Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 10 Mei 2011

MULA SELARAS - SEKARANG RASIONALISASI PULAK




INI DIA SAIS BIK MAMA



nota:
tak perlu 62 orang untuk
basuh seluar dalam bik mama
tiga orang sudah cukup kah kah kah





RASIONAISASI SUBSIDi: HARGA GULA NAIK 20 SEN ESOK
- meloya

PUTRAJAYA 9 Mei - Kerajaan hari ini mengumumkan kenaikan harga gula sebanyak 20 sen kepada RM2.30 sekilogram berkuat kuasa esok.

Ketua Setiausaha Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Mohd. Zin Mohd. Dom berkata, dengan kenaikan itu, kerajaan masih menanggung subsidi sebanyak RM283.4 juta.

"Dengan kadar subsidi sebanyak 20 sen sekilogram, penjimatan dapat dilakukan sebanyak RM116.6 juta.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… MANA PERGINYA MENTERI HARGA AYAM?.... kah kah kah…

kah kah kah…MINYAK NAIK…. TOWKAY JUAL MINYAK YANG UMUM… kah kah kah..

kah kah kah…GULA NAIK … SETIAUSHA KEMENTERIAN YANG UMUM…. kah kah kah…

woit… MACAM INI TAK PERLU ADA MENTERI LAAA….JIMAT BUJET …kah kah kah…

kah kah kah… TAK ADA MENTERI RASUAH AKAN KURANG… kah kah kah…

woit… JIMAT DUIT INI NAK BUAT APA?.... kah kah kah..

woit… KALAU BETUL NAK JIMAT JANGAN BELI KAPAL SELAM…kah kah kah…

kah kah kah… TAK PERLU BELI KERETA KEBAL… LAGI BANYAK DUIT JIMAT…. kah kah kah…

woit… DAN TAK PERLU 62 ORANG IKUT BIK MAMA PERGI TURKEY… kah kah kah…

kah kah kah… LIMA ORANG SUDAH CUKUP IRING BIK MAMA…kah kah kah..

kah kah kah… DUA UNTUK BASUH DAN PERAH SELUAR DALAM…kah kah kah…

kah kah kah… DAN TIGA ORANG UNTUK KIPAS BAGI KERING BRA BIK MAMA… kah kah kah..

nota:
rasionalisasi ini apa?
cakap yang gunakan bahasa melayu?
dulu pakai selaras sekarang rasionalisasi
mak cik dan pak cik felda tak faham
kah kah kah


19 ulasan:

Sisikanan berkata...

Rakyat didahulukan, Harga gula dinaikkan.
Berbaloi baloi

Fahmi Ismail berkata...

Woitt...Isham, tugasan sidai bra dan angkat jemuran bra bik mama ada tak aku nak apply? kehkehkeh...agak-agak hang bra bik mama boleh buat tudung saji tak?

Tanpa Nama berkata...

Kalau tak sanggup tanggung subsidi blah la woiii, bagi PR plak control negara. BN mcm gampang!!!

Tanpa Nama berkata...

Tiap kali harga barang naik, tiap kali menteri-menteri berkenaan cabut lari. Betul kata TT, tak payah ada jawatan menteri, cuma wujudkan saja jawatan pengumuman barang naik BN. Lebih jimat dari rasionalisasi subsidi. Semua pak menteri ni makan gaji buta saja.Itu sebab bila tiba PRU mereka berebut2 nak tanding ahli parlimen. Lepas ni kita bagi mereka kerja sikit. Suruh dia orang jadi tukang kecoh kat parlimen sebagai pembangkang bila PR menguasai Putrajaya. Masa tu baru dia orang tau macam mana teruknya menjadi pembangkang di parlimen. Baru sepadan dengan gaji yang di bayar. Bukan macam sekarang, perabis duit rakyat saje. Celaka punya malaun gerombolan.

Tanpa Nama berkata...

Ayat mesti sedap didengar bro..selaras kang Mak Cik dan Pak Cik Felda keliru katanya macam selaras senapang pulak..macam tak sedap bunyinya..,tukar pulak "RASIONALISASI" tang mana rasionalnya tak nampakpun tak sampai seminggu Ron 97 naik gula pula naik, nak sedap didengar janji hujungnya ada bunyi "NAL"...sok Mak Cik dan Pak Cik Felda tanya apa menatang "RASIONALISASI" tuh?,jawap jer BARISAN NASIONAL TAK LAMA LAGI PRU AKAN DATANG KENA "KASI"(DIMANDULKAN).

lipan bara berkata...

... kalau kita perhatikan semua kenaikan 20 sen .... kah kah kah kerajaan 20 sen ke ...? kah kah kah ... menteri 20 sen ... lepas ni kita bagi nama kementerian yang jaga kenaikan barang ni sebagai kementerian 20 sen ...amacam bro tt setuju tak ....?

Tanpa Nama berkata...

rasionalisasi apa nye? cuba tengok perbelanjaan harian anak-anak aku.

anak 6 orang. belajar dalam tingkatan 1, 2, 3, 4, 5 dan 6. bajet untuk belanja sekolah termasuk makan tengahari RM5 seorang. RM5x6=RM30x20 hari persekolahan=RM600.

nasi campur kat tempat aku: 1 lauk + 1 sayur + nasi=RM4.00. RM5-RM4=RM1. kesian kat anak-anak aku. kalau naik harga gula, naik lagi la harga makanan minuman.

gaji aku kecik. tapi bukan aku seorang yang dapat susah. kalau aku bagi bekal nasi, kesian kat anak-anak aku sebab terpaksa makan nasi sejuk setiap hari. kesian lagi kat emak dia terpaksa bangun awal memasak. kesian lagi kat kantin @ restoran @ usahawan melayu/islam sebab kehilangan punca pendapatan RM600 daripada aku.

mana rasional nye kenaikan harga gula tu?

Tanpa Nama berkata...

"Dengan kadar subsidi sebanyak 20 sen sekilogram, penjimatan dapat dilakukan sebanyak RM116.6 juta.
-----------------------------------

ha ha ha..kalau kita tukar kerajaan bukan takat RM116.6 juta jimat...berbilion2 boleh jimat...

siap la korang menteri semua...menjawab la korang dengan berjuta2 rakyat Malaysia yang rasa teraniaya di Yaumul Mahsyar nanti...

Tanpa Nama berkata...

rasiolnalisasi tu supaya makcik felda tak faham.........woit anak muda felda kasi bangun lah kempen sket kat mak bapak anda supaya tidak di tipu oleh gerombolan

pencacai kata nasib baik aku pakai 3 in one tak terasa den

golok-jangok berkata...

Saley 1 Maleysiah,..kkhhaaak tttuih!

rasionalisasi tu menatey gappo?hargo gulo naik, minyok naik segalo barey ake naik, Barey Naik (BN) tu namonyo Menatey Gilo (MG).

kawe nok royak kat adek kakok, hok akey tughong adolah BN. Gulo naik, minyok naik, menatey gappo lagi nok naik?
Keno tanyo Beraheng Pasir Mas & Tok Pa Jeli - kkkhaak ttuih!

Small Mama berkata...

sumber risikan memberitahu duit ini utk diguna ketika pilihanraya umum.


utk iklan kempen, utk projek mee segera, utk rasuah pengundi dan SPR.

tak ketinggalan sebahagian lg utk mamak kutty supaya tutup mulut.

felcra changkat lada berkata...

... aku dah lupa lagu "semua naik" ... sapa yang nyanyi lagu hah ...? patut lagu tu jadi lagu paling top sekarang nih.... tp jgn terkejut kalau lagu tu kena gam ngan Rais (amah) yatim ...

Tanpa Nama berkata...

"Kenaikan harga gula adalah minima berbanding dengan harga gula dinegara-negara jiran".
"Kenaikan harga gula tidak akan membebankan rakyat, kerajaan memeberi jaminan harga barang keperluan lain tidak akan naik".
"Kenaikan harga gula akan menjimatkan wang kerajaan, subsidi gula boleh digunakan untuk pembangunan lain".
"Kenaikan harga gula bagi mengelak penggunaan gula secara berlebihan yang boleh membahayakan kesihatan rakyat".

CIIIISSSSS, MANATE UMNO PENIPU

James Iha berkata...

Belekla Meloya sehari dua ni (kalu anda tidak menghiraukan saranan Harun Din atau anda berhati kebal), akan muncul wacana ilmuan tahap kangkong yong tau foo yang akan melelong tulisan lapuk apa perlunya rasionalisasi/penyelarasan subsidi dan juga nasihat2 dari dietitian yg menunjurkan akan rakyat beralih diet makan dari nasi ke ubikayu. Akan bercerita tentang tahap obesiti yg tertinggi di Asia oleh orang Malaysia akibat melahap gula. Akan terpapar satu kolum khas nukilan pak menteri yg bercerita betapa mereka tidak pernah menyentuh gula sejak memegang portfolio menteri seperti yg pernah dibuat Mat Sembab. Mampos untuk mereka yg kerja kuli berat,kelindan lori,turap jalan dan buat bendang kalau beras hanya boleh ditanak hanya pada waktu pagi.Maaf, cerita sebegini tidak lama di dada akhbar Meloya kerana tidak sensasi persis kisah video porno dan aksi liwat.

Tanpa Nama berkata...

rasionalisasi? ini pun ko tak tahu?
teruk la ko isham!!!

rasionalisasi ni "ialah pukimakkkk lu la.. punyer pasal gua la nak naikkan harga ka apa lancau ka.. lu apa pedulik..janji duit, gua dapat.. insyaAllah.. hahaha, bodoh sungguh rakyat malaysia"

Tanpa Nama berkata...

Gula naik nak cover bik mama pyn expenses la...

Tanpa Nama berkata...

gula naik nak bagi bik mama kurangkan melahap gula laaa

pendedahan sumber risikan bukit aman:
ini konspirasi najibabi dgn menteri telor berminyak, eh menteri telor & minyak, sebab najibabi dah tak tahan sangat2 dah, tiap2 malam (siang2 ok sebab masing2 bekerja) kena hempap dgn badak gedempol! harga gula naik, bik mama kurang melahap gula, berat bik mama turun, maka body bik mama akan selim-melim macam arwah tun tuya! nah, itu yg najibabi mau! (korang ada alasan lain yg lebih logik ke berbanding hasil siasatan bukit aman nih???)

Tanpa Nama berkata...

hahahaha terbelit belit lidah pembaca berita ari tu nak sebut rasionalisasi aku jangka kuar perkataan selaras...rupanya lagi dahsyat rasionalisai..ni semua hisham minang nyer keje sebab pas kuar perkataan selaras berhari hari dok kutuk keselarasan berat laki najib...tu laki najib beri amaran jgn guna perkataan selaras...guna rasionalisai..mati kutu hisham minang nak kutuk dan kaitkan rasionalisai dgn bini najib..rasional kah berat badan dan perkataan rasionalisasi?

orang lama berkata...

http://www.youtube.com/watch?v=G1MTyWi-DmU

tengok gelagat menteri gula2 rasionaliar dlm bideo tu..mcm pundek kapal karam.

bro isham, aku teringat dulu tahun 74, masa tu abg si menteri gula2 nie jadi ketua gerila tawan um dgn tujuan supaya bro dgn geng2 yg di tahan masa kes rampasan tanah tasik utara oleh rejim bapak mertua bik debab dilepaskan dari jel, sampai masuk isa brader tu..jauh beza perjuangan si abg dgn adik.

masa anwar dlm penjara thn 98, si kitol mthir yg suruh si menteri gula2 nie jumpa sultan phg supaya tarik gelaran datok seri yg dianugerahkan pd anwar..sampai kat istana kena marah la si smail nie dgn sultan phg sebab paksa tuanku tarik gelaran atas arahan si kitol

"siapa mahathir nak suruh beta tarik gelaran yg beta anugerahkan kerana itu hak beta dan tiada siapa boleh arahkan beta supaya buat demikian" tutur sultan phg..haha kena halau balik si smail tu..padan muka dia

bila si zul atartuk dpt title datok lepas balik dari turki aku dgr nakjib yg taja dgn keje org dlm istana