Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 10 Mei 2011

SKRIP PUTAR SEDANG DI TULIS




MESTI ADA LAPORAN LAWAK








BUKAN BUNUH DIRI KATA KAUM KELUARGA - nst

It's not suicide, say Sarbaini kin

KUALA LUMPUR: The family of Ahmad Sarbaini Mohamed is now more convinced than ever that the former Selangor Customs Department assistant director did not commit suicide.

This is after they spoke to a witness who said Ahmad Sarbaini was never left alone when he was at the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) office on April 6 -- the day he was found dead.

The family had given the particulars of the witness to police to assist investigations into the case, which had been classified as sudden death.

Speaking on condition of anonymity, a family member told the New Straits Times yesterday that what was revealed by the witness contradicted MACC's statement on events which transpired on the day Ahmad Sarbaini was found dead.

Hours after the Customs officer was found sprawled on a badminton court at the Selangor MACC headquarters in Jalan Cochrane here, a statement was released by the anti-graft body.

Its investigations division director, Datuk Mustafar Ali, said Ahmad Sarbaini arrived at the complex on a motorcycle at 8.26am and waited for the investigation officer (IO) at the lobby until 9.30am.

An officer then escorted Ahmad Sarbaini to the IO's room and they waited there before he left the victim alone at 10.15am to look for the IO.

Ahmad Sarbaini, 56, was said to be missing from the room, and was found lying face down on the complex's badminton court two floors below by another MACC officer at 10.40am.

"This is contradictory to what the witness said," said the family member.

"This information was passed on to the police to help in the investigations.

"We also gave them the name of the witness and his contact number.

"We are now waiting for the outcome."

The family member, a man in his 50s, said he met the witness on April 9.

"The witness told me that Ahmad Sarbaini was accompanied by more than one MACC officer into the IO's room. He was never left alone.

"The witness also gave other important details, which have been passed on to the police."

He, however, did not want to divulge any information on the witness, fearing that it would jeopardise the investigation.

He said after talking to the witness, the family was now 100 per cent sure that Ahmad Sarbaini did not commit suicide.

Ahmad Sarbaini was among 62 Customs officers detained by the MACC nationwide on April 1 for investigation into graft allegations.

He was released on bail the next day.

Several days later, Ahmad Sarbaini went to the MACC office to meet the IO to discuss his case.

MACC had said that Ahmad Sarbaini was not summoned to the office, but that he came on his own will.

His family, friends and colleagues had dismissed the allegation that he committed suicide.

They suspected there was foul play involved in his death.

Ahmad Sarbaini was described as a pious man who was also the imam at the Customs quarters in Kelana Jaya where he stayed.

A colleague had said that he played tennis with the deceased the day before he died, and rejected the possibility that Ahmad Sarbaini was suicidal.

City Criminal Investigation Department deputy chief Assistant Commissioner of Police Khairy Ahrasa said they had recorded a statement from the witness.

"In fact, we spoke to him again recently after the Attorney-General's Chambers instructed that we question him further.

"The investigation papers were then re-submitted to the chambers yesterday and we are waiting for further instructions."

He added that to date, they had interviewed 44 people in connection with the case which was still classified as sudden death.

NOTA:
kita tunggu macam mana mat putar akan putar alam
kita tungu apa laporan i
kita tunggu lawak bodoh yang akan muncul
kita tunggu kuntau dan muntau
kita tunggu
kerana skrip sedang ditulis

nota:
arwah kecik diri sendiri
kemudian terjun kah kah kah

yang peliknya kenapa arwah bunuh diri
terjun dari tingkat tiga
kenapa tak terjun dari tingkat sepuluh yang lebih tinggi
terjun dari tingkat tiga tak menjamin mati

terjun dari tingkat 3 bahaya
kalau tak mati patah
kalau tak patah telo pecah
lagi susah kah kah kah


10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Aik??/ dulu kat utusan dan berita hairan saja... skrg sudah mula merebak ke Star dan NST jugak?

Apakah bodohnya orang baca akhbar2 proUMNO ni.. nak baca english pun, diaajar pulak jadi semakin bebal..

lendir, lendir, lendir...lemau..

James Iha berkata...

Kahkahkah..sapa tunggang sapa?Sapa yang jadi keldai,baghal atau kerbau pendek? Mat Mongol tunggang SPRM? AG tunggang IGP? Gerombolan tunggang SPR? Badak tunggang Mat Mongol ?(impossible!!!) Menteri tunggang amah? KM tunggang budak? Kutty tunggang todi...kahkahakah

cicit ngah layor berkata...

Kiter semuer kener terimer hakikat,selagi puak2 gerombolan ni yg mentadbir,selagi itu ler ketidakadilan nampak berjagai didepan mater.Tak pyh kiter merayu,tak pyh kiter berhujah dan tak pyh kiter berdemo,gerembolan tetap akan memejamkan mater dan memekakkan telinger....Buat penat jer dan menambahkan sakit hati.Jalan terbaik utk mendapatkan keadilan utk semuer ialah dgn jangan undi parti Barang Naik ni.Anak muder,komer basoh otak mak bapak komer yg pekat umnonyer tu tiap2 haghi,jgn jemu.Begitu juger kawan2 komer yg ataih pagor atau ahli umno kg komer tu...basoh otak demer.Kalau setiap anak muder dapat bawak 5 org pengikut....beghaper juta pengikut akan mengundi PR pader PRU 13 nanti.Kalau anak muder istiqamah,tak mustahil lepaih PRU 13 ni keadilan dapat ditegakkan dan ghakyat akan mendapat pembelaan yg sewajarnyer.Bercakap memang senang,tapi keghojer pon memang bulih jadi senang kalau dibuat dgn ikhlas.

Non-Governmental Individual berkata...

KNP SARBAINI JATUH DU TMPT YG TAKDE CCTV?? KEBETULAN??

Tanpa Nama berkata...

Orang yang bunuh arwah mesti tidur tak lena. Trauma woiit kalau bunuh orang. Kalau boleh lena maknanya dia dah biasa cabut nyawa orang macam sembelih ayam jer.

BN berkuasa bolehlah dia lepas tapi bila PR berkuasa siasat sampai lubang cacing. Tangkap lepas tu campak pulak dia dari puncak klcc baru ada akai hahahaha..hukum karma...

Tanpa Nama berkata...

Lain kali nak jumpa IO kah, nak jumpa PO kah, nak jumpa WO kah atau nak jumpa ZO kah bawa sekali keluarga atau peguam sekali. zaman nie tak boleh percaya dah. Tak percaya polis, tak percaya sprm, tak percaya wprm, semua tak percaya dah. Depa sanggup buat apa saja untuk kekal kuasa kah kah kah...
Puitt

Tanpa Nama berkata...

'sprm berhantu' - beng hock jumpa hantu, dia lari "terjatuh"-jadi bukan bunuh diri atau dibunuh, cuma takut hantu.....sarbini pun kes yang sama, nampak 'hantu', lari dan terjatuh-jadi tidak bunuh diri dan tidak dibunuh.... easy, selesai masalah....kes ditutup....

kesimpulannye, sape yang kena panggil dengan sprm, jaga jaga, kot kot jumpa hantu.... staff depa, semua ada tangkal...jadi tak jumpa hantu....
tapi, kalu, staf depa juga, bila dipanggil sebagai saksi, pasti akan jumpa hantu, sebab tangkal yang ada pada depa di 'ambil balik' ... maka, masa tu, nampak lah pelbagai hantu yang bersedia untuk menakutkan saksi... maka saksi pun lari dan terjatuh....
begitu lah adanye...sebagai penyelesaian 'tidak bunuh diri' dan 'tidak dibunuh'......

Tanpa Nama berkata...

jom kita terjun dari tingkat 3 tengok mati ke tak mati..

Tanpa Nama berkata...

Lepas ni espiarem kena buat CCTV dipancarkan secara lintaslangsung kerana 1Malaysia tak percaya dah bangsa penipu ni.

piut ngah layor berkata...

8:37...hang p terjun aku ambk video blh wat simulasi camne arwah sarbani jatuh lalu mati mengejut...kah kah kah...