH GAYA BACAAN







TUJUH GAYA
Salam.....Allah dh janji dlm Al-Quran.... dia akan jaga Ayat2 Al-Quran...mcmne dia jaga....ulama yg ikhlas dlm Islam, bela Islam bkn utk dunia, atau nk harapkan bidadari di akhirat nanti. Siapa mamat yg bercakap tu, taraf kangkong ke...bacaan Al-Quran ada 7 gaya (paling sahih), malah ada yg kata 13...kita sini hanya dgr 1 saja, 6 tu mmg tak penah. Sekiranya kita terdengar 6 tu & kita mmg haram tak penah diberitahu....

BACAAN

kita akan kata eh sesat nie, puak mana pulak ni. Puak syiah kata Al-Quran yg sebenar masih tersembunyi, puak druz kata kitab dia yg betul...
100% yakin Al-Quran yg ada pada kini tiada cacatnya....cuma yg tak tahu nahu atau gaya bahasa Arab saja yg kata salah kah kah kah on SATU PENCERAHAN UNTUK KITA SEMUA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 11/28/17



DR MUNIM SIRRY

Assistant Professor
World Religions and World Church

Education

LL.B (Hons), LL.M International Islamic University, Islamabad, Pakistan
MA UCLA
PhD University of Chicago

Research and Teaching Interests

Mun’im Sirry’s academic interest includes political theology, modern Islamic thought, Qur’anic studies, and interreligious relations. He is an Assistant Professor in the Department of Theology with additional responsibilities for the “Contending Modernities Initiative” at the Kroc Institute for International Peace Studies. 

He has his PhD in Islamic Studies from the University of Chicago Divinity School with a dissertation entitled “Reformist Muslim approaches to the Polemics of the Qur’an against Other Religions.” His publications have appeared in several peer-reviewed journals, including Arabica, BSOAS, Interpretation, Islam and Christian-Muslim Relations, Journal of Semitic Studies, Journal of Southeast Asian Studies, The Muslim World, Studia Islamica, and Die Welt des Islams. His most recent book, Scriptural Polemics: The Qur’an and Other Religions, has just come out from Oxford Universi ty Press.
 
Professor Sirry is currently developing a project within the framework of the “Contending Modernities” exploring the conditions for the possibility of peaceful co-existence in a plural society like Indonesia. 

He also serves as an editorial board member in the following journals: Studies in Interreligious Dialogue, al-Bayan: Journal of Qur’an and Hadith Studies, Indo-Islamika, Journal of Journal of Indonesian Islam, and ‘Ulumuna: Jurnal Studi Keislaman.

Recent Publications

Books:
2014. Scriptural Polemics: The Qur’an and Other Religions. Oxford: Oxford University Press.
 
Book Chapters:
“Other Religions,” in Andrew Rippin (ed.) The Blackwell Companion to the Qurʾān, 3rd edition (2017).
 
“What Makes Modern Tafsir Modern: A Closer Look at Hamka’s Tafsir al-Azhar,” in Andrew Rippin (ed.) The Qur’an in the Malay-Indonesian World: Context and Interpretation (Routledge, 2016).
“Re-interpreting the Qur’anic Criticism of Other Religions,” in Angelika Neuwirth and Michael Sells (eds.) Qur’anic Studies Today (Routledge, 2016).
Journal Articles:
2016: “How Is the One God Expressed So Differently?” Syndicate Theology (November, 2016)
2015: “The Qur’an and Its Polemical Context: Between Chronological and Literary Approaches,” alBayan: Journal of Qur’an and Hadith Studies 12/2 (2015): 115-132.
 
2014. “Muslim Prayer and Public Spheres: An Interpretation of the Qur’anic verse 9:45,” Interpretation 68 (2014): 39-53. (written With. A. Rashied Omar. from the Kroc Institute).
 
2013. “Fatwas and Their Controversy: The case of the Council of Indonesian Ulama (MUI),” Journal of Southeast Asian Studies 44/1 (2013): 100-117.
 
2012. “Muqatil b. Sulayman and Anthropomorphism,” Studia Islamica 3 (2012): 51-82
 
2011. “The Public Role of Dhimmis during ‘Abbasid Times,” Bulletin of the School of Oriental and African Studies 74/2 (June, 2011): 187-204.
 
2011. “The Early Development of the Qur’anic ‘Hanif’,” Journal of Semitic Studies 56/2 (July, 2011): 345-366.
 
2011. “Jamal al-Din al-Qasimi and the Salafi Approach to Sufism,” Die Welt des Islams 51 (Spring, 2011): 75-108. 

Contact

1146 Flanner Hall
(574)631-1796
msirry@nd.edu

------------------

YA USTAD NAK TANYA






YA USTAD

Mangsa banjir di Kelantan bertambah kepada 1,078 orang 

JUMLAH mangsa banjir di Kelantan meningkat  kepada 1,078 orang setakat  9 malam ini berbanding 834 orang pada 5 petang tadi.

Kesemua mangsa ditempatkan di 23 buah Pusat Pemindahan Sementara (PPS) yang dibuka di tujuh jajahan iaitu Kota Bharu, Pasir Mas, Tanah Merah, Pasir Puteh, Kuala Krai, Machang dan Bachok.




ADAKAH

INI BALA

KERANA

TAK BUAT

ENTOTFEST

SAJE TANYA

JANGAN

MARAH


----------------------

KETAWA SEKARANG SEBELUM KETAWA DIHARAMKAN






KAH KAH KAH

KETAWA 

SEKARANG

SEBELUM KETAWA

DIHARAMKAN

KAH KAH KAH



Zunar sekali lagi disiasat berhubung kartunnya


Pelukis kartun satira politik tanah air terkenal, Zunar atau nama sebenarnya Zulkiflee Anwar Ulhaque, dalam mesej ringkasnya petang tadi berkata, beliau telah menerima panggilan daripada Bukit Aman mengenai siasatan terbaru berhubung kartunnya.

Kali ini kata beliau, ia disiasat di bawah Akta Komunikasi dan Multimedia dan beliau akan dipanggil ke Bukit Aman pada hari Rabu ini jam 11 pagi.

Menurut beliau, setakat ini sudah lima undang-undang telah digunakan dalam siasatan terhadap kartunnya iaitu Akta Komunikasi dan Multimedia, Akta Mesin Cetak, Akta Hasutan (9 tuduhan), Penal Code dan menjejaskan demokrasi parlimen serta larangan ke luar negara sejak 2016.


KETAWA 

SEKARANG

SEBELUM KETAWA

WAJIB DAPAT

PERMIT POLIS

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH






-------------------

PROGRAM DI KUALA KANGSAR








SABTU INI

BATU 29 

KOTA LAMA KIRI

KUALA KANGSAR










----------------------

INI SEJARAH




INI SEJARAH

APA MAT FRAUD

CAKAP ADALAH

BETUL

Ku Nan, jangan hina pelajar UiTM


DALAM video klip yang disiarkan oleh media, Tengku Freud Adnan Mansor ada menyebut “kalau slow-learner, masuk UiTM”. Ini merupakan satu penghinaan kepada ribuan pelajar yang menuntut di Universiti Teknologi MARA.

Pengorbanan ratusan ribu graduan dan pelajar UiTM inilah yang telah banyak mencurahkan jasa dan bakti mereka untuk membangunkan bangsa dan negara.

Dengan ini, Pemuda Parti Pribumi Bersatu Malaysia mendesak Ku Nan menarik semula kenyataan dangkal ini. Semua pelajar adalah aset kepada negara. 


INI SEJARAH

SENIOR 

CAMBRIDGE

SAPA DAPAT 

GRADE 3 PERGI

KE ITM  S. ALAM

YANG HEBAT  

MASUK TNGT 6

YANG LAGI COOL

MASUK  SEKOLAH

ASRAMA PENUH

TAPI ITM  INI

ADA KURSUS 

SPESIAL YG

TEMPAT LAIN

TAK ADA

CONTOH

TERBAIK

SENI TAMPAK

FINE ARTS 

SEKARANG NI

DAH LOHE KUT

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH





----------------

PEMIMPIN CONTOH







PEMIMPIN CONTON

BUAT SILAP

AKUI DAN TERUS

LETAK JAWATAN

Selepas buat silap, Manivannan letak jawatan sebagai setiausaha whip PKR


SELEPAS menyebabkan Pakatan Harapan (PH) kalah dalam proses undi belah bahagian Bajet 2018, G Manivannan meletakkan jawatan sebagai setiausaha whip PKR di Dewan Rakyat.

Ahli Parlimen Kapar itu berkata, kesilapannya kerana tidak mengira Julian Tan (DAP-Stampin) minggu lalu tidak disengajakan.

"Disebabkan prinsip, saya sudah meletakkan jawatan sebagai setiausaha whip dengan serta merta dan sudah pun memberitahu Ketua Whip PKR Johari Abdul (PKR-Sungai Petani), katanya dalam satu kenyataan hari ini.



SALUT 

----------------------

TANAH MELAYU LINGKUP DIREMBAT CHINA MERAH











SETUJU

SOKONG

BETUL

Pembinaan kem tentera adalah keperluan strategik

KUALA LUMPUR - Keputusan pembinaan kem tentera di kawasan tertentu adalah satu keperluan strategik demi keselamatan dan kepentingan negara, kata Timbalan Menteri Pertahanan Tuan Haji Mohd Johari Baharum.

Sehubungan itu beliau meminta isu tersebut tidak dipolitikkan kononnya kem tentera dibina untuk tujuan politik.



RAKYAT

SOKONG

TUAN AJI

TAPI

TUDM

SG.BESI

NAPA BERI

PADA 

CINA MERAH

KAH KAH

KAH KAH

--------------------

AYAT AYAT SAMAR





AYAT
Jika kita semak mungkin Quran sebut -neraka--kiamat-iblis-firaun - juga dalam jumlah yang relatif lumayan. Tak tahu apa signifikannya bagi umat yang mahu move forward kecualilah Quran itu menyarankan kita hambat sains dan teknologi dan kemanusiaan bagi masa depan manusia yang lebih selesa atau sejahtera.


SAMAR

Jauh sekali Quran ada menyentuh perihal pentingnya konsep urustadbir yang lurus bagi menjamin masa depan umat yang lebih baik. Kalu kita halusi lagi kandungan 6,666 ayat atau 114 surah dalam Quran tak nampak adanya satu pesanan yang berstruktur logik dan sistematik melainkan sarat dengan ayat-ayat samar tentang aqidah dan sejarah Nabi-Nabi pada zaman silam yang munkin tidak sesuai lagi bagi era moden. Jadi adakah Quran itu menjuruskan kita berfikir? on SATU PENCERAHAN UNTUK KITA SEMUA
Publish | Delete | Spam
UNCLE RAMLI
on 11/27/17








-------------------

ZAKAR NAIK









ZAKAR
Kah kah kah.. Zakir naik kena keji Munim sirry pula dipuji Kah kah kah.. Bezanya dimana? Kah kah kah.. Yg mana sedap dihalwa telinga masing2. Kah kah kah.. Jom TT belaja alquran. 

NAIK

Baru bleh tafsir. Kah kah kah.. Kalau baca buku machiavelli Lalu nk terjemahkan alquran Ibarat najib nak jadi tok guru ajar maksud transparensi. Kah kah kah kah on SATU PENCERAHAN UNTUK KITA SEMUA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 11/27/17





-------------------

LIHAT SEKALI LAGI






SILA TONTON

SELAMA INI KITA TIDAK DIBERITAHU
QURAN ADA BANYAK VERSI
2000 ALIF DITAMBAH
OLEH UBAIDULLAH BIN ZAID
DIZAMAN MALEK BIN MARWAN
UBAIDULLAH  EDIT QURAN
NAMA  NABI MUHAMAD HANYA
DISEBUT 4 KALI
NAMA  NABI IBRAHIM 60 KALI
NABI MUSA 80  KALI
NABI ISA 25 KE 69 KALI
SEMUA INI MENJADIKAN KITA
SEMUA BERFIKIR





PROTON JADI BOO TOH











PROTON

JADI

BOO TOH
Keh keh keh...tukar ke Boo Toh lagi ada kemelayuan on 
HABIS BANI MELAYU KENA GADAI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 11/27/17



-------------