Sabtu, 18 Ogos 2012

GENG SHAHIDAN KASSIM MULA BUAT HURU HARA DI PERLIS



AWAS MALAON INI ADA MASAALAH GIGI





MB PERLIS NAFI BELI PHD - berita hairan

Kangar: Menteri Besar, Datuk Seri Dr Md Isa Sabu, menolak dakwaan kononnya ijazah doktor falsafah (PhD) dimilikinya sejak 2002 dibeli.

Bagaimanapun Md Isa berkata, PhD dimilikinya dari Newport University, California, Amerika Syarikat pada 2002 itu tidak mendapat pengiktirafan Agensi Kelayakan Malaysia (MQA) namun mendapat akreditasi di peringkat antarabangsa.

PhD diperolehi pada 2002
Katanya, beliau hairan mengapa selepas hampir 10 tahun memegang gelaran doktor falsafah, baru kini ia menjadi isu.

Beliau percaya kemungkinan isu itu dibangkitkan kerana statusnya sebagai Menteri Besar kini.

“Saya tidak beli PhD itu kerana berusaha mendapatkannya dengan mengikuti pengajian selama tiga tahun di Taman Maluri Kuala Lumpur, sebelum dianugerahkan gelaran doktor falsafah pada 22 Ogos 2002.

“Saya pun tidak faham mengapa selepas 10 tahun, ada pihak yang mempersoalkan status PhD saya sedangkan gelaran doktor falsafah itu digunakan sejak 2002.

“Mungkin sebab ada orang yang kurang senang dengan saya kerana memegang jawatan sebagai Menteri Besar,” katanya di sini, kelmarin.

Baru-baru ini, ada pihak membuat laporan polis menuntut siasatan dilakukan ke atas Md Isa mengenai PhD dimilikinya selepas mendakwa ijazah doktor falsafah berkenaan diperoleh dari sebuah sebuah institusi pengajian tinggi (IPT) yang tidak mendapat akreditasi daripada MQA mahu pun Amerika Syarikat.

Md Isa berkata, Newport University yang dijenama semula sebagai Janus University tahun lalu mendapat pengiktirafan ISO 9001 pada 1994 dan ANSI/ASQC Q9001:1994 daripada Llyod's Register Quality Assurance Limited (LRQA).

“Saya mengaku PhD itu tidak mendapat akreditasi MQA namun ia bukan ijazah beli kerana saya bekerja keras untuk mendapatkannya,” katanya.



KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...INI BUKAN MASALAH BELI PHD....kah kah kah..

kah kah kah...RAKYAT PERLIS WAJIB SELIDIKI.... kah kah kah..

kah kah kah..BUKAN TAHAP PHD.... kah kah kah..

kah kah kah.... MALAON INI LULUS TAK LCE?.... kah kah kah..

kah kah kah...DAPAT GRADE BERPA SC DAN MCE.... kah kah kah..

kah kah kah.... INI KERANA MALAON INI BANGANG SANGAT.... kah kah kah...

kah kah kah.... BUAT IJAZAH DENGAN SYARIKAT.... kah kah kah..

woit... NAK BAUT IJAZAH MASUKLAN SEKOLAH MENENGAH DARMA DULU.... kah kah kah..

kah kah kah.... BOLEH BUAT MALAY STUDY DI UM MACAM SHAHIDAN KASSIM.... kah kah kah..

NOTA:
kesian orang perlis
mb dulu belajar malay study
yang kini beli degree
kah kah kah







NOTA:
lce
sc dan mce
hanya oldtai yang tahu





15 ulasan:

PAShit berkata...

Seburuk-buruk UMNO yang kamu kata kafir.. mereka masih membina Sekolah Agama Rakyat.


Orang yang kamu kata sesat, mereka masih membina Masjid dan surau-surau...

Yang kamu kata dia, sekular... Dia boleh bina Maahad Tahfiz Al-Quran.

Tanya pada diri kamu wahai pemimpin Pas ... Masjid mana yang kamu dah bina, Sekolah Agama Rakyat mana yang kamu bangunkan?



Malah bukan sahaja kamu tidak pernah bina Sekolah Agama Rakyat malah membantah bersama-sama kaum kafir bila orang yang kamu anggap kafir hendak membina Sekolah Agama Rakyat. Sedangkan yang belajar di sekolah itu adalah anak-anak kamu, yang sembahyang dimasjid yang dibina oleh mereka adalah kamu dan keluarga mu juga.

Jadi sekarang siapa sebenarnya perosak umat Islam? kamu bangga dengan pakaian jubah dan kopiah putih kononnya kamu lebih Islam dari Islam tetapi adakah kamu berani becakap soal hudud dihadapan pemimpin Agung kamu Karpal Singh?

PAShit

Tanpa Nama berkata...

bila ada percikan api, kita simbah minyak petrol :)

syabas TT teruskan berpolitik dan menghasut.

Tanpa Nama berkata...

Kenapalah dangkal sangat hujah PAShit tu.... Memalukan puak umno aje

Unknown berkata...

Aku nk bg tau kat Pashit kalau perangai mcm org khafir bina sekolah agama sampai ke langit pn tak guna.. Tu la pikiran org umno ingat bina sekolah agama, masjid dah kira islam dan mulia...bangang mcm lembu....

Tanpa Nama berkata...

MasyaAllah..

Tanya pada diri kamu wahai PAShit .. Berapa banyak masjid (selain satu2nya 'masjid' Nabawi) yg Rasullullah bina semasa baginda di Madinah selama 13 tahun.

Tanya pada diri kamu wahai PAShit .. Berapa banyak komisyen UMNO sudah rembat bila masjid2 mewah yang kosong & sekolah2 Agama Rakyat yg segala kekurangan dibina dimerata2 tempat.

Orang2 macam PAShit & seangkatan dgnnya hanya 'menganut' ugama Islam tapi tidak 'mengamal' NILAI Islam, itu pasal mereka ini sanggup mempertuhankan, menjunjung & memyembah manusia pemimpin yg. rasuah, pembazir, penindas, pemfitnah, pembunuh & berbagai2 lagi angkara.

~ Yang Naik Saksi

Tanpa Nama berkata...

ini kat bawah balaci amco yahudi zionis laknatullahh. dia ingat org melayu lupa. dia nak tukar cerita.bila mamak pandy kuttynak berhenti, mahafiraun buat dua perkara yg membunuh kehidupan melayu islam:
1.dasar PPSMI
2.menarik bantuan kerajaan ke sekolah2 agama rakyat.atas alasan untuk dijual kpd amerika: sekolah2 agama rakyat ini tempat "breeding ground for Islamic militant"

PAShit berkata...

Seburuk-buruk UMNO yang kamu kata kafir.. mereka masih membina Sekolah Agama Rakyat.

Tanpa Nama berkata...

ini sah kangkung beli PHD...skrg dah kantul.kakahkahkahkah
padan muka
10 tahun dulu org tak ramai tahu internet. skrg zaman internet org boleh cari apa university newport, tgk wikipedia, lar :
Newport University was not accredited by any higher education accreditation organization recognized by the United States Department of Education or the Council for Higher Education Accreditation.
dan baru sorang jer lulus periksa ,
In October 2006, two Newport University School of Law students took the California First-Year Law Students' Examination (the "Baby Bar") for the first time. One passed.

Tanpa Nama berkata...

kepada pencacai balaci amno apco kominis China:


PAShit berkata...

Seburuk-buruk UMNO yang kamu kata kafir.. mereka masih membina Sekolah Agama Rakyat.

UMNO TAK HABIS2 NAK MENIPU MEMBODOHKAN ORG2 MELAYU. KAU LUPA BERAPA BANYAK SEKOLAH AGAMA YG KAU DAH LINGKUPKAN.BANGANG KAU BACA BERITA KAT BAWAH, NAK LEBIH PASTI TANYA LEBAI GOOGLE:

Mahathir: Bantuan perkapita tidak akan disambung semula


Arfa'eza A Aziz
12:37PM Feb 20, 2003



Perdana Menteri Datuk Seri Dr Mahathir Mohamad hari ini mengulangi bahawa kerajaan tidak akan meneruskan bantuan perkapita kepada sekolah agama rakyat yang dihentikan sejak tahun lepas.

Sebaliknya, Dr Mahathir hari ini mengulangi bahawa kerajaan tidak akan meneruskan bantuan perkapita kepada sekolah agama rakyat yang dihentikan sejak tahun lepas.

"Kami tidak akan memberi bantuan kepada sekolah agama rakyat.

"Kita perlu mengkaji semula kandungan pelajaran agama Islam kerana kita dapati kebanyakannya tidak memberi tumpuan atau tekanan dalam ajaran yang sebenarnya, yang disampaikan kepada murid kita. Dengan itu anak-anak kita, apabila dewasa, tidak dapat manfaat sepenuhnya dari ajaran Islam yang diajar," katanya.
Beliau juga mendakwa modul pelajaran agama Islam sekarang cetek dan para pelajar hanya didedahkan kepada tafsiran yang cetek.

Pada 25 Okt tahun lalu, Dr Mahathir mengumumkan bahawa kerajaan akan memberhentikan bantuan perkapita kepada SAR kerana mendapati mereka tidak mengajar agama Islam yang betul.

Kini terdapat lebih 260 SAR di negara ini, membabitkan 74,000 pelajar peringkat rendah dan menengah.

Tanpa Nama berkata...

Nama pun PAShit, ini tidak lebih dari dok jadi balaci UmnoApco.Memang UmnoApco buat masjid,tapi kau tau tak PAShit, berapa ekor pemimpin kau tu yang pegi ke masjid sembahyang jemaah?Hatta untuk nak jadi imam pun orang UMnoApco tak mampu sebab banggang!setakat buat masjid semua orang boleh buat tapi kalau nak suruh pegi masjid PAShit memang tak mampu.Last kali orang PAS juga yang jadi imam.Kah..Kah..Kah. Pashit memang shit macam kepala taik lembu fidlot...

Tanpa Nama berkata...

Mungkin PAShit juga ada masalah gigi...kah..kah..kah... Tp, Ar Tompel & Mr Os tdk t'masuk dlm kategori mereka kan TT...?

Tanpa Nama berkata...

Apa nak heran bro.. Negara Komunis pun buat Masjid.. Dah namanya kerajaan yg memerintah.. Kena lah buat pembangunan utk rakyat.. Yg penting duit yg digunakan tu hak rakyat.. Rakyat yg bayar cukai.. Yg kita tak mau ialah kerajaan yg tidak amanah.. Penuh dgn rasuah.. Sampaikan hak rakyat tidak terjaga dgn sempurna..

Tanpa Nama berkata...

Banyak gak sumbangan umporno dlm bina mesjid, sar, skola tahfiz. Tapi lagi banyak puak ni merembat duit rakyat. Cuba pikir tu jauh sikit, sape2 yg jd pemerintah mst boley buat mende2 nih malah lebih baik lg jika setiap projek tanpa unsur2 rasuah yg menjadi darah daging be end. Hmmm cam mahathir kata...cuma golongan yg bingai je yg duduk dlm umpprno ni

Tanpa Nama berkata...

Kah kah kah.....Hujah PAShit tu paling bangang kat dunia. Akal letak kat lutut mcm ni la jadinya. Raja Thailand yg kafir tu pun bagi peruntukan buat masjid. Bangang tahap dewa.

umnoshit berkata...

pas shit bljr takat upsr. dia tahu psl bina membina ja bkn salah dia, tp salah tv1 dan utusan meloya ngajar dia jd bangang. dia x bersalah. dia hanya dilahirkan sebagai buta hati kah kah kah

UMNOPEROMPAK berkata...

Ko adalah seorg yang sngat BODOH. Sesuai la jd ahli UMNO seumur idup.