Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 21 Oktober 2012

SPR MENIPU SEKALI LAGI









KOMENTAR TUKAR TIUB

ini maklumat bohong
20 tahun dahulu tapak  sogo itu
bukan kawasan setinggan
itu flat

spr bohong lagi

dikawasan itu tidak ada setinggan

spt cuba tutup bohong dengan bohong

kalau pun setinggan wujud - kenapa dalam satu rumah
kenapa tidak guna satu alamat?

yang pelik 
yang menghairankan
kenapa tetiba spr bersuara

ini kerana rakyat akan bangun sekali lagi
ini kerana 8 tuntutan belum ditunaikan
ini kerana satu demo mega sedang di rancang

ini kerana himpunan kebangkitan rakyat akan bergema
           

SPR JELASKAN RATUSAN PENGUNDI DI SATU ALAMAT – mkini

Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Wan Ahmad Wan Omar menjelaskan, ratusan pengundi didaftarkan di alamat yang sama disebabkan masalah penempatan setinggan sebelum ini.

INI BAHASA SENANG
"Dalam kes di mana sekelompok pengundi menggunakan satu alamat, apa yang kita lihat di Kuala Lumpur hari ini tidak sama dengan 10 tahun lalu... demografinya sudah berubah," katanya dalam forum di Petaling Jaya hari ini.

Sebagai contoh, katanya, pada suatu masa terdapat ratusan pengundi didaftarkan menggunakan alamat sama di Sulaiman Court ketika terdapat komuniti setinggan pada 20 tahun lalu.

Tempat itu sekarang dibina kompleks membeli-belah Sogo.

"Sebelum ini, apabila penduduk setinggan mendaftar, mereka mungkin pilih satu alamat, mungkin kediaman ketua kampung, dan semua surat menyuratnya masuk ke situ," katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit...YANG PELIK DAH TAHU KENAPA TAK BUANG?.... kah kah kah..

kah kah kah...KALAU BETUL 20 TAHUN...INI SUDAH 4 KALI PILIHAN RAYA...kah kah kah

woit... TIPU TIPU TIPU.... kah kah kah


DEMO MENUNTUT
 8 TUNTUTAN 

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

20 tahun dulu nyg ada kat situ Si Serindit

Tanpa Nama berkata...

memang kaki auta zaman dah moden berkomputer tingal link JPn dengan SPR update alamat takan tak boleh.. dedua pakai no IC sama.. takan tak boleh buat..

Alasan bodoh.. tok nenek yang tak tau teknologi boleh la tipu..

patut la orang dah mati pon ada lagi nama dalam SPR.. rupanya SPR ni DINOSOUR terlampau autdated.. patut la memang ada pengundi hantu.. Rekod yang tak bersih dan tepat..

Tanpa Nama berkata...

Salam TT, aku rasa fenomena ratusan pengundi disatu alamat ada logiknya 30 tahun dahulu, sekitar tahun 70an hingga 80an. Tapi yang hairannya jika waktu sekarang pun masih muncul fenomena macam ni, itu dah kira menipu. Riuh satu dunia kata Malaysia dah maju tapi orang masih kongsi alamat.Memang SPR ni ingat rakyat Malaysia yang kononnya dikatakan maju masih macam otak lembu macam dia. Tapi TT, sampai sekarang SPR tak boleh jawab apa itu pengundi hantu. Hantu-hantu ni dah banyak kami tangkap, alasan mereka penyokong BN.Kepala bana, sokong ketika hari mengundi saja, tapi hari lain tak nampak muka pun.Lepas itu datangnya berbiji-biji bas pula, plat pendaftaran pelik-pelik pula tu.Andoi, SPR ni nak menipu pun janganlah ingat rakyat Malaysia ni masih duduk zaman kuno lagi.

Tanpa Nama berkata...

Tanya SPR samada boleh buktikan senarai pemilih 20 thn lalu dengan yg terbaru 2012. Adakah nama2 mereka msh sama dan umur mereka yg pastinya telah melebehi 41thn. Jgn buat alasan dan penafian tp BUKTIKAN baru lah rakyat percaya. Jika sebaliknya rakyat beranggapan SPR adalah PENIPU....

baju kuning berkata...

TT, Kalau SPR bohong nak buat apa?

Nak hantar memo pada agong?
Nak buat rundingan meja bulat?
Nak kasi amaran dalam masa 24jam atau 7hari kena minta maaf?
Nak buat kenyataan akhbar?
Nak bincang di parlimen?
atau
Nak buat laporan polis?
Nak desak pengerusi SPR letak jawatan?


kau kasi tau laa mcmana nak buat?

atau nak mintak pakcik soros tolong?

kah kah kah

Saiful berkata...

senor tt,
bila ..bila bersih kali ni..bila..leh plan awai2 ni.

Tanpa Nama berkata...

hahahah...ada serindit , tempat cari........boy or girl?

Tanpa Nama berkata...

auta auta auta ..apa lagi nak cakap