.

Isnin, 22 Mei 2017

AWAS BANI MELAYU




AWAS BANI MELAYU
TANAH MELAYU SEDANG 
DIGADAI OLEH NAJIB
KEPADA CHINA MERAH

FAKTA INI
NAJIB TAK BERI TAHU
AHLI PARTI
KETUANAN MELAYU
PUN TIDAK TAHU









NASI PANGGUNG PETANG KELMARIN





ISTEMEWA

KWAY  TEOW

GORENG

TOK WI
sebelum masuk puasa
 nasi panggung
petang ahad kelamrin
merayakan nasi panngung
dengan penuh istemewa

tim tok wi 
dari kangar perlis 
telah sampai
ke jalan panggung

mereka bertolak dari kangar
awal subuh
mereka telah membuat
semau persediaan
jam 5 petang
tik anak muda tok wi
mula menggoreng
untuk ratusan
warga miskin kota

hidangan panas
disambut gumbira 
oleh
 warga miskin kota

ini kali kedua tim tok wi
datang berbuat amal
di jalan panggung
sayang kali ini
tok wi sendiri
uzur
dia menghantar anak
dan 
anak anak didik
kway teow tok wi
amat amat dikenali
diseluruh perlis
sesiapa datang ke perlis
wajib menjadi
restoran tok wi
yang dibuka
dari jam 6 petang
hingga habis terjual

LIMA ANAK MUDA
TIM TOK WI



 

SEMUA PANAS


MINUMAN SEJUK


KEDAI JALANAN
ULANG TAHUN
KE DUA

TIM  KEDAI JALANAN


 DATANG  BERAMAL


HADIAH DARI KAK JAH
BUBUR PULUT ITAM

  DATANG MAKAN

 DATANG MAKAN





---------------

SAUDI TAJAAN ZIONIS






ZAMAN NABI
Zaman nabi dulu mana ada pilihanraya .. pilihanraya ini kerje yahudi .. malaysia ada pilihanraya pun serupa tak de pilihanraya je .. asik keturunan tu je yang jadi pemimpin .. on 
BILA ADA PILIHANRAYA DI SAUDI?
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh

at 6:19 PM


SAUDI TAJAAN ZIONIS
arab Saudi dgn tajaan zionis amerika telah menubuhkan pakatan tentera sunni ala NATO. Dianggotai oleh 55 negara Islam sunni dan beribupejabat di Riyadh; konon untuk membasmi keganasan ISIS dan alQaeda (yg ditubuhkan dan dibiayai oleh mereka sendiri). 

Zionis amerika akan meletakkan tentera2 mrk dibumi Islam dan kos ditanggung oleh negara Islam sendiri wlpn kuasa memerintah atas tangan zionis amerika. Tapi seluruh dunia tau itulah adalah pakatan Israel, Saudi kufur dan barat utk mengepung Iran. spt mana NATO eropah mengepung Rusia. 

Negara Islam sunni lain, as usual akan jadi pak turut kerana takut dimurkai oleh zionis amerika murka dan akan ditimpa bala (sekatan) sptmn yg dikenakan ke atas Iran, Rusia, China, Venezuela (negara2 yg tidak tunduk pd zionis amerika),yg berkuasa keatas NATO sunni ini adalah zionis amerika. on 
BILA ADA PILIHANRAYA DI SAUDI?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 5/22/17




-----------------

DARI TAHUN 2014 LAGI







DARi

2014 LAGi?

Tangkapan berprofil tinggi: Khairuddin tabik SPRM tetapi...

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) melakukan kerja yang baik dengan membuat tangkapan berprofil tinggi sejak kebelakangan ini, tetapi kredibilitinya tetap diragui sehingga bertindak terhadap 1MDB, kata Khairuddin Abu Hassan hari ini.
"Saya angkat topi kepada Ketua Pesuruhjaya SPRM  Tuan Haji  Dzulkifli Ahmad yang kelihatan begitu agresif dalam memerangi rasuah.
"Saya sokong suruhanjaya itu mengambil tindakan tegas terhadap rasuah, tetapi saya ingin bertanya Dzulkifli, apa berlaku kepada aduan saya sejak 2014?," tanya bekas ketua Umno bahagian Batu Kawan itu dalam kenyataan.
"Saya membuat banyak laporan mengenai rasuah dan salah guna kuasa yang dikaitkan dengan 1MDB dan mengaitkan Najib, Razak, suaminya  Rosmah , Jho Low, Riza Aziz, Arul Kanda Kandasamy dan seluruh lembaga 1MDB pengarah.
"Sehingga kini, sebagai pengadu, saya masih belum dimaklumkan tentang status tindakan yang diambil ke atas aduan saya yang dibuat dalam tempoh tiga tahun yang lalu.

APA JADi

WAYANG

ATAU

TEATER?

SAJE 

TANYA

JANGAN

MARAH






----------------

IKAN BILIS DAN JERONG




IKAN BILIS
kan bilis TANGKAP tapi ikan yu, lepas?????? MESIA memang sudah PUTAR! patutlah ada gelaran BOOMI PUTAR, ada PUTAR jaya dan sebagainya! kononnya ada juga Ratu Putar Klentong! on 
GUA CAKAP LU TAK CAYA
Anonymous
at 5:26 PM

NAK BAGI TAKUT
nak takut2 orang aje............ kalo isu "bukan ketua lanun", bunyi macam ITIK........nyek nyek nyek nyek.... kalo isu pasal KETUA, terus jadi tikus, senyap terus! on 
MAIN WAYANG KE?
Anonymous
at 5:20 PM

MASIH PLANNING
Masih dalam planning itu Lankah be and untuk mengoib kan scandal kleptokrasi 1mdb dan itu langkah yang keseribu langkah sebelm najib digoibkan... maka kemaluan kemaluan perlu ditonjolkan oleh sprm slepas pru14 kes closed apapapun telenovelas itu perlu dipentaskan menjadi santapan makcik pakcik felda,tok dayak kt ulu tembeling,paney2 kat estet2... 
kerajaan yg ada akan digembar gembur sebagai tulus.. dan lankah najib seterusnya menipulasi dunia islam yg bliau adalah Islamic dan saudi arabia adalah sebagai landasan pementasan itu..Apa yg terpalit pada diri dia fitnah semata.. Pembangkang diglar sebgai pelampau agama ditaja oleh Georg Soros. on
 MAIN WAYANG KE?
Anonymous
at 5:00 PM






------------------

MAIN WAYANG KE?




SPRM DILIHAT

AKTIF

TANGKAP 

SANA SINI


Reman 9 suspek kes wang perlindungan 

di Melaka dilanjutkan





SIK KEDAH


 DI JAY BEE



TAPI

BILA NAK

TANGKAP MO1


ATAU

SEDANG MAIN

WAYANG NAK

TUTUP KESAH

ONE EM DE BI







---------------

PAS PUTUS TAHALUF DENGAN PKR





f.b



Anwar: 'PAS putus dengan PKR apabila semakin lunak dengan UMNO'
Keputusan PAS untuk memutuskan hubungan dengan PKR bukanlah satu kebetulan kerana parti islam itu dilihat semakin rapat dengan UMNO.
"Keputusan tersebut dapat diduga melihatkan pendirian parti tersebut beberapa tahun kebelakangan yang lebih lunak dengan Umno.
"Namun, kita (PKR) merasa kecewa kerana kenyataan yang menyelar pendirian PKR, malah mengelirukan berkaitan RUU 355.
"Maka, PKR tidak perlu terus berhempas pulas dengan isu tersebut. Tumpuan sekarang adalah menerima kenyataan terkini dan terus mengangkat keupayaan jamaah,"



TAHALUF

NAJiB

KASi


------------------

HARUM MANIS INI AMANAH




DERMA 40 JUTA
Lu tak tau dulu ada bekas MB Perlis bagi derma je sekali baling lebih rm40 juta .. cuba lu pikir kalau lu ada rm100 .. berapa lu sanggup derma .. gwa ingat lu belum lagi ulur sehinggit lu dah terpancot-pancot .. jadi lu pikir la berapa itu MB penchen ada? on 
ORANG PERLIS BIOL
panglimo potaseh
on 5/22/17

SIAPA CIPTA HARUMANIS
woi bodo piang...engkau cipta harumanis ker? ada hak cipta terpelihara ker....ini lah cakap cakap bodo manusia makan tanggung berak cangkung...dah ramai kat sintok...jual bodoh boleh terkenal sekejap...yang pasti tv tiga suku wajib layan sintok.dan.kebodohan....sebab itu org sanggup gadai semua beajar luar negara...boh kualiti...kaj kaj.kaj on 
BODOH PENYAKIT TANPA KUMAN
Anonymous
on 5/22/17



-------------

BILA ADA PILIHANRAYA DI SAUDI?




ADA PRU

DI IRAN

DI SAUDI

BILA ADA

PILIHANRAYA

SAJE TANYA

KERANA IRAN

SELALU 

DITUDUH 

SESAT




Iran: Hassan Rouhani wins landslide in huge victory for reformists

Iranian President Hassan Rouhani has won re-election with a landslide victory, in a ringing endorsement of his efforts to re-engage with the West and offer greater freedoms at home.
With a huge turnout, polling stations stayed open until midnight in parts of the country, defying worries that moderates disillusioned by the weak economy or slow pace of change would not vote.
Iran’s interior minister, Abdolreza Rahmani Fazli, announced live on state television that Rouhani received 23,549,616 votes (57%), compared to Raisi 15,786,449 votes, or 38.5 percent.
A total of 41,220,131 people (out of 56m eligible to vote) participated. The two other lesser known candidates, Mostafa Aqa-Mirsalim and Mostafa Hashemi-Taba, got 478,215 and 215,450 votes respectively.




-----------------------

KANG KONG SINTOK







f.b



Banyak orang yang "masuk universiti", "membaca buku" atau "berbahasa Inggeris" sebenarnya bodoh, dangkal, tidak berpengetahuan luas, bersikap bebal, degil dan bodoh sombong.
"Masuk universiti", "membaca buku" atau "berbahasa Inggeris" sudah kehilangan makna pembelajaran seumur hidup, fikiran yang kritikal, adab dan kerendahan hati, luas bidang cakupan pengetahuan dan minatnya, serta anjal dalam melihat sisi-sisi ilmu pengetahuan.
Banyak orang menjadi bodoh dan kekal bodoh (dan bertukar bodoh sombong) kerana mereka berasa bangga dan rasa serba cukup dengan "masuk universiti", "membaca buku" atau "berbahasa Inggeris".
Kita jangan tengok orang lain, kita tengok di dalam diri kita sendiri. Kita juga sebahagian masalah bangsa ini, mewarisi yang laih (mediocre) daripada bangsa ini, terkepung dan tidak dapat meronta-ronta keluar daripada belitan belenggunya.
Kita jangan menilai orang lain, kita perlu menilai jauh ke dalam diri sendiri.


DOL

SINTOK


Romaiczhie Achmedtt El-mustapha Errk....ini kena kat siapa ya? Aku kena x ya?

Reply31 mins
Shufiyan Shukur Wow! That's really deep....!

Reply30 mins
Shamsul Effendey Selama ni sering bermuram durja melihat teman2 yg posting dlm fb menggunakan bahasa inggeris...selepas baca post pak Fathi Aris Omar, alhamduliLLah kini kembali ceria

LikeShow more reactions
Reply21 mins
Naim AlKalantani Macam tahu je Fathi tuju kat siapa ni. 🙊

LikeShow more reactions
Reply20 mins
Saya Badar Masuk u baca slide lecture bagi je..tu lagi parah.

LikeShow more reactions
Reply1 min




--------------------

ORANG RAMAI CUNFUSE







BILA PULAK

NIK ABODOH

ONLINE 

DENGAN 

ALLAH

SAJE TANYA

KERANA

NAJIB  PUN

ONLINE JUGA

MINGGU LALU


Siapa bertopengkan 

Islam untuk 

habuan dunia?
Ahli Jawatankuasa Amanah Nasional, Mohamed Hanipa Maidin berkata Allah mahu menunjukkan pihak yang menggunakan Islam sebagai topeng bagi merebut habuan dunia.
Beliau mengulas kenyataan Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Tuan Haji Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz di akhbar Mingguan Malaysia baru-baru ini yang menafikan Umno zalim sebaliknya berkata DAP kini yang bersikap demikian.
"Kamu (Nik Abduh) kata, 'Allah SWT sebenarnya nak tunjuk kepada kita siapa yang lebih zalim iaitu DAP'.
"Tapi mungkin juga 'Allah SWT sebenarnya nak tunjuk kepada kita siapa yang bertopeng atas nama agama ini untuk habuan dunia'. Wallahu 'alam," katanya dipetik daripada reaksi beliau hari ini di Facebook.
SEMUA DAH

REKRUT ALLAH

KITA SEMUA

JADI CUNFUSE


-----------------

SEJARAH TAHALUF SITUASI







TAHALUF 

SITUASI

PADA TAHUN 1974 
DI ERA TUAN HAJI RAZAK 
MENJADI PM
PARTI ISLAM PAS TELAH
DI AJAK UNTUK
MENYERTAI BARISAN NASIONAL

JEMPUTAN INI DITERIMA
ADA YB PAS JADI MENTERI
ADA YB PAS 
JADI TIMBALAN MENTERI

PADA TAHUN 1977 
DI ERA HUSSEIN ON PARTI PAS
DI TENDANG KELUAR DARI BN

BERLAKU TAHALUF SITUASI
SEMUA AHLI PAS YANG
ADA JAWATAN DALAM KERAJAAN
DIARAH LETAK JAWATAN
KECUALI SORANG

SIAPA DIA?

YB TUAN HAJI HASAN ADLI
DARI KAWASAN BAGAN DATUK
TELAH ENGGAN LETAK JAWATAN
TUAN HAJI HASAN ADLI ENGKAR
TIDAK IKUT ARAHAN PARTI
TIDAK IKUT ARAHAN
 TUAN HAJI ASRI MUDA
PRERSIDEN PARTI

TUAN HAJI HASSAN ADLI
DIPECAT DARI PARTI ISLAM PAS

YB TUAN HAJI HASSAN ADLI
DILANTIK
MENJADI MENTERI PENUH
DI BAWAH KABINET 
TUAN HAJI HUSSEIN ONN

JUSTERU DEGIL
ENGKAR DAN TAK IKUT ARAHAN
BUKAN SATU YANG BARU
DALAM PARTI PAS

KINI 
TAHALUF SITUASI 
BERULANG
AMIN








------------------