Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 1 September 2009

BERITA GUMBIRA UNTUK SATU MALAYSIA



MCA MAKIN TENAT


Ong, Dr Chua rancang adakan dua EGM berasingan.

Krisis MCA dijangka bertambah meruncing apabila dua mesyuarat agung luar biasa (EGM) mungkin diadakan susulan pemecatan Timbalan Presidennya, Dr Chua Soi Lek daripada parti, minggu lalu.

Ini berikutan keputusan Presiden MCA, i Ong Tee Keat, untuk memanggil EGM ketika penyokong Dr Chua turut merancang mengadakan mesyuarat berkenaan dalam usaha membatalkan pemecatan Timbalan Presiden itu.

Nota:

selama 52 tahun parti koumintang ini telah menjarah
negara ini. habis harta benda di rembat oleh parti
koumintang ini.

perak – bogel – habis lingkup bijih –
hutan seluruh negara lingkup
serawak – sabah – habis hutan di baham

ini ah dia parti baba yang selama ini
merasuah parti ali dan parti lebai ali

meraka dikatakan rajin bekerja ?

poorah !!!

– harta kekayaan mereka adalah lebihan tenaga dan masa
kaum nelayan, penoreh getah, kaum buruh dan pesawah.

kecekapan mereka hanya menjadi cukong.

p/s tak tahu koumintang tahu cukong jangan jadi warga negara ini
pergi pindah ke qatar




16 ulasan:

awangnoi berkata...

oi bro,jangan la halau aku p Qatar,sian la kat aku,cukong tu towkey putar belit kan??tol tak???tol tol...

Johan berkata...

Kahkahkah sekarang ni kan Pesta bulan hantu Cina,ini lah persembahan opera Cina oleh MCA kahkahkah

jgn lupe tentang kes Bukit Cina,Melake yg hampir2 digondolkan oleh malaon2 ni pd awal 80an dulu..inilah antara bukti bahawa dorg ni tiada nilai budaya sendiri pun..budaya bagi manusia2 seperti ini adalah wang ringgit

SUKJ berkata...

kah kah kah kah...kah kah kah..kah kah...YANG TENAT ACHONG, TAPI YANG NAZAK MAMAT

CUCU DAJAL TENAT...CICIT SETAN NAZAK...kah kah kah kah..kah kah kah..kah kah

MEMANG KOMPOM...HANYA MENUNGGU MASA UNTUK DIKAPANKAN...kahh kah kah kah..kah kah kah...kah kah

WELCOME PRU-13 jengjengjengjeng...kihkihkihkih

Tanpa Nama berkata...

Referring to the news article in Malaysian dated 29 August 2009 which quotes the Home Minstry’s Corporate Communication Unit’s Head, Jamilah Taib that Sepakat Efektif Sdn Bhd, a company that I own will be charged for publishing material without a publishing license. According to Jamilah, Sepakat Efektif will be charged under Section 5(2) (b) of the Printing Presses and Publication Act 1984 for distribution unlicensed publications. If convicted, the penalties are not more than three years prison or a fine not exceeding RM20,000 or both. The statement by Jamilah refers to the publication of a cartoon magazine titled ‘Gedung Kartun’.


For the record, before the publication of the magazine, I made an application to the Home Ministry to the Home Minstry for the Publication Permit and all requirements and conditions to obtain the permit had been fulfilled.

On 3 August, our Company had contacted Officers from the Home Ministry and we were informed that the permit had been approved and the hard copy of the Publication Permit would be ready for collection on 14 August 2009. On the said date we went to collect the Publication Permit at the Home Ministry but were informed that the Permit was not ready. I then requested for the Permit number so that we could begin with production work on the understanding that when the magazine would be printed and distributed in 10 days time, the Permit would be ready.

We were given the Permit Number PP8541/08/2010(0282145) ISSN 1688-5398 by the officers on that day.
I refute any allegations that Gedung Kartun is published with a false permit. The Home Ministry has made a serious accusation that implies that I made up the Permit Number PP8541/08/2010(0282145) ISSN1688-5398.

I am bemused as to why the Publication Permit for Gedung Kartun is yet to be issued and instead a raid was conducted and they now want to charge me in court. Isn’t it better for them to issue the approved permit as they informed to me and solve all matters?

As the approved Publication Permit can only be signed off by the Home Minister, I shall request in writing to meet with the Home Minister Dato’ Seri Hishamuddin Tun Hussein to get an explanation on whether he did or not approve the permit number PP8541/08/2010(0282145) ISSN 1688-5398 on or before 14 August 2009 for Gedung Kartun magazine as informed by Officers of the Home Ministry.

I will also like to question the increasing difficulty in obtaining Publication Permits. What then is meant by the Prime Minister that the media will be freer under his Administration? Is it that under 1Malaysia, works of art and the voices of cartoonists will be under a tighter grip?

If drawing cartoons results in three years imprisonment, imagine the state of media freedom and freedom of expression in Malaysia.

I also urge for the draconian Printing Presses and Publication Act 1984 to be abolished.

Zunar
(Zulkiflee Anwar Ulhaque)
Political cartoonist, Gedung Kartun Editor
1 September 2009

nz_henry14 berkata...

aku penah dgr perkataan tu ms sekolah dlu..tp biasa la bdak sengal cm aku ni bkn ambek pot sgt..

terpaksa la aku raya kt qatar taun ni..sigh.

Kucing Parsi berkata...

buat apa nak buat egm

mula2 kena pecat cakap tak apa

ha ha ha

masuk dalam PPP la

ha ha ha

senang cerita

ha ha ha

tu lah jangan pecah rahsia orang rasuah

kuomintang memang la takder sejarah komunis, tapi bro isham tak leh samakan MCA dengan kuomintang, sebab kuomintang di taiwan dan PKM di malaysia memperjuangkan kemerdekaan!!!

visit

http://melodymockers.blogspot.com/

phalla berkata...

you site his nice, could you exchange my link?
here is my link
I hope you can share friend ship me..
http://khmerlovenews.blogspot.com
thanks you in advance

Tanpa Nama berkata...

cukong tu kecik sikit dari dukong kan? selalunya ranting buah dia ada 2biji buah kat hujung. warna dia gelap sikit berbanding dukong. kulit buah dia pun berbulu2. tapi bila diletak terlentok je dia, ala dugong melentok gitu...
kan kan?

gua support lu zunar al-haq!
tegakkan yang haq!
hidup pekatun/pekartun/pengkartun!

nantikan kartun2 dari gua jugak (coming soon!)

Tanpa Nama berkata...

Ini satu sendiwara dalam satu pati mca..tapi dua kumpulat. tengok lah siapa menang..mcm ppp juga ini.. ROS akan selesaikan semua untuk kepentingan BE END.

Allahuakhbar Allahuakhbar.

Master Yoda berkata...

kah kah kah

sume jadi pocong

sume jadi jembalang

zeqzeq berkata...

cian saya

tak tak tau 'cukong'..
tapi BLUR Kou....min tang.

akulah berkata...

Sahabat ku isham, cina tak salah, yang salah pemimpin umno.

Sape bagi duit semasa Tunku pi England tuntut kemerdekaan.

Sape yg bagi singapore.

Sape yg bagi EP gula sampai 52 thn
kat seorang tu je.

Sape yg bina rumah 24 juta,
baru jd mb tak sampai 2 pnggal.

Sapa yg jadi ali kepada baba.

cina tak salah
sebab
melayu nak mudah

Johan berkata...

re: akulah 2009 September 1 20:13,

dua2 pun salah..sama2 'bekerjasama' merompak rakyat.. dorang ni mutual masturbation ni kahkahkah

Sudin berkata...

woit...isham !
Tak perlu rasuah Ali sekarang ni...!

Setan pukimak Ali dah boleh rembat duit tabung haji juta-juta, meliun....senyap-senyap bahagi dua di antara pengurusnya.

Setan pukimak ahli gerombolan Umno/BN ni dah rompak hasil penat lelah bakal-bakal haji menyimpan kat tabung haji......

Patutlah kena pakai paspot hijau..
Tambang kapal terbang tiap-tiap tahun naik.....haram jadah setan pukimak betul gerombolan Umno/Bn setan ni.......

Ni apa cerita MCA ni........
Pukimak setan Yap Ah Loy dan geng 08,07,09,019,013 berapa banyak lombong dia orang korek tak tutup balik....dan berapa ramai budak melayu mati mandi kat lombong-lombong ni......

British guna kapal korek ada juga had maksimum.....ni setan pukimak yap ah loy dan MCA,Umno korek tanpa had......begitulah harta/hasil mahsul negara dirompak selagi mahu........

Jangan tertipu oleh lakonan pukimak setan gerombolan lanun ahli-ahli Umno/Bn ni......

Berlakon je mereka tu......
tu pasal mereka suka duduk negara ni......
Kalau di negeri China dah lama mampus kena tembak depan khalayak.

Mahathir anak beranak dan kroni pula menerima nasib yang sama seperti pemimpin Rumania.

Pundek argok punya Umno/Bn.....

Gurangak berkata...

HAITTTTTTT...LAWAN..LAWAN..PUKUL...PUKUL..CEKIK..CEKIK..JANGAN KASI CHAN..HANTAM SAMPAI MAMPUS..LAWAN LAGI..LAWAN..MARI KITA TENGOK SIAPA YANG KALAHHH..

BrightEyes berkata...

"Kuomintang" atau "Ko Mintak" (projek, konsesi, monopoli)? Hahahaha