Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 21 Oktober 2012

BERITA TERKINI - HOT HOT HOT - NAJIB SEDANG DI KEPONG -




BERITA PECAH DARI BANGKOK

satu berita hangat pecah
asia tenggara sedang heboh
musa hasan akan beri sidang akhbar di bangkok

surat jemputan telah di edar
ini surat jemputan dari kelab wartwaan antarbangsa thailand
musam akan memberi
maklumat baru tentang pembunuhan altantuya

musa nafi

tetapi:
berita ini maknanya najib sedang dikepong
berita ini manknanya muhyiddin akan naik
berita ini maknanya gerombolan sedang bertempur

SIAPA RANCANG SIDANG AKHBAR INI?
siapa?
siapa?
siapa?

Sila layari malaysiakini:



5 ulasan:

average joe berkata...

erratum on the fcct's short write-up, last para:
Musa Hassan, who has quit his position as police chief, has new revelations to make...

it should read:
Musa Hassan, who has retired from his position as police chief, has new revelations to make...

the connotation that each word/phrase gives bears a huge difference. if u use "quit" and even more combine that with "has revelations", then automatically the average person would think, wow this guy quit his job as the no.1 in malaysian police because of or partly because of the issue, and now he is going to tell all about it. the real situation is he already reached his compulsory retirement age and/or his contract subsequent to the retirement age was not extended, either by his own desire or wholly by the person(s) holding power.

but of course, the most important points in this letter are:
is there indeed going to be a pc by musang? and
if there is one, what the heck is he gonna tell??
banyak betul drama politik UMNgOk-BoNgok nih - patutlah menteri2 /kroni2 depa selalu dok gian /gatal soq sek kat aktres2 drama 1malaysia!

-average joe-
klakka-la.blogspot: HOW ADVANCED! Part 3 (MAJU LAH SANGAT! Bhg 3)

Tanpa Nama berkata...

Ha..Ha..Ape itu jambatan lurus TT, jambatan bengkok projek bungkus, yang aku tau ada orang yang dah bakar jambatan, tapi dia naik pula jambatan tu jadi kepala gerombolan untuk entot amah Indon.Dia tulah orang tua nak mampus Rais anak Yatim tu.Kah..kah..kah..

Tanpa Nama berkata...

ini mesti rancangan Soros... nak tukar rejim kot !! habislah kali ni Najib !!

didi kota belud berkata...

kalau najib cerdik...bagi je TUN kat mamat ni...itu pun yak reti reti lagi....?

Tanpa Nama berkata...

sudah nasib badan ..ingat semua benda boleh lepas macam tu je ..sepandai2 lipas sembunyi, kena racun juga