.

Isnin, 28 Mac 2016

PUNGUTAN HAMPIR SELESAI





SENiN 28/3/16

telah selamat terkumpul
dana mat sabu lawan spr
RM 171,400
sahabat mat sabu
ucapkan terima kaseh
teruskan lagi


MAY BANK

5642 5857 6644

----------------

JAWAPAN DALAM TANGAN ANDA




EVERYONE KEEP ON ASKING
WHAT IS THE SOLUTION

MY DEAR FRIENDS
THE SOLUTION
IS IN YOUR HAND
SEMUA DALAM TANGAN ANDA


ADA LEMBAGA DALAM TABUNG HAJI



LAPORAN KETUA AUDIT NEGARA KE ATAS 1MDB MENGESAHKAN KESAN MASALAH KEWANGAN 1MDB KE ATAS LTAT

Saya telah menimbulkan isu kelewatan pembayaran caruman Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT) kepada pesara-pesara tentera yang baru tamat tempoh perkhidmatan sejak seminggu lalu. Ada pesara yang terpaksa menunggu sehingga berbulan-bulan lamanya.

Semasa saya mula-mula menimbulkan perkara ini, 1MDB dan LTAT dalam kenyataan pertama mereka menafikan sekeras-kerasnya bahawa ada perkaitan di antara masalah kewangan 1MDB dengan kelewatan pembayaran caruman LTAT kepada pesara tentera. Malah, Pengerusi LTAT dengan terburu-buru mengugut untuk menyaman saya. 1MDB dan LTAT juga menafikan bahawa ada sebarang kelewatan pembayaran oleh 1MDB kepada LTAT dan semua bayaran adalah mengikut jadual.

Saya sertakan satu mukasurat dari Laporan Ketua Audit Negara ke atas 1MDB yang kini masih beum dibentangkan kepada rakyat. Mukasurat ini secara khusus menunjukkan bahawa pengurusan 1MDB dan LTAT telah cuba menyembunyikan maklumat sebenar apabila saya mula-mula menimbulkan perkara ini.

Secara khusus, Laporan Ketua Audit Negara berkenaan 1MDB dan keterlibatan LTAT di dalam 1MDB mengesahkan perkara-perkara berikut:

1.    1MDB RE (anak syarikat 1MDB yang membangunkan Bandar Malaysia) mempunyai masalah untuk membayar kontraktor penempatan semula (iaitu anak syarikat LTAT)

2.    1MDB RE telah menggunakan sejumlah RM288 juta yang diperuntukkan oleh Kerajaan Persekutuan untuk dibayar kepada anak syarikat LTAT bagi tujuannya sendiri iaitu membayar faedah pinjaman

3.    Keputusan pengurusan 1MDB menggunakan peruntukan kerajaan sebanyak RM288 juta untuk membayar faedah pinjamannya tidak dimaklumkan kepada Lembaga Pengarah 1MDB

4.    Pembayaran tuntutan oleh PPHM kepada 1MDB bagi kos pembangunan lima lokasi penempatan semula iaitu Pengkalan Udara Subang, Pengkalan Udara Sendayan, Pengkalan Udara Polis Subang, Rejimen Artileri Diraja Kem Kajang dan Pengkalan Udara Kuantan telah tertunggak sejak bulan Disember 2014 hingga September 2015. Nilai bayaran tertunggak dari 1MDB kepada PPHM sehingga September 2015 adalah berjumlah RM396.41 juta

Laporan Ketua Audit Negara yang saya tunjukkan pada hari ini jelas membuktikan bahawa keterlibatan LTAT di dalam projek 1MDB dan masalah kewangan 1MDB telah membawa kesan kepada kedudukan LTAT.

Saya mengulangi desakan saya sebelum ini supaya LTAT menyelesaikan tunggakan bayaran caruman kepada pesara-pesara tentera secepat mungkin.

Saya juga mendesak supaya tindakan diambil ke atas Arulkanda Kandasamy, CEO 1MDB yang mengeluarkan kenyataan yang cuba menyembunyikan perkara sebenarnya dari pesara-pesara tentera dan rakyat apabila saya menimbulkan isu ini minggu lalu.

RAFIZI RAMLI
NAIB PRESIDEN/SETIAUSAHA AGUNG
AHLI PARLIMEN PANDAN


---------------

RAKYAT MENUNGGU RAHSIA






I will reveal big secret on Najib at right time, says former MB

Former Terengganu menteri besar Ahmad Said is still waiting for the right time to reveal his “big secret” on Prime Minister Najib Abdul Razak.
“Just wait. When it is the right time, I will reveal it,” Ahmad told Malaysiakini when contacted today.
BRO when

open secret

big big secret

don too long

no shiok 

KAH KAH KAH


-----------

SIAPA DIA TENGKU ADNAN





SAJE TANYA

JANGAN MARAH

 | March 28, 2016
sultan-selangor-darjah
Sultan Sharafuddin berkenaan agar Kerajaan Selangor membuat pindaan kepada Enamen Lambang-Lambang dan Nama-Nama. More ››

YA AMPOOON

YA HABIBI 

YA MAULANA

MACAM MANA

DENGAN 

TENGKU ADNAN

BETUL KAH

DIA RAJA

KAH KAH KAH

-----------

MANA DIA BOMOH INDIA?




BAGAiMANA

DENGAN

BOMOH

DARi KERALA?




Adakah 15,000 bomoh ni termasuk Tuan Guru Harun Din, Datok Dokter Haji Ustaz Fadilah Kamsen dan Mael Kamus. Nampaknya banyak nak pakai tembikai nih. on TOK BOMOH SOKONG NAJIB
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 3/27/16

Kah kah kah kah...tggu najib bagi arahan nak tetapkn byran minima utk bomoh2 berdaftar on TOK BOMOH SOKONG NAJIB
Anonymous
on 3/27/16

25k bomoh? Mcm ada salah ejaan jer. Bomoh atau Bodoh? Atau bomoh mmg bodoh? Hehehe on TOK BOMOH SOKONG NAJIB
Anonymous
on 3/27/16




----------

LAWAK BERDIRI DARI SABAH





JANGAN BUAT

LAWAK BERDIRI

KITA INI SIAPA?



Kita masih perlukan Najib, kata Bung Moktar

Semua pihak yang menentang Najib Razak perlu menggunakan proses demokrasi melalui pilihan raya atau Pemilihan UMNO 2018.
PETALING JAYA: Najib masih diperlukan untuk mentadbir negara ini, kata Bung Moktar Radin.
Ahli Majlis Tertinggi UMNO berkata, pihak yang mahu Najib berundur daripada kedua-dua jawatan itu, mereka perlu tunggu sehingga pilihan raya akan datang atau Pemilihan UMNO pada 2018.
Beliau menjawab Gerakan Selamatkan Malaysia yang tidak putus-putus mendesak Najib berundur kerana didakwa tidak layak memerintah negara lantaran dikaitkan dengan gejala rasuah dan salah guna kuasa.


KAH KAH KAH

INI PELAWAK

DARI SABAH

MALOAN INI

TERLUPA

TUNGKU CELAH

HUSSEIN CELAH

MADEY CELAH

PAK LAH CELAH

BUKAN MELALUI

PILIHANRAYA

SEMUA KENA

TENDANG

JANGAN LUPA

SEJARAH 

JANGAN BUAT

LAWAK BERDIRI

KAH KAH KAH


-----------------

JANGAN LAWAN ORANG PENCEN







BUKAN LAWAN

ORANG PENCEN


HANYA BERI

INGATAN

JANGAN MARAH

TENGKU FRAUD BERSABDA LAGI







TENGKU FRAUD

BERSABDA

LAGi

Himpunan 'onar'  Mahathir, pembangkang, kata Ku Nan

Anggota UMNO dilarang menyertai perhimpunan tertutup yang dilaporkan bakal dihadiri pemimpin pembangkang dan bekas perdana menteri Mahathir Mohamad di Shah Alam petang kelmarin, kata Setiausaha Agung UMNO  Tengku  Fraud Adnan Tengku Mansor.
Beliau berkata perhimpunan itu lebih merupakan satu 'onar' untuk meruntuhkan sesebuah institusi demi mencapai matlamat peribadi individu tertentu.
"Kita tak benarkan anggota UMNO untuk pergi ke program ini sebab saya ingat ia onar, iaitu oleh kerana dia tak capai sesuatu, dia nak runtuhkan sesuatu institusi untuk capai matlamat orang tertentu
KAH KAH KAH

SEBELUM BUKA

MULUT WAHAi

TENGKU FRAUD

SILA BUKTIKAN

HANG INi RAJA

DARi MANA

KAH KAH KAH



-----------

BERITA KARUT DARI PAS




INI BERITA 

KARUT MARUT

DARi PAS


Setiausaha presiden PAS ancam saman Utusan

Ahmad Samsuri berkata, laporan “Bersatu Tentang Agenda DAP – Hadi” salah dan berniat jahat.

INI CAKAP SAJE

MUSTAHIL AKAN

SAMAN

INI AGENDA

KELENTONG

KAH KAH KAH



-------------

APA ITU DIKAY





APA ITU

DiKAY  

DIKAY IALAH:

DEKLARASI

RAKYAT


Buktikan sokongan anda di sini https://docs.google.com/forms/d/1vuIKdnzoDln2d5_v07kz1vgUZByV4EILmecK7NjYh54/viewform?c=0&w=1


--------------

SATU PENCERAHAN





SOHEH

BUKAN SEMUA

AHLI PARTi

GEROMBOLAN

MAKAN DEDAK

NGOK & BEBAL


Pimpinan akar umbi Umno S'gor didakwa diarah tandatangan deklarasi sokong Najib


Seorang ketua cawangan mendakwa kepimpinan Umno akar umbi di Selangor kini diarahkan menandatangani deklarasi menyokong kepimpinan Najib.
Ketua Umno Cawangan Teratai, Hashim Abdul Karim mendakwa cawangannya baru saja menerima surat satu deklarasi yang disediakan oleh Umno Selangor.
"Deklarasi yang sama dibacakan kira-kira 5,000 ketua cawangan di seluruh Selangor bagi menyokong kepimpinan perdana menteri dan presiden parti," kata Hashim.
Beliau mendedahkan perkara itu ketika berucap dalam program santai dan penerangan isu-isu semasa bersama Naib Presiden Umno, Datuk Seri Mohd Shafie Hj Apdal, di Kampung Bukit Lanchong, Laman Bistari, Shah Alam, malam tadi.
Bagaimanapun, Hashim mendakwa bahawa ahli akar umbi cawangan beliau sebulat suara menolak deklarasi tersebut.

"Kami sebulat suara dari Cawangan Teratai menolak deklarasi yang memberi sokongan kepada kepimpinan Najib sebagai presiden Umno dan perdana menteri Malaysia," tegas Hashim sambil disambut tepukan hadirin.
Mengulas lanjut Hashim berkata adalah menjadi harapan untuk setiap presiden yang dilantik menerajui parti itu ke arah kecemerlangan terutamanya apabila menghadapi pilihan raya umum sebagaimana presiden Umno terdahulu.
Namun, Hashim mendakwa perkara tersebut tidak berlaku.
Sebalikya, dakwa Hashim lagi, ahli akar umbi didedahkan dengan terlalu banyak cerita negatif mengenai kepimpinan presiden parti sehinggakan mereka merasa seperti diperbodohkan kepimpinan parti yang kononnya memperjuangkan nasib Melayu.
"Kita bukan bodoh, buta dan pekak. Sebelum ini saya telah ingatkan bahawa rakyat akan bangkitkan kes Altantuya, cincin berlian, kapal selam scorpene dan hari ini ditambah pula dengan isu 1MDB.
"Tak habis isu 1MDB, timbul pula soal wang derma RM2.6 bilion yang kita sedia maklum cerita mengenainya," tegas Hashim.
Katanya, jika benar kepimpinan perdana menteri tidak berbuat demikian, mengapa Najib tidak bertindak menyaman pihak yang didakwa terlibat dalam membuat fitnah terhadapnya.
"Dalam sistem perundangan kita sudah cukup untuk ambil tindakan terhadap orang yang fitnah kita.
"Tapi kalau kita diam diri, fitnah itu seolah betul, kalau saya jadi Najib saya akan saman. Kalau ia bohong sebab kita tak buat, apa nak takut," kata Hashim.
Justeru, Hashim mencabar mana-mana ketua cawangan yang belum menandatangani deklarasi menyokong kepimpinan perdana menteri agar tidak berbuat demikian.
"Saya cabar mana-mana pihak yang belum tandatangan, jangan tandatangan, ini bukan cerita pembangkang sebab Umno ada, NGO ada, rakyat biasa pun ada yang mana kita menuntut Najib letak jawatan.
"Siapa saja boleh boleh tandatangan (deklarasi rakyat), orang masjid pun boleh tandatangan kerana bukan kita marah tapi kita sayang parti kita dan lebih lagi kita sayangkan negara ini," tegas Hashim lagi.
Tambah Hashim, beliau yakin selepas ini akan ramai lagi rakyat yang akan menyokong deklarasi yang dibawa bekas perdana menteri Mahathir Mohamad ekoran berita yang disampaikan oleh media alternatif.
"Saya harap mereka belum dengar lagi berita ini akan dapat mengetahuinya selepas media alternatif sebarkan, mereka akan sedar," kata Hashim mengakhiri ucapan beliau.
Difahamkan program malam tadi tidak dihadiri ketua bahagian Umno Teratai kerana Malaysiakini difahamkan beliau berbeza haluan dengan Hashim, namun didakwa menyatakan tidak ada halangan dari pihaknya.

1 PENCERAHAN

1 PENERANGAN

SATU BUKTi

PERANG DALAM

MAKiN MEREBAK

SEMUA KERANA

DiKAY DiKAY


-------------

SOALAN KURUN INI






SOALAN HAKiKI

BUKAN 

BiLA HENDAK

DiTENDANG

TAPi

BERANi KE?



Ambil tindakan tegas terhadap Mukhriz, Muhyiddin


KUALA NERANG - Umno perlu mengambil tindakan tegas terhadap dua pemimpinnya  Muhyiddin Yassin dan  Mukhriz Mahathir yang menghadiri perhimpunan tertutup bersama-sama pemimpin pembangkang di Shah Alam, Selangor hari ini.

Ahli Majlis Tertinggi Umno,  Mahdzir Khalid berkata, tindakan Mukhriz selaku Ketua Umno Bahagian Jerlun dan Muhyiddin sebagai Ketua Umno Bahagian Pagoh, mencerminkan mereka kini adalah sebahagian daripada pembangkang yang terang-terangan mahu menentang parti.
Beliau berpendapat sudah tiada maknanya kedua-dua mereka berada di dalam parti.

"Menyatakan bahawa mereka menyayangi Umno, sedangkan tindakan mereka jelas bertentangan dengan kenyataan tersebut ... parti sepatutnya ambil tindakan terhadap mereka, kalau sudah pergi sejauh itu tak perlu berada dalam parti lagi, baik berterus terang sahaja," katanya.   

Mahdzir yang juga Menteri Pendidikan berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan Mesyuarat Agung Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) Sekolah Menengah Kebangsaan Dato Syed Ahmad di sini, hari ini. - 

KAH KAH KAH

BERAPA KALI

NAK CAKAP DAA

NAK AMBIL 

TINDAKAN DAA

TOK IS CHIP

KAH KAH KAH



----------

HANYA SATU TUJUAN





MENGGALANG

BARISAN

BERSATU



'Memang Tun M pernah penjarakan kami, tetapi…'

SHAH ALAM – “Memang  Mahathir Mohamad pernah penjarakan kami, tetapi sekarang itu semua sejarah,” demikian ujar Menteri Besar Selangor,  Mohamed Azmin Ali.

Menurutnya, meskipun pernah dipukul, ditahan dan dipenjarakan di bawah bidang kuasa Mahathir, beliau sanggup mengetepikan semua detik hitam itu demi perjuangannya untuk rakyat.

Kata Mohamed Azmin lagi, berdirinya beliau di sisi Mahathir pada Kongres Rakyat 2016 hari ini sebagai bukti yang beliau sudah melupakan peristiwa lalu.

“Saya pernah digari, ditahan di penjara dan dipukul oleh enam orang anggota polis dan pada ketika itu,  Mahathir memegang jawatan sebagai Menteri Dalam Negeri.

“Itulah sejarah. Sejarah ajar saya untuk menghayati makna perjuangan rakyat. Kami mahu jadi orang yang lebih baik bukan orang yang lebih teruk daripada sebelumnya,” katanya ketika memberikan ucapan di Kongres Rakyat 2016 di Pusat Konvensyen Shah Alam, di sini, hari ini.

Dalam masa yang sama, Presiden Amanah, Mohamad Sabu turut berkongsi pengalaman ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) di bawah pemerintahan Mahathir.

Menurut Mohamad, meskipun pernah ditahan di bawah ISA, namun hari ini beliau sanggup mengetepikan dendam silam demi selamatkan negara dan boleh sepentas dengan bekas perdana menteri itu.

"Saya gementar berceramah di depan bekas pemimpin yang pernah memerintah negara 22 tahun.

"Dua kali saya ditahan ISA. Seperti kata-kata yang lain, kita bukan di sini bercakap untuk dendam,” katanya dalam kongres yang sama.

HANYA SATU

TUJUAN

SINGKIR NAJIB


------------