Rabu, 2 Februari 2011

TOLONG JANGAN BUAT FITNAH




DARI TV YANG TAK BOLEH DI PERCAYAI




DARI ARKIB JAMBATAN TERBAKAR





RAIS DAPAT INJUNKSI MAHKAMAH HALANG BLOGGER AMIZUDIN
- meloya

Rais Yatim hari ini memperoleh injunksi Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur bagi menghalang blogger Amizudin Ahmat daripada menyebarkan fitnah terhadap beliau.
Permohonan secara ex-parte itu dikemukakan oleh Rais di hadapan Hakim Datin Zabarìah Mohd Yusof.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… TAK FAHAM BERITA INI ...INI KES APA?.... kah kah kah…

kah kah kah… LAPORAN BERITA TAK PENUH….kah kah kah..

kah kah kah… INJUNKSI NI APA?.... kah kah kah…

kah kah kah… INJUNKSI INI MACAM MAT PET CUCUK TANGAN KE?..... kah kah kah…

kah kah kah... PASAL APA CAKAP ORANG PUTIH... SUSAH MAK CIK FELDA... kah kah kah

woit …. SAPA TAHU INI KES APA?....kah kah kah..



AGAKNYA KES FITNAH YANG MANA:

1 – kes fitnah entot entot lari ke?
2 – kes fitnah curi buah rambai ke?
3 – kes fitnah yang yang laporkan husni mubarak akan lari ke jelebu ke?
4 – ini kes fitnah tukang kebun kena rogol ke?
5 – ini kes fitnah gerombolan di jelebu nak buang pengentot ke ?


kah kah kah… ITU PASAL JANGAN BUAT FITNAH…. kah kah kah..

kah kah kah… ITU PASAL JANGAN BUAT TOHMAH…. kah kah kah…

kah kah kah…. NANTI MAK MARAH DAN MAK ROTAN…. kah kah kah….


7 ulasan:

aku berkata...

salam,
apa yg anda merapu ni? cuba tulis straight forward, boleh? takut-takut anda ni syok sendiri..

TQ
-aku-

Hellioz berkata...

@aku

semua benda nak kena suap payah gak.
jangan malas berfikir
nanti otak lembab

btw,

letak la sekali iklan banyak2 kat atas nun.
baru kapitalis
ye dak?
haha~

Cetusan berkata...

betul elakkan fitnah..humazah

W7 berkata...

Aku, aku dan aku, sekiranya aku ini lurus macam kayu, yang letak nya di hutan tebal. Aku akan di potong dulu, kerana aku adalah kayu yang boleh untungkan cukung yang di gunakan oleh gerembolan.
Makna nya, pekerja balak akan potong balak yang lurus dulu. Aku aku aku macam kayu.

Tanpa Nama berkata...

Kekalahan Di Tenang,
Abdul Hadi Kena Semak Diri Sendiri

KEKALAHAN Pas dalam pilihan raya kecil Dun di Tenang sekali lagi memberi ilham yang sama kepada Presidennya, Abdul Hadi Awang untuk berkomenter 'bernasab nasib' di samping membuang kahak lama yang berlendir di tengkuk. Katanya Pas akan merangka strategi berkesan dalam pilihan raya akan datang bagi menjamin ketelusan pilihan raya.

Dalam pada itu Hadi juga sekali lagi mendakwa kekalahan itu kerana berlakunya pilihan raya yang tidak adil dan berat sebelah.

Itulah sebaik ulasan dan untuk melindungi rasa kecewa dan kebodohan sendiri presiden Pas berkenaan. Alasan klise itu juga sebagai menjustifikasikan keadaan untuk tidak menampakkan Pas terus berladum dalam kebebablan pak pandir.

Saya rasa kenyataan dan azam begini sudah lama dilakukan Pas. Dan Hadi sendiri sudah bergantang gantang membuat kenyataan persis itu, tetapi hasilnya tidak ada apa-apa. Pas tetap menempuh pilihan raya tanpa berkesan. Pas tetap bermain atas padang tidak sama. Pas kena tipu hidup-hidup. Kenyataan Hadi setiap kali berlaku pilihan raya samalah dengan suara pahat sumbing yang akan berbunyi selepas rumah siap. Komenter 'nasab nasib' Hadi nilainya tidak lebih dari itu.

Ironisnya kalau Pas menang istilah berat sebelah, tanah tidak rata, tidak akan timbul. Tetapi apabila Pas kalah maka bergemalah istilah dan hukum berkenaan. Sebelum ini bukan Pas tidak menang, menang. Di Bukit Gantang, Kuala Terangganu, Manik Urai...Pas memang namun di sini tidak tidak pula ada alasan dan istilah itu dikeluarkan Hadi itu.

Selalu cakap Hadi stretoip tidak berubah irama dan lagunya. Tenguklah setiap kali dia menjawab pertanyaan wartawan satu word yang tidak pernah ditinggalkan ialah perkataan "kolektif". Misalnya kalau wartawan tanya apakah Pas sudah membuat keptusan bla... bla, Hadi akan jawab, kita akan putuskan secara kolektif. Perkataan ini sudah sinonim dengan Hadi.
Dalam perhatian dan ingatan saya sejak jadi Presiden, Hadi sudah sebut perkataan itu lebih 100 kali. Kolektif kolektif dan kolektif. Nampak sangat bila berdepan dengan wartawan Hadi tidak mampu membina ayat atau perkataan baru melainkan terpaksa menggunakan patah-patah yang lesu dan basi.

Apabila berdepan dengan wartawan menampakkan kekakuan Hadi sebagai seorang presiden yang resah, gelabah dan tidak tenang, jauh dari profesional. Dia cuba hendak bercakap dan mematahkan pertanyaan wartawan tetapi aksinya tidak mengena sebaliknya melambangkan kelemahan beliau. Ini dapat dilihat pada bahasa badannya.

Sebab itulah kalau perasaan, apabila ada Mustapa Ali disisinya dia akan berpaling ke arah Mustafa dan kadang-kadang Mustafa yang tolong menjawabnya atau memberi klu. Ini sudah lama berlaku dan jika berterusan saya bimbang Mustafa akan menjadi presiden de-facto kepada Pas. Sikap dan pembawaan ini juga menyebabkan wartawan tidak seronok apabila berdepan dengan Hadi.
Begitu juga dengan kenyatana terbaru Hadi berhubung kekalahan Pas di Tenang itu. Katanya Pas akan mengkaji pendekatan yang berkesan. Apakah pendekatan itu? Apakah perlu Pas kalah 1,000 kali baru nak kaji dan nak impliment ketegasan yang dikatakan itu. Hadi hanya mengeluarkan kenyataan saja tetapi tidak pernah ada tindakan ataupun fiilinya.

Ia tidak diikuti dengan tindakan dan strategi untuk menjadikan pilihan raya sebagai berkesan. Tindakannya juga tidak memberi bekas lantaran itu SPR boleh terus berbohong dan menipu rakyat khasnya Pas? SPR sedikitpun tidak peduli dan merasa bersalah atas keburukan dan kebusukan dilakukan.

sambung di...

http://msomelayu.blogspot.com/2011/01/dikir-politik.html

Penyapu berkata...

AKU ni seorang kanak2 yg baru nk naik menyokong umno...wahkahkahkahkahkah....tk paham maksud tersurat dan tersirat...

Buah Pulasan berkata...

Apa benda straight forward manjang.Fikir sikit la brader.
Dalam-dalam sikit fikir.
Nak suap 24-7,xkool la.

kah kah kah kah kah!