.

Ahad, 1 April 2018

PUKI MAK - MEDIA BARAT





FITNAH FITNAH

DARI BBC
TIPU TIPU
CILAKA MEDIA BARAT
BERKOMPLOT BERKONSPIRASI
JATUHKAN NAJIB
PEMIMPIN MELAYU ISLAM
YANG WARAK SYULU
JUJUR BERHEMAH
TAK TINGGAL SEMBANYANG
BABI GULING KAU BBC




ANAK MUDA TURUN KE JALAN











PETANG INI

 DI SOGO

ANAK MUDA 

TURUN KE JALAN

LAWAN GST




--------------------

BERSIH BERSAMA KE JALAN RAYA







BERSIH

BERSAMA

KE SOGO

SABTU

14/4/18

JAM 2 PTG


INTIMIDASI POLIS TIDAK AKAN MENGHALANG BANTAHAN PERSEMPADANAN SEMULA YANG TIDAK ADIL

Sekitar jam 10 pagi tadi, ASP Mohd Adnan daripada Ibu Pejabat Polis Dang Wangi telah hadir ke Pejabat BERSIH 2.0. Pada ketika itu, Pengarah Eksekutif BERSIH 2.0, Saudara Yap Swee Seng berada di pejabat dan POLIS telah meminta untuk memasuki pejabat kami.

Setelah memasuki Pejabat kami, POLIS telah bertegas untuk merakam kenyataan Sdr Yap di bawah Seksyen 9(5) Akta Perhimpunan Aman 2012 berkait himpunan aman rakyat membantah manipulasi dan penipuan persempadanan semula pada 28 Mac 2018.

Namun setelah berbincang dengan pihak polis, Sdr Yap dan pasukan peguam kami telah bersetuju untuk hadir ke IPD Dang Wangi untuk memberikan kerjasama yang sepenuhnya pada hari dan masa yang akan ditetapkan pada kemudian hari.

Polis turut memaklumkan bahawa Shahrul Aman(Pemangku Pengerusi BERSIH), Mandeep Singh Karpall (Pengerus BERSIH) dan Amir Abd Hadi (Penyelaras Suaram) turut disiasat dibawah akta yang sama.

Sdr Yap membantah tindakan pihak polis yang tidak mengikut prosedur kerana tidak memberikan apa-apa notis untuk merakam kenyataan kami. Polis sepatutnya arif dalam hal ini kerana adalah jelas dibawah Seksyen 111 Kanun Prosedur Jenayah, pihak polis harus memberikan notis ini.

Sebarang intimidasi yang cuba dilakukan oleh pihak polis tidak akan menggugat fokus kita terhadap perjuangan melawan persempadanan semula yang tidak adil. Rakyat seharusnya menumpukan perhatian kepada perkara yang lebih besar dan penting iaitu peranan kita sebagai pengundi dalam Pilihan Raya Umum Ke 14 yang akan tiba. Penipuan mesti dikalahkan dan kita rakyat, mesti menang!

Dikeluarkan oleh,
Jawatankuasa Pemandu BERSIH 2.0





---------------------------

TURUN TURUN KE JALAN




TURUN
Kenyataan TERBAEEKKK dari Tun Mahathir.jelas dan mudah difahami.kalau Rakyat tak nampak semua kemusnahan yang sedang NAJIB buat tak tahu apa akan jadi pada anak anak dan cucu cucu kita yang akan datang.kita yg hidup waktu ni pun dah terasa perit sangat. on 
KITA KELUAR KE JALAN RAYA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 3/30/18

KEJALAN
tsunami rakyat tamatkan GST.. mula bangkit the silent majoriti.. sempadan mula lanun makan diri.. dlm parlimen lanun beraksi membuli.. pru datang rakyat pijak lanun mati.. sychophant pengkhianat selamatkan diri.. takde ampun buru lanun seluruh dunia pergi.. on 
GERAKAN GULING NAJIB
Anonymous
on 3/30/18
RAYA
woii..jholow cuba halang doj tarik kapal layar equanimity balik ke amerika.. ade ape ape ruang sulit di dlm kapal buat simpanan dokumen, geran, berlian permata, dll..ke? on 
SIAM BUAT CILAKA
Anonymous
on 3/30/18





----------------

BILA DAH MAKAN DERDAK NAJIB




BILA DAH MAKAN

DEDAK NAJIB


Tunggu keputusan pakar forensik audio di london. Siapa yg tercirit sdg menunggu keputusan.... on AGAMAWAN JUAL AGAMA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/1/18






-----------------------

ZOOLOJIB








BIOLOJI

ZOOLOJIB



-------------------

SIAM KAPIR HARBI




CILAKA SIAM 

KAPIR HARBI
Lagi satu fukara yg aku marah kat Siam ni.. Najib digambarkan diri terkankang mcm jantan jalang ..celaka Siam ni. Realiti nye Haji Najib yg syumul ini KEPIT.. kepit untuk sorok kemaluannye. Kontolnye hanya untuk Makcik Ros saja. Crita-crita Haji Najib pernah tusuk anunye pada Altantuya dan Ginagen depan-belakang adalah palsu? on
 SIAM BUAT CILAKA
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 3/30/18

---------------------

DEMO TANGKAP PENCURI






DEMO TANGKAP

PENCURI SABTUI

14/4/18 

JAM 2.00 PETANG

DI SOGO


Selepas subuh itu PH menang. Persoalan apa akan jadi pada Najib dan Rosmah dah pun di laungkan sejak berbulan lalu. Sebenarnye aku dah bosan tiap kali PM berenti.. mereka diraikan mcm askar balik perang.. diberi gelaran Tun pula.. bayangkan yg hari-hari tidor dlm kerje pon dapat Tun. Jadi aku nak pastikan Najib dan Rosmah di tangkap, dipasung dalam satu balik, bagi mkn 3 kali sehari dan tanpa kondom.. .. on 
MAHATHIR KEMPEN TANGKAP PENCURI
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 4/1/18






----------------------

CILAKA MEDIA AMERIKA






BUKTI
LAGI BUKTI

AGENDA GLOBAL

TERAJANG NAJIB



Washington Post: RUU antiberita palsu alasan penapisan


Akhbar harian Amerika Syarikat (AS) Washington Post percaya cadangan Malaysia menggubal undang-undang anti berita tidak benar hanyalah alasan untuk penapisan.

Dalam lidah pengarang terbit pada 29 Mac 2018, harian itu berkata  Najib  memang dikenali kerana mengongkong kebebasan bersuara, memetik kes blogger dan wartawan yang dikenakan tindakan undang-undang kerana menyindir atau mengkritik beliau.

"Rang undang-undang ini suatu amaran akan bahaya apabila kerajaan menentukan apa yang benar dan apa palsu," tulis editorial Washington Post.

Akhbar harian itu juga menjelaskan bagaimana Najib terlibat dalam skandal 1MDB. Meskipun Najib telah berulang kali menafikan sebarang salah laku, harian itu percaya RUU Anti Berita Tidak Benar 2018 itu bertujuan untuk mengekang perbincangan media mengenai skandal itu.
.

CILAKA

AKHBAR KAPIR 

TERUS TIBAI

NAJIB PEMIMPIN

MELAYU ISLAM

YANG WARAK

JUJUR SUCI

LAGI SOLEH

SATAY BABI KAU

WASHINGTON 

POST

----------------

GAGALIS






GAGALIS

Hebat bro tapi siapa yg ikat tie? Patut la u are one of the members of geng gagalis... on
 KELUAR KE SOGO
Publish | Delete | Spam
Soboi
on 3/30/18





-----------------

BILA NAK TANGKAP JHO LOW







FIKIRKAN

BERAPA TAHUN

NAJIB  ROSMAH

RIZA JHO LOW

AKAN DI PENJARA

JIKA DIADILI

DENGAN HAKIM

Bekas koperal dipenjara 197 tahun, 79 sebatan


SEORANG bekas anggota tentera berpangkat koperal dijatuhi hukuman penjara 197 tahun enam bulan (2,370 bulan) dan 79 sebatan oleh Mahkamah Sesyen Melaka hari ini atas 79 pertuduhan menyalahgunakan peruntukan Pusat Latihan Peperangan Khusus (Pulpak), Kem Sungai Udang berjumlah RM50,238.10, dua tahun lepas.

Hakim Mohd Nasir Nordin menjatuhkan hukuman itu terhadap Musa Md Dawi, 28, yang kini merupakan pekerja kontrak, selepas dia mengaku bersalah atas kesemua pertuduhan tersebut.

Tertuduh, yang tidak diwakili peguam, dikenakan hukuman penjara 30 bulan dan satu sebatan bagi setiap pertuduhan dan hukuman berkenaan berjalan serentak bermula hari ini.

Ini bermakna tertuduh akan menjalani hukuman penjara selama 30 bulan dan 79 sebatan.


SOALAN

ADAKAH ADIL

YANG REMBAT

50 RIBU RINGGIT

KENA PENJARA 

197 TAHUN

SEBAT  79 KALI

NAJIB REMBAT

2.6 BILION RINGGIT

MASIH BEBAS

MENCURI






--------------------

AGAMAWAN JUAL AGAMA






SEKALI LAGI

DIBUKTIKAN

AGAMAWAN

JUAL KARUT

UNTUK 

CARI DUIT

DARI ZAMAN

BERZAMAN

INILAH KERJA

AGAMAWAN

JUAL TAKUT 

UNTUK SUBAHAT

REMBAT DUIT


Versi penuh audio kontroversi kerjasama PAS, Umno tersebar

VERSI penuh audio 20 minit yang didakwa memaparkan suara AJK PAS Pusat  Tuan Haji Nik Mohamad Abdul Nik Aziz disebarkan melalui laman sosial Facebook malam tadi.

Video tersebut antara lain mendedahkan punca perpecahan PAS sehingga melahirkan parti serpihannya, Amanah.

Menurut rakaman tersebut, sekumpulan pemimpin PAS membentuk satu kumpulan bertindak khas menjelang Muktamar PAS 2015.

Pasukan dinamakan Reform Tajdid Islam (RTI) itu didakwa ditugaskan untuk menyerang pemimpin dari kalangan profesional dalam PAS yang digelar sebagai "Jebon" dalam rakaman tersebut.

Serangan tersebut didakwa menyebabkan 18 pemimpin kanan PAS yang berada dalam Jawatankuasa PAS Pusat dikalahkan melalui undi dalam Muktamar 2015.

Nik Abduh bagaimanapun menafikan bahawa suara yang ditampilkan dalam rakam tersebut merupakan suaranya.

"Ada orang kata suara itu 1000% milik saya, tetapi saya menafikannya sebagaimana fitnah video Datuk Seri Anwar dinafikan beliau," kata Nik Abduh pada satu majlis penerangan di Klang baru-baru ini.

Rakaman tersebut pada awalnya disiarkan dalam lima bahagian berasingan dan didedahkan secara berperingkat-peringkat. – 29 Mac, 2018

SEJARAH 

MENUNJUKKAN

SEBELUM

REVOLUSI 

PERANCHIS

PENJUAL AGAMA

BERSUHABAT

DENGAN RAJA

UNTUK REMBAT

TANAH 

KAUM TANI

HARI INI 

DI MALAYSIA

PEKARA SAMA

BERLAKU

BODOHKAN

BANI MELAYU

JADIKAN HAMBA

PADA NAJIB

-------------------------

TURUN KE JALAN RAYA





PRU14

PAKATAM

MENANG

KECUALI

DITIPU

BN semakin terdesak: Anwar

SHAH ALAM - Pakatan Harapan (Harapan) berjanji akan mewujudkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) yang benar-benar bebas jika berjaya menawan Putrajaya pada PRU14 nanti.

Bekas Ketua Pembangkang,   Anwar Ibrahim berkata, oleh itu, beliau menyeru rakyat Malaysia keluar beramai-ramai bagi memastikan BN tumbang kali ini.

“Saya gesa seluruh rakyat Malaysia untuk keluar beramai-ramai mengundi Harapan untuk menyahkan BN dari Putrajaya. Harapan akan mewujudkan satu Suruhanjaya Pilihan Raya yang benar-benar bebas, dan memansuhkan undang-undang anti berita tidak benar ini,” katanya dalam satu kenyataan semalam.

Sebelum ini, pembangkang sering menuduh SPR berat sebelah dan condong kepada parti pemerintah walaupun suruhanjaya tersebut banyak kali menafikannya. Dalam isu persempadanan semula kawasan pilihan raya yang panas sekarang, pembangkang mendakwa ia dibuat bagi memastikan BN kekal di tampuk kepimpinan negara.

Selain itu, Anwar turut mendakwa usul persempadanan semula kawasan pilihan raya yang diluluskan Parlimen minggu lalu tidak melalui proses undang-undang dan jelas melanggar perlembagaan.

Katanya, walaupun isu persempadanan semula adalah perkara serius, namun ia dilihat diputuskan secara tergesa-gesa.




TURUN

KE JALAN RAYA


SEBELUM

KE

PILIHAN RAYA


--------------------

DEDAK DITABUR








HAM 

DULIL


Kenaikan elaun askar wataniah diumum

BAGAN DATUK - Timbalan Perdana Menteri Tuan Haji Ahmad Zahid Hamidi mengumumkan kenaikan elaun anggota lain-lain pangkat dan pegawai Askar Wataniah masing-masing  daripada RM6 kepada RM8 dan RM7.80 kepada RM9.80 sejam.

HEBAT HEBAT

DEDAK DITABUR

LAGI KUAT

RAKYAT SOKONG

PAKATAN

LAGI 

BANYAK RAKYAT

DAPAT DEDAK




-------------------