Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 16 Januari 2012

HUTANG KELILING PINGGANG - KANG KANG KANG




BERAPA HUTANG HASAN ALI?






HASAN ALI DEDAH KUmPULAN PARASIT DALAM SIRI JELAJAH
- meloya

KUALA LUMPUR 16 Jan. - Bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Hasan Ali akan mendedahkan kumpulan ”parasit” dalam Pas yang didakwanya telah mempengaruhi parti itu dalam program ceramahnya ke seluruh negara tidak lama lagi.

Katanya, kumpulan itu yang berjaya menyusup masuk ke dalam parti kini semakin kuat dan telah memegang pelbagai jawatan penting dan strategik dalam parti berkenaan. "Kumpulan parasit ini mempunyai kumpulan mereka, pertemuan-pertemuan, gagasan, matlamat dan visi mereka sendiri,” katanya pada sidang media di kediamannya di sini hari ini.

Beliau turut mendakwa kewujudan kumpulan ”parasit” itu bukan satu fenomena baru dalam Pas, tetapi kini pergerakan kumpulan itu diteruskan dengan lebih bertenaga.

Hasan bagaimanapun enggan mengulas apabila ditanya sama ada kumpulan ”parasit” yang dimaksudkan mempunyai kaitan dengan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Biarlah saya jawab perkara ini semasa roadshow (jerayawara) nanti... kerana antara isi syarahan saya akan bentangkan mengenai isu parasit ini,” katanya.

Katanya, objektif utama siri ceramah itu bukan setakat untuk membersihkan Pas daripada kumpulan ”parasit” yang telah menyebabkan parti itu semakin terpesong daripada landasan asalnya, dan perlu demi memastikan martabat agama Islam, orang Melayu dan Raja-Raja Melayu terus terpelihara.

Isu itu dibangkitkan Hasan yang juga Anggota Dewan Undangan Negeri Gombak Setia sebelum ini apabila mendakwa terdapat sekumpulan parasit di dalam parti itu yang lebih rela menghargai dan meraikan perjuangan orang lain, serta tidak suka isu arak dan murtad diperjuangkan di Selangor. - TIEWNAMA

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... PARASIT NI APA?.... kah kah kah..

kah kah kah...PARASIT INI KES HUTANG KE?.....m kah kah kah...

kah kah kah... NAK DEDAH KAN PARASIT.... kah kah kah...

kah kah kah....NANTI HARAKAH DEDAHLAN PULAK HUTANG TAK BAYAR APA MACAM?... ka kah kah...

kah kah kah... BUKAM SIKIT ...900 RIBU RINGGIT
...kah kah kah..

kah kah kah...KESIAN HARAKAH.... kah kah kah..

NOTA:
lepas menang tahun 2008 dulu
malaon ini ada jumpa anwar
malaon ini minta tolong
selesaikan utang
tapi anwar tak layan
kah kah kah



tu pasal malaon ini bengang
tu pasal malaon ni nak but yougi
tu pasal malaon ini nak jadi embee
kah kah kah





HANYA ADA SATU SOALAN SAHAJA





SELAMAT? SELAMAT DARI APA?





YAKIN KIOLANG LYNAS SELAMAT - meloya


KUANTAN 15 Jan. - Majlis Belia Daerah Kuantan yakin pembinaan kilang memproses nadir bumi oleh syarikat Lynas Malaysia Sdn. Bhd. (Lynas) selamat serta tidak berbahaya terutama kepada penduduk berhampiran Kawasan Perindustrian Gebeng di sini.

Pengerusi Majlis Belia Daerah Kuantan, Md. Jamil Pauzi berkata, ini kerana penjelasan mengenai kadar radiasi kilang tersebut dibuat berdasarkan fakta, hasil kajian saintifik yang dilakukan oleh beberapa badan bertanggungjawab dan bukannya bersifat kenyataan politik.

"Agensi Tenaga Atom Antarabangsa (IAEA) serta pakar-pakar luar negara juga telah mengesahkan bahawa pembinaan kilang itu selamat.

"Isu ini telah diputarbelitkan fakta oleh pihak tertentu yang kononnya kilang berkenaan akan memudaratkan rakyat," katanya kepada Utusan Malaysia selepas melawat kilang tersebut di sini hari ini.

Selain melawat tapak pembinaan kilang tersebut, kesemua 160 ahli Majlis Belia Kuantan diketuai Md. Jamil turut diberi penerangan mengenai projek itu oleh Pensyarah Program Sains Nuklear Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Profesor Dr. Ismail Bahari.

Mengulas mengenai tindakan pembangkang yang mempolitikkan isu pembinaan kilang tersebut, Md. Jamil berkata, kerajaan negeri pasti akan mengutamakan soal keselamatan rakyat terhadap kesan radioaktif atau radiasi dari kilang tersebut sebelum bertindak meluluskan tapak pembinaan kilang itu.

"Tahap radiasi yang dihasilkan oleh kilang pemprosesan nadir bumi itu adalah jauh lebih rendah dan selamat dari segi kuantitinya berbanding hasil sampingan dari loji-loji jana kuasa nuklear," katanya.

Beliau dalam pada itu berkata, pihaknya berpuas hati dengan penjelasan yang diberikan oleh Dr. Ismail kepada mereka.

"Ia cukup lengkap dengan fakta-fakta dan hasil kajian yang menjelaskan mengenai keselamatan kilang tersebut," katanya.

NOTA:
hanya nak tanya satu soalan


kalau selamat kenapa kilang ini
tidak didirikan di australia?
dan
kenapa rakyat australia membantah?

kalau dapat terangkan
kenapa tidak didirikan di australia
maka barulah rakyat malaysia percaya







KANG KONG BERSUARA - PERKASA TAKUT





NI HASAN ALI MARAH - LESBIAN PULAK





HANG LI PO DAN HANG TUAH TIDAK WUJUD - fmt

According to history, Chinese Princess Hang Li Po was the fifth wife of Malaccan Sultan Mansur Shah who reigned from 1456-1477.

During this period, there was also the legend of the Sultan’s five famous warriors, Hang Tuah, Hang Jebat, Hang Kasturi, Hang Lekir and Hang Lekiu. It is a tale of friendship and loyalty, which every Malaysian had heard.

However, renowned historian Prof Khoo Kay Kim told radio station BFM this morning that Hang Li Po and the five warriors never existed.

Speaking to FMT later, he explained: “The Chinese Ming dynasty of the 16th century does not have records on them. These are very well preserved records.”

The KDU college chancellor also said he had read the writings of two Western historians and another prominent historian Wang Gung Wu on the Ming records which did not mention the characters either.

“History must be based on empirical records. Historians must only accept written records,” he said, adding that empirical records available here were at best “skanky”.

“There is no evidence in the Malaysian records,” he said. “These are stories. Early Malaysian history is based on stories.”

“We have had many stories. Only recently historians have taken the trouble to research the early Malaysian history period. A lot of stories accepted in the past cannot be proven,” he added.

Khoo also told FMT that there are rumours that the Malacca kingdom was founded in 1292 even though there were records to prove that it was formed in the 15th century.

He added that the government had instructed the syllabus committee to go through the school history syllabus to rectify the errors.

The syllabus, said Khoo, would be introduced in the year 2014.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit...MANA PERGI PERKASA...kah kah kah..

kah kah kah...MANA HASAN ALI PANGLIMA RAJA.... kah kah kah..

kah kah kah..MANA ZUL NORDIN PEJUANG AGAMA.... kah kah kah..

kah kah kah..HANG LI PO TAK WUJUD...kah kah kah..

kah kah kah..HANG TUAH TAK WUJUD...kah kah kah..

kah kah kah...HABIS LAAAA MELAYU.... kah kah kah..

kah kah kah...HABIS LAAAA KETUANAN MELAYU.... kah kah kah..

kah kah kah... TAK KAN MELAYU HILANG DI DUNIA... DAH JADI KARUT...kah kah kah..

NOTA:
dulu ada cerita
hang tuah
hang jebat
hang kasturi
hang lekir
hang lekiu
semua nya china
hang tu ah
hang jhe bat

ini terus tak wujud kah kah kah
kesian melayu
professor kang kong ini juga
kata tanah melayu tak pernah kehna jajah
kah kah kah


NOTA:
kalau hang li po tak wujud
ini mesti china doll
yang dibawa oleh tok vincent tan
untuk rasuah sultan melaka
kah kah kah


TAK KAN KITA LUPA


SHAHRIZAT MASIH LAGI LEMBU KORBAN







SHAHRIZAT LEMBU KORBAN








SKANDAL NFC:
KENYATAAN PENGURUSAN NFC BERCANGGAH DENGAN PENGUMUMAN BEKU ASET OLEH
PERDANA MENTERI


Saya memandang serius kenyataan Ketua Pegawai Eksekutif NFC, Encik Wan
Shahinur Izmir Salleh (yang juga anak kepada Dato’ Seri Shahrizat
Jalil) bahawa operasi NFC berjalan seperti biasa walaupun kerajaan
mengarahkan agar aset NFC dibekukan, yang dikeluarkan semalam.

Kenyataan itu menimbulkan persoalan apakah Dato’ Seri Najib Tun Razak
hanya membuat kenyataan kosong tanpa memberikan arahan khusus, atau
NFC mengingkari arahan yang dikeluarkan oleh kerajaan?

KEADILAN konsisten mendesak supaya aset NFC dibekukan dan pentadbir
korporat (corporate administrator) dilantik untuk mengambil alih
pengurusan NFC dan melakukan audit penuh bagi membongkar kesemua
penyelewengan yang telah berlaku.

Tindakan “membekukan aset NFC” sepatutnya bermakna:

1. Sebarang perbelanjaan selain dari membayar gaji pekerja-pekerja
yang bertugas dalam operasi penternakan lembu (seperti yang
dimandatkan di dalam perjanjian pembiayaan oleh kerajaan) perlu
dibekukan;

2. Pengurusan sedia ada yang terdiri dari kaum keluarga Dato’ Seri
Shahrizat Jalil tidak dibenarkan membuat sebarang keputusan bersabit
operasi, kewangan, sumber manusia dan keputusan-keputusan penting
lain;

3. Sebarang pemindahan wang keluar dari NFC, termasuk pembayaran gaji
dan perbelanjaan syarikat-syarikat lain yang dimiliki oleh keluarga
Dato’ Seri Shahrizat Jalil perlu dihentikan serta-merta; dan

4. Sebarang keputusan mengenai aset atau struktur syarikat dan
pelaburan tidak dibenarkan dibuat bagi mengelakkan pemindahan aset.

Secara lazimnya dalam amalan korporat yang berdasarkan tata kelola
yang baik, apabila seseorang disiasat akibat tuduhan pecah amanah,
beliau tidak dibenarkan masuk ke pejabat dan digantung serta-merta
bagi mengelakkan cubaan menghapuskan bukti.

Kenyataan NFC yang menunjukkan kaum keluarga Dato’ Seri Shahrizat
Jalil masih bebas menggunakan wang dan menguruskan operasi NFC membawa
risiko besar yang menjejaskan bukti dan rekod kewangan NFC.

Oleh yang demikian, KEADILAN mengulangi desakan supaya Dato’ Seri
Najib Tun Razak bertindak lebih berani dengan menggantung penglibatan
kaum keluarga Dato’ Seri Shahrizat Jalil di dalam operasi NFC dan
melantik pentadbir korporat (corporate administrator) untuk mengambil
alih pengurusan dengan mandat membongkar semua penyelewengan yang
telah berlaku.

Sekiranya ini tidak berlaku, KEADILAN tidak ada pilihan kecuali terus
membongkarkan pelbagai penyelewengan yang ada di dalam rekod kami
untuk meningkatkan tekanan politik terhadap Dato’ Seri Najib Tun Razak
untuk bertindak dengan telus dan tidak berdolak dalih.

Petang esok (17 Januari 2012, jam 2 petang di Balai Polis Dang Wangi),
aktivis KEADILAN diketuai Saudara Fariz Musa, ahli Majlis Pimpinan
Pusat akan membuat satu lagi laporan polis mengenai perbelanjaan kad
kredit oleh keluarga Dato’ Seri Sharizat Jalil dalam tahun 2009 yang
melampaui batas.

Penelitian KEADILAN menunjukkan bahawa dalam tahun 2009, perbelanjaan
kad kredit oleh kaum keluarga Dato’ Seri Shahrizat Jalil mencecah
RM593,500 yang dibiayai sepenuhnya oleh wang rakyat melalui NFC
seperti berikut:

JUMLAH SETAHUN PURATA SEBULAN
Dato’ Seri Mohamad Salleh Ismail RM182,525 RM15,210
Wan Shahinur Izran Mohamad Salleh RM160,673 RM13,389
Wan Izzana Fatimah Mohamad Salleh RM127,900 RM10,658
Wan Shahinur Izmir Mohamad Salleh RM122,402 RM10,200


Pendedahan sebegini akan diteruskan sehinggalah Dato’ Seri Najib Tun
Razak mengambil tindakan yang melambangkan beliau dan rakan-rakan
kabinet beliau menerima sepenuhnya pertanggungjawaban ke atas
penyelewengan yang berlaku di dalam NFC.

MOHD RAFIZI RAMLI
PENGARAH STRATEGI KEADILAN
16 JANUARI 2012



NAJIB TIPU MAK CIK FELDA LAGI




LEPAS INI TAK ADA DURIAN






NILAI DURIAN RUNTUH FELDA LEBIH TINGGI – PM
– beriita hairan

Penyenaraian FGVH bertujuan bela nasib peneroka

Najib Razak memberi jaminan kepada masyarakat FELDA bahawa jumlah ‘durian runtuh’ yang dijanjikan kerajaan selepas penyenaraian Felda Global Ventures Holdings (FGVH) pada pertengahan tahun ini, lebih tinggi daripada bonus raya.

Perdana Menteri berkata, penyenaraian FGVH yang dipolitikkan pihak tertentu sebenarnya bertujuan membela masyarakat FELDA dan memberi kebajikan kepada mereka.
“Saya akan umumkan sebanyak mana jumlah durian runtuh nanti pada masa sesuai, tetapi ia tentu lebih daripada RM500.

“Saya tidak mahu mengulas lanjut... tetapi percayalah kita masih dalam landasan dan kita masih mampu untuk mengisi perancangan kita. Seperti yang saya umumkan pada Bajet 2012 (Oktober lalu), masyarakat FELDA akan mendapat durian runtuh daripada penyenaraian FGVH.

“Jangan bimbang, ia tidak merugikan, malah beri keuntungan besar kepada semua masyarakat FELDA,” katanya..

Najib yang juga Ahli Parlimen Pekan berkata, selain ‘durian runtuh’ itu, warga FELDA juga menikmati habuan lain seperti duit raya, bonus, pinjaman membesarkan rumah dan program generasi kedua FELDA.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit..MACAM MACAM NAK TIPU ORANG KAMPONG...kah kah kah..

woit..DURIAN RUNTUH ...FAHAM TAK ERTINYA.... kah kah kah..

kah kah kah... BATANG DURIAN ITU PATAH...kah kah kah..

kah kah kah...SESUDAH PATAH TAK ADA LAGI DURIAN.... kah kah kah..

kah kah kah..BILA FELDA DI SENARIKAN DI BURSA SAHAM IANYA BUKAN LAGI HARTA MILIK PENEROKA..... kah kah kah..

kah kah kah..IANYA MILIK TUAN EMPUNYA SAHAM.... kah kah kah..

kah kah kah...DAPAT 500 RINGGIT DURIAN RUNTUH...kah kah kah..

kah kah kah...LEPAS ITU MELOPONG.... MASUK ANGIN KELUAR LALAT.... kah kah kah


INI PUN NAJIB PUTAR BELIT DAN TIPU





NOTA:

kes bunuh pun boleh tipu
inikan mak cik felda
lagi senang nak tipu
kah kah kah




SEMUA ORANG TAHU




ISAP KULUM JILAT CIUM KEMUDIAN BOM





UGUT LETUP HELIKOPTER PM: PELAJAR USM DITANGKAP
- mkini

Polis menahan seorang pelajar Universiti Sains Malaysia (USM) kampus kejuruteraan selepas membuat kenyataan berunsur ugutan menerusi laman blognya, di Georgetown hari ini.

Menurut Bernama, dalam kenyataannya pelajar terbabit dikatakan mahu meletakkan bom pada helikopter yang akan dinaiki Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dalam lawatannya ke kampus itu minggu hadapan.

Pelajar terbabit akan disiasat di bawah Seksyen 506 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan penjara sehingga dua tahun atau denda atau kedua-duanya.

Ketua Polis Negeri Datuk Ayub Yaakob yang dihubungi mengesahkan perkara itu dan akan mengadakan sidang media mengenainya esok.
Sementara itu, Star Online, pula melaporkan pelajar berkenaan menulis: "Najib akan datang ke kampus kami ... mari kita bom helikopternya itu ...".

Portal itu juga memetik Ketua Polis Daerah Georgetown Gan Kong Meng berkata pelajar itu dibawa ke balai polis untuk disoal siasat pada kira-kira jam 1.30 tengahari tadi.



MARI BELAJAR DARI SEJARAH

apabila bill clinton berhadapan
dengan kes monica lewinsky apa dia buat?
arah kan serangan mengejut ke atas iraq

apabila george bush hendak menjarah
semua telaga minyak di negara arab apa dia buat?
arahkan cia serang bangunan world trade center

apabila isreal dalam kedaan terdesak
arahkan mosad pasang bom di kedutaan isreal sendiri

semua dunia tahu hal ini
cucuk kiri
tibai kanan
kah kah kah

NOTA:
jangan kantoi
billa bom meletup
tapi anwar bebas
patutnyya bom meletup
bila anwar tak bebas
kah kah kah


kah kah kah
tu pasal jangan buat molotov
dalam botol plastik


NOTA:
bila shahrizat dituduh dirembat
250 juta rinngit duit lembu
apa dia buat?
shahrizat selak kain dan tunjuk bulu
kah kah kah


RAJA BERSIONG SUDAH TAKUT - AYAHANDA SUDAH SEDAR




NOTA


bila ayahanda memanda marah
raja bersiong jadi takut
lihat dan lihat

NOTA:
syukur baru sekarang
ayahanda sedar
baru sekarang orang ini sedar

bagus juga mereka sudah sedar
lambat pun tak apa lah
asalkan akhirnya mereka sedar

NOTA:
kita menunggu mak cik dan pak cik
felda sedar dan keluara ke jalan raya
baru hebat!








SELESAI ISU SURAU CARA BAIK
- meloya



Isu surau Al-Jabbar di Setapak Permai di sini yang didakwa akan dirobohkan tidak melibatkan kerajaan kerana tanah tapak surau itu adalah milik sebuah syarikat swasta.

Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin berkata, pada peringkat ini, kerajaan tidak berhasrat untuk campur tangan dalam isu tersebut dan berharap pihak terlibat dapat menyelesaikan isu itu dengan baik.

“Bagaimanapun, saya telah mengarahkan syarikat pemaju untuk tidak merobohkan surau tersebut,” katanya kepada pemberita selepas menyampaikan sumbangan Tahun Baru Cina di Taman Sentosa di sini hari ini.

Beliau juga telah menyarankan kepada pihak pemaju untuk mencari tapak ganti untuk surau tersebut tetapi seboleh-bolehnya, surau tersebut dikekalkan di tapak asalnya.

Mengenai surat daripada peguam pemaju yang mahu penduduk mengosongkan tanah tersebut sebelum hujung bulan ini, beliau berkata, penduduk tidak perlu mengosongkan tanah mereka.

“Saya sudah beritahu pemaju dan mereka bersetuju. Kalau mereka (pemaju) masih berdegil, kita tidak akan meluluskan permohonan pembangunan mereka,” katanya.

Semalam, penduduk dan peniaga Setapak Permai membuat perhimpunan aman bagi membantah notis mengosongkan premis mereka sebelum 30 Januari ini.

Pengerusi Persatuan Peniaga Putra Damai Setapak, Shahrudin Sapian yang mewakili hampir 70 peniaga di situ merasa sangat kecewa kerana peniaga yang sudah bertapak di situ sejak 1995 diarah meninggalkan kawasan itu tanpa ada sebarang perbincangan dilakukan.


BETUL KE SUDAH AKIL BALIGH








NIK AZIZ NASIHAT HASAN ALI JAGA MULUT - mikini

Nik Abdul Aziz Nik Mat menasihatkan bekas pesuruhjaya PAS Selangor Datuk Hasan Ali yang dipecat sebagai anggota parti baru-baru ini supaya "jaga mulut" daripada terus mengkritik dasar-dasar parti Islam itu.

Maknanya tak ada parti yang tak pecat ahlinya bila ada masalah. Di Kelantan ini, dua tiga orang Umno pun dipecat. "

Sementara itu, ditanya tentang pendirian bekas timbalan presiden PAS Nasharudin Mat Isa yang secara terbuka menyatakan sokongan kepada Hasan, Nik Aziz hanya berkata "itu dia punya pasal".

"Saya ini bila ada kes di depan, dalam mesyuarat itu saya buat keputusan. Tetapi saya nak komen luar (mesyuarat) begini saya tak boleh.

"Ikut dia, sudah akil baligh. Orang itu dah akil baligh reti apa yang bercanggah dengan peraturan, apa yang tidak," katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...BETUL KE SUDAH AKIL DAN SUDAH BALIGH.... kah kah kah..

kah kah kah...MANA BUKTI MALAON ITU SUDAH AKIL BALIGH....kah kah kah..

kah kah kah...APA YANG AKIL DAN APA YANG BALIGH?... kah kah kah..

woit....CUBA PEREKSA BETUL BETUL...kah kah kah...

kah kah kah.....MALAON INI SUDAH BERSUNAT ATAU BELUM..kah kah kah..