Jumaat, 9 Januari 2009

TINDAKAN PULAU COCA-COLA TIDAK SESUAI - KADRI - melayau



KUALA LUMPUR 8 Jan. - The Coca- Cola Company dan syarikat pembotolan yang menjadi rakan niaganya menyifatkan tindakan memboikot semua produk keluaran mereka tidak sesuai dilancarkan sebagai tindak balas terhadap kekejaman tentera Israel yang menyerang Palestin.

Pengarah Hal Ehwal Awam dan Komunikasi Coca-Cola Malaysia, Kadri Taib berkata, pihaknya percaya langkah memboikot produk mereka akan menjejaskan ekonomi, perniagaan dan kehidupan rakyat di negara ini.

''Di Malaysia, produk minuman Coca-Cola telah dihasil dan diedarkan oleh syarikat pembotolan F&N Coca-Cola selama 72 tahun dan kami mempunyai 1,700 pekerja di negara ini dengan 60 peratus daripadanya adalah beragama Islam," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.


kah kah kah… inilah yang TT katakan bahawa zionis itu bukan bangsa tetapi fahaman…kah kah kah…

kah kah kah… melayu pun ada zionis…kah kah kah kah…

kah kah kah… berpuluh tahun zionis bersarang di tanah melayu ini… kah kah kah…

woit … bila nak cadangankan boikot harta zionis maka zionis melayu akan bersuara… kah kah kah...

kah kah kah….ini contoh terbaik bagaimana fahaman zionis berkembang melalui modal antarabangsa…. kah kah kah… kaum zionis tidak mengira bangsa atau agama... bangsa dan agama zionis hanya duit dan untung.... kah kah kah




7 ulasan:

Cikli berkata...

kah kah kah..

baru nak pulau, teman dah lama dah...

kak hak kah...

Tanpa Nama berkata...

adakah Kadri boleh pastikan syarikat induk Coca Cola tidak memberi bantuan kepada Israel?

Tanpa Nama berkata...

Cikli, saya pun dah boikot Coke ni sejak beberapa tahun lalu. bukan Coke sahaja, KFC danMcD pun saya dah boikit termasuk melatih anak saya memboikotnya.

Tanpa Nama berkata...

Tahniah..

Jom pakat-pakat boikot..!!

BOikot coca-cola
Boikot kfc
Boikot mcd
Boikot pizza hat
Boikot utusan meloya
Boikot berita hairan
Boikot macam2 lagi yg sewaktu dengannya...

kahkahkah..

selamat memboikot dan
Salam Perjuangan

IndukYati berkata...

Faham Zionis...nie yg sepatutnya di halang...bukan bangsa.Kok Melayu Baru ado yg ikut faham Zionis..kita tentang habis-habisan...tak faham lagi....lu pikirlah sendiri

prachai berkata...

meow~

kucingsiam sebenarnya sudah lama memboikot mcdonalds, starbucks, coffee bean, cola pepsi ... bukan atas dasar politik tetapi atas dasar kesihatan.

Budaya makanan segera yang dicipta di barat telah menyebabkan susuk badan wanitanya menjadi ketulan daging berlemak, dan hilang seksinya. Disusuli pula dengan penyakit jantung, kencing manis dan barah yang semuanya berkait rapat dengan gaya makan dan gaya hidup yang diekspot oleh US.

Tanpa Nama berkata...

gua pun boikot coca-cola,sbb xsedap tuk diminum..sejak dr kecik xpnh minat mnum coke..kahkahkah..dab