Ahad, 30 November 2008

SYED HAMID : BUKAN ‘JENAKA BOLEH DIPERMAINKAN’ - melayau



KUALA LUMPUR 29 Nov. - Orang Melayu perlu bangkit dan menghentikan segala bentuk kritikan daripada kaum lain yang mahu menolak konsep ketuanan Melayu di negara ini.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Syed Hamid Albar menegaskan kesedaran daripada orang Melayu perlu bagi memberi amaran kepada semua pihak bahawa perkara berkaitan ketuanan Melayu bukanlah 'jenaka yang boleh dipermainkan'.


kah kah kah…. JENAKA? … kah kah kah… memanglah bukan jenakan…. kah kah kah
siapa cakap jenaka…. kah kah kah…mentang mentang munkee jilbab ni pernah berteater… sikit sikt jenakah… kah kah kah

kah kah kah… jenaka macam berita jam lapan di rtm… kah kah kah…jenaka tu program beritat tv tiga itu jenaka… kah kah kah…. tak payah laa beri beri amaran….

JANGAN CABAR KETUANAN MELAYU - KHALED NORDIN - melayau

KUALA LUMPUR 29 Nov. - Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin menyelar pihak yang cuba mengelirukan konsep ketuanan Melayu dengan membuat kenyataan tidak bertanggungjawab.

Tegasnya, konsep ketuanan Melayu tidak ada kena mengena dengan hubungan tuan dengan hamba tetapi merujuk kepada asal usul negara ini dan kaum pribuminya daripada keturunan Melayu.

''Apa pun dasar yang dibuat oleh kerajaan yang memihak kepada orang Melayu asalnya daripada sejarah itu dan bukan kerana ketuanan Melayu.


kah kah kah…. MENACABAR KETUANAN MELAYU … ka kah kah…. tak ada siapa mencabar… kah kah kah… apa yang berlaku ialah tak ada siapa yang nak jadi budak suruhan…. kah kah kah…semua tak nak jadi hamba… kah kah kah…. kalau ada tuan mesti ada hamba….

yang di cadangkan oleh PAKATAN RAKYAT ialah KETUANAN RAKYAT…. tak kan ini pun susah nak faham…. ketuanan rakyat ertinya rakyat ramai yang berkuasa… tak faham?.... rakyat ni tak kira bangsa asalkan mereka warga negara…. sussah nak faham ini ke ?.... kah kah kah…



4 ulasan:

Varimax berkata...

Bro Hisham
Apa nak heran kalau calon-calon yang nak merebut jawatan dalam United Malays National Organization tu tak faham..Memang pun tak faham..kah kah kah..kalau dia orang faham apa yang Bro Hisham cakap tu jadi macam ex-minister Zaid Ibrahim la..kah kah kah kah..

jab sp berkata...

Bhairan dan u melayau akan beri liputan besar besaran tajuk ketuanan melayu;\:
utusan malayau:
beberapa orang ketua bahagian sebuah parti "pekembar" telah meletak jawatan sebagai pengarah dalam sebuah syarikat yang dipunyai olih seorang tokoh perniagaan terkenal berbangsa bukan melayu kerana berpegang teguh pada perinsip ketuanan melayu.dalam mesyuarat BOD baru baru ini kumpulan ini telah mendesak supaya pengerusi dan juga tuan punya sayrikat meletak jawatan kerana beliau bukan berbangsa melayu.kumpulan ini mendesak salah seorang drp mereka dilantik sebagai pengerusi walaupun mereka tahu syarikat ini yang bernama TONG JAM PAN adalah sebuah anak syarikat MAC

Tanpa Nama berkata...

I baru habis baca 1 article yg berkaitan dgn mengharamkan Yoga di kalangan umat islam (di Malaysia saja).
Penulis article ni seorang bangsa melayu yg berfikiran luas, dia kata:

mengapa umat-2 agama lain (selain dari umat islam Malaysia, I repeat, MALAYSIA ONLY)tak pernah takut/khuatir umat-2 mereka mengkhianati agama mereka bila mempelajari YOGA. Sebab mereka ada Kepercayaan sendiri yg kukuh, mereka ada confidence dgn sendiri. At the same time, mereka juga cukup cerdik-pandai utk mengukuhkan kepercayaan sendiri.

Ketua-2, pemimpin-2 kita yg asyik nak haram ni, haram tu, takut bangsa ni, takut bangsa tu, takut agama ni, takut agama tu. Sebenar nya mereka takut sendiri, takut sendiri apa pun tak boleh bertanding, takut sendiri otak tak sepandai orang lain, takut sendiri tak se rajin orang lain, takut sendiri tak boleh tahan godaan.

That's why ni pun nak kata org cabar dia, tu pun nak haramkan. sikit-2 saja orang cakap, dia akan seperti KERA KENA BELACAN.

Semasa negara-2 mcm USA, Australia, Germany yg asyik-2 memuja KETUANAN KULIT PUTIH, hari ni boleh setuju dgn seorang yg tak sama bangsa (especially bangsa ni buat seketika masa dulu ialah bangsa hamba abdi)memimpin mereka, salah sebuah negara yg terkuat di dunia.

Memandang balik, Malaysia masih di zaman duduk di atas pokok, apa kah yg kita boleh bangga, patut bangga?

Malaysia memang Boleh kah?

Fikiran sempit halangan pembangunan.

U agree?

Tanpa Nama berkata...

Rupa hamid albar pun dah macam badut sarkis, jadi kena buat jenaka lah.