Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 17 Oktober 2011

GERAKAN MANSUH ISA 2.0




GERAKAN GEMPUR ANAK MUDA




FELDA: TV3 TANGALKAN TOPENG ISA SAMAD – harakah daily

Ketakutan dan kerisauan nampak jelas di raut wajah Isa Samad ( dalam rancangan Soal Jawab TV3 pada malam 12 Oktober 2011. Fakta-fakta diberikan sama sekali adalah sekadar alasan dan Warga Felda keseluruhannya berterima kasih kepada TV3 kerana menanggalkan topeng yang dipakai Isa Samad dan menampakkan sisi wajah kerakusan dan kedangkalan pengetahuan Isa Samad.

Gerakan-gerakan yang dimulakan oleh ANAK diketuai oleh saudara Mazlan Aliman dan pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat menunjukkan bahawa Warga Felda tidak lagi meyakini UMNO sebagai pembela Felda yang sebenar, bermula pada hari pertama Isa Samad memulakan tugasnya sebagai Pengerusi Felda.

Meneruskan lagi kesinambungan perjuangan warga Felda dalam menentang kerakusan Isa Samad dan konflik-konflik yang ditimbulkan oleh beliau dengan restu Perdana Menteri, Warga Felda akan memulakan kempen Gelombang Jingga dengan penubuhan Gerakan Mansuhkan ISA 2.0.

Tujuan penubuhan Gerakan Mansuhkan ISA 2.0 ini adalah untuk menyatukan kumpulan-kumpulan peneroka, golongan belia Felda, golongan profesional kelahiran Felda serta NGO-NGO yang bersimpati dengan perjuangan warga Felda bagi menghalau Isa Samad dan konco-konconya dari agenda peribadi masing-masing.

Pelancaran dan penamaan Jawatankuasa Gerakan Mansuhkan ISA 2.0 akan diumumkan kelak melalui sebuah sidang akhbar yang dijangka diadakan dalam masa terdekat. NGO-NGO yang ingin turut bersama dan bersimpati dengan warga Felda diminta berhubung dengan Saudara Mazlan Aliman, Pengerusi ANAK yang dilantik sebagai Setiausaha Kehormat Gerakan Mansuhkan ISA 2.0.

Sementara itu, Warga Felda diseru memakai warna kebanggan kita iaitu warga jingga sekerap mungkin yang akan dijadikan permulaan sebuah gelombang bagi menumbangkan Isa Samad dan konco-konco korporatnya yang rakus. Menteri Besar - Menteri Besar di mana terletaknya tanah-tanah Felda Plantation yang cuba dicagarkan oleh Isa Samad kepada Felda Global Ventures selama 60 tahun diminta terus mempertahankan tanah masing-masing iaitu hak rakyat negeri dari cuba digadaikan di Bursa Saham.

SILA KLIK UNTUK BESAR



KENTAYAAN RESMI




MALAYSIA BAKAL MELEWATI BATAS HUTANG NEGARA

Adalah suatu kritikan yang dangkal oleh Najib Razak menggelar Belanjawan Pakatan Rakyat 2012: Kesejahteraan Untuk Semua sebagai "belanjawan Republikan aliran kanan yang gagal memahami kehendak rakyat." Ini membuktikan Najib mengelak dari isu asas yang menjangkiti pentadbiran beliau seumpama tadbir urus yang goyah, rasuah berleluasa dan dasar Barisan Nasional yang memperkaya keluarga dan kroni.

Justeru saya mengambil peluang ini untuk mempelawa Najib Razak berdebat berkaitan kedudukan ekonomi negara dan persoalan berkaitan belanjawan. Debat tersebut seharusnya disiarkan secara langsung dan ditayangkan melalui televisyen ke seluruh negara. Semenjak Pakatan Rakyat melancarkan Buku Jingga pada tahun 2010, saya sudahpun mempelawa Najib untuk berdebat. Wacana umum antara Pakatan Rakyat dan pentadbiran beliau pastinya memberi manfaat tidak terhingga kepada rakyat terutamanya ketika ekonomi negara memasuki wilayah yang tidak dikenali serta kegagalan pentadbiran beliau untuk melonjak ekonomi Malaysia.

Sewajarnya Najib Razak perihatin terhadap kebimbangan meluas berkaitan kenaikan kadar hutang negara, bukannya mengejek kekhuatiran tersebut.

Kadar hutang negara ditetapkan oleh pelbagai peruntukan undang-undang. Antara peruntukan tersebut adalah Akta 637 Akta Pinjaman (Tempatan) 1959 ( disemak 2004) dan Akta 275 Akta Pelaburan Kerajaan 1983, yang menetapkan gabungan pinjaman tempatan tidak boleh melewati kadar 55% dari KDNK Negara. Manakala Akta 403 Akta Pinjaman Luar Negeri1963( disemak 1989) menghadkan pinjaman luar negeri pada RM 35 ribu juta pada sesuatu masa.

Selain dari kadar yang ditetapkan oleh peruntukan undang-undang, Perbendaharaan juga mengenakan peraturan ketat untuk diikuti demi mengukuhkan displin fiskal. Amalan ini malah ditetapkan sebelum dari saya menjadi Menteri Kewangan lagi. Sebagai contoh perbelanjaan pengurusan untuk tahun terbabit tidak boleh melebihi unjuran pendapatan. Begitu juga pinjaman yang dibuat kerajaan hanya untuk dibelanjakan demi pembangunan.

Oleh itu, wacana umum berkaitan kadar hutang negara kini menjadi persoalan undang-undang dan berkepentingan nasional, apatah lagi pentadbiran Najib kini hampir melanggari kadar hutang negara yang dihadkan undang-undang serta cuba untuk menyembunyikannya dari pengetahuan umum.

Laporan terkini Bank Negara Malaysia(dikemaskini 14 Oktober 2011) menunjukkan hutang negara kini berada pada RM 437 ribu juta pada suatu tempoh yang berakhir pada 30 Jun 2011. Jumlah tersebut merupakan pecahan dari RM 421 ribu juta hutang tempatan dan RM 16 ribu juta hutang luar negara. Ini bermaksud negara kini sudah berada pada 51% dari nisbah hutang tempatan kepada KDNK negara sepertimana yang ditetapkan oleh Akta 637 dan Akta 275, yang hanya membenarkan tambahan hutang sebanyak RM 33 ribu juta. Oleh itu berdasarkan fakta ini adalah jelas kerajaan tidak mempunyai dana secukupnya untuk membiayai perbelanjaan selebihnya bagi tahun 2011 dan defisit RM 46 ribu juta untuk dibiayai oleh hutang lebihan sebagaimana yang diumumkan dalam Belanjawan 2012.

Rakyat sedar unjuran pertumbuhan sebanyak 5%-6% yang diumumkan Dato' Seri Najib dalam belanjawannya tidak tepat dan berkemungkinan besar pentadbirannya terpaksa bergantung kepada hutang demi membiayai janji janji pilihanrayanya.

Oleh itu debat serta wacana awam berkaitan ekonomi merupakan sesuatu yang mendesak terutamanya ketika pentadbiran Najib Razak mengumumkan data ekonomi yang tidak meyakinkan dan sagu hati pilihanraya yang pastinya tidak mampu melonjak ekonomi negara. Akan tetapi sekiranya Najib Razak merasakan agenda ekonomi beliau mampu memberi manfaat kepada rakyat, adalah mustahak agar beliau memperincikannya kepada umum termasuklah menyatakan alasan mengapa beliau gagal melaksanakan perubahan struktur ekonomi secara menyeluruh termasuklah melaksanakan gaji minima sejagat kepada seluruh pekerja dan merungkai monopoli di sektor barangan serta perkhidmatan awam.


ANWAR IBRAHIM
KETUA PEMBANGKANG
17 OKTOBER 2011



LANGKAH PALING BIJAK




RUMAH GADAFFY KAH INI?














BINA KAWASAN AWAM : KEDIAMAN GADAFFI DIROBOHKAN
- meloya

TRIPOLI 17 Okt. – Dua buah jentolak yang dikawal sekumpulan lelaki bersenjata mula menjalankan operasi meroboh dinding-dinding sekitar kediaman bekas pemimpin Libya, Muammar Gaddafi di sini, semalam.

“Kami akan terus merobohkan semua yang pernah menjadi miliknya (Gaddafi).
“Kami mahu kawasan ini dibangunkan dengan organisasi keamanan atau kawasan awam,” kata seorang daripada kumpulan tersebut. – Reuters

KAH KAH AKH
KAH AKH AKH
KAH KAH KAH


Dua buah jentolak yang dikawal sekumpulan anak anak muda mula menjalankan operasi meroboh dinding-dinding sekitar kediaman bekas pemimpin Malaysia , Mahathir Muhmad di Mines Resort City, semalam.

“Kami akan terus merobohkan semua rumah rumah yang pernah menjadi miliknya (Madey).

“Kami mahu kawasan ini dibangunkan dengan organisasi keamanan atau kawasan awam,” kata seorang daripada kumpulan tersebut.
TT



KITA AKAN RUNTUHKAN GEROMBOLAN



MARCOS PECAH DARA - NAJIB PECAH APA?




NASIB BAIK ADA HIDUNG



SERANG KUBU UMNO DENGAN 25,000 RISALAH IMELDA ROSMAH – keadilan daily

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) akan menggempur kubu-kuat Umno dengan 25 ribu risalah seluruh negara bagi mendedahkan pemborosan suami Perdana Menteri, Rosmah Mansor.

Pengerusi SAMM, Badrul Hisham Shaharin berkata, risalah setebal 16 muka bertajuk “Penjelasan Isu Cincin, Imelda Rosmah Boros” itu akan mendedahkan pembelian cincin berlian berharga RM24.45 juta dan pembaziran lain yang dilakukan Rosmah.

Menurutnya, serangan risalah itu akan dilakukan di lokasi yang dikenalpasti, terutama di kawasan luar bandar dan pengundi majoriti Melayu yang masih menyokong Umno-BN.

“(Kita) sedia maklum pengundi Melayu di luar bandar terlalu bergantung kepada media pro Umno seperti Utusan Malaysia, RTM dan TV3. Mereka masih tidak faham isu cincin berlian bernilai RM24.45 juta ini. Pelbagai fitnah dilemparkan ke atas saya kononnya saya menipu dalam isu ini.

“Dalam risalah tebal ini saya bukan sahaja menjawab segala pertuduhan dengan bukti nyata tetapi merungkai kronologi isu cincin ini daripada mula ia dibawa masuk sehingga kononnya telah dibawa keluar dari negara,” katanya

“Di dalam risalah berwarna ini saya juga membangkitkan beberapa persoalan penting yang harus dijawab segera oleh isteri Perdana Menteri,” jelas Badrul Hisham pada majlis pelancaran risalah tersebut dan Hi-Tea Keadilan Rembau di Pejabat Keadilan DUN Rantau.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH





woit... KESIAN LAAA PADA NAJIB RAZAK....kah kah kah..

kah kah kah...KELMARIN MUHYIDDIN DATANG KE NEGORI....kah kah kah..

kah kah kah..ABIS SEMUA BAHAGIAN DATANG SOKONG MUHYIDDIN..... kah kah kah..

kah kah kah.... NI SUAMI PULAK KENA GASAK.... kah kah kah..

kah kah kah..TAK BAIK...GASAK MAK JANDA BERHIAS.... kah kah kah..

woit...DENGAR KHABAR... ADIK JANDA INI PUN AKAN PULANG DARI LUAR NEGARA...kah kah kah..

kah kah kah...PULANG DENGAN CERITA BARU...kah kah kah..

woit...HABISLAAAA BETINA PUAKA INI...kah kah kah

woit..TOLONG JANGAN SAMAKAN IMELDA MARCOS DENGAN ROSMAH.... kah kah kah..

kah kah kah...HORMAT SIKIT PADA PUAN SERI IMELDA...kah kah kah..

woit..IMELDA INI BEKAS RATU CANTIK...kah kah kah...

kah kah kah...MARCOS LAH YANG PECAH DARA...kah kah kah..

woit... LAIN KES DENGAN ROSMAH.... kah kah kah..

kah kah kah... NAJIB HANYA DAPAT PECAH HIDUNG...kah kah kah...

kah kah kah.... NASIB BAIK BANG RAHIM TAK MINAT HIDUNG..... kah kah kah

kah kah kah...KALAU TIDAK NAJIB.... DAPAT SEMUA LUBANG LOHE.... kah kah kah..



RAKYAT PECAHKAN GEROMBOLAN


APA HUBUNGAN AGAMA - DENGAN SEX BENGGALI?




AL-MARHUM LADY DIANA



AZIZ BARI KUARNG AJAR – MADEY - meloya

Tindakan pensyarah undang-undang Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM), Prof. Dr. Abdul Aziz Bari mempertikaikan titah Sultan Selangor, Sultan Shafaruddin Idris Shah adalah perlakuan kurang ajar.

Mahathir Mohamad berkata, walaupun ia mungkin tidak menyalahi undang-undang, tindakan Abdul Aziz yang enggan meminta maaf atas kesilapannya itu jelas bertentangan dengan prinsip moral.

“Kalau dalam bahasa Melayu, kita kata kurang ajar. Sama ada ia melanggar undang-undang, saya tidak tahu, tetapi dari segi moral, ia kurang ajar," katanya.

Selasa lalu, Abdul Aziz mencetuskan kontroversi apabila secara terbuka mempertikai titah peringatan Sultan Sharafuddin berhubung isu cubaan memurtadkan umat Islam di sebuah gereja Ogos lalu.

Beliau mendakwa, tindakan Sultan Selangor itu tidak konsisten dan tidak selaras dengan ajaran Islam.

Ekoran itu, pelbagai pihak mendesak Abdul Aziz memohon maaf kepada Sultan Selangor tetapi beliau bertegas, tiada sebab untuk meminta maaf malah, dengan lantang mempertahankan kenyataannya itu.


KOMENTAR TUKAR TIUB

sibuk sibuk tentang aziz bari ini muncul
kerana serbuan jais terhadap sebuah gereja
kemudian sultan selangor bertitah mengeluarkan pendapat
justeru isu serbuan jaios ini berpanjangan
hinggalah ke hari ini

oleh itu:
tim dan sidang pengarang tukar tiub
ingin bertanya kepadan bijak pandai islam
ingin bertanya kepada para mufti negeri
ingin bertanya kepada pengeluar fatwa
ingin bertanya kepada tok aji
ingin bertanya kepada tok lebai
ingin bertanya kepada ilmuan islam
kepada jais
kepada muis
kepad ikim
kepada pkpim
kepada abim
dan semua yang mengetahui hal islam
dan badan badan yang selalu heboh tentang agama islam

pertanyaannya ialah:
prince charles ialah ketua agama church of england
ketika lady diana masih hidup
ketika mereka – charles dan diana - masih sah suami isteri
prince charles suka mengentot camilla parker bowles
princes charles suka bertogel dengan camila parkes bowles

menurut akhabr tabloid di london ketika itu
prince cahles tertarik kepada camilla
kerana camilla ini pandai teknik sex bengali

tetapi prince chales ialah ketua agama church of england

jadi soalannya boleh kah ketua agama church of england
bertitah hal ehawal agama
bertitah hal ehwal kebajikan rakyat
walhal ketua agama ini bertogel dengan sex bengali
dan apakah hubugan sex bengali dengan agama?

ini lah soalan untuk agamawan di malaysia ini
cari carilah jawapan nya
jangan malu dan jangan segan
kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah
cakap hebat hal islam
kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah


SIAPA MAHATHIR MUHAMAD INI SEBENARNYA?



YANG MANA SATU DATUK MADEY?




nota:

penjajah british telah menangkap
ramai orang india untuk dijadikan kuli
dan dibawa ke tanah melayu
apakah ini gambar datuk madey?

kalau tidak kenapa gambar ini
disimpan khas dalam arkib negara
dan ditulis rahsia?
apa rahsia itu?


nota:
terima kaseh atas
hantaran gambar ini


AZIZ BAR : KENYATAAN MAHATHIR MELUCUKAN - minsider

Profesor Dr Abdul Aziz Bari menyifatkan respons bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad semalam kononnya kenyataan beliau tentang titah Sultan Selangor dalam isu pemeriksaan Gereja Methodist Damansara Utama baru-baru ini sebagai kurang ajar adalah “agak melucukan.”

“Saya lihat pandangan itu agak melucukan... saya tidak tahu nak kata apa... tengok siapa yang bercakap,” kata Aziz dengan merujuk kepada perkembangan berkaitan dengan isu-isu istana ketika Mahathir, yang juga bekas presiden Umno.

“Saya sebenarnya tidak mahu kata apa-apa, tidak mahu beri respons mengenai kenyataan Dr Mahathir ini... kita tahu siapa beliau,” kata beliau sambil menambah, semua pihak tahu pendirian Dr Mahathir dan kandungan ucapannya semasa hendak mengkaji semula kekebalan raja-raja.

“Saya hanya sentuh mengenai kaedah tindakan sultan, dan jika kita melihat ucapan dan kenyataan semasa Dr Mahathir menjadi perdana menteri, ia menjangkaui aspek itu, beliau telah menyentuh asas institusi diraja... tengok balik kenyataan dan ucapan-ucapan beliau,” kata Aziz.

NOTA:
inilah adalah perangai manusia
yang tidak diketahui asal usul
ini adalah tanda manusia yang tidak ada jati diri

madey menyorokkan siapa keluarga disebelah ayahnya
rakyat malayasia tidak diberitahu keluarga ayahnya
ayahnya keling india?
berkulit gelap?
puteh kuning?
atau kurus slim macam rosmah mansor?

dari mana asalnya?
dari bangla?
dari kerala?
dari malayalam
dari mana?
dari rumah kebajikan mana?

siapa suku sakat madey sebelah ayah?
adakah puteh molek macam reeezal?
adalah sawo matang macam azeez?

semua ini penting dari kajian psikoanalisis
sosok yang tak di ketahui asal usulnya
amat bahaya?

akan menyalak mengikut suasana
jika di peranchis nenadek macam ini akan mengakui peranchis
jika di dubai akan mengakui arab
jika di china akan mengakui china

di tanah melayu ini
akan mengaku melayu
malah lebih melayu dati melayu
hinggakan dapat menipu melayu

dalam kitab sejarah melayu ada dua watak
seperti ini telah muncul 600 tahun dahulu
keling kitul
dan keling mendeliar

anak anak muda wajib membaca kembali sejarah ini
dan melihat peranan yang dimainkan oleh kitul dan mendeliar



ADA PERSAMAAN DENGAN BGAMBAR DI ATAS?

TENGOK!







WANITA GERAKAN KURANG AJAR - BOCOR KAN KEJANTAN KETUA SENDIRI




PERLU TONGKAT ALI






ENGGAN MINTA MAAF, MAHATHIR ANGGAP DR AZIZ BARI KURANG AJAR
– mStar

Mahathir Mohamad menyifatkan keengganan Profesor Dr Abdul Aziz Bari memohon maaf serta menarik balik kenyataannya yang mempertikai titah Sultan Selangor berhubung isu pemeriksaan gereja di Damansara Utama Ogos lalu, 'sebagai kurang ajar'.

Beliau berkata kenyataan pensyarah undang-undang Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) itu bertentangan dengan moral masyarakat Timur dan boleh disifatkan sebagai kurang ajar dalam bahasa Melayu.

"Sama ada ia melanggar undang-undang, saya tidak tahu, tetapi dari segi moral, ia kurang ajar," katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... KURANG AJAR MACAM MANA INI?.... kah kah kah..

kah kah kah..TAK CUKUP SEKOLAH KE APA?.... kah kah kah...

kah kah ka...BOLEH DIPERCAYAI CAKAP MADEY INI?..... kah kah kah..

kah kah kah...BOLEH KAH SEORANG BIAWAK BERFCAKAP BENAR?...... kah kah kah...

woit.... PELIK...... TAHI MENGAKU DIRINYA TAK BUSUK.... kah kah kah...

kah kah kah..INI SAMA MACAM ROSMAH MANSOR MENGAKU ANAK DARA...kah kah kah..


NOTA:
dimana asal usul eee seorang ini?
siapa ayahnya?
siapa nama eee ini sebenarnya?
kenapa tak ada gambar keluarganya?
kenapa kita hanya tahu keluarga sebelah insterinya saja?
siapa tahu nama penuih eee ini?
mana kampong nya?
mana negeri asalnya?
dalam temui bual dengan roz khab di aljazeera
ee ini mengakui yang dia berasal dar kerala
ingat apa nenek moyang kita kata
jumpa ular jumpa madey ketuk kepala madey dulu
kah kah kah


INI JANGAN KURANG AJAR


GERAKAN AKAN MENINGGAL KAN BARISAN TAK LAMA LAGI



SILA INGAT 8 TUNTUAN INI




KETUA WANITA GESA DR KOH TAK BERTANDING DALAM PRU – mkini

Ketua Wanita Gerakan Tan Lian Hoe menggesa Presiden Koh Tsu Koon agar tidak bertanding pada pilihan raya umum (PRU) akan datang demi kepentingan parti.

Tan yang membuat gesaan itu di persidangan perwakilan kebangsaan Wanita Gerakan, di ibunegara hari ini, bagaimanapun berkata Koh boleh terus memimpin parti pada PRU berkenaan serta membuat keputusan tegas mengenai masa depan dan kelangsungan Gerakan.

"Saya tidak memaksa beliau berundur tetapi Wanita berharap beliau tidak akan jadi calon pada PRU itu nanti. Saya yakin beliau akan jadi lebih baik (sebagai pemimpin) jika tidak bertanding," katanya kepada pemberita selepas penggulungan persidangan sayap tersebut.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...INI BERITA BAIK..... kah ah kah...

kah kah kah... GERAKAN DI AMBING KEHANCURAN.... kah kah kah...

kah kah jkah... BAHAGIAN WANITA TAK YAKIN PADA PESIDENT PARTY..kah kah kah..

kah kah kah..INI TANDA TANDA BERGADUH SESAMA SENDIRI...kah kah kah..

kah kah kah..BAHAGIAN WANITA KURANG YAKIN DENGAN PRESIDENT PARTY YANG LEMBIK...kah kah kah..

kah kah kah...NAMPAKNYA INI SAMA MACAM SEMUA KABINET TAK YAKIN DENGAN NAJIB MONGOL....k ah kah kah

kah kah kah...INI LAH HARI AKHIR AKHIR KOH DAN NAJIB .. kash kah kah....


BERSIH PILIHAN KITA