.

Selasa, 2 September 2014

MENGHINA RAJA MELAYU?



HINA RAJA 

MELAYU?


empat tahun dahulu
yang dipertuan agong 
telah dijemput
di hari bertunang

kini
agong sudah berganti
tapi
bila hari perkahwinan
kenapa tak sampai sampai

adakah ini perbuatan
menghina raya melayu 
menghina bangsa melayu
dan
menghina islam



----------

CUKONG CURI KARTON






WAJIB SAMAN



Zunar tuntut ganti rugi dari The Star

Kartunis satira politik, Zunar menuntut The Star membayar ganti rugi kepadanya atas tindakan akhbar berbahasa Inggeris itu menyiarkan satu karyanya tanpa kebenaran, 22 Ogos lalu.

Gantirugi yang dituntut itu dalam jumlah :yang munasabah dan dipersetujui" olehnya




KAH KAH KAH


woit
saman 
jangan tak saman
ajar sikit cukong ni
tanah orang melayu
habis di rembat
karton pun nak rembat sama


KAH KAH KAH



-----------

SUARA SAEKOR MIDIN




KOMENTAR
ini pandangan dari pemikir sarawak
dia memikirkan tentang selangor
lalu persoalah hakiki muncul

kenapa tak berani bersuara
tentang sarawak yang sedang
di hancurkan oleh taib mahmud?


Pengganti Khalid diingat tak politikkan isu air

SHAH ALAM - Penganalisis politik mengingatkan pengganti Menteri Besar Selangor, Abdul Khalid Ibrahim supaya mengutamakan kepentingan rakyat terutamanya membabitkan isu air di Selangor melebihi kehendak politik dan peribadi.

Pensyarah kanan Fakulti Sains Sosial, Universiti Malaysia Sarawak, Jeniri Amir berkata, pengganti Abdul Khalid perlu bijak menangani masalah isu air dengan melihat keperluan rakyat di negeri ini bagi mengelak catuan bekalan berulang.


“Selangor akan hancur kalau mereka menjadikan isu air sebagai satu agenda politik dan ia akan memberi kesan buruk  bukan sahaja kepada kemajuan rakyat tetapi juga pelabur dan pemain industri.

KAH KAH KAH
woit
ini kang kong sarawak ke?
bangang pun sama
memanglah tujuan
khalid di teranjang
kerana ada kong kalikong
dalam hal air selangor

pakatan rakyat 
memang nak utamakan
hak rakyat bukan hak 
syarikat syabas
bukan nak kayakan kroni

cakap cakap bangang ini
lebih terok dari kang kong
ni kang kong serawak ke?
oppsss...maaf... ini midin

KAH KAH KAH



---------

KUEH PAU DAN KAKI PAU





INI KUEH PAU 
BUKAN KAKI PAU


KAH KAH KAH
woit
baguslaaa
ramai nak jaga rakyat
ramai nak bantu rakyat
ramai nak tolong rakyat
pps ni  tak ambil
tugas  pau

KAH KAH KAH


-------------

ILMU SEMIOTIK BERKEMBANG






BETUL KE INI AHLI PAS?
SEBAHAGIAN daripada ahli dan penyokong akar umbi Pas Negeri Sembilan berhimpun mendesak pucuk pimpinan parti itu supaya tidak terlalu tunduk kepada Parti Keadilan Rakyat (PKR) serta DAP berhubung krisis jawatan Menteri Besar Selangor menerusi perhimpunan aman di hadapan Terminal 1, Seremban, semalam.

LAGI PENCERAHAN
atau ini hanya tangkap muat kerana hampir kesemua demonstran dilihat sebaya umur mereka mungkin mereka sama sama merempit kahkahkah memang itu gak aku pikirkan cuma tak semestinya mat rempit la tapi terang2 takde rupa orang pas kahkahkahkah hadi pun menangis kalau ini rupa budak2 pas kahkahkahkah 

yg ketua dia tu dgn rupa samseng tapi tangkap nak berlagak pakai smart kemeja putih seluar jeans kasut merah spek hitam kopiah putih memang tak bleh blah kahkahkahkah ada mana ketua umno agaknya sekitar seremban tu dah suruh dia pergi print sepanduk dan kumpulkan 20 orang dia pun ajak balaci dia pulak rekrut 2-3 budak

 yg ajak pulak kawan2 depa masing2 dapat la 50ringgit kot itu yg sanggup bangun pagi2 masa shopping complex terminal 1 belum bukak belum 10 pagi pun - budak2 muda sanggup bangun pagi2 walaupun malam sebelum parti tidor lambat sambut merdeka kahkahkah sebab dapat 50rggt kahkahkahkah on POLITIK DAN ILMU SEMIOTIK
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 9/1/14
TAIKO
yg tak pegang sepanduk tu taiko dia...mungkin ahli JKKK...kah kah kah kah kah on POLITIK DAN ILMU SEMIOTIK
mosabit
on 9/1/14

TARBIAH KEMETOT
Yang dimaksudkan "tarbiah" oleh segelintir penyokong PAS yang otak kemetot barangkali ialah menyokong apa sahaja perintah atau suruhan pemimpin terutama Tuang Presideng walaupun disuruh serah bini mereka kepada Tuang Presideng.

 Sudahlah apabila bai'ah sebagai calon PAS di PRU/PRK kena bersumpah untuk ceraikan isteri (talak tiga) sekiranya keluar parti - lebih hina dari perjanjian Saitan Saint Vaganza (Ghost Rider). Sekiranya perjanjian itu dibuat depan para Nabi dan Rasul tidak mengapalah tapi dibuat di bawah Perundangan Suruhanjaya Reid..... (Apa punya biul Melayu? Bukan perjanjian untuk mempertahankan kuasa kah?) 

Sekiranya PAS berjuang bukan untuk mendapatkan kuasa...? Buat apa masuk bertanding di PRK/PRN? Yang herannya muda-mudi mereka pun tak boleh memikirkan secara rasional akibat diasak oleh ceramah yang berat sebelah dan tidak pernah mencari sumber yang neutral dan boleh dipercayai. Puak Liberal (Pro) dalam PAS bermati-matian berdemontrasi untuk rakyat, walhal puak konservertif on POLITIK DAN ILMU SEMIOTIK
Monkey Shooter

on 9/1/14



-----------