.

Jumaat, 21 April 2017

DERMA AMAL JARIAH DAH LINTAS 19 RIBU RINGGIT






TENGKiU



DAPOR JALANAN  
TUTUP KEDAI
Tutop Kedai. Dengan kenyataan Datuk Sri Haji Mohd.Mongolia ni, maka Dapor Jalanan bakal tutop kedai dalam masa dekat. Tak perlu beli Van Rotee second hand. Tiada orang miskin di negara Malusia kakakakaka. on 
LAWAK TEGAR DARI MONGOLIA
Publish | Delete | Spam
Anonymous

on 4/20/17



KUTIPAN DAH 

LINTAS

19 ++ RIBU 

TAPI MASIH

BELUM SAMPAI SASARAN

BERITA MALAM INI
DAPUR JALANAN
TENGOK TENGOK
 AKAUN
HA HA HA
   ADA DUIT MASUK

PEMBACA

BUDIMAN

DAPUR JALANAN

MASIH 

MEMERLUKAN

BANTUAN

UNTUK MEMBELI

SEBUAH VAN

TANGAN KEDUA

SILA ULUR 

BANTUAN KE

AKAUN CIMB SPKL 

800 172 7849


KUTIPAN 


HARI INI


NAIK




JUMLAH

RM19,380


TERIMA 


KASEH









--------------

KESAH BENAR PENUH PERJUANGAN







KESAH BENAR

MENYAYAT HATI

PENUH PASIR

AIR MATA

DARI FLET PRT

KE BUNGLOW 

DISNEY

SEBUAH KESAH

PENGORBANAN

IBU NENEK

KAWAN KAWAN

MENABUNG 

DARI ZAMAN

KANAK KANAK

Ah Long, nenek, ibu mertua’ bantu Adam beli banglo

 | April 21, 2017
Ia antara kenyataan Adam Rosly yang dianggap palsu, seperti terkandung dalam kertas pertuduhan hari ini.





KUALA LUMPUR: Datu Adam Rosly yang didakwa hari ini kerana memberikan keterangan palsu kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), pernah mengaku menerima wang pinjaman RM500,000 daripada 2 orang “along” bagi membeli banglonya di Ampang pada harga RM1.2 juta, menurut kertas pertuduhan.
Dua “ah long” berkenaan, menurut Adam, bernama “Leo” dan “Ben”.
Bagaimanapun, Adam kemudian meminda jumlah yang diberikan Leo, yang nama penuhnya Tan Hang Yuan, daripada RM400,000 kepada RM555,165.
Adam menyokong semua dakwaannya itu dengan memberikan bukti perbualan Whatsapp dengan ah long tersebut.
Adam ketika disiasat SPRM Februari lalu turut melampirkan dokumen perjanjian dengan neneknya, yang meninggal dunia pada Januari lalu.
Menurutnya, arwah neneknya meminjamkan kepadanya RM100,000, sementara mak mertuanya RM100,000.
Baki RM500,000 untuk membeli banglo itu pula, menurut Adam, datang daripada hasil jualan keretanya dan pendapatan hasil perniagaannya.
Semua pecahan kewangan yang diberikan Adam itu, menurut kertas pertuduhan di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur hari ini, adalah palsu.
Ia merupakan antara 6 pertuduhan ke atas Adam, yang didakwa di bawah Seksyen 32(8)(c) dan Seksyen 89 Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram, Pencegahan Pembiayaan Keganasan dan Hasil Daripada Aktiviti Haram 2001 (Amla).
Adam, 29, yang mengetuai Pemuda PKR Ampang, berdepan hukuman denda sehingga RM3 juta dan penjara tidak melebihi 5 tahun.
RM60,000 sebulan
Satu lagi keterangan palsu yang diberikan Adam, menurut kertas pertuduhan yang dibaca FMT, ialah dakwaan beliau menerima elaun “tidak tetap” kira-kira RM60,000 sebulan sebagai pengarah syarikat Gegas Mentari Holding Sdn Bhd.
Carian syarikat mendapati aktiviti perniagaan Gegas Mentari tidak diperincikan secara spesifik. Ia termasuk perlombongan, pembinaan bangunan dan “perniagaan borong melibatkan pelbagai barangan”.
Menurut Adam, beliau dalam proses meletak jawatan daripada Gegas Mentari, untuk menubuhkan syarikat lain bersama isterinya “tetapi menjalankan perniagaan sama”.
Adam juga mendakwa beliau turut menerima keuntungan daripada “membantu kawan-kawan dengan memberi modal (melabur) dan mendapat keuntungan tetapi tidak tetap setiap bulan dan ianya ikut projek”.
Siasatan terhadap Adam dibuka Februari lepas, 3 bulan selepas pendedahan Ketua Umno Sungai Besar, Datuk Seri Jamal Yunos.
November lepas, Jamal membawa beberapa wartawan menaiki helikopter untuk meninjau banglo mewah milik Adam di Kampung Melayu, Ampang, sambil mempersoalkan sumber “kekayaan luar biasa” pemimpin PKR itu.
Susulan itu, Ketua Bahagian Umno Ampang Datuk Ismail Kijo membuat laporan kepada SPRM.
Adam menafikan rumah itu berharga RM7 juta, dan mendakwa ia dijual kepadanya oleh Public Bank.
“Rumah ini asalnya rumah 2½ tingkat bango yang separuh siap. Rumah ini saya beli secara tunai dengan pihak bank kerana tidak boleh buat pinjaman. Rumah ii tidak ada CF dan kelulusan pelan rumah,” kata Adam dalam keterangannya kepada SPRM pada 10 Februari.

SIAPA LEO

SIAPA BEN

ADAKAH MEREKA

AJEN DAP?

AJEN MCA

AJEN AH SENG?

MAHU KACAU

PKR AMPANG

MAHU KACAU

ZURAIDAH

MAHU KACAU

AZMIN ALI

SAJE TANYA

JANGAN MARAH








-------------------

KATAK LAWAN MENANTU ABAH









MENANTU ABAH

NAK TUNJUK

LIBERAL PADA

KAPITALIS 

CHINA


KATAK PURU

NAK TUNJUK

WIRA PADA

BANI MELAYU



Keselamatan negara terjejas jika mansuh kuota Melayu, kata Ibrahim

 | April 20, 2017
Ibrahim Ali berkata, pemansuhan sistem kuota yang memihak kepada orang Melayu akan menimbulkan perselisihan sosial.






PETALING JAYA: Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) menggesa Khairy Jamaluddin meletak jawatan jika menteri belia dan sukan itu berpendapat sistem kuota kerajaan ialah penghinaan kepada orang Melayu.
“Jika pendapat Khairy bertentangan dasar kerajaan, maka beliau perlu meletak jawatan,” kata Presiden Perkasa, Tuan Haji  Ibrahim Ali kepada FMT hari ini sambil menambah menteri lain yang tidak bersetuju dengan dasar kerajaan juga perlu meletak jawatan.
Katanya, sistem kuota itu dibuat berdasarkan peruntukan Perlembagaan Persekutuan dan memansuhkan dasar itu akan menjejaskan keselamatan negar


DUA DUA

KAKI KAKI

REMBAT

DUA DUA

PUTAR ALAM






-----------

APA BOLEH JUAL JUAL



JUAL APA BOLEH JUAL
Strictly Bisnes. Nak niaga pi niaga lah, Nak jual pi jual lah, Untung ke rugi ke sendiri ponya pasal lah. Tiada undang undang negara maupon undang undang negeri yang ber-tulis bahwa gelaran daripada keluarga FreeLoaders TAK bolih di-jual beli. Gelaran adalah diberi dengan suka hati atau berapa beratnya Angpow , wang Hari Raya dan hadiah HariJadi. Lu tak percaya? on
 YA AMPOOON YA MAULANA
Anonymous
on 4/21/17

GELARANG HARANG
Kata bukang maing islang lagi .. gelarang tu apa .. gelarang tu harang ke tak harang .. ngapa nabi tak de gelarang .. ngapa Sang Kapir Laknat Lee Kuan Yu dan Donal Trump tak de gelarang .. ngapa si ailim ularmak dato haji doktor lebai uztas encik padilah kamsah panjang sgt gelarannya .. tak riak ke .. kok riak dpt entot bidadari tak? on
 YA AMPOOON YA MAULANA
Publish | Delete | Spam
panglimo potaseh
on 4/21/17




--------------

INDIA NAK TANGAP ZAKAR NAIK









INDIA MAHU

TANGKAP

KAKI LEBONG

ZAKAR NAIK

India issues non-bailable warrant for Zakir
A SPECIAL court in India has issued a non-bailable warrant for controversial preacher  Tuan Haji  Zakir Naik today.
According to The Times of India news portal, the special court found substance in the National Investigation Agency’s (NIA) allegations against Zakir.
“There are reasonable grounds to believe that Tuan Haji  Zakir Naik is evading arrest and he will not voluntarily appear before the court or the investigating agency.
“As such, I am of the view that a non-bailable warrant of arrest is necessary,” said special judge V.V. Patil.
In its application, the NIA said Zakir had been promoting enmity between different religious groups in India through his public speeches and lectures on various platforms and inciting Muslim youth and terrorists in India and abroad to commit unlawful activities and terrorist acts.
NIA is a central agency created by India following the terror attack in Mumbai on December 26, 2008.
On Tuesday, Deputy Prime Minister and Home Minister Ahmad Zahid Hamidi told reporters that Zakir was given Malaysian permanent resident status some five years ago.
The controversial speaker told the media on April 16 that he was willing to cooperate with NIA if the interviews were done on neutral ground.
He said this after accepting a gallantry award from Malay rights group Perkasa for his work in promoting Islam and peace.
Several government leaders like Health Minister Dr S. Subramaniam have said that Zakir was not needed in Malaysia.
“We can do without Zakir Naik, as he is doing it outside the Malaysian context. Here, if you are Buddhist, you are doing it in a Malaysian context... if you are Hindu, you are doing it in Malaysian context,” said Dr Subramaniam on Wednesday. 
Parti Rakyat Sarawak president Dr James Masing said Zakir was a “dangerous” person for a pluralistic country such as Malaysia and asked for his PR status to be reviewed. – April 21, 2017.

ZAKAR

---------------

SANG ZALIM







YAKINLAH

amat susah

lagi payah untuk

seseorang menerima

pencerahan 

melihat salah benar

tentang kezaliman

tentang kejahatan

tentang rasuah

tentang salah guna kuasa

jika gaji sosok ini 

dibayar  oleh sang zalim







-------------

REJOKI KERETA BOSA






KAYO DARI AKU
Inilah ayat yg silap datangnya dari raja bahrain. Raja bahrain kan kayo rayo hasil mahsyul masyukk. Ada kilang arkitek, bini rambut blond, anak duduk negara orang putih (mungkin ada yg cakap negara orang maori). Kayo la dari aku. 
Setakat mechidis tu senang je dia nak beli. Jadi apa bezanya sedangkan dulu dia pun orang ada jawatan dalam pas? 
Kalau kata dia lain sebab dia golongan propesenal layaklah ada duit, q7 tu pun layaklah jugak sebab bisnesman dah lama dan sebelum tu lekcerer ada phd. Untuk tunjuk beza kenalah bahrain tunjukkan senarai donation duit peribadi dia pada pas kampung dalam cawangan dia dulu. 
Satu lagi bahrain kena tau, kereta mewah berbaris di ceramah pas tu adalah satu motivasi dan testimoni terhebat paling berkesan menarik orang muda masuk pas dan meyakinkan orang kampung masuk pas pun boleh kaya sebab rezki dari Tuhan bukan dari umno. Dah tu bahrain oi, takkan nak mundur je tak maju maju, macamana rakyat nak pilih pas pimpin tapi nak negara maju??? Aaaa jawap on 
REJOKI DARI ALLAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 4/20/17



----------------------

WAHAI PAK CIK JANGAN JADI BANGANG






F.BOOK



Nama MALAYSIA femes lagi !!
Akhbar luar negara mengimbau sejarah politik dunia moden dengan menyamakan Najib Razak dengan Marcos dan Suharto.
APA PERSAMAAN pada zaman pemerintahan Marcos, Suharto & Najib ?
APA DAH JADI pada pemerintahan Marcos dan Suharto ??
Najib bila lagi ??!


Mohamad Hamzah Puak2 pembangkang tak habis2 putarbelit
LikeReply3April 18 at 8:19pm

Suara Rakyat Wahai PAKCIK.. cuba bgtau & xplain tang mana putarbelitnya... Jika tak berani nak huraikan di mana putarbelitnya maknanya PAKCIK yg kuat makan dedak UMNgOK tegar...
Abd Razak Razak Pok cik Ni tk sedar ke PM Dio dh jd ular membelit....
LikeReply7April 18 at 8:29pm
Ahmad Afiq fake account...
LikeReply6April 18 at 8:30pm
Abu Sofian Sofian Berita Lua tu PC...
Mohamad Hamzah Kalau ada bukti sahih buat lah laporan polis atau sprm. Tunjuklah bukti seperti bank statment atau sebagainya
LikeReply3April 18 at 8:34pm
Acik Mizan Bodo piangg...
LikeReply2April 18 at 8:36pm
Ruslan Mansor Laporan Polis Dan Dan SPRM dah buat dan.kertas pendakwaan dah dibuat dan Peguan Negara
LikeReply7April 18 at 8:36pm
Ruslan Mansor Belum sempat mendakwa beliau dioecat terlebih dahulu... Itulah Alkisahnyaaaaaaa
Hafiz Saje semak la pakcik..dah tua2 pun bodoh
Muhammad Fauzee Ismail Puak2 dedak mmg buta Dan pekak

---------------