.

Rabu, 17 Mei 2017

AKAN ADA PM BARU




SUKA HATI
Pas melihat peluang terhidang besar di hadapan untuk kita mencapai kemenangan banyak kerusi parlimen pada pilihanraya nanti, katanya. Kahkahkah pada taraf dia ni, menang 40 dari 100 yang dia tanding dah boleh dilabel banyak. 40% dah cukup untuk dia. 40% dah cukup bagus bagi dia. 40% dah boleh buat dia suka, bangga dan puashati. 
Suka lalu dicanangkan seluruh kampung. Bangga lalu menyombong dengan apa saja cadangan atau nasihat parti lain mahupun rakyat am. Puashati lalu tak akan menukar dah strateji dia ni. Strateji? Kahkahkah! Inilah puak cetek yang tak sedar dia dah secara subliminal menanamkan sifat tak apa pada anak2 kecil dan muda-mudi melayu terutama yang cenderung menjadikan orang yang bergelar pejuang Islam sebagai model ikutan, menanamkan sifat dapat sekadar cukup makan dah ok lah, tak perlu gigih dan inisiatif mahupun inovasi untuk capai tahap excellent! Melayu takkan hilang di dunia? Mungkin, tapi melayu spesis perompak dan corrupt akan memburukkan sejarah tamadun melayu, on 
SATU AMALAN SAJE
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 5/15/17



------------------

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

pejuang ISLEM,
ke
pejuang MELOYA,
ke
pejuang ARAP?

Tanpa Nama berkata...

Badi bin Bawang boleh jadi Memanda Paduka dalam hikayat 1001 Malam. Hikayat ini menitiskan air mata kalau ditonton dalam versi wayang kulit. Mana tak menangisnya kalau dalam terketar-ketar itu Badi bin Bawang dikencing oleh sekumpulan berouk. Hancingnya menyukarkan Badi bin Bawang bernafas lalu menghembuskan nafas terakhir dalam keadaan janggut belum sempat dicukur. Hikayat 1001 Malam ini diakhiri dengan kehadiran roh Badi bin Bawang berdiri memegang keris di tepi sebiji tukun tempat beliau menjala sotong. Malangnya sotong sudah berubah menjadi lobster yang berkaki 5 dan hujung kakinya sedang menyepit bangkai keldai yang hanyut tersangkut di tukun tersebut.

Bila lampu padam, pak dalang menghela nafas panjang. Roh Badi bin Bawang tiba-tiba menghilang meninggalkan asap kelabu asap tebal dengan bau hancing menusuk hidung seluruh kawasan wayang kulit tersebut. Tiba-tiba muncul sekujur bayang-bayang menyerupai Badi bin Bawang duduk bertenggek di tiang skrin wayang kulit. Tak tumbuj tak melata, tak sungguh orang tak kata. Bau hancing melekat pada baju anak buah pak dalang. Pak dalang mundur setapak lalu terjun dari penara dan meninggal dunia.

Tanpa Nama berkata...

Orang BODOH boleh jadi pemimpin ke ???

Apa kah ada rakyat rakyat yang lagi BODOH sanggup memilih Si BODOH jadi PM

Boleh jadi jika SPR nak Si BODOH jadi PM

Yang mengira UNDI pun bebudak BODOH

Melayu Melayu mana boleh harap

Tanah air pun di GADAI

Bagi saja lima puloh rengget , semua siap.

Tanpa Nama berkata...

Melayus memang suka sifat tak apa. Tunang dia putus lari ke lelaki lain, tak apa lahhhhh...dah takdirrrr... Anak mati dilanggar orang, tak apa lahhhhh...dah ajal diaaaa... Duit dia kena samun perompak, tak apa lahhhhh...dah nasibbbb... Tu pasal melayus makin melayu dan melayu dan terus melayu hingga kering melentok sujud mencium tanah sedangkan tamadun lain berlumba menongkat awan dan menongkah putaran cakrawala.

DIDI KOTA BELUD berkata...

hejeheh...sotong yang sedap adalah sotong kering yang ditukul tukul sampai lumat atas papan dah tu cicah dengan air kicap limau cili....perrrrrhhhhhhh.....menghisap hisap kau.....mcm jilake je sotong tu aku nengok.

Dragonfly berkata...

Bak kata pepatah, burit ikan di kepala