.

Selasa, 7 Jun 2016

PILIHANRAYA - KAH KAH KAH





PILIHANRAYA KECIL KUALA KANGSAR DAN SUNGAI BESAR:

PENGUNDI DIBERI PILIHAN MENGEKALKAN GST/BEBAN HIDUP ATAU MELAKSANAKAN EKONOMI RAKYAT; DEDAH SATU LAGI SKANDAL PEMBAZIRAN BARISAN NASIONAL

Saya kesal dengan kenyataan Wahid Omar, mantan Menteri di Jabatan Perdana Menteri yang pada akhir khidmatnya pun masih lagi mempertahankan dasar-dasar yang dilaksanakan Najib yang terbukti membebankan rakyat. Wahid Omar dilaporkan berkata tindakan melaksanakan GST dan memotong subsidi adalah tepat kerana ia mengukuhkan ekonomi negara.

Saya menentang pemotongan subsidi yang bermula dari tahun 2010 pada awal penggal Najib menjadi Perdana Menteri pada ketika beliau masih popular dengan rakyat kerana tindakan itu (memotong subsidi) memangsakan rakyat termiskin. Tanggungjawab sebuah kerajaan ialah membela golongan paling dhaif (“most vulnerable group”) dengan memastikan ekonomi berkembang secara adil; bukannya memotong peruntukan orang miskin untuk membayar hutang yang gagal dibayar orang kaya.

Atas dasar ini juga saya lantang menentang GST. Cukai ini menjadi satu perkara yang zalim kerana fakir miskin dipaksa membayar cukai yang sama dengan orang kaya untuk menutup lubang hutang kerajaan dek kerakusan orang-orang kaya elit membolot kekayaan negara.

Kenyataan Wahid Omar mengesahkan bahawa selagi Umno/Barisan Nasional menjadi kerajaan persekutuan, dasar-dasar yang menekan orang miskin demi membela orang kaya seperti pemotongan subsidi dan GST akan terus dilaksanakan kerana Umno/Barisan Nasional telah lama menjadi parti yang dikuasai orang-orang kaya elit.  

Sebab itulah pilihanraya kecil (PRK) Kuala Kangsar dan Sungai Besar kali ini sebenarnya menjadi medan untuk rakyat memilih satu dari dua sistem ekonomi yang jelas bertentangan:

      i.        Memilih Barisan Nasional bermakna pengundi Kuala Kangsar dan Sungai Besar memilih untuk mengekalkan sistem ekonomi yang pro orang kaya dan menekan rakyat terbanyak melalui GST, menghapuskan subsidi, memotong pembiayaan pendidikan rakyat dan lain-lain; atau

    ii.        Memilih Pakatan Harapan bermakna pengundi Kuala Kangsar dan Sungai Besar memilih untuk menghapuskan sistem ekonomi Barisan Nasional tadi dan memperkenalkan sistem ekonomi baru yang pro-rakyat (bermaksud menghapuskan GST, memberi subsidi kepada yang memerlukan, mendemokrasikan pendidikan dengan menawarkan pendidikan bermutu pada kos yang minima).

Bermula dari esok (Rabu, 8 Jun 2016) sehingga hari pengundian, saya akan berada di Kuala Kangsar atau Sungai Besar setiap hari untuk memastikan pengundi Kuala Kangsar dan Sungai Besar membuat pilihan berdasarkan pertimbangan bebanan rakyat yang saya hurai tadi.

Untuk memastikan pengundi Kuala Kangsar dan Sungai Besar tidak lupa bahawa kerajaan Barisan Nasional mengutip cukai GST dari rakyat sedang pembesar negara terus bermewah, mulai esok (Rabu, 8 Jun 2016) saya akan memulakan siri pendedahan yang baru. Saya pasti apabila rakyat mendapat tahu tentang satu lagi pembaziran melampau yang berlaku, ia akan dapat meyakinkan rakyat bahawa pilihan yang ada hanyalah menukar kerajaan persekutuan dengan mengundi calon Pakatan Harapan.

Saya akan mulakan siri pendedahan bersempena dengan PRK Kuala Kangsar dan Sungai Besar ini pada jam 12 tengahari di Bilik Operasi Utama Amanah/Pakatan Harapan di Kuala Kangsar. Pendedahan ini akan berterusan setiap hari sehinggalah hari-hari terakhir kempen.

RAFIZI RAMLI
NAIB PRESIDEN/SETIAUSAHA AGUNG
AHLI PARLIMEN PANDAN





----------

HABIS CERITA - DUNIA MELEDAK





HADI JADI PRESIDEN AMERIKA
Saya lebih suka jika haji Hadi Al Marang Perapu Kepunden Marang Sekeper jadi Presiden Amerika. Untuk itu beliau perlu memiliki Green Card terlebih dulu. Itu tak jadi maselah kerana warna rasmi PAS pun memang HIJAU. Dari segi kelayakan pulak, haji Hadi boleh menyaingi kehebatan Donald Trump sebab Haji Hadi juga RASIS, cukup geram dengan China DAP. 

Dia juga kasar dan gedebe,...sanggup panggil BARUA kepada rakan separti yang tidak walaun, boleh senang-senang menuduh orang sebagai pengedar pil kuda dan yang paling hebat boleh mengKAFIRkan orang sesuka hati....pendek kata Haji Hadi adalah Ulamak sedunia di mana hanya ahli parti pimpinannya yang akan masuk syurga.

 Dan lagi, jika Hadi jadi Presiden Amerika, HUDUD boleh dilaksanakan di seluruh dunia sebab sapa yang berani lawan Amerika ? nak Mampos! on PRU DI AMERIKA
Publish | Delete | Spam
Asrul Sani
on 6/7/16


--------

SELAMAT BERBUKA




SELAMAT 

BERBUKA

KITA RAYA 


LAGI  29HARI





HARI INI

kuala lumpur redup
gua cuba satu resepi baru
kalau ok nak pasarkan
gua masak sambal bilis petai
dalam minyak zaiton

sapa jumpa gua
sila tanya petai zaiton
kalau nasaib baik
ada gua bawa

yang ini mengikut fatwa
CAP PENANG tak haram
kerana gua buat sendiri
bukan towkay cina yang bayar





----------

JANGAN POTONG STIM







INI SUDAH

BERAT


 

CAP: Haramkan bufet Ramadan

 | June 7, 2016
Aktivis pengguna itu berkata adalah sia-sia berpuasa sekiranya hanya tertumpu kepada makanan.






GEORGE TOWN: Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) hari ini menggesa pihak berkuasa mengharamkan bufet Ramadan kerana bertentangan dengan nilai Islam ke arah kesederhanaan.
Presidennya, S M Mohamed Idris, melahirkan rasa sedih kerana ramai memperlekeh bulan suci itu dengan berbelanja besar.
“Komersialisasi bufet Ramadan dan sebagainya merupakan satu penghinaan sama seperti umat Islam makan di khalayak ramai di siang hari.

WOIT

kalau haramkan

dimana melayu

nak rasa makan

duit cina?

kah kah kah

macam mana nak

bincang projek?

kah kah kah

bila nak terima

$$ bawah meja?

kah kah kah

ini rasuah halal

diredha  jakim

kah kah kah

 BIDADARI


--------------

BELI PAHALA




BULAN REZEKI MELIMPAH
Pelopor borang jual beli pahala ni banyak dari ustaz ustaz penjual agama dari singapore. Org singapore busy banyak kerja, cara paling mudah adalah isi borang bayar duit pada ustaz. Tapi sekarang ni kat tanah melayu pun dah banyak yg buat kerja mungkar ni.. oops! Silap! Dah banyak yg cari rezeki mcm ni. Sekolah agama pun dah pandai suruh makbapak isi borang beli pahala.

Apa nak jadi dah dgn agama islam, aku pun tak tau. Tak ramai ustaz2 yg lantang menentang perkara ni. Yg selalu istiqamah lawan benda2 karut jual agama mcm ni cuma mufti perlis saja, yg lain takut nak komen mungkin sebab takut nanti jual barang tak laku agaknya.

 Ye laakan, ni kan bulan puasa, bulan rezeki melimpah ruah utk penjual2 agama cari makan.. kismis cerdik, air jampi magic, kopi pelir kuat 3 dlm 1, kacip fatimah pantat ketat, kurma IQ tinggi, selipar nabi, minyak atar.. tu semua antara barang kegemaran ustaz utk berjualan. Lebih kurang mcm isi borang beli pahala la jugak. on BORANG HANTAR PAHALA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/7/16

KELUARGA GERILYA
dulu masa belajar sastera teringat cerita keluarga gerilya... penulis ada cakap... orang orang yang menadah tangan meminta syurga saban hari hanyalah golongan yang pentingkan diri sendiri..hanya memikirkan syurga apabila mati...manakala pejuang bangsa yang melawan sistem bagi keselesaan rakyat adalah pejuang sebenar benarnya.. 

maka dia lah yang menyediakan syurga bagi ribuan orang semasa masih hidup dan bukan masa mati nak jadi penghuni syurga...kah kah kah mungkin cerita lama tapi saja teringat pagi ini... adakah ianya benar ? saya percaya ramai nak syurga semasa hidup...selepas mati hidup syurga atau neraka adakah penting ? 

dah mati kan ? kah kah kah saja bertanya wahai golongan pencerahan umat manusia ? kah kah kah so sekarang ini pun kita mencari syurga selepas mati atau ingin menjadikan malaysia sebuah syurga yang bebas rasuah salah guna kuasa perompak penyamun kah kah kah adakah hudud akan menyelesaikan semua masalah manusia sejagat ? sama sama kita nanti pencerahan dari mat on BORANG BELI PAHALA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/7/16


-----------

BAHAYA MENONTON PORN




KALAU TAK

TENTANG

GEROMBOLAN

HENTAM SAPA?


PAS BERJUANG BUKAN UNTUK HENTAM UMNO, BN – NASRUDIN

Ketua Penerangan Pas Pusat, Nasrudin Hassan menegur sikap segelintir ahli dan pemimpinnya menganggap perjuangan parti itu selama ini adalah untuk menghentam UMNO serta Barisan Nasional (BN) semata-mata.
Katanya, ahli beranggapan sedemikian adalah mereka yang berfikiran sempit dan masih tidak faham dengan perjuangan Pas walaupun berada lama dalam parti itu.
“Ahli Pas tidak boleh menyempitkan fahaman dengan menganggap perjuangan kita bertumpu kepada usaha ‘membelasah’ UMNO dan BN.
“Perjuangan kita ialah menegakkan Islam dan syiar Islam, bukan berpaksikan hentam Umno,” katanya.

KAH KAH KAH

ini bahaya

dipengaruhi 

filem german

inilah akibat

ton ton banyak

porno german

sampai terbarai

serban tok sheik

PORN IS GOOD




------------

BODOH PENYAKIT TANPA KUMAN






BODOH SATU

PENYAKIT

TANPA KUMAN

MUSTAHIL 

DAPAT DIUBATI


FACE BOOK


Baru kami tau....
"gaji wakil rakyat bukan rakyat bayar tapi kerajaan bayar dan duit kerajaan bukan lah duit rakyat"
SEBAB ITULAH rompak dalam kerajaan jadi halal. Bukan duit rakyat rupanya...





--------------

BORANG HANTAR PAHALA








MINTA TOLONG

BERITA  SUDAH

TERSEBAR

BOLEH ISI 

BORANG HANTAR

PAHALA UNTUK

ARWAH IBU

ARWAH  AYAH

SAPA TAHU

DIMANA  NAK 

DAPATKAN 

BORANG INI




--------------

PERANG AKAN SAMPAI








APA MAKNA

BERITA INI?

KOMENTAR
ekonomi amerika merundum
hutang negara amerika bertimbun
belanja  paling besar untuk tentera
amerika  memasang
lebih dari 130 pengkalan tentera
diseluruh dunia
ini pengkalan yang diketahui
yang rahsia tidak kita ketahui

amerika terlibat dalam perang
di syria
di nigeria
di somalia
di palestin
di irak
di afhganistan
di pakistana
di somalia

amerika melihat rusia dan china
sebagai dua negara yang memiliki
keupayaan untuk menentang
hegemoni amerika
maka amerika akan melakukan
belbagai provokasi 
pelbagai ancaman 
kepada china dasn rusia






Nato countries begin largest war game in eastern Europe since cold war

The largest war game in eastern Europe since the end of the cold war has started in Poland, as Nato and partner countries seek to mount a display of strength as a response to concerns about Russia’s assertiveness and actions.

The 10-day military exercise, involving 31,000 troops and thousands of vehicles from 24 countries, has been welcomed among Nato’s allies in the region, though defence experts warn that any mishap could prompt an offensive reaction from Moscow.

A defence attache at a European embassy in Warsaw said the “nightmare scenario” of the exercise, named Anaconda-2016, would be “a mishap, a miscalculation which the Russians construe, or choose to construe, as an offensive action”.





































------------

PRU DI AMERIKA






PRU AMERIKA











tim tukar tiub telah berbincang

kami sebulat suara menyokong
donald john trump 
dari parti republikan
untuk menjadi presiden amerika

tim tukar tiub berpendapat
bahawa hillary clinton lebih
membawa mudarat kepada dunia
hillary adalah pilihan kaum pemodal
hillary adalah pilihan wall street

doland trump kasar
donald trump kurang ajar
donald trump rasis
tetapi semua ini dikatakan
secara terbuka dengan jujur

hillary lebih bahaya
hillary lebih licik
hillary lebih berdiplomasi
kerana inilah yang diperlukan
oleh kaum pemodal untuk
merembat harta kekayan dunia 

donald trump ialah intipati amerika
donald trump mewakili amerika
donald trump ialah amerika
tanpa berselindung

justeru TPPA akan ditolak
bala tentera akan dikurang
timur tengah bukan kerja amerika
keselamatan isreal bukan tugas amerika
eropah bukan kerja amerika
nato akan mengecut

paling menarik trump tidak melihat
russia sebgai musuh 
trump melihat russia sebagi rakan niaga

trump menajukan dasar ekonomi baru
syarikat amerika dibuka di amerika
untuk kepentingan pekerjaan 
bukan dibuka di china atau vietrnam

dasar  doland trump amat jelas 
amerika untuk amerika
sama saperti sarawak untuk sarawakian
sama saperti sabah untuk sabahan

obama  dari parti demokrat
telah membuktikan bahawa
pembunuhan lebih banyak dilakukan
dizaman obama berkuasa

obama budak hitam
budak suruhan wall street

pengeboman
pembunuhan  tiga presiden amerika
george bush senior, clinton dan bush junior
masih kurang berbanding dengan
apa yang telah diolakuan oleh obama

kaum pemodal mahu muka hitam
untuk membuat kerja jahat

sesudah budak hitam 
kaum pemodal memilih
perempuan untuk membuat kerja jahat
lepas ini  orang cacat
lepas orang cacat  seorang duda
lepas seorang ibu tunggal
kemudian seorang gay
ini perancangan kaum pemodal
ini rancangan wall street

NOTA:
parti demokrat dan parti republikan
adalah pepsi dan coke
tidak ada beza

tapi lebih baik untuk 
rakyat dunia
mendapat musuh yang jelas
saperti donald trump
seorang kanan rasis
ini akan menimbulkan
penentang lebih tajam

kontradiksi rakyat dunia
dengan amerika akan
lebih timbul jelas 
dan tidak susah dibaca



-----------

MAT KUPANG CASH IS KING






PARTI PAS

JADI PARTI

AJEN UPAHAN

GEROMBOLAN




Pertembungan sebenar hanya Pakatan Harapan dan BN, kata Pemuda Amanah

Golongan pengundi muda di Parlimen Sungai Besar perlu mengetahui status sebenar calon Pas pada Pilihan Raya Kecil (PRK), 18 Jun ini.

Ketua Pemuda Amanah Selangor, Abbas Azmi berkata, PRK di Parlimen itu perlu dijadikan isyarat bahawa rakyat telah mula muak dan menolak Umno-BN.

Rakyat juga, ujarnya, tidak boleh menerima parti yang mahu bersendirian dan tidak tetap pendirian.

KOMENTAR

parti pas bukan lagi melawan
united malays national organisation
parti pas sudaha menjadi ajen upahan
untuk memastikan najib terus berkuasa

langkah tiga penjuru amat tepat
jika tidak di kuala kangsar
gerombolan beri laluan pada pas
di sungai besar parti pas
akan beri laluan pada gerombolan

ini perjanjian dimana
cash is king

NOTA:
tak caya tanya
mat kupang


-------------

CERAMAH AGAMA DALAM BAHASA GERMAN





CERAMAH UGAMA
rumah saya tak jauh dari sebuah surau.. saban hari ada penceramah yang datang memberi pencerahan mengenai agama.. malam tadi riuh rendah bising seorang penceramah bising..yahudi dendam islam...yahudi musuh islam..orang kafir tidak setuju hudud..macam macam lah dendam kesumat penceramah...punya bising teriak.. tapi tiada respon dari pendengar..

sama ada setuju atau tidak pun tidak faham lagi.. apa yang menarik...semua musuh islam..melayu dimusuhi orang kafir...saya pun bingung...selagi mana melayu nie boleh percaya penceramah ustaz tarbiah mereka ini ? bingung dan semakin bingung...emak bapak aku kata..bulan puasa baik kita semua amal jariah...puasa bukan saja tahan lapar..tapi mulut pun kena puasa...ceramah secara teriak adakah memberi pencerahan mahupun cahaya nur kah kah kah... jangan sampai umat sendiri meludah kat muka...dah semakin frust golongan muda bab agama nie...kah kah kah on NEGARA KAPIR LAKNAT
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 6/7/16

NOTA:

bagimana jika

ceramah agama

dalam bahasa

german?

kah kah kah




----------

CERAMAH SUNGAI BESAR




NOTA:

ini spr belum

masuk lagi!




FACE BOOK



CERAMAH PAKATAN HARAPAN DALAM PRK SG BESAR DAPAT SAMBUTAN LUAR BIASA RAKYAT. MEREKA MAHUKAN PAKATAN YANG MANTAP UNTUK LAWAN BN!
Gambar atas ialah rapat umum Pakatan Harapan (PH) iaitu DAP, PKR dan Amanah dihadiri oleh Dr Wan Azizah Wan Ismail, Mohamad Sabu dan Lim Kit Siang di P093 Sungai Besar malam tadi, 5 Jun 2016. Manakala gambar di bawah pula ialah "Ceramah Perdana" Parti Hj Hadi yg menampilkan tokoh dunia mereka, Hj Hadi Awang; MP Bukit Gantang, Idris Ahmad dan calon Najihatussalehah Ahmad sebagai penceramah utama di Taman Bunga Raya, di P067 Kuala Kangsar. Sesungguhnya memang benarlah Pas semakin kuat apabila bersendirian dan makin utuh bila bekerjasama dengan Umno sebagai "tiang seri" mereka! Amacam?




























--------------

BORANG BELI PAHALA




BERITA 

TERSEBAR

ADA BORANG

UNTUK BELI

PAHALA

SIAPA TAHU

USTAZ YG ADA

BORANG INI



----------

NEGARA KAPIR LAKNAT



NORWAY 

NEGARA 

KAPIR LAKNAT

YANG PERTAMA

DIDUNIA IKUT

AJARAN ISLAM

TUNDUK  DAN

HORMAT

PADA ALAM



Norway to 'completely ban petrol powered cars by 2025'

Norway will ban the sale of all fossil fuel-based cars in the next decade, continuing its trend towards becoming one of the most ecologically progressive countries on the planet, according to reports.
Politicians from both sides of the political spectrum have reportedly reached some concrete conclusions about 100 per cent of Norwegian cars running on green energy by 2025.
According to Norwegian newspaper Dagens Naeringsliv, "FRP will remove all gasoline cars", a headline which makes reference to the populist right-wing Framstegspartiet, or Progress Party.
The report also follows the announcement that Norway will become the first country in the world to commit to zero deforestation.

NEGARA ISLAM

HADARI KERJA

TAK ADA LAIN

HANYA NAK TIPU

REMBAT DUIT

ORANG RAMAI



-------------