.

Rabu, 22 Ogos 2018

MARI KITA KAH KAH KAH







PETANG RAYA 

MARI KITA

KAH KAH KAH





GEMOK BANYAK AYER





FAT FAT

MORE WATER

Tgk KJ peluk bini dia.. Gwa rasa satu macam, bahasa badan mereka.. bukan dua atau tiga tapi satu macam. Dua bulat satu tak berapa tajam.. tak tau mana sempadan leher, tetek dan perut.. nasib baik Lu TT ada tunjukan gambar Maya Karin .. on KJ SEDANG MERANCANG
panglimo potaseh
on 8/21/18
KJ... meaning... Kaki jerangkap.... Jerangakap tak pernah lupa mangsa... Mangsa yg selalu lupa jerangkap...maya kerim tak sangkut kerana dia pakai umpan cheees... Hehehehhe.... Makan chees maka gemuk ler badan.. Rasainlah hasil herangkap eh.. Lain kali pakai petai.... Lama takpa. .Ngupas lagi.. Bau lagi...yg penting sangkut... Dio nak torai lagi... Kakakakakakakkaka.... Mamak hyper....akkakakakaka on 
KJ SEDANG MERANCANG
Publish | Delete | Spam







------------------------

TANPA KAY WHY




TANPA K WHY
Laaaa gambar Saipool lagi, tapi sya pasti 100% dia gi makkah tak bawa K Gel on 
NAPA MINTA MAAF
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/22/18





-----------------

DAH PUAS MAKAN RENDANG ?





SELAMAT MAKAN

DAGING SEGAR

DAN 

SUP TULANG














--------------------

MERAKAM SEJARAH - PROJEK SAILANG GAGAL

-



MERAKAM SEJARAH 

PROJEK SAILANG 

GAGAL

Khamis 10 mei 2018. Lewat jam 8 Malam di Istana Negara. Siti Hamsah memaut tangan Mahathir untuk mengajak Mahathir  meninggalkan  Istana. 

Mahathir dan Siti Hasmah telah bangun bergerak. Pada hemat Sang Isteri  mereka telah menunggu berjam-jam untuk istiadat angkat sumpah. Istiadat ini sengaja diperlambatkan.

Ini  adalah manifestasi dari  projek Mat Songel yang ingin menggagalkan Sang Suami dari menjadi Perdana Menteri.

Atau Mat Songel berniat ingin memberi malu kepada Mahathir Muhamad. Atau Mat Songel ingin memberitahu Mahathir bahawa Agong dan Raja-raja Melayu tidak bagitu berahi kepada Mahathir Muhamad kerana apa yang telah dilakukan oleh Mahathir satu ketika dulu.

Hakikatnya pada malam itu Agong masih lagi lok lek menemu bual pemimpin Pakatan Harapan satu persatu. Apa yang ingin  ditemu dan apa yang ingin dibual hanya Guru Nanak sahaja yang tahu.

Lim Guan Eng bergegas  menyelamatkan keadaan. Lim tegak berdiri dihadapan Mahathir meminta agar Mahathir tidak meningglkan Istana. Bersabar menunggu kerana kita telah lama menunggu.

Bukan menunggu 4 jam ini sahaja malah anak semua bangsa di Malaysia telah menunggu selama 60 tahun untuk menghumbankan United Malays National Organisation.

Semenjak malam 31 Ogos 1957 - anak semua bangsa telah menyusun , telah bergerak untuk menamatkan projek  Inggeris yang telah menobatkan United Malaya National  Organsiation dengan kuasa.

Lim Guan Eng telah berjaya mengagalkan niat Siti Hasmah untuk membawa suaminya keluar. Suasana menjadi tegang. Semua tertanya-tanya - apakah akan berjaya istiadat  angkat sumpah pada malam kedua ini. Atau gagal sekali lagi.

Jam masih berjalan. Malam belum larut tapi pemimpin Pakatan Harapan telah hampir empat jam menunggu untuk  mengangkat sumpah.

Tetiba masuk Ketua Setiausaha Negara. Semua mata memerhati. Kelihatan telah ada  pergerakan untuk memecah ketegangan.

‘ Bila Ali Hamza muncul… rasa lega…  rasanya… akan selesai..’ Mat Sabu menerangkan.

Ketika menulis ini saya tidak tahu apa yang telah berlaku dibelakang tabir. Dari analisa dan pengalaman - saya yakin   Adinda dan Kekanda pasti telah berbincang sesama sendiri. Mustahil Kekanda Adinda tidak berbincang untuk memahami keadaan politik pasca 9 Mei 2018.

Sayugia diingati ketika Mahathir dan pemimpin Pakatan dalam Istana ribuan rakyat telah mula berkumpul di sekitar Istana Negara. Juga rakyat sedang berkumpul di sekeliling hotel Sheraton di PJ. Antara dua wilayah ini jaraknya  tidak berapa juah. Orang ramai yang berada di jalan raya ini dari pengalaman saya tidak susah untuk dihasut bergerak ke mana sahaja.

Saya juga telah diberi masa hingga ke jam 10.30 untuk menunggu apakah arahan terakhir. Apa tindakan yang wajib dilakukan jika angkat sumpah gagal  sekali lagi. 

Sebagai rakaman sejarah saya telah menghantar text kepada kawan saya seorang bekas wartawan NST. Dengan jelas saya menulis :- After 10.30 if nothing happen we will go to the street. Dengan cepat saya mendapat jawapan … Don’t.Najib will declare emergency.You fall into their trap.

Saya merasa ketegangan. Dalam dewan Sheraton semua ternanti-nanti. Jika jalan raya sebagai  harga yang wajib dibayar untuk perubahan maka inilah harga yang wajib dibayar. Ini telah tersemat dalam kepala saya.

Wajib saya tuliskan  disini  tentang sejarah sejarah Revolusi Bolshevik 1917 di Rusia. Czar dan Czarina - Raja dan Pemaisuri -  telah cuba menghalang perjalanan ombak sejarah rakyat Rusia. Akhirnya  Czar Nicholas anak beranak telah ditembak mati. Ini keputusan revolusi rakyat Rusia  bukan keputusan pilihanraya.

Saya yakin ada Kekanda dan Adinda yang faham akan sentimen pasca  9 Mei.  Pasti ada Adinda yang telah  membaca sejarah Revolusi Bolshevik. Atau  tahu apa terjadi kepada Raja dan Sultan di Indonesia. 

Atau  terbaca apa yang terjadi kepada Raj dan Maharajah di India. Atau pernah bermalam di Istana Maharaja Jaipur yang kini menjadi hotel ternama dalam dunia. 

Para Maharaja ini dilupuskan ‘daulat’ mereka sesudah India merdeka pada tahun 1947. Maka untuk ‘cari makan’ Sang Raja dan Sang Maharaja menjadikan Istana mereka sebagai hotel. Amin.

Di Tanah Melayu pasti Adinda dan Kekanda pernah terbaca kata-kata akhir Raja Farouk ketika sampai ke Itali sesudah dihalau oleh Gamal Abdel Naseer dari Khairah pada 25 julai 1952.

‘ Akhirnya dalam dunia ini akan hanya tinggal lima Raja. Raja England,  Raja Kelawar, Raja Sepit, Raja Deman dan Raja Lekok….”  Kata-kata Raja Farouk ini tepat dan terbukti saheh.  

Kaum feudal - Raja dan Sultan -  adalah saki baki sejarah. Kaum feudal ini adalah petanda bukti  kesahehaan teori evolusi manusia. Manusia berkembang dari terpencar-pencar hingga menjadi kumpulan.  Dari mencari dan mengumpul  makanan manusia menjadi kaum tani - bersawah dan berternak.

Dari masyarakat tani ini muncul sosok yang gagah berani. Muncul sosok yang memiliki keupayaan memimpin. Maka dari sini lahirkan Pahlawan dan Raja. Maka dari sini muncul sistem feudal. Dari sini muncul mukim, daerah dan negeri. Lalu dipimpin oleh sosok yang dipanggil Raja atau Sultan.

Ada cerita dan kesah karut marut tentang Raja. Disebarkan kesah  Raja dan Sultan memiliki daulat. Atau Raja  berasal dari keturunan Nabi. Atau Raja  adalah Anak Tuhan. Atau Raja dan Sultan menjaga Agama. Atau Raja boleh menyumpah ‘orang biasa’   menjadi batu. 

Semua ini adalah maklumat bohong dan cerita-cerita   karut. Tujuan cerita karut ini adalah untuk menakut-nakutkan orang ramai. Agar Pak Tani   terus tunduk kepada Raja atau Sultan. Agar terus membayar cukai dan upti pada Raja.

Pada tahun 1500 - mengikut Salalatul Salatin -  ketika pedagang Arab datang ke Melaka di sebarkan berita tentang ujung Anu Sultan Melaka ‘terputus’ bukan kerana bersunat tapi melalui mimpi. Lalu Sultan masuk Islam.

Pada tahun 2018 ini kalau ada sesiapa membuat cerita saperti ini maka hanya ada dua jawapan. Sama ada  Si Tukang Cerita ini lepasan Tanjung Rambutan. Atau Tukang Cerita ini  mabuk syabu.

Kesah dan mitos kehebatan Sultan dan Raja ini sengaja disebarkan. Ini mungkin untuk ‘menghalalkan’ Sultan atau Raja yang mungkin seorang perogol atau pembunuh atau pemadat.

Jangan semberono menuduh  Hishamuddin Rais sebagai anti-Sultan. Apa yang saya tulis ini bersandar fakta dan bahan sejarah. Sila rujuk Hikayat Abdullah. Sila baca bagaimana Pulau Temasik terjual. Bagaimana Sultan Hussein seorang pemadat - kaki candu-  telah diperangkap oleh Tokan  bernama Raffles. Akhirnya  Mat Pet ini menjualkan Pulau Singapura kepada Raffles pada 6 Febuari 1819.

Justeru Raja dan Sultan sebagai Mat Pet - kaki candu - ini bukan satu yang asing dan bukan satu penomena yang baru. Pekara ini telah dirakam sebagai bahan  sejarah oleh Abdullah Munshi lebih seratus tahun dahulu.

Hanya kita yang gagal mengingati kembali kepada rakaman sejarah ini. Sejarah yang gagal diingati atau kita gagal belajar dari sejarah maka babak sejarah itu akan berulang.

Pada malam itu - satelah KSN masuk aktiviti dalam Istana makin lancar. Kerusi mula disusun. Pemuka-pemuka masuk. Media yang selama ini diluar kini rapat ke dalam. Upacara mengangkat sumpah akan berjalan.

Bersongkok dan berbaju  Melayu hitam memperkukuhkan tradisi Melayu. Mahathir, Muhyiddin, Mat Sabu memakai baju Melayu hitam. Dr Wan Azizah juga memakai baju hitam. Lim Guan Eng berjaket hitam dan bersongkok hitam. Muftee , para jemputan, wartawan dan  juru gambar juga memakai baju hitam.  Yang tidak berbaju hitam hanya Sang Isteri dan Pegawai Tentera Darat dan Laut. 

Pada malam 10 Mei 2018 - Mahathir mengangkat sumpah untuk tiga pekara : 1- Surat cara perlantikan . 2 - Angkat sumpah jawatan dan setia. 3 - Sumpah simpan rahsia. Semua dilakukan dihadapan Agong.

Di Dewan Sheraton - upacara angkat sumpah ini diikuti melalui  talipon bimbit. Disana sini penyokong Pakatan dan para YB berkumpul mengikuti apa yang sedang berjalan di Istana Negara.

Mahathir sebagai bakal Perdana Menteri ke 7 dalam Parlimen ke 14 datang ke hadapan Agong. Mahathir hanya menundukkan kepala, berjabat salam tapi tidak mencium tangan. Saya ulangi sekali lagi Mahathir Muhamad tidak mencium tangan Agong. 

Amat penting untuk saya merakamkan babak ini. Ada cium tangan atau tidak ada mencium tangan ini. Ini sebagai rakaman sejarah untuk anak cucu cicit kita.  Mereka wajib tahu bahawa tidak ada keperluan untuk kita mencium tangan sesiapa pun kecuali ayah dan bonda.
Perdana Menteri kita menundukkan kepala sebagai tanda hormat kepada Raja telah mencukupi. Ini contoh terbaik penghormatan kita sesama manusia. Kita sesama sederajat sebagai umat manusia.

Pada Khamis malam 10. 5.2018 - semua kelihatan beres. Bila saya diberitahu semua selesai saya pun menalipon semua geng dan jaringan untuk  ke Sheraton. Manager Sheraton pula telah berbesar hati menghadiahkan  ‘ supper’ kepada kerajaan baru. Kueh mueh, tea dan kopi sampai sekali lagi ke dalam dewan.

Semua  menunggu delegasi dari Istana. Satu sidang akhbar akan diadakan. Dewan Sheraton makin berasak-asak dengan kemasukkan para wartawan yang telah berjam-jam menunggu.

Sidang akhbar Mahathir Muhamad pertama sesudah dilantik sebagai Perdana Menteri diadakan hampir jam 11 di Hotel Sheraton. Para pemimpin Pakatan Harapan duduk sebaris dengan PM yang baru. 

Dalam sidang akhbar ini Mahathir  menerangkan kembali apa yang telah berlaku dan secara ringkas menerangkan rangka kerajaan baru.

Jelas projek sailang Mahathir telah gagal. 

Mahthir kini telah mengangkat sumpah. Esok Jumaat 11  Mei 2018 -  Majlis Presiden Pakatan Harapan akan bermesyurat. Apa akan dibincang?

Jeng jeng jeng. Jangan silap baca. Mat Songel masih lagi merancang. Mat Songel terus berusaha. Masih ada lagi projek Mat Songel? Tak percaya tunggu minggu hadapan. (tt).



NOTA
tulisan ini telah disiarkan
dalam SUARA KEADILAN
sesiapa ingin melanggan 
akhbar mingguan ini
sila pukul talipon
03-92-21-10-45



--------------------------

FITNAH




FITNAH
Nurul Izzah masih free. 
KJ tunggu masa nak ngap ja. on 
KJ SEDANG MERANCANG
Publish | Delete | Spam
Enculez Vous
on 8/22/18

Haiy




-------------------

MOHD MUTUSAMY




MOHD MUTUSAMY
Masuk Islam bersamaan masuk melayu, org keling masuk islam dia buang nama kelingnya, org cina masuk islam dia kekal nama cinanya, yg keling kalau nama melayu betapa hitam legam kulitnya jadi melayu juga, tiada orang keling yg guna nama Mohamad Mutusamy on 
MEMANG BODOH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/22/18

Bia



--------------------

DENGKI PADA KAK ROS







PAKATAN DENGI

KEPADA KAK ROS

Org Melayu ni menang hasad dengki terutana Melayu PH, kak Ros beli intan berlian dan beg2 mahal adalah utk pelaburan, 30 tahun akan dtg semua benda2 ini akan naik harga, boleh jual utk bantu naikkan ekonomi negara on 
JANGAN DENGKI
Publish | Delete | Spam
Anonymous





--------------------

ADA TEKNIK - BANYAK AIR





ADA TEKNIK

Hiss TT ni mulut celupar gemok pun gemoklah anunya tetap sama cuma kena belajar teknik nak main ngan minah gemok ni on 
KJ SEDANG MERANCANG
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/22/18

La


-------------

TERBEST







TERBEST

Ahmad Maslan ni memang sesuai buat lawak berdiri dengan TT. on 
POINTER 3.85
Publish | Delete | Spam
Whiteeagle Brando
at 5:23 PM





----------------

SELAMAT HARI RAYA HAJI








UCAPAN
TIM TUKAR TIUB
PENGARANG & TEKNIKAL
MENGUCAPKAN 
SELAMAT HARI RAYA HAJI






-----------