.

Isnin, 23 Mei 2016

WAJIB SOKONG






BETUL

SOKONG


Tangkap individu gesa baling telur tembelang pada Najib, Rosmah


PETALING JAYA: Polis digesa menyiasat individu bernama Sharizan Ibrahim yang didakwa cuba mengancam keselamatan Najib dan suaminya Rosmah,.
Presiden Gerakan Baju Merah, Mohd Ali Baharom membuat laporan polis susulan kenyataan yang dimuat naik dalam status Facebook individu terbabit yang mengajak semua rakyat Terengganu menyediakan telur untuk dibaling pada muka Najib dan Rosmah.

KAH KAH KAH

woit

persoalan hakiki

adakah telor itu

telur halal?

telah ada logo

halal jakim

apakah ini bukan

ayam berzina

atau ayam melayu

berancok dengan

ayam cina kapir

telor ini haram

kah kah kah

UNDEK WAKREK


---------

PROJEK BODOHKAN MELAYU



BERAPA BANYAK

CERITA

KARUT MARUT


YANG TELAH 


DIJAJA?


SAJE TANYA


JANGAN MARAH






CARI CARI KIJANG Bagus Ustad ini Cari Cari KIJANG bagi masok Calon Sungai BESAR june ini Kijang lagil jujur dari bebudak SERBAN KILO kan...... Kalau tak ada KIJANG , cari lah binatang apa pun asal bukan BEWAK Ingat BEWAK ingat BILYON BILYON Jangan di CAPATI lah on SAJE NAK TANYA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 5:53 PM


USTAZ TAK CAKAP ustaz ni takkan cakap benda ni:
 1. Mkini menang kes saman fitnah oleh syarikat lombong emas 
2. Raub gold mining: Who owns the company? on SAJE NAK TANYA
Anonymous
at 5:32 PM

ostad ni cerita mcm cerita sang kancil..yg dengar ketawa terbahak2..taktau la ketawakan ostad atau ostad ketawa sb hadirin dah diterbodohkan oleh nya.ni baru sket bro tt. belah utara sana, ada lebih ramai dari ostad2 mcm ni.yg peliknya ramai yg dtg..sekiranya ditanyakan apa bahasa nabi guna, pasti jawapannya tak mustahil nabi bole faham bahasa rusa atau rusa faham bahasa arab sb dia adalah nabi dan nabi diberi keramah oleh allah.

cerita2 islam ni byk sangat cerita magik seakan sama dgn cerita dewa dewi yg penuh mistik dan magik..ku akui, kita wajib percaya dgn gaib sb allah itu gaib, tp pasai apa yg gaib nak dikejarkan sedangkan penipuan barisan national umno terang2 depan mata..pasai apa belajar agama tp takut melawan kezaliman?

ni takut kan allah ke takutkan bini najib ni?namrud zalim dilawan ibrahim yg bukan ada agama, firaun zalim dilawan musa, peguasa kristus zalim dilawan isa,penguasa mekah zalim dilawan muhammad abdullah..sume perlawanan nabi2 yahudi dan islam adalah perlawanan on SAJE NAK TANYA
Anonymous
at 5:30 PM

HADIS PALSU Itu lah yang dinamakan hadis penipu, hadis palsu.....nak bagi lenggok cerita lebih melucukan agar orang suka dengar ceramah dan leka. on SAJE NAK TANYA
Anonymous
at 5:07 PM

BODOHKAN MELAYU Wah .. bodohkan Melayu memang syok .. lebih lagi sambil bodohkan orang poket masyuuuk. Kijang ada ke kat padang pasir ke. Jgn memain dgn cerita Nabi .. ia boleh bagi impak negatif, jika cerita tu tak betul. 

Uztad ni gwa ingat mesti keturunan Penjual Ubat Kuatkan Kontol era 80an .. masa tu ramai melayu suka beli ubat tu .. hasilnya lihat lah kebanyakan melayu hari ini .. hasil entot guna ubek kuek .. kah kah kah. on SAJE NAK TANYA
panglimo potaseh
at 5:02 PM

BAHASA ARAB
Kijang tu cakap bahasa arablah TT.kenape TT jadi samdol wal poyo.kah...kah..kah..ini bukan kes nabi makan roti jala,yang ustaz umgok tu berlabon macam ketua lanun bugis.kah...kah..kah.. on SAJE NAK TANYA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 4:38 PM


BAHASA SWAHILI
kijang cakap bahasa swahili bang TT ooi.. on SAJE NAK TANYA
Anonymous
at 4:22 PM


-----------

SAJE NAK TANYA








NAK TANYA

bahasa apa nabi gunakan
ketika 
berlabun dengan kijang?
dan
 siapa dengar perbualan ini
adakah kijang cakap arab?

SAJE TANYA

 JANGAN MARAH




SEMUA KARUT






PAKISTAN

ADA PIA

YANG JUGA

PERANGAI

SAMA MACAM

RAYANI AIR 

Nasib Rayani Air diketahui tidak lama lagi

 | May 23, 2016
Liow berkata, laporan akhir telah diterimanya dan pihaknya akan membuat keputusan muktamad tidak lama lagi.







KUALA LUMPUR: Kementerian Pengangkutan akan membuat keputusan segera sama ada Rayani Air dibenarkan beroperasi atau sebaliknya susulan penggantungan tiga bulan syarikat penerbangan patuh syariah itu.
Dalam satu sidang media hari ini, Menteri Pengangkutan, Liow Tiong Lai berkata, laporan hasil siasatan Jabatan Penerbangan Awam (DCA) ke atas Rayani Air telah diterimanya.

PIA-probably

it will arrive

kalau tidak

Please Inform

Allah

kah kah kah

Rayani Air

kalau tak sampai

please ring ryan

PI YAI AAA


-----------

MELAYU JUAL TANAH MELAYU







MELAYU JUAL

TANAH MELAYU

FACE BOOK


Oh ya ini lah budaya Melayu bangsat umnogok...hiburan merempet lepak berebut tudung tiket drama gol keparat...dapat siaran langsung tv3suku lgi...makbapak pun menangis sbb anak kalah af...semua ok Melayu layu...Lps salah kn bangsa lain bila terasa diri dibangsatkan...dosa Besar jika Lawan melayu bangsat umnogok aja dlm Negara pariah Ini??????






-----------

100 RESTORAN WAJIB DIJAMAH





  

IKAN AIR TAWAR

kat air hitam ada satu.. keluar exit air hitam menghala ke jabatan pertanian.. kalau kt LPT kuar je exit temerloh..kat tepi jalan banyak restoran jual ikan air tawar.. on 100 RESTORAN WAJIB DIJAMAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 5/23/16






------------

LEBUH AMPANG PASAR SENI







TELOR ROTI BAKAR


Zaman student gwa di awal 80an .. gwa dan kengkawan suka minum kopi, telur dan roti bakar di cafe cina, tumpuannya di sekitar Lebuh Ampang dan Pasar Seni .. gitu juga makan nasi atas daun pisang di restoren keling itam.

Sekarang jgn buek pasal kalau nak poe kek restoren cino dan koling ni .. horam .. tolo nyo ayam bozina, roti dipotong guno pisau potong babi, cawan kopi ponah di hirup cino makan babi dan koling makan biawak .. camtu jugak corito nasi ateh daun pisang ala koling.

Tapi yg heran nyo kopitiam yg bosa, hard rock cafe, Mcdonal, hotel bosa boleh lak poe montodarah .. takdo ko kapir yg ponah hirup kopi kek tompek tu. Mungkin ado borlori tanah liat dihangkut tiap hari untuk kojo samak kek restoren tu kut. Den cadangkan, kojo sonang gantung jo Alip Ba Ta, semuo jadi halal .. kah kah kah. Sobab pado Melayu apo jo yg Arab dan Jawi itu adolah Islam. on 100 RESTORAN
panglimo potaseh
on 5/22/16


----------

LEDAKAN EKONOMI AKAN SAMPAI






LEDAKAN 

EKONOMI

AKAN SAMPAI

BILA DOLAR

TIDAK BERNILAI

PERANG AKAN

DIATUR



'New Financial Order': Russia, China Placing Heavy Bets on 'Petro-Yuan'




May 22, 2016 "Information Clearing House" - "Sputnik" - After the West imposed economic sanctions against Moscow, Russia and Beijing established a powerful energy alliance which changed the global oil market. In addition to increasing trade operations with oil and gas, the two countries are set to challenge dominance of the US dollar in setting prices for crude.

Petro-yuan is a strategic payment tool which would facilitate switching to a multipolar monetary systematic which would include various currencies and reflect the global balance of power, Mexican economist Ariel Noyola Rodriguez wrote in anarticle for the foreign affairs analysis website Voltaire Network.

"Instead of humiliating Russia, the economic war started by Washington and Brussels have had an opposite effect. It has contributed to strengthen energy ties between Moscow and Beijing," he wrote.

Currently, the two countries are coordinating an ambitious plan of several strategic projects , including oil and gas pipelines and joint refining facilities.

This cooperation has made serious changes to the global energy market, having started a pivot of energy producers and exporters to the Asian market.


In 2015, Russia surpassed Saudi Arabia in oil supplies to the Chinese market.

What is more, the significance of European countries in the global crude market has decreased, in comparison with Asia. In 2015, China toppled Germany as the third-largest buyer of Russian oil.

But, this strategic energy alliance has one long-term goal. Moscow and Beijing turned oil supplies into the channel to switch to a multipolar monetary system. 

Western sanctions are pushing Russia to exclude dollar and euro transactions from their trade operations, for safety.

As a result, China has been paying for Russian oil and gas in yuan since mid-2015. This fact has been confirmed by Gazprom Neft, the oil-producing subsidiary of Gazprom.

This move has helped increase the popularity of the Chinese currency in the global market. At the same time, Russia has used the strategy to neutralize the effect of sanctions.

"This creates basis for a new financial order backed by petro-yuan. The Chinese currency would soon turn into the main currency for trade operations in the Asian-Pacific Region," the author wrote.
According to him, other oil-producing countries, 
including OPEC members, would also switch to yuan payments for oil.

"Many geo-economic powers understand that in order to build a stable monetary system de-dollarization is needed," Rodriguez assumed.


-----------

SALAH ANWAR LAGI




SELIDIKAN MOSSAD
Mengikut selidikan Mossad dan FBI, pesawai ini telah ditembak jatuh oleh Anwar Ibrahim ketika pachucheng di cell Sg Buloh. Ini berita saheh. on AL-FATIHAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 5/22/16



---------

WASPADA








WASPADA! 

PRK 

SUNGAI BESAR

KUALA KANGSAR

PERTANDINGAN

TIGA PENJURU

JIKA TIDAK

PARTI PAS AKAN

BERI LALUAN

PADA PARTI

GEROMBOLAN

KETUANAN 

MELAYU

--------------

KES NAJIB MAKIN BERAT




UMANG AIII

RAMAI BONAR


KOMENTAR
jumlah 50 cawangan
adalah terlalu banyak
malah jika 1 cawangan pun
maknanya cukup mendalam
ini hanya berlaku dikedah
kita tahu ada dua undi
anti najib di macang kelantan
di johor belum ada berita

malah cubaan nak jatuhkan
mb johor dikatakan
khalid nordin gagal mengawal
undi terajang najib dari cawangan 

negeri negeri lain
belum ada berita

undi tidak percaya pada najib
undi tidak percaya terhadap presiden
tidak pernah terjadi
belum pernah diusulakan
ini orang puteh kata UNPRECEDENTED
tak pernak berlaku


Mukhriz: 50 cawangan Umno Kedah usul undi tak percaya Najib

Bekas Menteri Besar Kedah,  Mukhriz Mahathir mendakwa 50 cawangan Umno Kedah telah membuat usul tidak percaya terhadap presiden parti Najib pada mesyuarat agung tahunan masing-masing.
Mukhriz  menyenaraikan nama cawangan terbabit di Facebook beliau yang didakwa turut meminta pemilihan parti diadakan tahun ini.
"Mungkin ada lagi cawangan-cawangan yang buat usul yang sama tapi tidak melaporkannya.
"Jumlah cawangan ini tentunya akan dikatakan terlalu sikit berbanding jumlah cawangan Umno di Kedah.
"Tapi belum pernah dalam sejarah kita ada usul-usul seperti ini diluluskan oleh begitu banyak cawangan-cawangan Umno.

KAH KAH KAH

najib parah

FBI sedang cari

cawangan lulus

undi tak caya 

ini kes berat

kah kah kah

madey terus

serang lagi

kah kah kah

TUNGGU MASA

-----------

SIAPA DIA DIN POULET





DIN POULET
Din Poulet aka Din Ayam, menantu tuang lebai Hadi. Dia dok CARMA dlm kerajaan negeri Selangor, kerja goyang kaki angkat tangan baca doa tapi dapat elaun belas puluh ribu sebulan hasil duit pembayar cukai org Selangor. Hidup mewah dgn jadi tukang karut dan baca doa, jubah serban harga ribu-ribu. Berbangga lah kamu dgn pemimpin yg islamik dan zuhud mcm Din Poulet, mudah2an dapat syafaat dan masuk syurga. Amin. Takbir!! Kah kah kah. on SIAPA DIA MAT DIN POULET
Anonymous
on 5/22/16




-----------