.

Isnin, 30 November 2015

GKCM - GABUNGAN ANTI NAJIB








TEGANG

SASPEN

BERAPA

RAMAi

LAGi?



Lebih ramai ketua Umno cawangan berdepan tindakan disiplin, kata Ku Nan



Selain 9 ketua cawangan Teluk Kemang yang akan dipanggil Lembaga Disiplin Umno kerana menggesa i Najib Razak meletakkan jawatan, Tengku Adnan Tengku Mansor mengatakan lebih ramai bakal berdepan tindakan.
Setiausaha agung Umno itu berkata, parti Melayu itu tidak memerlukan ahli yang hanya mahu menghancurkan parti.
"Ramai lagi yang akan dibawa ke jawatankuasa disiplin, ketua cawangan ini semua akan saya bawa ke jawatankuasa disiplin sebab tak ada disiplin.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/lebih-ramai-ketua-umno-cawangan-berdepan-tindakan-disiplin-kata-ku-nan#sthash.IU91vvY5.dpuf



KAH KAH KAH
woiot
ini menakutkan
kah kah kah
atau ini hanya lawak
kah kah kah
berapa ratus akan dipanggil
berapa ribu akan dipanggil
kah kah kah
kenapa pemuda tampin
masih tidak dipanggil
kah kah kah
tampin yang buka panggung
tampin yang memulakan
kah kah kah

MANA TAMPiN


----------------

KITA SAMA SOKONG






KiTA

SOKONG

MEREKA


Kumpulan penentang dakwa kedaulatan Malaysia tergadai dengan TPPA


Bantah TPPA menyifatkan perlindungan yang diberikan dalam Perjanjian Perkongsian Trans-Pasifik (TPPA) masih tidak mencukupi dan hanya lebih menjaga kepentingan pelabur asing.
Pengerusi Bantah TPPA Nizam Mahshar berkata, kedaulatan negara dalam bahaya jika Putrajaya meneruskan juga perjanjian kontroversi itu.
"Kita akan letak negara tidak dapat mempertahankan undang-undang sendiri dan kedaulatan kita direndahkan," kata Nizam semasa sesi pembentangan mengenai Bab Pelaburan dalam TPPA di Kuala Lumpur hari ini.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/kumpulan-penentang-dakwa-kedaulatan-malaysia-tergadai-dengan-tppa#sthash.GZO4UVlz.dpuf

KAH KAH KAH
woit
amat jelas
perjanjian TPPA ini
tidak menguntiungkan
mustahil kaum kapitalis
nak beramal jariah
mustahil kaum kapitalis
ada menyimpan niat baik

SOKONG LAGi



------------

DUIT KITA JATUH LAGI





November 30, 2015
ringgit-dollar
The local note was quoted at 4.2770/2880 against the greenback.More ››



US Dollar equals
4.26 Malaysian Ringgit
Chart of exchange rate values over time




-----------------

BERSAMA HARAPAN BARU







HARAPAN 

BARU

BERSAMA

MENGALANG FRONT BERSATU

YANG MAHA LUAS


OMBAK BESAR DATANG









Ji KAY Si EM

GKCM - TiGA

TUNTUTAN



Ketua-ketua Umno cawangan lancar gerakan paksa Najib letak jawatan


Sekumpulan ketua-ketua Umno cawangan melancarkan satu gerakan bagi memaksa Najib Razak meletakkan jawatan sebagai presiden dengan segera supaya parti Melayu itu tidak “dirosakkan” dengan lebih teruk.
Menamakan gerakan itu sebagai Gabungan Ketua Cawangan Malaysia (GKCM), mereka mahu presiden Umno itu segera meletak jawatan bagi menyelesaikan kemelut yang melanda parti ketika ini.
"Kami nak ulang sekali lagi, presiden parti sudah buat banyak perkara menyusahkan rakyat dan kami nak minta beliau berundur.
"Jika tidak, kami seluruh negara akan undurkan dia," kata Ketua Umno Cawangan Railway Said Amidon pada satu sidang media selepas mengadakan program Berani Kerana Benar di Puchong, Selangor malam tadi.
Amidon yang juga salah seorang jurucakap kumpulan itu berkata, Umno cawangan seluruh negara sedang bergerak bersama-sama dengan mereka bagi mendesak supaya perdana menteri penggal kedua itu meletakkan jawatan.
"Kami nak beritahu pucuk pimpinan cawangan seluruh negara sedang bergerak, semakin bertambah," kata pemimpin akar umbi daripada Umno Bahagian Puchong itu.
GKCM mendakwa memiliki sokongan beratus cawangan seluruh negara, bagaimanapun enggan mendedahkan atas faktor keselamatan.
Seorang lagi jurucakap kumpulan itu, Kamarul Azman Habibur Rahman, yang juga ketua Umno Cawangan Taman TKK berkata, mereka akan memperhebatkan gerakan di peringkat akar umbi untuk mengembalikan maruah parti Melayu terbesar itu.
"Kini terpulang kepada usaha-usaha ketua cawangan dan ahli akar umbi supaya Umno dapat diselamatkan," kata Kamarul semasa membaca kenyataan media bersama kira-kira 20 ketua Umno cawangan lain.
Beliau juga menafikan dakwaan kumpulan ketua-ketua cawangan yang menentang Najib ditaja dan diupah.
"Kami bukannya dalang dan tiada siapa yang menjadi dalang di belakang kami," katanya.
Semasa melancarkan gerakan itu, Kamarul juga membaca deklarasi bersama yang diputuskan GKCM selepas bertemu dalam program itu.
"Pertama, presiden Umno perlu berundur. Kedua, tiada pemecatan kepada mana-mana ahli Umno yang menegur atau mengherdik pemimpin demi kebaikan dan ketiga, pemilihan Umno perlu diteruskan," kata Kamarul.
Terdahulu, beberapa ketua Umno cawangan menyatakan hilang kepercayaan dan keyakinan kepada Najib susulan beberapa skandal dan isu yang tidak terjawab, antaranya isu syarikat sarat hutang 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan wang derma RM2.6 bilion masuk dalam akaun peribadi Najib.
Terbaru kontroversi tercetus selepas Timbalan Presiden Umno  Muhyiddin Yassin yang disingkirkan daripada Kabinet pada Julai lalu turut dihalang merasmikan mesyuarat sayap Pemuda, Wanita dan Puteri menjelang perhimpunan agung bulan depan. – 28 November, 2015.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/ketua-ketua-umno-cawangan-lancar-gerakan-paksa-najib-letak-jawatan#sthash.Ps6NRtOS.dpuf
KAH KAH KAH
woit
satu gerakan
ini gerakan
bukan lagi kumpulan
dah mula bergerak
dah makin mengombak
dah makin ampoh
tak pernah berlaku
tak pernah terjadi
parti ketuanan melayu
makin retak makin belah
perang makin besar
semua boleh selesai
bila najib mengundur
kah kah kah

LAWAN LAGi
 


------------------

TAK SABAR MENUNGGU






SEMUA 

MENUNGGU

APA KOMEN

MAHATHi
 

Kehadiran Dr Mahathir di perhimpunan agung bawa erti besar, kata Reezal Merican

30 Nov — Kesediaan bekas perdana menteri,  Mahathir Mohamad untuk hadir ke Perhimpunan Agung Umno 2015 (PAU2015) pada awal bulan depan akan membawa pengertian besar kepada perhimpunan itu. 

Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Pulau Pinang,  Reezal Merican Naina Merican berkata perbezaan pendapat yang wujud antara Dr Mahathir dengan pemimpin sekarang tidak harus menjejaskan kesatuan dalam parti.

 - See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/kehadiran-dr-mahathir-di-perhimpunan-agung-bawa-erti-besar-kata-reezal-meri#sthash.FfyBQ8QN.dpuf

KAH KAH KAH
woit
ini sudah parah
sambutan hebat akan sampai
kompang kompit akan dipukul
kah kah kah
tenggelam najib
tenggelam zahid
hanyut macam hasan malek
kah kah kah
betul ke TUN akan datang?
atau acah acah aje
wayang makin seronok
wayang makin gempaq
kah kah kah

TUNGGU LAGi
 



-------------

NEGARA MENUNGGU





SATU NEGARA

MENUNGGU




 | November 28, 2015
najib-umno
Ketua-ketua cawangan UMNO sedang merangka beberapa rancangan yang melibatkan jumlah penyertaan yang lebih besar dalam gerakan itu. More ››


KAH KAH KAH
woit
kalau ini berlaku
malaysia akn selamat
ringgit akan naik nilai
negara akn berubah
satu malaysia menunggu
satu melaysia menanti

BiLA LAGi



----------------

KETAWA ZUNAR









BERAPA KALi

GWA UDAH


BiLANG





Ketawalah sebelum kerajaan wajibkan permit untuk ketawa, kata Zunar


Kartunis kontroversi  Zunar menggesa orang ramai agar terus mentertawakan pihak berkuasa menerusi karya-karyanya. 
Polis boleh menangani demonstrasi jalanan dengan menghantar polis rusuhan tetapi mereka tak boleh menghalang orang ketawa, melainkan ketawa diharamkan satu hari nanti.
"Tak mustahil satu hari nanti kita kena mohon permit ketawa," kata Zunar atau nama sebenarnya Zulkiflee Anwar Ulhaque semasa pelancaran karya solonya yang berlangsung selama 10 hari sempena Festival Sastera George Town.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/ketawalah-sebelum-kerajaan-wajibkan-permit-untuk-ketawa-kata-zunar#sthash.20LMOdO4.dpuf



KAH KAH KAH
woit
gwa sudah cakap
gwa sudah bilang
ketawa akan dikenakan permit
ketawa akan dikenakan lesen
ketawa kena GST
kah kah kah
lu tak caya
lu congak sendirilaaaa
kah kah kah

KENA CUKAi
--------------

JUSTO LAGI








CUBA

PERHATiKAN

KOMENTAR
tiap kali ada hal
tiap kali isu 1MDB muncul
akan ditimbulkan nama justo
entah belas kali disiasat
tak habis habis
kali ini kes kevin meledak
sekali lagi nama justo muncul
perhatinkan  irama ini
berulang ulang

 

Khalid: Polis M'sia ke Thailand minggu depan siasat Justo

Polis Diraja Malaysia akan menghantar pegawainya ke Thailand bagi menyoal siasat Xavier Andre Justo berhubung siasatan syarikat 1Malaysia Development Berhad (1MDB).
Ketua Polis Negara  Khalid Abu Bakar berkata polis Thailand telah bersedia untuk menerima kehadiran polis Malaysia untuk menyiasat kes berkenaan.
"Mereka (Polis Thailand) telah bersedia untuk menerima pegawai kita dan akan menyoal siasat Justo," katanya kepada pemberita di ibunegara hari ini.
Terdahulu beliau menghadiri Upacara Perbarisan Tamat Latihan Kadet Inspektor di Dataran Kawad, Pusat Latihan Polis di ibunegara.
Justo, 49, dijatuhi hukuman penjara tiga tahun oleh Mahkamah Jenayah Bangkok Selatan di Thailand pada 17 Ogos lepas kerana memeras ugut bekas majikannya,PetroSaudi sebanyak 2.5 Juta Swiss Frane (RM11 juta) dengan menggunakan dokumen yang dicuri daripada syarikat berkenaan.
Kes Justo menjadi tumpuan di Malaysia berikutan kerjasama yang pernah dilakukan antara PetroSaudi dan 1MDB
KAH KAH KAH
woit
berapa kali nak tanya
berapa kali nak soal
daaaaa....
kah kah kah
tak habis habis ke
kah kah kah

TANYA LAGi
 



------------

DOSA MUHYIDDIN









MUHYiDDiN

BERAT BADAN

 
Apa dosa saya sehingga dihalang rasmikan sayap Umno, soal Muhyidin

Timbalan Presiden Umno Muhyidin Yassin mempersoalkan tindakan Majlis Tertinggi (MT) Umno yang menghalang buat pertama kalinya seorang timbalan presiden daripada berucap merasmikan mesyuarat sayap Umno.
"Apalah dosa saya lakukan terhadap Umno sehingga tradisi berucap yang saban tahun diberikan kepada timbalan presiden dinafikan kepada saya pada tahun ini?
"Atau apakah ada mereka yang cukup takut dengan apa yang akan saya ungkapkan di hadapan anak muda yang dipercayai boleh meluputkan keyakinan kepada seseorang pemimpin," katanya yang juga ahli Parlimen Pagoh.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/apa-dosa-saya-sehingga-dihalang-rasmikan-sayap-umno-soal-muhyidin#sthash.qDjGYE2W.dpuf
KAH KAH KAH
woit
tanya apa dosa
jangan buat2 tak tahu
kah kah kah
betul ke pertanyaan ini
kah kah kah
dosa besar muhyiddin
ialah takut melawan najib
asik bercakap aksi taraaak
kah kah kah

TAK BERANi
 

-------------

BODEEEK






CIUM TANGAN NAJIB
DAPAT BAU
TELOR
ROSMAH
 

BODEK TELOR
Bodek tu telor pada kontol .. tak seperti kontol (yg sehat) telor tak pernah "masuk ke dalam" surga .. abis kuat pun ninjau drp luar je. Angin pasang adalah satu penyakit pada bodek, ia hinggap pada peratusan kecil lelaki je .. terutama orang ummo. Bila kena angin pasang, untuk keselesaan ia perlu diampu dgn tangan daripada bawah .. 

sebab telor sentiasa berada dibawah kontol. Untuk lebih selesa, tuan punya kontol sanggup upah orang menjilat bodek@telornya sebab kekadang angin pasang itu panas. Itu lah yg terjadi pada umno hari ini .. takde masalah pada ketuanya yg kena angin pasang .. ramai yg mengampunya .. 

malah tukang jilat lagi ramai .. Dek terlalu ramai yg menjilat .. dah tak perlu kak ros kita guna kerim pelembab, bila bang najib teragak nak masuk kedalam surga yg dah kering kontang itu. on APA ITU KAKI BODEK
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
at 6:44 PM




------------

SONGLAP DUIT








SELAMA iNI

TAK AUDiT KE?


G25 gesa program, akaun Jakim diaudit


Kumpulan 25 tokoh Melayu profesional (G25) hari ini menggesa supaya program, aktiviti serta akaun Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) diaudit secara telus sama seperti jabatan kerajaan yang lain.

Dalam satu kenyataan malam ini, kumpulan moderat Melayu itu berkata pihaknya juga akan mengendalikan suatu kajian yang mendalam dan menyeluruh mengenai fungsi, aktiviti dan perbelanjaan Jakim.

Kajian itu, kata kumpulan itu bertujuan mengesahkan kedudukan Islam dalam konteks demokrasi berperlembagaan dan menentukan Jakim tidak melanggar batas-batas peribadi hidup umat Islam di negara ini seperti yang di dakwa oleh beberapa pihak.



KAH KAH KAH
woit
ini sudah terok
selama ini apa jadi
selama ini buku kira2
tidak diaudit?
kah kah kah
pasal apa tak audit?
kerana online dengan tuhan

ONLiNE LAGi



-----------