Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 17 November 2011

NAJIB HAJI NAKEMPRU




LEBAI MONGOL NAIK HAJI





TANGKAPAN ISA BUKTI HAJI NAJIB PM KAKI BOHONG
- keadilan daily

Berbohong dan mungkir janji menjadi amalan Datuk Seri Najib Razak sepanjang mentadbir negara ini, kata Timbalan Setiausaha Agung KEADILAN, Ignatius Darell Leiking.

Merujuk penahanan 10 lelaki di Sabah mengikut Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), beliau berkata tindakan itu mengesahkan sandiwara politik Najib selama ini, sekaligus memanjangkan senarai pembohongan Presiden Umno itu.

“Ini membuktikan Perdana Menteri mengkhianati janji yang dibuatnya sendiri selain tidak konsisten dengan dasarnya,” kata beliau kepada Keadilan Daily, hari ini.

Beliau mengulas tangkapan terbaru terhadap sekumpulan lelaki di Sabah mengikut ISA walaupun Najib pada 16 September lalu berkata akta itu sudah dimansuh.

Sekurang-kurangnya 10 lelaki di Sabah ditahan ISA yang dilaksanakan pasukan khas Bukit Aman hasil maklumat risikan, lapor Berita Harian dan The New Straits Times.

Mereka ditahan mengikut ISA kerana akta berkenaan belum dimansuh bagi membantu siasatan,” sumber kedua-dua akhbar itu dipetik sebagai berkata.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit.... HAJI NAJIB NAKEMPRU INI TERBUKTI KAKI KELENTONG.... kah kah kah..

kah kah kah.... CAKAP ISA MANSUH.... TAPI TANGKAP LAGI BANYAK.... kah kah kah..

woit... KALAU INI PUN BOHONG.... KES BUNUH ALTANTUYA MESTI BOHONG..... kah kah kah...

woit.... NAIK HAJI PUN TAK ADA MAKNA LAAAA...... kah kah kah..


INI DIA HAJI NAKEMPRU


ADA MACAM MACAM JENIS HAJI





KAYA KERANA REZEKI DARI ALLAH



NOTA:
kaya kerana rezeki
melimpah ruah sampai
boleh beli jet
ini kurnian allah bukan
kerana rasuah atau kenal menteri




ZAHID MENGAKU KE SAUDI NAIK JET PERIBADI, NAFI MILIKLNYA
– minsiderr

Ahmad Zahid Hamidi mengakui beliau telah pergi ke Arab Saudi baru-baru ini untuk menunaikan haji dengan menaiki sebuah jet peribadi tetapi menegaskan pesawat itu adalah milik kawannya.

Naib Presiden Umno itu menolak dakwaan disiarkan oleh beberapa blog dan SMS yang mengatakan jet peribadi itu kepunyaan beliau.

“Betul, tapi saya tumpang orang punya jet. Kebetulan dia pun buat haji,” kata beliau (gambar)dalam respons menerusi SMS kepada The Malaysian Insider hari ini.
Dalam respons ringkas itu beliau seterusnya berkata: “Salah ke (tumpang jet kawan ke Saudi)?”

Zahid, Ahli Parlimen Bagan Datok dilantik sebagai Menteri Pertahanan pada 2009 ketika era pentadbiran Najib.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...INI SATU JENIS LAGI HAJI....kah kah kah..

kah kah kah... INI DI PANGGIL: HAJI JS.....kah kah kah..

kah kah kah...INI BERBEZA DENGAN HAJI BS.... kah kah kah..

kah kah kah.... HAJI JS IALAH HAJI JET SENDIRI.... kah kah kah..

kah kah kah...HAJI BS IALAH HAJI BAYAR SENDIRI .... kah kah kah..

NOTA:
tak salah datuk tumpang kawan
tapi kawan ini macam mana dia kaya sangat
dia jual tiket umrah ke?
kah kah kah



SURAT DARI PEMBACA

sebab dia anak pak muin..kalau anak pak maun x le pikir camtu..
By Anonymous on MACAM MACAM JENIS HAJI on 11/17/11

Justeru saya genrekan haji Rosmah dan Najib ini sebagai Haji Nakempru. Dalam bahasa Jepun klasik perkataan nakempru - ワタシ - adalah kata sifat yang bermakna sesorang itu dalam keadaan yang kurang sehat. Malah di pulau-pulau di Selatan Jepun perkataan nakempru ini sering digunakan untuk menggambarkan ikan sakit yang terapung-apung bernafas dipermukaan air. ooo... terimakasih bro tt ajar dialek jepun selatan yg relevan dlm suasana negara kita... tapi ada juga satu katanama lain yg juga relevan dlm isu haji ajib ni... katanama dari dialek utara bolivia... "capurun" dalam konteks haji ajib, "haji capurun" memberi maksud lebihkurang sebegini: ibadah haji yg dilaksana (tetapi belum tentu atau tidak pasti sempurna/diterima) yg tidak dapat tidak sebenarnya menjurus ke arah "cari publisiti utk raih undi", yg terutamanya ditujukan sebagai propaganda atau brainwash terhadap pakcik2 felda dan makcik2 kampung yg mudah terkesan (baca: dikelentong) dengan pembabitan seseorang dlm aksi2 penuh See more...
By Anonymous on MACAM MACAM JENIS HAJI on 11/17/11

Hello TT, ワタシ tu watashi la.... bukan nakempru... kah.. kah.. kah
By Anonymous on MACAM MACAM JENIS HAJI on 11/17/11

Cuba anda bayangkan, dah lebih 5 dekad, parti nya, UMNO memerintah negara ini dgn pelbagai munafaat yg Najib Rosmah sekeluarga serta kroninya dinikmati...sudah tentu dia takut kehilangan segala yg dinikmati, buat ape saje utk terus kekal memerintah, bayar APCO, FBC dari wang rakyat utk memperbaiki imej burok mrk (bukan difitnah tapi angkara perbuatan burok mrk sendiri & nafsu yg tidak bertepi), sehinggakan melaksanakan ibadat haji pun dihebohkan sampai kata putera saudi pun sokong depa, mcm lah kita tak tahu Raja Arab Saudi yg zalim lagi menindas itu.

Maka tak heran lah pabila TT simpulkan yg haji jenis ni hj nakempru: hj supaya rosmah & bini nya najib terus kekal berkuasa sehingga umor mengizinkan. Hanya kita manusia ni memang pelupa, kita merancang, yg menentukan ialah Allah snt dan dia lah sebaik-baik perancang.Moga2 pemimpin taghut, zalim, penindas ni dpt dihapuskan dan digantikan dgn pemimpin solih, beriman dan bertakwa utk memimpin negara Malaysia yg tercinta. Amin
By Mariabean on MACAM MACAM JENIS HAJI on 11/17/11

SELESA BERAMAL IBADAH


aku pun bukan nak pertikai soal haji dia diterima tuhan atau tidak, aku cuma nak pertikai apa pasal laki bini ni pergi haji hebohnya bukan main..orang lain pun pergi haji jugak..tapi aku setuju dengan TT dalam bab ni, yelah..itu hari Najibun dah jumpa pope besar , ini kes nak tarik undi orang kristian sabah sarawak, pastu g haji heboh2,ni nak tarik pengundi2 islam..memang tujuan nya untuk pilihanraya nanti laa..apa2 pun tuhan juga yang mengetahui yg sebenar2 nya..
By Anonymous on MACAM MACAM JENIS HAJI on 11/17/11

ya, setuju. sejelas-jelasnya TT terangkan. as clear as a mud, some mad aussie dude would say.. TT, jangan hirau atau amik kesah manusia-manusia yang hendak menyebelahi puak-puak jual agama... Agama adalah menggunakan akal untuk berfikir & bukan dengan mendengar TV atau ustaz punya nasihat semata-mata! Kena guna OTAK, kalau tak ada otak, hahahahah sorry morry, naikla lorry. Lori sampah.... asyik kena pembohong sampai mampus masuk kubur.... We need to meet up la Isham!
By cafe' lorong on MACAM MACAM JENIS HAJI on 11/16/11

Perfect analysis Tuan Hisham!! Very thoughtful and very sincere from the deep bottom of your heart. I absolutely believe there's nothing wrong in your writing - you are not fooling the religion; infact, you're protecting the religion from such foolish people. You do have my utmost respect in this regard.

To those reading this great writing: Prophet Muhammad says: "ask you heart!" Don't be fooled/misled by the displayed forms because humans are manipulative indeed. With best regards, Professor of Islamic Finance Let me translate in Melayu sbb saya org Melayu: Analysis yang tepat Tuan Hisham!!

Pandangan yang sungguh teliti dan amat ikhlas yang dtg jauh dari sudut hati tuan. Saya amat yakin tiada yg salah dlm tulisan tuan - tuan tidak menghina agama Islam; yang betulnya tuan menjaga kesucian agama Islam dari makhluk-makhluk yang bangang lagi fasiq. Saya amat menghormati tuan dalam hal ini.

Kepada semua yang membaca tulisan yang terbaik ini, Nabi Muhammad bersabda: "tanyalah hati kamu" Jangan jadi bodoh atau dikelirukan dengan apa yang ditayangkan sbb mmg sifat semulajadi manusia yang suka memusing-musingkan keadaan, mengambil peluang dan menipu. Salam hormat, Professor Kewangan Islam
By Anonymous on MACAM MACAM JENIS HAJI on 11/16/11

Kupasan yang mantap...dah nampak ke puak-puak bangang tu...buat penat je nak kejutkan lembu-lembu tu.
By Anonymous on MACAM MACAM JENIS HAJI on 11/16/11

Salam TT; Gua salute lu punya hujah "Nakempru". Sedari awal lagi gua dah tulis dalam blog gua, si mangkuk ayun bernama Najib Razak nih ikut nasihat Yahudi dalam melonjakkan imej dia sebagai seorang PM yang bersih. Khaaakkk ptuuiii... 10 kali untuk Najib Razak... wa cakap luuu... Sebab itu gua katakan Najib Razak laki bini adalah Bapak Munafik 1Malaysia.
By Isa on MACAM MACAM JENIS HAJI on 11/16/11

Mengikut seorang ustaz " Ibadah Hajj atau Naik Haji diperlukan ke atas seorang mukmin dewasa yang mampu (dari segi kesihatan dan kewangan) sekali seumur hidup. Nabi Muhammad sendiri melakukannya sekali saja pada – bulan Zulkaedah, tahun ke-10 Hijrah. Tujuan Hajj tidak lain kecuali mengingati teladan baik Nabi Allah Ibrahim tunduk kepada Tuhan. Hajj boleh dilakukan dalam empat Bulan Suci, iaitu Zulhijjah, Muharram, Safar dan Rabi’al-awal (bulan-bulan k-12, pertama, ke-2 dan ke-3). ‘Umrah atau lawatan boleh dilakukan pada bila-bila masa.

Ibadah hajj ini satu ibadah kepada Tuhan. Namun demikian, ibadah ini telah bertukar menjadi dosa syirik bagi kebanyakan orang Islam hari ini. Inilah sebabnya Tuhan telah membertahu kepada kita bahawa kebanyakan manusia tidak beriman (Quran, 12: 103), dan kebanyakan mereka yang beriman, tidak beriman tanpa menyengutukan Tuhan (Quran,12:106). Ingat apabila Nabi Muhammad baru wafat, Omar Ibni Khattab, Sahabat dan bapa mertuanya, kemudian menjadi Khalifah See more...
By Anonymous on MACAM MACAM JENIS HAJI on 11/16/11



TUNAIKAN INI DULU - JET AKAN HILANG



SIAPA SABOTAJ SAHAM ANAK NAJIB?




KESIAN : SAHAM KENA SABOTAJ












SAHAM FIRMA ANAK NAJIB TERUS MERUNDUM , JATUH 30% LAGI – mkini

Berikutan kejatuhan mendadak semalam, harga saham Harvest Court Industries Bhd yang diniagakan hari ini terus merudum 30 peratus lagi apabila Bursa Malaysia meneruskan dagangan pagi ini.

Saham dan warannya, masing-masing jatuh kepada RM1.05 dan RM0.89 apabila pasaran dibuka pada jam 9 pagi tadi, iaitu kerugian hampir satu pertiga daripada nilainya semalam pada RM1.49 dan RM1.27.

Kenyataan pemegang saham syarikat itu, iaitu anak kedua Perdana Menteri, Mohd Nazifuddin Najib - bahawa pelaburan syarikat itu selaras dan mematuhi peraturan-peraturan Bursa Malaysia serta bebas daripada mendapat layanan istimewa dari kerajaan, gagal menghentikan harga saham itu daripada terus jatuh.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH LAH

woit.... INI ADA BERITA DALAM BERITA....kah kah kah...

kah kah kah...MULA MULA SAHAM NAIK MENDADAK.... kah kah kah..

kah kah kah...LEPAS TU SAHAM JATUH MENDADAK..... kah kah kah..

kah kah kah...KENAPA AGAKNYA?..SIAPA DI BELAKANG INI?..kah kah kah...

kah kah kah.... AHAHAHAHAHHA,..;/9w@@##@%%^^3@@2...kah kah kah

woit... RUPA RUPANYA NAJIB ADA ANAK LAIN..... kah kah kah..

kah kah kah..INI BERITA BARU....SATU NEGARA SUDAH TAHU....kah kah kah..

kah kah kah... RESMI SEKARANG NAJIB DULU ADA BINI LAIN.... ADA ANAK LAIN....kah kah kah..

kah kah kah..... SIAPA AGAKNYA YANG TAK TAHAN DENGAR BERITA INI...... kah kah kah....

kah kah kah...SILA TEKA...?.. kah kah kah..

kah kah kah...ORANG INI DULU TAK NGAKU ANAK SENDIRI....kah kah kah..

kah kah klah.....ORANG INILAH SUDAH SABOTAJ SAHAM ANAK NAJIB.... kah kah kah..

kah kah kah.... KERANA BERANI MENGAKU : DIA ANAK NAJIB..... kah kah kah..


AWAS WASPADA BETINA PUAKA












TERUS JATUH MENDADAK





NOTA:
pagi ini berita
saham anak najib
kena sabotaj jadi perbualan
di bursa saham
ramai punters berkesah
tentang kesa anak najib ini
kah kah kah


BANGGA MELAKU KAN TUGAS SUCI - RUNTUH MADRASAH KUNO




BANGGA DENGAN TUGAS SUCI





SURAT DARIPEMBACA


PETALING JAYA: Madrasah Solihiah yang terletak di atas sebidang tanah wakaf di Kanchut didapati tidak lagi mempunyai qariah dan ia akan diganti dengan projek yang lebih bermanfaat kepada masyarakat sekitar kawasan terbabit. Selain itu, penyelidikan kerajaan negeri juga mendapati madrasah tersebut ketika ini hanya digunakan oleh beberapa pekerja di syarikat berdekatan untuk bersembahyang Zohor dan Asar sahaja.

“Dia begini, surau ni kita pun dah kaji, dulu surau ni memanglah kawasan perkampungan, tetapi sekarang dah tak ada orang dah. Surau itu dia dah tak ada qariahnya, kalau dulu-dulu adalah qariahnya, tetapi sekarang dah tak ada kampung sebab penduduk dah berhijrah.

“Sekarang orang yang bersembahyang di situ cuma pekerja di syarikat takaful yang pejabatnya dekat situ. Yang ada orang bersembahyang jemaah di situ hanyalah waktu Zohor dan Asar sahaja, itu pun dua orang sahaja. “kita ada datang ambil gambar dan tengok Maghrib tak ada orang, Isyak tak ada, Subuh pun tak ada,” demikian menurut Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abd Razak. Kompleks Aman Central Beliau turut memberitahu, pembinaan Kompleks Aman Central di atas tapak madrasah berkenaan telah pun mendapat persetujuan daripada Majlis Agama Islam Kedah (Maik) dan Majlis Fatwa negeri itu dan pampasan bernilai RM1.48 juta telah pun dibayar kepada Maik.

“Jawatankuasa Majlis Fatwa sendiri yang meminta supaya surau ini dibina dalam kompleks berkenaan dengan imej surau yang boleh dilihat dari luar. “Kalau kita salah, takkan Majlis Agama nak terima duit pampasan. Majlis Agama agensi yang bertanggungjawab atas semua tanah masjid, wakaf. Dia dah terima pampasan RM1.48 juta dan maknanya dia dah setuju, Majlis Fatwa kata okey.



“Majlis Fatwa dah bagi dia punya ‘consent’ tetapi tak tahu la pulak fatwa lain mana pula yang baru keluar dari tepi jalan ni,” kata beliau dipercayai menyentuh protes yang dilakukan oleh beberapa pihak dalam isu ini. Azizan memberitahu wartawan dalam Majlis Pecah Tanah Aman Central di Kanchut, Kedah semalam, surau yang akan dibina itu boleh memuatkan seramai 400 jemaah dalam satu masa dan sembahyang Jumaat boleh diadakan di situ. “Kita nampak ini akan menolong orang Islam lagi dengan bila datang beli barang, tak payah tergesa-gesa, boleh pergi sembahyang dengan keluarga dia.

“Surau baru ni luasnya 2,600 kaki persegi, boleh isi 400 jemaah, boleh buat sembahyang Jumaat kecuali kalau roboh tak buat apa, tak ada kemudahan apa,” katanya. Surau yang akan dibina di kompleks membeli belah itu juga akan dibina bagi membolehkan orang ramai memasuki surau itu tanpa perlu memasuki bangunan utama kompleks berkenaan.

“Kalau ikut pelan asal dari pihak pemaju, surau ni dibina di tingkat tiga seperti juga kompleks beli belah yang lain. “Tetapi atas permintaan Jawatankuasa Fatwa semasa kita buat penerangan, mereka minta supaya dibuat di bangunan yang sama tetapi di tingkat bawah dan dari luar nampak bentuk, imej sebagai surau. “Jadi maknyanya kita tak perlu masuk membeli-belah untuk pergi sembahyang situ (kerana) sambil-sambil pergi jalan di luar tu, boleh nampak, boleh masuk walaupun daripada luar pun terus boleh masuk,” menurut beliau lagi.

Menurut Azizan, menggunakan tanah wakaf dan menggantikannya kepada sesuatu yang lebih bermanfaat bukanlah suatu perkara yang baru dan ianya dibolehkan. “Konsep wakaf ni, kalau kita tukar ia kepada yang lebih baik, maka ia dibenarkan, tak tahulah saya kalau ada yang baca kitab yang lain. “Banyak tempat termasuk di Arab Saudi, berapa jauh di Mekah ada tanah wakaf dibina surau dalam kompleks tetapi di Mekah tak jadi isu dan kalau salah tentu Majlis Fatwa tak benar,” ujar beliau lagi.

By amnikhassim on BERAK KERING PENINGGALAN MAHATHIR MULA BERBAU on 11/16/11
Publish | Spam | Delete




JANGAN KORBAN LEMBU KURUS




BERAPA EKOR LAGI AKAN DI KORBANKAN?















TSU KOON TUNAI JANJI KORBAN ,TAK TANDING PRU-13 – minsider


Presiden Gerakan Dr Koh Tsu Koon(gambar) pagi ini mengumumkan beliau tidak akan bertanding dalam pilihan raya umum ke-13 — mengakhiri spekulasi pelbagai pihaknya mengenai langkah pengorbanan yang beliau bakal lakukan demi menyelamatkan parti itu dan Barisan Nasional (BN).

Ketua BN Pulau Pinang ini berkata langkah beliau umumkan hari ini adalah “keputusan peribadi” semata-mata.

Bekas ketua menteri Pulau Pinang berkata beliau sudah pun memaklumkan Najib Razak tentang keputusannya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit ..INI LEMBU KORBAN PERTAMA.... kah kah kah..

woit...TAPI INI LEMBU KURUS.... kah kah kah..

kah kah kah...NAK KORBAN.... PAKAI LAAA LEMBU LEMBU GEMOK.... kah kah kah...

kah kah kah.... LEMBU KORBAN KE DUA SIAPA?..... kah kah kah...

kah kah kah..... LEMBU HITAM DARI REMBAU ITU PATIT JUGA DI KORBANKAN.... kah kah kah

woit... KALAU NAK MENANG ...LEMBU BOTAK DARI PEKAN ITU WAJIB DI KORBAN.... kah kah kah




SEMUA MENUNGGU LAGI




NOTA:
siapa yang akan sembelih
tukang sembelih
kah kah kah


TUNJUK PERASAAN TELAH JADI BUDAYA KITA






ORANG ASAL TELAH TURUN BERDEMO





DAKWA DIHINA MB : ORANG ASLI 68 KAMPONG BERDEMO - mkini

Kira-kira 100 Orang Asli daripada 68 perkampungan sekitar Negeri Sembilan berhimpun di bangunan setiausaha kerajaan negeri di Seremban bagi menuntut menteri besar memohon maaf kerana menyamakan kampung mereka dengan "setinggan".

Menamakan diri mereka Jaringan Kampung-Kampung Orang Asli Negeri Sembilan (JKKOANS), kumpulan itu mendakwa kenyataan i Mohamad Hasan pada 21 September lalu sebagai "menghina" dan "tidak sensitif".

"Mohamad Hasan tidak sepatutnya mengeluarkan kenyataan seperti ini kerana ia amat mengguris hati kami dan juga mendedahkan lagi kehidupan kami dan anak-anak kami kepada rasa tidak hormat masyarakat luar kepada kami," kata penyelaras JKKOANS Langkap Kessu.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit..INI TERBAIK... kah kah kah...

kah kah kah...PELAJAR TURUN BERDEMO.... kah kah kah....

kah kah kah...BURUH TURUN BERDEMO.... kah kah kah..

kah kah kah.... KINI ORANG ASLI BERDEMO.... kah kah kah..

woit...INI BUKTI .. BERDEMOP TELAH JADI AMALAN KITA.... kah kah kah..

kah kah kah...INI BUKTI ...BERDEMO ADALAH BUDAYA KITA..... kah kah kah...

woit...MADEY... SILA HANTUK KAN KEPALA KE DINDING..... kah kah kah

kah kah kah...BERDEMO TELAH JADI BUDAYA KITA....... kah ah kah


DEMO BERSEJARAH DI BALING 1974


NOTA :
madey kata demo bukan budaya kita
tapi hari ini orang asal telah juga
pandai berdemo...kah kah kah