Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 10 Mei 2011

LUNYAI KENA BELASAH




YA AMPOOON!!!





















CHIA: POLIS UGUT LETAK PARANG, DADAH DALAM KERETA
- mkini

Seorang peniaga, Chia Buang Hing memberitahu mahkamah hari ini bagaimana selepas dia dipukul teruk, pegawai polis Norzali Rosle mengugut untuk meletak parang dan dadah dalam keretanya, jika dia enggan memenuhi tuntutannya.

Chia berkata, jika dia tidak mengatakan bahawa kecederaannya adalah disebabkan satu pelanggaran kereta dan dia dipukul oleh pembuli jalan raya, Norzali akan meletak parang dan dadah dalam keretanya.

Menurutnya lagi, Norzali berkata dia akan menyumbatnya ke penjara untuk tempoh yang lama dan dia (Chia) tidak akan terlepas dari tahanan polis.

Chia - seorang membuat bingkai - memberi keterangan dalam perbicaraan lima anggota polis yang dituduh menyebabkan kecederaan ke atasnya.

Dia juga mendakwa telah dibelasah oleh polis selepas dia ditahan di satu sekatan jalan di Damansara Mutiara, Petaling Jaya pada 18 Disember tahun lepas.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… PATUT LAAA SELALU KITA BACA PENYAMUN ADA PARANG… kah kah kah..

kah kah kah…BARU TERINGAT…. ADIK AMINULRASYID YANG DIBUNUH DI SHAH ALAM ….kah kah kah..

kah kah kah.... POLIS KATA ADA JUMPA PARANG DALAM KERETA... kah kah kah…

kah kah kah... TAPI KAKAK YANG PUNYA KERETA TAK TAHU APA ITU PARANG... kah kah kah

kah kah kah…RUPA RUPA NYA PARANG DATANG KEMUDIAN… kah kah kah..

kah kah kah…LEPAS PARANG DADAH PULAK SAMAPi….CEKAP POLIS KITA... kah kah kah..

kah kah kah…INI LAH NAMA NNYA KETUNAN MELAYU… kah kah kah…

24 ulasan:

Ries Lee berkata...

genius!

Non-Governmental Individual berkata...

BRO TT LEH CERITA APA PASAL 'MELAYU' DI PENANG BERKULIT GELAP? NAMA NYA MESTI ADA DOUBLE EE..

MohidEEn, MydEEn, AzEEz.. MEEra.

KAH KAH KAH KAH!! KAH ! KAH KAH!

FaMouS berkata...

hoii jgn sebarangan tuduh polis.
saudara ada di tempat kejadian ke?
asal Cina keparat komunis buat tuduhan mcm tu je semua percaya. kalau melayu yg kena x de sape peduli.

mcm nilah hinanya malaysia berakyatkan manusia macam saudara

saya berkata...

http://goo.gl/7EiAr

apa pandangan tukar tiub dengan isi pada link ini?

siti harapan berkata...

Semalam lalu depan balai polis kat Damansara... ada lah lalu depan kita sepasang polis, entah kenapa makin menyampah pulak tengok mereka ni! Rata-rata mereka ni ada perangai yang sama.

p/s Bukan semua cik polis cam tu!

golok perak berkata...

.... lepas ni sebelum keluar rumah kena buat rakaman video dan isytihar bahawa kita tidak ada parang dan dadah dalam kereta awal awal ... nanti kalau kena tahan ngan polis terutama kalau polis yang tahan tu polis melayu macam kita ... kalau tak nanti depa tembak kita depa kata dalam kereta kita ada 40 biji C4, sedozen AK 47, 200 kg dadah, 24 bilah parang dan sabit .... termasuk kereta kebal dan macam macam lagi ....

Tanpa Nama berkata...

Ini sah tiru gaya cerita filem Tamil...walaupun filem Tamil cerita mereka banyak menyedarkan golongan Marhaen tentang salah guna kuasa serta penyelewengan pihak berkuasa..tak macam cerita gerak khas segalanya baik dan bagus belaka otak pun jadi tumpul sebab kerja mereka dah jd mcm Malaikat...,lagi satu asyik dengan cerita hantu,hantu..hantu dan hantu..maka terserlahlah apa yg diutarakan oleh Bro tentang MITOS pembohongan UMNO..

Tanpa Nama berkata...

ini mesti apek sokong DAP nie. hati banyak busuk macam lim guan eng. buat fitnah kat polis raja di malaysia. tak sedar diri. kalau tak reti tugas polis jangan pandai-pandai nak buat cerita.

tau tak, kalau tak ada polis, penjenayah, perompak, pencuri atau perogol akan bermaharajalela. polis hanya raja, bukan maharaja. cuba la belajar menghargai tugas polis...

Tanpa Nama berkata...

Dia cederakan diri sendiri tu...
Polis mana buat kerja jahat ni. Apa la ko isham.

anti kezaliman berkata...

hooi tanpa nama 8.32 dan FaMouS... aku pun ada kaum kerabat yang berkerja sebagai polis ... tp bila dah pencen baru dia mengaku semua keburukan perangai polis (termasuk dia sendiri)... aku faham kalau ada yang kata bukan semua polis mcm tu ... tp berapa kerat yang jujur dan bertimbang rasa ... kalau tak insiden pada sarjan (?) Baharom yang mengamuk di Canning Garden Ipoh dulu tak timbul ... aku pun pegawai kerajaan juga tp aku tak boleh terima orang yang salah guna kuasa untuk menzalimi orang ... bukan stail orang malaysia gitu ... tak kira la siapa yang dizalimi ... cuma aku nak tengok (bukan aku berdoa) kalau satu masa kaum keluarga korang yang dizalimi sebegitu adakah korang akan menghantar bunga tanda terima kasih kepada polis kerana menjalankan tugas dengan berkesan ... demi allah kalau ketika itu pun aku akan tetap memberi sokongan kepada orang yang teraniaya dan dizalimi sebab dalam islam menentang kezaliman itu adalah wajib .... (korang ada agama ke ... ?)

cucu datok mandaliar berkata...

peduli kan le musibat tu semua,baiu kan roh mak bapak dia dalam kubor kena belangkong dgn maklaikat zabaniah di sebabkan perangai dia org tu macam anak haramjadah....ni mesti dulu mak bapak dia org ni beri dia org mentahkedarah hasil haram,mesti mak bapak dia org ni orang umno,sebab org umno ni dia tak kira halal haram lagi dah,semua dia org kebas

cucu datok mandaliar berkata...

peduli kan le musibat tu semua,baiu kan roh mak bapak dia dalam kubor kena belangkong dgn maklaikat zabaniah di sebabkan perangai dia org tu macam anak haramjadah....ni mesti dulu mak bapak dia org ni beri dia org mentahkedarah hasil haram,mesti mak bapak dia org ni orang umno,sebab org umno ni dia tak kira halal haram lagi dah,semua dia org kebas

golok perak berkata...

aku nak tumpang semangkok ... sapa kata takde orang bela bila melayu kena zalim ngan polis / penguatkuasa ... (cuma yang tak nak bela orang melayu adalah orang-orang yang menyokong umnoapco je ) contoh terbaik kes budak aminurrasyid tu ... kamu memang buta perut la FaMous ... kamu baru keluar dari hutan mane ? tapi ye la kamu memang jenis buta perut dan buta hati ... atau pun kamu tak baca komen tt tentang budak aminurrasyid yang ditembak polis dulu tu ... tak pun kamu tak reti baca kot ... dah buta hati, buta perut dan buta huruf pulak tu ... aje nye haram jadah

dexidle berkata...

lepas ni pasang cctv dlm kete & bonet

me berkata...

Mungkin bukan semua polis mcm itu. Tetapi, mmg manusia akan selalu stereotyping people. Selagi institusi kehakiman dan penguatkuasaan di negara kita ni tiada integriti, dilihat tidak berwibawa, hanya memperjuangkan segelintir golongan sahaja, memberi keutamaan kepada kes2 bodoh sejak kebelakangan ini, selagi itu lah sebahagian besar rakyat akan hilang percaya terhadap mereka..

Sy pon semakin lama semakin benci mereka yang beruniform ini. Jalan mendabik dada. Apabila melakukan sesuatu yang zalim, selalu menyorok di belakang sistem ini... Mengubah fakta kes bukan pertama kali di dgr. Hari ini umumkan yang lain, hari esok utk menyelamatkan kaum kerabat mereka, fakta kes diubah supaya ia boleh jatuh di dalam akta yang lebih ringan hukumannya.. Atau akan terselamat sama sekali.. (sy org media).. Mereka kejam..

p/s : sy juga masih percaya terdapat yang betul2 baik, tp, outnumbered. mereka tidak dapat betul2 berkhidmat kerana tersekat di dalam sistem yang teruk ini.. di mana pm dan isteri sendiri adalah zalim.. apa yang kita harapkan dari mereka?? tiada apa yang tinggal.. (-___-)

Tanpa Nama berkata...

Tolong delete comment from Saya berkata. its a virus. nanti blog ni kena block dek google

sheikhalfarisi berkata...

as salam, famous dan anon 8.32am tu memang bangang, lps tu suka2 bg tau kat org.,nak glamour sangatlah tu. ni korang berdua kalau nak jd lebih glamour dan bahlol pergi senyum sorang2 kat badak air tepi longkang rumah korang

Tanpa Nama berkata...

ketuanan melayu memang bangang..!!!!!

Tanpa Nama berkata...

polis bukan nya tangkap penjenayah..penjenayah, perogol penyamun bersepah2 kt malaysia ni..polis lg suka..senang nk makan rasuah..diorg sibuk nk tangkap anwar ibrahim ngan peyokong pembangkang jer..penjenayah tu semua kawan polis.!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Kita tak tau cerita sebenarnya so baik jangan main suka tuduh polis. Ingat polis takde keje ke main pakai suka belasah ugut orang. Nak pulak kalau dah tau perangai golongan cina india yg suka nokok tambah citer just because pegawai polis adalah melayu.

FaMouS berkata...

kalau blogger setakat berani maki-makian kat sini tak berani tunjuk nama.. nampak asap je la..

ALHAMDULILLAH!

Tanpa Nama berkata...

apa laaaaaaaaaaaaa korang nih!!??

cuba la baca betul2... jgn baca sekalilalu mcm roket nak cepat kejar 'window' masa utk docking di stesen angkasalepas, lepas tu missed the point!

tanpanama 832 tu buat lawak laaaaa, tau tak lawak "sinis"?
dalam pada dia kunun2 hentam cina la, dap la, tapi itu cuma lawak dia je...

tak paham jugak? kan dia ada selitkan frasa "polis RAJA di malaysia" tuuuuuuuuuuuuuu!!!?

hai-yaaaaaaaa! baca kasi paham la!

nak hentam ,hentam si famous yg sah lagi jelas bangang dan ketinggalan zaman tu! (terang2 artikel tulis pasal arwah sarbani - agaknya dia pikir "sarbani" tu nama penuhnya sarbani singh kot???)

Tanpa Nama berkata...

tapi ulasan anon 8.32... nampak cam atas pagar jeeeee. polis raja di malaysia tapi ayat lain cam maintance nampak racist..

Tanpa Nama berkata...

PRDM - Polis Raja Di Malaysia